Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)
zoeken in:
3
geplaatst: 10 juni 2017, 17:52 uur
3
geplaatst: 12 juni 2017, 09:53 uur
Was een leuke doch pittige quiz gisteren in het rustieke Ammerzoden. Misschien wel de langste quiz die ik heb meegemaakt, liefst 6 uur en meer dan 200 fragmenten (audio en video), diverse tussenrondes. Maar door de gezelligheid, de prettige locatie met terras en lekkere frieten heeft het nooit als een lange zit aangevoeld.
Mooie resultaten ook voor de 'MuMe'-teams, ik geloof allemaal in de top 4.
0
geplaatst: 12 juni 2017, 10:30 uur
Dan reken ik trouwens de Outsiders voor het gemak ook maar even mee, al zijn die buiten af en toe het quiztopic niet echt actief hier (voor zover ik weet).
0
geplaatst: 12 juni 2017, 10:31 uur
6 uur lang quizzen...ben eigenlijk wel benieuwd naar de thema's van de diverse audio en video rondes.
2
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 juni 2017, 10:46 uur
Disney prinsessen, nummers beginnen met My, nummers eindigen met Again, intro, homo top 100.
Metal punkpop meezingers, 2001 tm 2016 Foto rebus welk nummer zie je. Video's in 1 take opgenomen.
Artiesten uit welke band ze voortkwamen, bv Edwyn Collins Orange Juice.
Leiden Calling was klasse apart.
Metal punkpop meezingers, 2001 tm 2016 Foto rebus welk nummer zie je. Video's in 1 take opgenomen.
Artiesten uit welke band ze voortkwamen, bv Edwyn Collins Orange Juice.
Leiden Calling was klasse apart.

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 juni 2017, 10:47 uur
herman schreef:
Was een leuke doch pittige quiz gisteren in het rustieke Ammerzoden. Misschien wel de langste quiz die ik heb meegemaakt, liefst 6 uur en meer dan 200 fragmenten (audio en video), diverse tussenrondes. Maar door de gezelligheid, de prettige locatie met terras en lekkere frieten heeft het nooit als een lange zit aangevoeld.
Ik heb ooit een kwis gedaan in Echt, 13.30 tot 20.30. Was om 22 uur thuis toen
1
geplaatst: 12 juni 2017, 10:58 uur
Ik heb het scorevelletje bewaard, dus hierbij de rondes:
Blok 1
1. Liedjes over drank (danwel in de titel of ergens in de lyrics)
2. Songtitels die beginnen met 'My'
3. Music videos in 1 shot opgenomen
4. Songtitels die eindigen met 'Again'
Tussenronde 1. Duetten tussen mannen vrouwen. Je zag de foto's en een deel van de songtitel. Je moest namen van artiest opschrijven en de titel.
Blok 2
5. Into's
6. Connecties
7. Homo top100 (20 fragmenten, moest je zeggen of ze wel of niet in de homo top100 staan)
Tussenronde 2: Cryptoplaatjes (titel plus artiest).
Blok 3
8. Disney prinsessen (nummers die verwezen naar een prinses of soms ook de plot van de Disneyfilm waaruit ze kwamen. Je kreeg ook een bonuspunt voor de naam van de prinses.)
9. Gastgitaristen. Je moest titel en artiest opschrijven en wie de gastgitarist was. Dus bijvoorbeeld: Michael Jackson - Beat it (Eddie Van Halen)
10. Artiesten en hun origines. Dit was een deel solo (dus inderdaad Edwyn Collins uit Orange Juice.) Maar ook duetten of gastoptredens (Soulfly featuring Greg Puciato van Dillinger Escape Plan) en soms zelfs twee artiesten die samen een nieuw project zijn gestart.
11. Meezingers 2001 - 2016. Was ook veelal populaire altrock (Lost Prophets, Good Charlotte, Muse, SOAD, POD).
Tussenronde 3: Absurde feiten over muzikanten. Moest je zeggen of het waar of niet waar was.
Vond het een erg leuke quiz met wat originele invalshoeken. Het duurde wel lang, maar er waren voldoende pauzes en lekker eten. Kan me ook voorstellen dat er voor veel teams iets teveel harde alternatief in zat. Wij herkenden hier ook zeker niet alles. Dingen als Killswitch Engage, Down, Stone Sour, Megadeth is zeker geen gesneden koek.
