MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
De Euromasters waren er ook, met o.a. Alex. Peter en Robbert (nu vergeet ik precies de vrouwennamen, da's niet mijn stijl).

StopMakingSenseo schreef:
De Euromasters waren er ook, met o.a. Alex. Peter en Robbert (nu vergeet ik precies de vrouwennamen, da's niet mijn stijl).
Renske en Nikki toevallig?

DjFrankie (moderator)
Arrie schreef:
Ja, het was een leuke avond. De elite-rondes vielen mij eigenlijk nogal tegen qua uitdaging. Zeker de Praat NL Tegen Me-ronde, met nummers in vreemde talen. Die zat helemaal volgestopt met enorme hits (heel veel nummer 1-hits zelfs) waarbij ook nog eens steevast de titel werd laten horen. Er zat slechts een tweetal nummers in die we daadwerkelijk moeilijk vonden (van de 25). De andere twee elite-rondes waren iets uitdagender, vooral James, Ben & Jack. Maar hé, de Toppers van het Genre had net zo goed wat uitdagende nummers, met o.a. Rhythim Is Rhythim, Frank Wilson, The Sonics, en een vrij lastig nummer van Portishead. Silver Pozzoli zat er overigens weer in, dus ze hebben gewoon dezelfde quizzen gebruikt...

Ik heb trouwens begrepen dat we de hoogste score van het land hebben! Mooie prestatie.

Yep dezelfde kwis, namen komen me bekend voor. Wij speelde 2 eliterondes, wat was James ben Jack?
En die andere taal zal vast Bombino zijn geweest ?

da_smiek schreef:
(quote)
Renske en Nikki toevallig?

Yes, dank U.

Dit was overigens de eerste eliteronde, waarbij we er twee niet wisten, maar Frank komt net met Bombino, even beluisterd op Spotify en ja, dat was het! Wij hadden daar Tinariwen. Dus dan wordt dit de lijst:

Kaoma - Lambada
Don Omar & Lucenzo - Danza Kuduro
Wes - Alane
Mory Kante - Yeke Yeke
Treble - Ramaganana
Twarres - Wer Bisto
Afric Simone - Ramaya
Miriam Makeba - Pata Pata
Sigur Rós - Hoppipolla
O-Zone - Dragostea Din Tei
Gusttavo Lima - Balada
Michel Télo - Ai Se Eu te Pego
Cidinho & Doca - Rap Das Armas
Tiziano Ferro - Perdono
Peret - Borriquito
Tarkan - Simarik
PSY - Gangnam Style
Cheb Khaled - Aicha
Massada - Sajang É
Basshunter - Boten Anna
King Africa - La Bomba
Punjabi MC - Mundian To Bach Ke
Raffaella Carra - A Far L'Amore Comincia Tu
Bombino - Amidinine
onbekend - onbekend

En bij elk nummer werd de titel laten horen. Ik blijf erbij dat dit de naam elite echt niet zou mogen dragen. Sigur Rós, Bombino en de onbekende zijn dan weliswaar lastig (Sigur Rós nog goed te doen), maar de overige 22 zijn allemaal juist erg makkelijk... En als je dan een eliteronde doet, knip dan de titels eruit.

DjFrankie (moderator)
Wij waren in die ronde helemaal alleen ? Was ook goed te doen.

Die laatste was volgens mij een portugees zingend m/v duet, wat erg leek op Stumblin' In van Norman en Quatro.

DjFrankie (moderator)
Wat was die derde elite ronde?

DjFrankie schreef:
Wat was die derde elite ronde?

Artiesten mer de naam James, Ben of Jack of bands waarin iemand met die naam zit. Allemaal jaren '10.

DjFrankie (moderator)
James Bay Jack Sparrow Ben Folds Five etc?

Rock Along was trouwens erg gemakkelijk met als 1969.

Grappig die ronde te zien. Inderdaad een hoog hitgehalte, maar Peret en Afric Simone had ik zelf nooit geweten, al kwam die laatste wel bekend voor toen ik hem even opzette. Die van Bombino heb ik dan weer best veel gedraaid.

Ben wel benieuwd wat dat laatste fragment nu was. Niemand dat meegekregen?

DjFrankie (moderator)
Chris Montez loco porti ?

http://www.hitsallertijden.nl/hitsallertijden-lijsten/latintop100.htm Staan er veel in terug

DjFrankie schreef:
James Bay Jack Sparrow Ben Folds Five etc?

