MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
Farinos schreef:
Outsiders hebben zeker wel gewonnen in de posthoornkerk ...en uiteraard lag de quiz in Den Bosch ons en ja we zijn zeker verslaanbaar.
maar dat maakte deze overwinning juist zo lekker. Winnen in Den Bosch, dat kunnen er niet veel zeggen
De quizzen in Amsterdam zijn gewoon pittig, maar daarom ook leuk om mee te doen ( vaak leerzaam).

Kan me inderdaad wel herinneren dat jullie ook eens hebben gewonnen in de posthoornkerk, volgens mij een van de keren dat jullie meededen. Maar ben er ook niet elke keer bij, dus wie weet wat ik heb gemist. De topteams zijn daar wel redelijk aan elkaar gewaagd wat het spannend maakt. Er zijn ook quizzen die jullie met 30 punten verschil winnen.

En winnen in Den Bosch is inderdaad tof, helaas is het voor ons team alweer een tijdje geleden. En zolang Leiden Calling en Outsiders in deze samenstelling mee blijven doen zie ik het ook niet zo snel meer gebeuren.

herman schreef:
(quote)

Kan me inderdaad wel herinneren dat jullie ook eens hebben gewonnen in de posthoornkerk, volgens mij een van de keren dat jullie meededen.

Dat maakt het wel aannemelijker, inderdaad.

Haha, eerste keren moest dat zijn

Dat zou wat zijn. Dat ze niet aanwezig waren maar wel wonnen

Tot vanavond bij de Posthoornkerk voor veel van jullie!

Ik verwacht een pittige quiz

Ik verwacht een barre quiz

da_smiek schreef:
Dat zou wat zijn. Dat ze niet aanwezig waren maar wel wonnen

Zo goed zijn ze dus

DjFrankie (moderator)
Veel succes en plezier daar iedereen !!

Een leuke maar lastige quiz van Dwejkk_ , herman , Lukas , ranboy vanavond. Casartelli bleek een aanwinst, hij was b.v. de enige in de zaal die Hemiplegia van Haerts herkende. Een tweede plek leverde dat ons op, met zowel grote voorsprong als grote achterstand.

Ik miste wel de bekende band Husqvarna (*) in de Scandinavieronde, net als de rest van de zaal. Al vermoed ik dat het voor Dwejkk_ voor zijn tijd is...

(*) Van het nummer "Uit Zweeeeden!"

Poek schreef:
Casartelli bleek een aanwinst, hij was b.v. de enige in de zaal die Hemiplegia van Haerts herkende.

Zijn die MuMe-spelletjes toch nog ergens goed voor.

Buiten MuMe zullen er waarschijnlijk nauwelijks mensen zijn die Hemiplegia kennen. HAERTS is ondanks die veelbelovende EP nog niet echt doorgebroken.

Ik denk ook wel dat de MuMeteams een licht voordeel hadden ten opzichte van de rest (ze werden 1, 2 en 3, terwijl nummers 4 en 5 Gigantic en Dark Horse ook sterke teams zijn).

Poek schreef:
Ik denk ook wel dat de MuMeteams een licht voordeel hadden ten opzichte van de rest (ze werden 1, 2 en 3, terwijl nummers 4 en 5 Gigantic en Dark Horse ook sterke teams zijn).

Verbaasd me wel een beetje dat de andere MuMe-teams Hemiplegia niet hebben herkend (of hadden ze wel de bandnaam wel goed?). Nummer doet toch al wel flink wat jaren mee in de Witte Trui en is ook genomineerd geweest voor de MuMeLadder dacht ik. Bovendien heeft leadzangeres Nina Fabi een erg kenmerkend stemgeluid.

Wings lijkt me dan wel iets bekender, ook als ik afga op zowel de Spotify- als de YouTube-statistieken. Maar dan nog: echt een naam die ik alleen tegenkom op MuMe.

Ik zie dat Hemiplegia vanavond in de ladder van de Witte Trui zit. Net een dag te laat blijkbaar.

Staat niettemin 3 jaar op rij genoteerd in de Witte Trui. Wellicht weinig vaste Trui-stemmers in de betreffende teams?
In ieder geval wel zo'n typisch nummer waar een MuMe-team op veel andere teams 2 punten kan winnen.