Blok 1
1. Liedjes over drank (danwel in de titel of ergens in de lyrics)
2. Songtitels die beginnen met 'My'
3. Music videos in 1 shot opgenomen
4. Songtitels die eindigen met 'Again'
Tussenronde 1. Duetten tussen mannen vrouwen. Je zag de foto's en een deel van de songtitel. Je moest namen van artiest opschrijven en de titel.
Blok 2
5. Into's
6. Connecties
7. Homo top100 (20 fragmenten, moest je zeggen of ze wel of niet in de homo top100 staan)
Tussenronde 2: Cryptoplaatjes (titel plus artiest).
Blok 3
8. Disney prinsessen (nummers die verwezen naar een prinses of soms ook de plot van de Disneyfilm waaruit ze kwamen. Je kreeg ook een bonuspunt voor de naam van de prinses.)
9. Gastgitaristen. Je moest titel en artiest opschrijven en wie de gastgitarist was. Dus bijvoorbeeld: Michael Jackson - Beat it (Eddie Van Halen)
10. Artiesten en hun origines. Dit was een deel solo (dus inderdaad Edwyn Collins uit Orange Juice.) Maar ook duetten of gastoptredens (Soulfly featuring Greg Puciato van Dillinger Escape Plan) en soms zelfs twee artiesten die samen een nieuw project zijn gestart.
11. Meezingers 2001 - 2016. Was ook veelal populaire altrock (Lost Prophets, Good Charlotte, Muse, SOAD, POD).
Tussenronde 3: Absurde feiten over muzikanten. Moest je zeggen of het waar of niet waar was.
Vond het een erg leuke quiz met wat originele invalshoeken. Het duurde wel lang, maar er waren voldoende pauzes en lekker eten. Kan me ook voorstellen dat er voor veel teams iets teveel harde alternatief in zat. Wij herkenden hier ook zeker niet alles. Dingen als Killswitch Engage, Down, Stone Sour, Megadeth is zeker geen gesneden koek.
1
geplaatst: 12 juni 2017, 11:50 uur
Bij tussenronde 1 wellicht leuk om te vermelden dat je van de vrouwen alleen de ogen zag.
En bij 11 moest je nog het jaar van release benoemen, wat wel zorgde voor de nodige hoofdbrekens.
En bij 11 moest je nog het jaar van release benoemen, wat wel zorgde voor de nodige hoofdbrekens.
1
geplaatst: 12 juni 2017, 13:31 uur
Was inderdaad een leuke, originele en gezellige quiz gisteren! Voldoende variatie en voor de verandering eens niet de focus op oudere muziek. 2/3 van de nummers was van 1990 of later. Er zaten ook wat favoriete alternatieve bandjes in de opgaven die ik normaal zelden tegenkom in een muziekquiz (The National, Vampire Weekend, Grizzly Bear, Strand of Oaks, The Last Shadow Puppets) .
De quiz duurde van 13:45 tot 19:00, gezien het aantal rondes vond ik dat eigenlijk nog wel meevallen.
1. Leiding Calling
2. Team van DjFrankie
3. The Outsiders
4. De Blije Vegertjes
De quiz duurde van 13:45 tot 19:00, gezien het aantal rondes vond ik dat eigenlijk nog wel meevallen.
1. Leiding Calling
2. Team van DjFrankie
3. The Outsiders
4. De Blije Vegertjes
0
geplaatst: 12 juni 2017, 13:47 uur
Sowieso een leuke mix van allerlei soorten alt, hoewel inderdaad het meeste van na 1990. Ik heb nog nooit Orgy in een quiz gehad. En mijn favoriete The Last Shadow Puppets nr zat er ook in 

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 juni 2017, 14:25 uur
da_smiek schreef:
Sowieso een leuke mix van allerlei soorten alt, hoewel inderdaad het meeste van na 1990. Ik heb nog nooit Orgy in een quiz gehad. En mijn favoriete The Last Shadow Puppets nr zat er ook in
Orgy hebben we vaker gehad, maar dan Blue Monday, deze hadden we ook.