Rock Along was trouwens erg gemakkelijk met als 1969.

James Bay zat erin, Jack Sparrow is een filmpersonage, en Ben Folds Five past wellicht niet helemaal in een jaren '10-ronde, maar had gekund. Maar ook bijvoorbeeld Imagine Dragons omdat de drummer Ben McKee heet (die moest ik net even opzoeken) en Temples omdat de zanger James Bagshaw heet.

Rock-along was inderdaad erg makkelijk, die hadden we helemaal goed.

DjFrankie (moderator)
Wij ook helemaal. Jack Parow bedoelde ik ook. Wat was die house pionier. Die hadden we wel fout.

DjFrankie schreef:
Wij ook helemaal. Jack Parow bedoelde ik ook. Wat was die house pionier. Die hadden we wel fout.

In welke ronde, bedoel je in Toppers van het Genre? Want dat was Strings of Live van Rhytim is Rhythim (alias van Derrick May).

Arrie schreef:
Maar ook bijvoorbeeld Imagine Dragons omdat de drummer Ben McKee heet (die moest ik net even opzoeken) en Temples omdat de zanger James Bagshaw heet.

DNCE (met een van de Jonas-broers, ontdekte ik laatst) en Foals ook toevallig?

Ik deed trouwens mee met een gezelligheidsteam (zo vond Lisette de ronde Even inkomen jaren '80 best wel moeilijk). Onze laatste ronde was 'boehoehoe' en dat bleken ballads uit de jaren '90 te zijn. Mariah Carey, Celine Dion, Marco Borsato, luid meegezongen door de studententeams die er waren, het was afzien. Gelukkig zaten ook nog Forever Blue van Little River band en Brick van Ben Folds Five erin.

Poek schreef:
(quote)

DNCE (met een van de Jonas-broers, ontdekte ik laatst) en Foals ook toevallig?

Jep.

En zat Ben Folds er dus toch ergens in.

Vraagje! Wij (team leiden calling) zouden in juni de posthoornquiz maken. Nu gaat hij nog een maal niet door ( jullie krijgen een mail van Rob) dus wij kunnen hem 17 juli of 21 augustus presenteren. Ik vroeg mij af of er in deze maanden animo is? Vind het leuk om te maken, maar het is natuurlijk veel werk en een stuk leuker als er meer dan vijf teams meedoen

Ik ben er normaal gesproken zeker in juli bij en waarschijnlijk kan ik augustus ook wel (met een kleine slag om de arm).
Wat mij betreft geen zomerstop

Prima. Doen wij denk ik die van 17 juli. Ik heb al vernomen dat sommige mensen in augustus bij Lowlands zijn

Ik ben dan net terug van vakantie, dus ik kan ook wel vermoedelijk. Heb ook niet het idee dat het ooit zó rustig is dat er maar 5 teams zijn in de Posthoornkerk.

DjFrankie (moderator)
Wordt erg gezellig volgende week in Ammerzoden zo te zien op Facebook ?

DjFrankie schreef:
Wordt erg gezellig volgende week in Ammerzoden zo te zien op Facebook ?

Ha, leuk, zie ik jou ook weer eens.

DjFrankie (moderator)
Arrie schreef:
(quote)

Ha, leuk, zie ik jou ook weer eens.

Met adri1982

De Blije Vegertjes zullen ook present zijn in Ammerzoden. Leuk om nog meer MuMers in het wild te zien!

DjFrankie (moderator)
pjh1967 schreef:
De Blije Vegertjes zullen ook present zijn in Ammerzoden. Leuk om nog meer MuMers in het wild te zien!

Wordt de 1ste keer dat we tegen elkaar spelen.
Met ltb rinzwind en gretz?

Heb ook wel zin in zondag! In de oefenquiz zaten al wat pittige nummers, dus ben heel benieuwd.

DjFrankie schreef:
(quote)

Wordt de 1ste keer dat we tegen elkaar spelen.

Yes!

DjFrankie (moderator)
Zijn veel mumeters zondag
Da smiek
Herman
Arrie
Adri1982
Pjh1967
Radiomad
Gretz
L_t_b_

DjFrankie schreef:

Gast
geplaatst: vandaag om 19:55 uur

geplaatst: vandaag om 19:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.