MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
Oei, in blok 1 hebben wij het duidelijk laten liggen. Oja, dat begon al met die ronde met o.a Pearl Jam en Kings of Leon waarvan we de nrs niet kenden. Verder weet ik niet meer wat daar in zat :s

Zelf hadden we voor ronde 1 trouwens +/- 116 gerekend. En dan nog met 1 punt per tekening ipv 4. Dus het lijkt me sterk dat we daar 112 punten hadden. Jammer dat je geen tussentijdse scores krijgt

3 echt rampzalige rondes gehad. Tekenen en jaartallen was niet echt ons ding. Petje af voor de nieuwe organisatie, ze hebben de naam van de Bossche quiz hoog gehouden. Nu al zin in volgend jaar en een comeback in de top 3. Outsiders toch wel klasse apart dit jaar. "We" gaan is aan ons team sleutelen

Klasse apart is ook wat overdreven, scheelde allemaal niet zoveel. Ik weet nu wel dat we volgend jaar Dwejkk_ weer hard nodig hebben. No pressure

da_smiek schreef:
Klasse apart is ook wat overdreven, scheelde allemaal niet zoveel. Ik weet nu wel dat we volgend jaar Dwejkk_ weer hard nodig hebben. No pressure

Het scheelde genoeg iig, ik zal het iets breeder trekken. Ze (Outsiders) hebben een mooie serie neergezet in 2016 en VanGerwen like de quiz gewonnen die er het meeste toe doet binnen het circuit.

da_smiek schreef:

Met plezier

Genoeg was het zeker, anders hadden ze niet gewonnen . De quiz die er het meeste toe doet? Zou niet weten waarom. Boven de rivieren zijn ook genoeg leuke quizzen, maar aan de Bossche doen natuurlijk wel veel grote namen mee. In Amsterdam hebben de Outsiders overigens gemiddeld wat minder succes en zien we vaak andere namen bovenaan de ranglijsten.

'Klasse apart' is zooo 2016..

StopMakingSenseo schreef:

In de eerste ronde een rechterrijtje scoren en in de laatste ronde (in mijn eentje ) de hoogste score van het veld gehaald. Toen was het inderdaad een stuk stiller achterin de zaal.

Outsiders zijn trouwens ook zeker niet onverslaanbaar, het is ook maar net of een quiz hen ligt.
Volgens mij hebben ze in de Posthoornkerk nog nooit gewonnen zelfs.

2016 the year we got our ass whipped Mr.D

Wow, netjes Herman!

herman schreef:

Outsiders zijn trouwens ook zeker niet onverslaanbaar, het is ook maar net of een quiz hen ligt.

Ik denk dat dat wel voor elk (top)team geldt

Hazlewood schreef:
(quote)

2016 the year we got our ass whipped Mr.D

Het is maar hoe je het bekijkt, dit jaar is het puntenverschil met de nummer 1 groter dan vorig jaar

(quote)

Het is maar hoe je het bekijkt, dit jaar is het puntenverschil met de nummer 1 groter dan vorig jaar

Man man, dit jaar hadden we tijdens de quiz geen illusie dat we zouden winnen.

(quote)

Ik denk dat dat wel voor elk (top)team geldt

Gelukkig maar, daarom blijft het spannend. Zou ook niet leuk zijn als 1 team altijd zou winnen.

DjFrankie (moderator)
In het zuiden zijn The Outsiders ook regelmatig verslagen
Wij hebben het in ronde 2 en drie jaartallen, films en games zeker laten liggen.
Maar derde is geen schande.

DjFrankie Zouden wij jullie quiz van december trouwens weer mogen naspelen?

De motivatie is er in ieder geval weer voor volgend jaar
Special Ed - The Mission - YouTube

DjFrankie (moderator)
da_smiek schreef:
DjFrankie Zouden wij jullie quiz van december trouwens weer mogen naspelen?

Ja ik zal die ff opvragen. Binnenkort hebben we hier eindelijk een avond om jullie kwis van 2015 te spelen

DjFrankie leuk! Ik denk misschien dat de quiz van dit jaar wat beter te doen was. We hebben geleerd van onze fouten, was vorig jaar wel erg moeilijk. Die mag je ook spelen als je wilt. Geldt overigens ook voor andere mensen die dit lezen

Voor de liefhebbers....aanstaande maandag 16 januari organiseren Dwejkk_ , herman , Lukas , ranboy en ondergetekende de maandelijkse quiz in de Posthoornkerk in Amsterdam (aanvang 20.00u)

Het thema van onze quiz is WINTER [oftewel we gaan ons eerst op glad ijs begeven en een paar rondjes schaatsen om daarna verder de kou in te gaan op reis door een aantal winterse landen waarbij er aan het eind ook nog wat "winterhits" voorbijkomen en er tussendoor ook nog een "winters woord" moet worden geraden]

Voor iedereen die zich komende vrijdagavond verveelt, ondergetekende heeft deze keer de popquiz gemaakt in cafe 'de Hut van Ome Henne' in Leiden. De quiz begint om 21:00 en bevat 86 muziekfragmenten en 1 tussenronde.

Vinyl Young/Sonic Death Monkey (met o.a. Remdodulac en bovengetekende) hebben nog een plek over voor de quiz maandag van Dwejkk_ , herman , Lukas , ranboy en El Ninjo. Heb je zin om met ons mee te doen, stuur een PM.

Edit: Casartelli wordt de vierde man!

herman schreef:
In de eerste ronde een rechterrijtje scoren en in de laatste ronde (in mijn eentje ) de hoogste score van het veld gehaald. Toen was het inderdaad een stuk stiller achterin de zaal.

Volgens mij hebben ze in de Posthoornkerk nog nooit gewonnen zelfs.

Outsiders hebben zeker wel gewonnen in de posthoornkerk ...en uiteraard lag de quiz in Den Bosch ons en ja we zijn zeker verslaanbaar.
maar dat maakte deze overwinning juist zo lekker. Winnen in Den Bosch, dat kunnen er niet veel zeggen
De quizzen in Amsterdam zijn gewoon pittig, maar daarom ook leuk om mee te doen ( vaak leerzaam).

In Amsterdam hebben de Outsiders overigens gemiddeld wat minder succes en zien we vaak andere namen bovenaan de ranglijsten. [/quote]

In Cafe Frieda gaat het anders best lekker de laatste tijd

DjFrankie (moderator)
Vandaag in Ell
4 Amigos 1
Outsiders 2
Wij 3

Pittig einde daar

Farinos welkom hier

DjFrankie schreef:
Vandaag in Ell
4 Amigos 1
Outsiders 2
Wij 3

Pittig einde daar

Farinos welkom hier

Hij was erg pittig, ondanks dat toch wel tevreden met een 2e plek!

Farinos schreef:

Outsiders hebben zeker wel gewonnen in de posthoornkerk ...

Denk dat Herman de Korsakoffquiz bedoelde? En cafe Frieda zijn we al een tijd niet meer geweest. Denk dat de quizzen van Erwin jullie wel goed liggen inderdaad.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:29 uur

geplaatst: vandaag om 06:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.