MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
Ik ook wel. Vind het altijd wel wat suf als je als enige of één van de weinigen een titel weet en dat vervolgens het fragment nog doorloopt tot in het refrein waarna de rest alsnog ook de titel op kan schrijven.

Was in ieder geval gezellig gisteren en met mooie resultaten. Procentueel is er toch goed gescoord, bijna 90% goed (en meerdere teams boven de 80%) is erg knap. Als ik me goed herinner zijn alleen een nummer van Alisha's Attic en titels van Chic en Hozier helemaal niet geraden.

herman schreef:
Als ik me goed herinner zijn alleen een nummer van Alisha's Attic en titels van Chic en Hozier helemaal niet geraden.

My bad, moet beter op de titels letten als ik een album enkele keren draai. Maar leuke quiz, genoeg variatie in genres, tijdperken en moeilijkheid.

herman schreef:
Als ik me goed herinner zijn alleen een nummer van Alisha's Attic en titels van Chic en Hozier helemaal niet geraden.

My bad, moet beter op de titels letten als ik een album enkele keren draai (Hozier). Maar leuke quiz, genoeg variatie in genres, tijdperken en moeilijkheid. Complimenten!

herman schreef:
Ik ook wel. Vind het altijd wel wat suf als je als enige of één van de weinigen een titel weet en dat vervolgens het fragment nog doorloopt tot in het refrein waarna de rest alsnog ook de titel op kan schrijven.

Was in ieder geval gezellig gisteren en met mooie resultaten. Procentueel is er toch goed gescoord, bijna 90% goed (en meerdere teams boven de 80%) is erg knap. Als ik me goed herinner zijn alleen een nummer van Alisha's Attic en titels van Chic en Hozier helemaal niet geraden.

Die van Hozier had ik moeten weten, maar kon er niet opkomen.

Ik zoek een quiz op het internet die je en masse tegelijk kunt spelen en waar je naar ik me herinner de antwoorden in moet typen op tijd. Link naar de website is ooit op musicmeter gepost. Iemand enig idee welke quiz dat ook alweer was?
Weet dat Lukas ook nog even meegespeeld heeft.

Nee, geen massive in de naam. Het was ook een vrij simpele website zonder een oneindige database aan nummers.

Zijn er hier nog kiezers die morgen naar PopInDekop in Den helder gaan?

Gretz schreef:
Ik zoek een quiz op het internet die je en masse tegelijk kunt spelen en waar je naar ik me herinner de antwoorden in moet typen op tijd. Link naar de website is ooit op musicmeter gepost. Iemand enig idee welke quiz dat ook alweer was?
Weet dat Lukas ook nog even meegespeeld heeft.

Dat was deze site Gretz. Helaas is de site wel behoorlijk doodgebloed, volgens mij is er zelden nog iemand online.

DjFrankie (moderator)

Helaas wat te ver uit de richting voor mij...

Gisteren in de Posthoornkerk was het weer een mooie avond. Helaas nipt verloren van Sonic Death Monkey (o.a. met Remco en Dimitri), maar was allang blij dat niet alleen ons stomme Joy Division-foutje de doorslag gaf.

Zondag 30 oktober de tweede editie van de Multimediale Popquiz:

https://www.facebook.com/events/1189021377797119/?ti=cl

Voor mensen uit Gelderland die morgenavond niets te die morgen niets te doen hebben: dan organiseer ik een toegankelijke popquiz in zalencentrum Theothorne in Dieren.

Popquiz met Dimitri Reinderman — Schaakbond - onk.schaakbond.nl

Vanavond (20 uur) is de maandelijkse popquiz in de Posthoornkerk in A'dam en El Ninjo, Lukas en ik hebben nog een plekje over in ons team. Heeft iemand zin om aan te schuiven? Wellicht Casartelli?

Heh, nu zit ik al bij Never gonna give you Hoff. Nouja, die hebben lekkere koekjes

Casartelli (moderator)
herman schreef:
Heeft iemand zin om aan te schuiven? Wellicht Casartelli?
Was op vakantie - volgende keer beter

Gezocht: 4e man die ons team wil complementeren (johandewitt, bikkel2 en mijzelf) voor de popquiz in de Posthoornkerk, Amsterdam, aanstaande Maandag 19 September!

Gezellig Luigifort (en consorten)...ga je in ieder geval mij, lukas, herman en ranboy ook tegenkomen maandagavond.

luigifort schreef:
Gezocht: 4e man die ons team wil complementeren (johandewitt, bikkel2 en mijzelf) voor de popquiz in de Posthoornkerk, Amsterdam, aanstaande Maandag 19 September!

Nu al een sterk team. Rob van Z. zal wel blij zijn met weer een mooi team erbij.

Met da_smiek is ons team compleet!

luigifort schreef:

DjFrankie (moderator)
luigifort schreef:

Scs heb je er een goeie bij

Ik had bedacht alle popquizzen waar ik aan mee doe hier kort te bespreken, 's zien hoe lang ik dat volhoud.

Zondag 18-09-2016: Leidse Popquiz, De Burcht, Leiden / 3,5*
Vandaag de twee-na-laatste Burcht-quiz gespeeld. De charme van de Burchtquiz is dat de winnaars van de vorige keer hem mogen maken (tenzij ze recent al eens geweest zijn, dan de nummer 2, etc.). Tegelijkertijd is dit ook wel een valkuil, want het levert wel eens een eenzijdige quiz op. Ditmaal de quiz van team Two Generations. Hun smaak (veel 70s verantwoord) ligt ons niet echt, maar het was uiteindelijk nog wel enigszins gevarieerd al waren de afwijkender rondes (spacedisco en riot grrrls) wel erg moeilijk. Uiteindelijk door een iets te snelle gok in de Giorgio Moroder-connectieronde het podium misgelopen, al waren Outsiders en Headquarters sowieso nooit meer te achterhalen door ons.

Posthoornquiz Amsterdam, 19 September (1.5*):
Gisteren met bikkel2 luigifort en johan de witt deze quiz gespeeld. Zoals je ziet kan ik er niet veel positiefs over zeggen. Wat leuke dingen die voor mij voorbij kwamen waren Meatpuppets, STP, Stooges, Dead Kennedys, maar voor ons team zat er veel onherkenbaar en vooral oud spul in. Heb verder wel een gezellige avond gehad, dus dat maakt het weer een beetje goed

Er zat geloof ik geen enkele hit van deze eeuw in, dat was wel jammer, maar gezien de smaak van de makers ook te verwachten.

Wel fijn dat Berrytown van Steely Dan erin zat.

Mee eens met de 2 reacties hierboven.
Ontdekking van de dag voor mij: The Cardiacs

Jammer genoeg vrijwel geen 80s of 90s zeikindie
De eerste twee ronden waren echt dramatisch, daarna begon het wat meer op een popquiz te lijken.
Maar ja, als je dan zelfs niet op Midlake komt weet je dat je een zware avond tegemoet gaat
De bierdouche was dan ook geheel niet nodig geweest.

Het gezelschap vergoedde veel inderdaad

Poek schreef:
Er zat geloof ik geen enkele hit van deze eeuw in, dat was wel jammer, maar gezien de smaak van de makers ook te verwachten.

Can't Stop the Feeling, maar die zou ik ook vergeten.

luigifort schreef:

Ontdekking van de dag voor mij: The Cardiacs

Welk nummer ook weer

Is This The Life?

Nee, dat is hun knaller, die had ik wel herkend

Ok..die heeft n knaller van een intro in ieder geval..die van gister had ook zo'n lekker intro.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:44 uur

geplaatst: vandaag om 06:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.