MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
Die videoclipronde was hetzelfde als ervoor, maar dan met clips . En ze stonden alfabetisch! wel een opvallende cover van James Blunt die iets heel alternatiefs deed (ben helaas de naam nu vergeten, maar dat weet Arrie nog wel...).

Wel jammer dat je al weg was, herman!

DjFrankie (moderator)
Ben benieuwd welk team The Outsiders bij onze kwis hebben in Venray. Hij is heel toegankelijk omdat we nu in een nieuwe locatie gaan zitten, en het geheel niet te moeilijk willen maken 20 ste editie alweer

Was het niet zijn cover van Californa Gurls?

Ik begreep dat mijn team 11de was geworden. Op zich mijn geluksgetal (ik ben van 11-11), maar wellicht had ik ze nog in de top 10 kunnen houden.

Volgens mij was het Pixies - Where is my mind!

DjFrankie (moderator)
Dat heeft Placebo ook gedaan

Hoeveel teams waren er eigenlijk ?

da_smiek schreef:
Volgens mij was het Pixies - Where is my mind!

Ja, die was het!

DjFrankie schreef:
Dat heeft Placebo ook gedaan

Hoevvel teams waren er eigenlijk ?

22 (slechts)

Er zat wel een andere Placebo cover in, maar weet niet meer welke. Ze hebben natuurlijk een heel cover album.

Dat was Holocaust van Alex Chilton, weet ik nog. Niet dat ik het gisteren herkende...

herman schreef:
Dat was Holocaust van Alex Chilton, weet ik nog. Niet dat ik het gisteren herkende...

Geschreven door Alex ja, maar is een Big Star nummer en niet Chilton solo. Maar dit terzijde

(nog een terzijde: ook de cover van This Mortal Coil is zeer de moeite waard, al gaat er niets boven het origineel )

GrafGantz schreef:
(quote)

Geschreven door Alex ja, maar is een Big Star nummer en niet Chilton solo. Maar dit terzijde

Het ging bij die vraag om de persoon die recent was overleden. Chilton dus.

Ah, op zo een fiets.

DjFrankie (moderator)
Leuke kwis gehad in bocholtz afgelopen zaterdag, ook weer eens kunnen winnen. Was weer ff geleden, gezellige avond gehad.

Gefeli Frank.

Ik was gisteren met wat Amsterdamse vrienden bij De Schutter, maar daar bleek de quiz helemaal niet door te gaan. Dus toen maar lekker een middagje in de zon op het terras gezeten.

DjFrankie schreef:
Leuke kwis gehad in bocholtz afgelopen zaterdag, ook weer eens kunnen winnen. Was weer ff geleden, gezellige avond gehad.

Proficiat Frank.

DjFrankie (moderator)
Dank je Leon.

Beetje een mooie prijs?

Gefeliciteerd Frank!

DjFrankie (moderator)
deric raven schreef:
Beetje een mooie prijs?

De poedel dat is de trofee, en we hadden de eerste keus bij het uitzoeken van een cd, en vrijkaartjes voor de nieuwe nor in Heerlen, waar onlangs nog The Chameleons speelde.

@Arie bedankt !!

Worden popquizen eigenlijk ook in het noorden georganiseerd?

DjFrankie (moderator)
In kampen is er wel 1 dat ik weet Jan, wij hebben er trouwens een weekendje van gemaakt afgelopen weekend.

@Oldfart: http://quizagenda.nl/

Dit weekend is er eentje in Kollum. Noordelijk genoeg?

herman schreef:
Gefeli Frank.

Ik was gisteren met wat Amsterdamse vrienden bij De Schutter, maar daar bleek de quiz helemaal niet door te gaan. Dus toen maar lekker een middagje in de zon op het terras gezeten.

Ja, nog excuus. Tijdens de vorige Crea Popquiz werd ons verteld dat de Schutter elke 2e zondag vd maand een popquiz organiseert, dus ik heb het direct in de agenda gezet. Blijkbaar klopt die info niet meer? Ik zal er binnenkort achteraan gaan.

Zo'n ramp was het ook niet, het was ook veel te mooi weer om in een donkere kroeg te zitten. Helaas wordt de agenda op de website ook slecht bijgehouden, maar ze schijnen het steeds via de mail aan te kondigen. De volgende zou iig inderdaad op 8 mei moeten zijn (een van de quizmakers is een kennis en die zei dat het op moederdag was).

DjFrankie (moderator)
herman schreef:
Gefeli Frank.

.

Dank je Herman

DjFrankie (moderator)

(afbeelding)

Foto popkwis bocholtz met de roze poedel

Kek shirt ook

Dit weekend is er eentje in Kollum. Noordelijk genoeg?
...nou moet je ook niet meteen weer gaan overdrijven herman, qua noorderlijk

Maar bedankt voor de nuttige link.
Nu nog een team

da_smiek schreef:

Ja, nog excuus. Tijdens de vorige Crea Popquiz werd ons verteld dat de Schutter elke 2e zondag vd maand een popquiz organiseert, dus ik heb het direct in de agenda gezet. Blijkbaar klopt die info niet meer? Ik zal er binnenkort achteraan gaan.

Die info klopt wel. 2e zondag van de maand. Maar het gaat slecht met de Schutterquiz, bijna geen deelnemers meer en daarmee ook vaak geen makers (wie wil er nu een quiz in elkaar zetten voor 2 boeren en een paardekop). Erg jammer, want het was een hele leuke quiz.

En als je op de mailinglijst staat, weet je idd wanneer en of de quiz is. Maar da's zo goed als altijd de 2e zondag van de maand dus.

Behalve dus de afgelopen week.

Ik had er nog nooit aan meegedaan, dus wist niet dat het zo slecht liep. Zonde, het is wel een leuke cafe op een centrale plek in de hoofdstad. Ik ken een van de makers van de volgende quiz dus die zal in ieder geval wel doorgaan.

Misschien moet de Schutter naast de mailinglist ook de website wat beter bij houden? Zou al schelen, denk ik (want welke sporadische deelnemer weet er nu wat van een mailinglist).

Gast
geplaatst: vandaag om 22:38 uur

geplaatst: vandaag om 22:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.