2. Team van DjFrankie adri1982 en RadioMad die waren op dreef gisteren
Maar helaas te weinig 80's alternative

1
geplaatst: 12 juni 2017, 15:42 uur
Voor John, onze teamgenoot, zat er inderdaad ook te weinig 80s alt in. De gitaristenronde was voor hem weer wel geslaagd. En Sisters of Mercy.
1
geplaatst: 12 juni 2017, 17:54 uur
Nog een ding over de quiz. Vond het erg goed dat elke artiest er maar een keer in zat.
0
geplaatst: 12 juni 2017, 20:43 uur
Nog een vraagje voor de posthoornkerkquizzers; hebben jullie bericht ontvangen van Rob? De quiz gaat namelijk zeker niet door aanstaande maandag, maar krijg er meestal mail over. Wil hem er verder niet mee lastig vallen.
0
geplaatst: 12 juni 2017, 22:38 uur
da_smiek schreef:
Nog een vraagje voor de posthoornkerkquizzers; hebben jullie bericht ontvangen van Rob? De quiz gaat namelijk zeker niet door aanstaande maandag, maar krijg er meestal mail over. Wil hem er verder niet mee lastig vallen.
Ik heb er niks over gehoord, sowieso niks meer gehoord van Rob sinds de vorige die niet doorging.
Maar komt ons op zich goed uit, want maandag aanstaande was me - en ik denk ons team - zeker niet gelukt.
Of er in juli en augustus wel een quiz is, is ook onzeker begrijp ik?
1
geplaatst: 12 juni 2017, 23:00 uur
Van Rob heb ik begrepen dat de quiz vanaf juli gewoon weer doorgaat. Dan maken wij hem: 17 juli.
3
geplaatst: 13 juni 2017, 00:11 uur
herman schreef:
De uitslag was als volgt (max punten was 670):
1. Leiden Calling 550
2. Biffe 4 africa 508
3. Outsiders 503
4. Blije vegertjes 439
5. Rose en de prutsers 421
6. Cameron Duckstad 410
7. Sean Paul Fanclub 409
8. Ice Ice Maybe 347
9. Barry Whitesnake 331
10. A-team 328
11. Gympies 306
12. Fleetwood KFC 273
13. Dandy morons 258
14. PWSH 246
1. Leiden Calling 550
2. Biffe 4 africa 508
3. Outsiders 503
4. Blije vegertjes 439
5. Rose en de prutsers 421
6. Cameron Duckstad 410
7. Sean Paul Fanclub 409
8. Ice Ice Maybe 347
9. Barry Whitesnake 331
10. A-team 328
11. Gympies 306
12. Fleetwood KFC 273
13. Dandy morons 258
14. PWSH 246
1
geplaatst: 15 juni 2017, 10:10 uur
Gisteren weer gezellig avondje gepopquizd in de Q-Factory in Amsterdam, uiteindelijk 4e geworden....en ook nu kunnen de felicitaties weer naar Leiden Calling, stond opnieuw geen maat op en hebben met duidelijk verschil gewonnen 

0
geplaatst: 15 juni 2017, 10:46 uur
Het verschil zat hem denk ik vooral in de top40-plaatjes? Jullie hadden wel Triffids maar bv geen Mike Posner of Pitbull.
0
geplaatst: 15 juni 2017, 11:28 uur
Ik probeerde Maaike en Lisette uit het team van El Ninjo nog te overtuigen dat ze een nummer dat dertien weken nummer één staat in de top 40 best mogen kennen, maar "we luisteren geen top 40". Zelf wist ik Pitbull (niet de titel helaas), Mike Posner en Eva Simons wel, maar weer niet Konshens, nooit van gehoord zelfs. Dankzij de MumeLadder (en/of Witte Trui) herkende ik The Blacker the Berry (een hommage aan de quizmaster van de 45k vinylquiz in Bar Jones). En Juliet was zo'n nummer wat ik wel ken maar nooit de artiest van geweten heb. Maar bij nader inzien is de stem eigenlijk best herkenbaar...
0
geplaatst: 15 juni 2017, 11:45 uur
Poek schreef:
Ik probeerde Maaike en Lisette uit het team van El Ninjo nog te overtuigen dat ze een nummer dat dertien weken nummer één staat in de top 40 best mogen kennen, maar "we luisteren geen top 40". Zelf wist ik Pitbull (niet de titel helaas), Mike Posner en Eva Simons wel, maar weer niet Konshens, nooit van gehoord zelfs.
