MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
Netjes Frank.

En die quiz in Aalsmeer klinkt ook wel goed (afgezien van het roken). Weer eens wat anders dan alleen maar artiest - titel invullen. Doen jullie trouwens als Headquarters mee in Amstelveen? Ik zit dan in team Menage a Quatre, maar ik geloof dat Arrie en Ranboy (twee andere leden van Chris de Burcht) meedoen in weer een ander team.

Verder doe ik donderdag nog mee in Tivoli, ben ik ook wel benieuwd naar. Voor mij zit het 'seizoen' er na Amstelveen waarschijnlijk wel even op, want in mei ben ik net op vakantie.

Wij doen mee als Leiden Calling, maar ik weet niet of alle teamleden kunnen. Hoop dus niet dat we daar straks met z'n tweeën zitten

Three Imaginary Boys quizzen zijn ook leuk, alleen merk je wel een duidelijk verschil tussen Tivoli en Speakers qua niveau van de quiz. Ik vind persoonlijk die in Speakers leuker

Ranboy en ik doen mee in het team The Outsiders.

Goed team; The Outsiders.
Ik doe ook met hun mee als er in Boxmeer en Venray popquizzen zijn.

DjFrankie (moderator)
Arrie schreef:
Ranboy en ik doen mee in het team The Outsiders.

Is dit samen met Rob en Leon Arrie?

DjFrankie (moderator)
deric raven schreef:
Goed team; The Outsiders.
Ik doe ook met hun mee als er in Boxmeer en Venray popquizzen zijn.

Altijd gezellig he Leon in Venray

DjFrankie schreef:
(quote)

Is dit samen met Rob en Leon Arrie?

Ja.

DjFrankie (moderator)
Doe ze maar de groeten !!

Ja, ook van mij.

Zullen we doen!

musicfriek schreef:
Ik vind de naam van het winnende team van vorig jaar echt geweldig:

Stop Making Senseo

Ik dank U. (wat verlaat)

Ik zie sommigen van jullie in P60. Of niet, natuurlijk.

Alweer 5 jaar geleden, mijn laatste kakkerlakkenkwis. Opzet schijnt nogal veranderd te zijn: veel visueel, horizontale programmering qua vragen. Ik geloof nu 1 centraal thema.. Ik ben benieuwd!

Succes aan alle deelnemers!

Ben benieuwd, laatste keer dat ik meedeed was erg leuk.

Donderdag trouwens meegedaan aan de popquiz in Tivoli en boven verwachting (we waren maar met zijn drieën, terwijl de meeste teams met 5 6 man zijn) derde geworden.

Dan spelen we eens tegen elkaar in plaats van met elkaar.

Ook wel eens leuk. Succes alvast.

DjFrankie (moderator)
Alle MuMe's deelnenmers veel succes in Amstelveen

In Muziek > Algemeen > Gezocht: muziekliefhebbers voor popquizclubje:

Ik ben op zoek naar mensen (30-40 jaar) uit Utrecht die samen met mij een soort leesclub willen vormen, maar dan voor muziek. Het lijkt me leuk om één keer in de zes weken samen te komen om bijvoorbeeld een popquiz te houden, die de gastheer maakt. Op deze manier blijf ik er toch nog een beetje bij betrokken, want ik koop nog steeds heel veel cd’s en praat graag over muziek, maar naar concerten ga ik niet vaak meer. Zelf luister ik graag naar Belle and Sebastian, Weezer, King of Convenience, Sufjan Stevens, Tocotronic, R.E.M. en Pavement en alles wat verschijnt op Excelsior, om maar wat te noemen.

Het was erg spannend en pittig in Amstelveen. Alle rondes bestonden geheel uit covers, dus moesten we veel originele artiesten proberen op te lepelen. Het deelnemersveld was sterk.

Ons team The Outsiders is zesde geworden, niet slecht. De teams van Herman en Da_Smiek zijn daar iets achter geëindigd, rond de 10e plek (geloof ik).

Mooie positie dan voor The Outsiders, die trouwens steeds meer Insiders worden.

DjFrankie (moderator)
deric raven schreef:
Mooie positie dan voor The Outsiders, die trouwens steeds meer Insiders worden.

Mooi Rob, weet je wie gewonnen heeft? Waren de four amigo's er ook?

Ons team Leiden Calling is inderdaad 9e geworden. Nog gefeliciteerd met de 6e plek! Het team Start making Conxions (volgens mij een mix van ConXeurs en Stop making Senseo?) heeft gewonnen. Ik miste de foute 90s covers!

DjFrankie (moderator)
ranboy schreef:
Het was erg spannend en pittig in Amstelveen. Alle rondes bestonden geheel uit covers, dus moesten we veel originele artiesten proberen op te lepelen. Het deelnemersveld was sterk.

Ons team The Outsiders is zesde geworden, niet slecht. De teams van Herman en Da_Smiek zijn daar iets achter geëindigd, rond de 10e plek (geloof ik).

Zat de Undisputed Truth er ook in Papa Was A Rolling Stone

DjFrankie schreef:
(quote)

Zat de Undisputed Truth er ook in Papa Was A Rolling Stone

Die zat er in ja!

da_smiek schreef:
(quote)

Die zat er in ja!

Ow, dan zat ik niet op te letten, want ik heb 'm niet gehoord

Start Making ConXies.nl was idd team ConXeurs zonder Herr Meijer en met 1 Senseo-teamlid (1 x raden wie).

De 4 amigos waren er ook, die werden 4e.

Onee, haha, hij zat er inderdaad niet in. Ik zat al halverwege al te slapen door de eentonigheid van de quiz

Ik ben blij dat The Outsiders 6e zijn geworden. Dat scheelde toch weer een wasmand mee naar huis zeulen.

da_smiek schreef:
Onee, haha, hij zat er inderdaad niet in. Ik zat al halverwege al te slapen door de eentonigheid van de quiz

Haha, vandaar. Ik was al helemaal in de war omdat ik me dat nummer niet meer kon herinneren.

Het was best een leuke quiz, alhoewel een hele middag vol covers wel een beetje te veel van het goede was. Zelf vond ik het vooral erg lastig om de coverende artiest te herkennen. Zesde plek is mooi, al vonden we het jammer dat we net niet de top 5 hadden gehaald.

StopMakingSenseo schreef:
Ik ben blij dat The Outsiders 6e zijn geworden. Dat scheelde toch weer een wasmand mee naar huis zeulen.

Geen koffer?

Hehe, dat zou wel gepast zijn na een hele middag koffers, inderdaad.

DjFrankie (moderator)
Four amigos 4de dan was het een zware middag denk ik, die wonnen vorig jaar nog met overmacht .

Ja, het was een loodzware quiz vond ik. Covers zijn al niet mijn sterkste kant en dan een hele quiz lang. Vond het wel wat veel van het goede. En net als Smiek miste ik de 90s nogal. Al zat er wel een albumtrack van Captain Jack in...

Was de videoclip aan het einde nog wat? Ik moest helaas wat eerder weg, omdat ik 's avonds nog naar een concert ging in A'dam en ik daarvoor een eetafspraak had. Heb de laatste paar ronden dus niet meer meegekregen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:48 uur

geplaatst: vandaag om 17:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.