Gretz schreef:
(quote)

Verbaasd me wel een beetje dat de andere MuMe-teams Hemiplegia niet hebben herkend (of hadden ze wel de bandnaam wel goed?). Nummer doet toch al wel flink wat jaren mee in de Witte Trui en is ook genomineerd geweest voor de MuMeLadder dacht ik. Bovendien heeft leadzangeres Nina Fabi een erg kenmerkend stemgeluid.

Mwah, ik zou ook lang niet alles herkennen dat al jaren meedoet in de ladderspellen. Wel een groot gedeelte, maar toch.

Arrie schreef:
(quote)

Mwah, ik zou ook lang niet alles herkennen dat al jaren meedoet in de ladderspellen. Wel een groot gedeelte, maar toch.

Ik ook niet hoor, zeker niet als ik ze alleen op ladderbasis luister. Ik heb soms dat ik een nummer op een quiz voorbij hoor komen en dat ik dan niet op de artiest en/of titel kan komen, maar wel zeker weet dat ik het nummer herken van het ladderen. Op het moment dat een teamgenoot de naam dan opschrijft is dan echt een 'oh ja' moment. Meeste nummers hebben hier wel meerdere luisterbeurten nodig voordat ik ze gemakkelijk herken in een quiz.

Ja, het kwam me dus wel bekend voor, want gisteravond nog naar geluisterd, maar om er nu een titel bij te verzinnen...
Voordeel was wel, dat ik meteen kon bevestigen dat het goed was toen het eenmaal door Casartelli werd opgeschreven. Is toch ook altijd wel fijn.

Extreem lastige quiz jongens. Lag ons bij vlagen wel, maar ook vaak niet. Doe zelf niet mee aan die mume spelletjes (alleen de 2017 ladder), dus zou niet weten waar ik Haerts van zou moeten kennen. Het was hoe dan ook erg leerzaam Uiteindelijk nog wat ingelopen op de Sonic Death Monkeys, maar team Psychedelic Fours was niet meer in te halen. Knap gedaan!

Hemiplegia is overigens ook geen single zie ik. Oh, en zou ons geen mumu-team noemen. Ben de enige. Dus misschien dat team PF het had "moeten weten"

Haerts wisten we..de song niet helaas. Verder een erg leuke en gevarieerde quiz met een mooi uitgewerkt thema. Leuke avond gehad vooral

Leuke quiz, best pittig en afwisselend, maar prima bedacht. Complimenten.
Bovenal, erg gezellig.
Leuke mensen en de sfeer was zoals altijd top.
Op naar de volgende!

Bij de Garmisch-Partenkirchen hadden we het onszelf (en de deelnemers) denk ik iets te lastig gemaakt doordat beide (artiest en nummer) met dezelfde letter moest beginnen. Op papier zou het als hulpmiddel moeten dienen, maar in praktijk toch te beperkend in keuzes. Dan hadden er bekendere nummers van bijv. Kraftwerk, Eminem en Nas mee kunnen doen (of helemaal andere artiesten). Volgend jaar (hopelijk als we nog mogen ) gaan we het, denk ik, iets meer in de lijn van de laatste 3 rondes zoeken, daar lagen de scores gelukkig toch wel iets dichterbij elkaar.

Niks mis mee hoor..2 van de 3 hadden we goed..alleen Encore niet
Jullie mogen zeker nog n keer wat mij betreft..origineel uitgewerkt thema

Duimpje moet volgens mij omhoog luigi!

Haha teveel bier

luigifort schreef:
Haha teveel bier

Terecht!!

Dwejkk_ schreef:
Bij de Garmisch-Partenkirchen hadden we het onszelf (en de deelnemers) denk ik iets te lastig gemaakt doordat beide (artiest en nummer) met dezelfde letter moest beginnen. Op papier zou het als hulpmiddel moeten dienen, maar in praktijk toch te beperkend in keuzes. Dan hadden er bekendere nummers van bijv. Kraftwerk, Eminem en Nas mee kunnen doen (of helemaal andere artiesten). Volgend jaar (hopelijk als we nog mogen ) gaan we het, denk ik, iets meer in de lijn van de laatste 3 rondes zoeken, daar lagen de scores gelukkig toch wel iets dichterbij elkaar.

Geen idee wat je van Nas had, maar zowel NY State of Mind als Nas Is Like behoren tot zijn grootste klassiekers.

Was Nasty!

Gast
geplaatst: vandaag om 15:56 uur

geplaatst: vandaag om 15:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.