Ik probeerde Maaike en Lisette uit het team van El Ninjo nog te overtuigen dat ze een nummer dat dertien weken nummer één staat in de top 40 best mogen kennen, maar "we luisteren geen top 40". Zelf wist ik Pitbull (niet de titel helaas), Mike Posner en Eva Simons wel, maar weer niet Konshens, nooit van gehoord zelfs.
Hihi, zoiets zei ik ook al tegen ze
. Wij wisten Konshens ook niet. Voor mijn gevoel ook nooit erbij zien staan in de lijstjes. Maar wellicht er overheen gekeken.
0
geplaatst: 15 juni 2017, 11:58 uur
Konshens deed bij mij wel een belletje rinkelen, heb het nummer ook vaak gehoord. Maar ik kon er gisteren ook niet meer opkomen. Wist wel dat het geen bekende naam was.
Blijft ook altijd wel apart; teams die de meest obscure bands weten, maar geen idee hebben bij megahits uit de top 40.
Was zelf wel blij dat ik usual suspect The Monochrome Set herkende, al twijfelde ik nog omdat het wel heel erg poppy is vergeleken bij de albums die ik van ze ken.
Blijft ook altijd wel apart; teams die de meest obscure bands weten, maar geen idee hebben bij megahits uit de top 40.
Was zelf wel blij dat ik usual suspect The Monochrome Set herkende, al twijfelde ik nog omdat het wel heel erg poppy is vergeleken bij de albums die ik van ze ken.
0
geplaatst: 15 juni 2017, 12:15 uur
Jeetje, zelfs I Took a Pill in Ibiza niet? Dat is inderdaad wel opvallend. Welke Pitbull was het eigenlijk?
Nu ik de naam Konshens zag staan, wist ik meteen dat het om Policeman van Eva Simons ging, maar of ik dat andersom ook had bedacht... ik denk het wel, maar had wellicht even na moeten denken.
Nu ik de naam Konshens zag staan, wist ik meteen dat het om Policeman van Eva Simons ging, maar of ik dat andersom ook had bedacht... ik denk het wel, maar had wellicht even na moeten denken.
0
geplaatst: 15 juni 2017, 18:00 uur
Ahja, zijn tweede hitje met de Nightcrawlers-sample. Ik kan me nog wel voorstellen dat mensen die niet raden.
0
geplaatst: 19 juni 2017, 20:50 uur
Ongegeneerd reclame maken:
Het recent nieuw gebouwde Victorie Poppodium te Alkmaar is het nieuwe onderkomen van wederom een editie van De Langstlopende Maandelijkse Popquiz Van Nederland!
Donderdag 22 juni - circa 20:51 uur
Programma | Podium Victorie - podiumvictorie.nl
Presentatie:
GJ (Initiator van DE Nationale Popquiz)
Paolo (Oud deelnemer Popquiz A GoGo)
Het recent nieuw gebouwde Victorie Poppodium te Alkmaar is het nieuwe onderkomen van wederom een editie van De Langstlopende Maandelijkse Popquiz Van Nederland!
Donderdag 22 juni - circa 20:51 uur
Programma | Podium Victorie - podiumvictorie.nl
Presentatie:
GJ (Initiator van DE Nationale Popquiz)
Paolo (Oud deelnemer Popquiz A GoGo)
0
geplaatst: 5 juli 2017, 14:04 uur
Nog mensen die a.s. donderdag (morgen dus) meespelen in de Tivoli quiz in Utrecht en die nog een teamlid kunnen gebruiken? Of die zin hebben samen een team te vormen?
0
geplaatst: 5 juli 2017, 18:13 uur
El Ninjo schreef:
Nog mensen die a.s. donderdag (morgen dus) meespelen in de Tivoli quiz in Utrecht en die nog een teamlid kunnen gebruiken? Of die zin hebben samen een team te vormen?
Helaas, ons team zit vol. Ik zal volgende keer weer aan je denken!Nog mensen die a.s. donderdag (morgen dus) meespelen in de Tivoli quiz in Utrecht en die nog een teamlid kunnen gebruiken? Of die zin hebben samen een team te vormen?
* denotes required fields.