Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)
zoeken in:
0
geplaatst: 16 mei 2017, 11:38 uur
Hazlewood schreef:
Aha, dan zeker woensdag naar Utrecht/Rotterdam en Vrijdag in Amsterdam om de dubbel binnen te slepen
(quote)
Aha, dan zeker woensdag naar Utrecht/Rotterdam en Vrijdag in Amsterdam om de dubbel binnen te slepen
I don't think so.
Homey don't play that.
4
geplaatst: 17 mei 2017, 01:32 uur
Helaas geen Popkwis in de Posthoornkerk vanavond. Quizmaster Rob was even eerder flauw gevallen. We weten niet hoe t nu met hem is, maar we wensen hem beterschap.
6 van ons zijn vervolgens naar een pubquiz gegaan elders in de hoofdstad, ene café Frits geloof ik. Een leuke, doch af en toe moeilijke kennisquiz, maar vooral gezellig. Wir Sind Armand van Helden bestaande uit El Ninjo, motel matches en Gretz wonnen m ook nog zowaar, waarvoor hulde.
Ons team, bestaande uit ondergetekende, johan de witt en ene Frank van een popkwisteam werden 4e. Maar toch een vooral gezellige avond gehad
6 van ons zijn vervolgens naar een pubquiz gegaan elders in de hoofdstad, ene café Frits geloof ik. Een leuke, doch af en toe moeilijke kennisquiz, maar vooral gezellig. Wir Sind Armand van Helden bestaande uit El Ninjo, motel matches en Gretz wonnen m ook nog zowaar, waarvoor hulde.
Ons team, bestaande uit ondergetekende, johan de witt en ene Frank van een popkwisteam werden 4e. Maar toch een vooral gezellige avond gehad

0
geplaatst: 17 mei 2017, 13:14 uur
Niks gemist dus ?
motel matches schreef:
Voor iedereen die er gisteren in de Posthoornkerk niet bij was (en dat waren er velen) nog een kort overzicht wat jullie gemist hebben:
-de usual suspects: Paul Westerberg, Lee Hazlewood, Nomads, Monochrome Set, Serge Gainsbourg
-een aantal erg pittige fragmenten: Mecano (de Nederlandse band), Eyeless in Gaza (had ik nog nooit van gehoord), Bauhaus (King Volcano), Only Ones (No Solution), Alex Chilton (No sex), NomeansNo, Nozems.
en natuurlijk ook een aantal porties earcandy: Heino (Die Schwarze Barbara), Vulcano (een beetje van dit)
Voor iedereen die er gisteren in de Posthoornkerk niet bij was (en dat waren er velen) nog een kort overzicht wat jullie gemist hebben:
-de usual suspects: Paul Westerberg, Lee Hazlewood, Nomads, Monochrome Set, Serge Gainsbourg
-een aantal erg pittige fragmenten: Mecano (de Nederlandse band), Eyeless in Gaza (had ik nog nooit van gehoord), Bauhaus (King Volcano), Only Ones (No Solution), Alex Chilton (No sex), NomeansNo, Nozems.
en natuurlijk ook een aantal porties earcandy: Heino (Die Schwarze Barbara), Vulcano (een beetje van dit)
2
geplaatst: 17 mei 2017, 14:44 uur
Gisteren kennisgemaakt met luigifort en motel matches. Vanwege het niet doorgaan van Rob z'n muziekquiz besloten we met een groepje een andere quiz te gaan zoeken om aan mee te doen, die we ternauwernood nog vonden in Amsterdam-West. Het werd toen alsnog een mooie, gezellige avond. En passant wonnen motel matches, El Ninjo en ik de wekelijkse pubquiz in Café Frits.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 18 mei 2017, 22:17 uur
luigifort schreef:
Helaas geen Popkwis in de Posthoornkerk vanavond. Quizmaster Rob was even eerder flauw gevallen. We weten niet hoe t nu met hem is, maar we wensen hem beterschap.
Rob vd Outsiders?
0
geplaatst: 18 mei 2017, 22:21 uur
Rob van Zantvoort, die meestal de kwis maakt in zn eentje, niet van de Outsiders, naar ik weet.
Heeft iemand al nieuws trouwens?
Heeft iemand al nieuws trouwens?
0
geplaatst: 19 mei 2017, 00:03 uur
Hij was woensdag wel actief op Facebook (deelde een posting over de gestolen gitaar van Erwin Nyhoff) maar op de vraag van Berry hoe het ging heeft ie nog niet geantwoord.
0
geplaatst: 23 mei 2017, 18:06 uur
Hij is afgelopen dagen ook nog wel actief geweest, dus het zal wel weer oke gaan (hoop ik)?
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 23 mei 2017, 21:23 uur
Wie gaan er morgen rennen?
Ik zit in Nijmegen
Ik zit in Nijmegen
1
geplaatst: 24 mei 2017, 12:10 uur
We zitten voor vrijdag nog op 4 man, door afzeggen van een oer-gebroeder.
Nu wel een compleet MuMe team, vooralsnog.

1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 24 mei 2017, 15:14 uur
StopMakingSenseo schreef:
Ik zit voor de buis, kijkend naar rennende mannen
Ik zit voor de buis, kijkend naar rennende mannen
Ik denk dat ik dit ook wel meekrijg tussen de bedrijven door.
2
geplaatst: 24 mei 2017, 18:25 uur
Over een paar daagjes is ook de Leidse Popquiz, editie 59 alweer! Gemaakt door ondergetekende en mijn Leidse popquizteam.
https://www.facebook.com/events/403668350020586/permalink/433382180382536
Het belooft zondag mooi weer te worden, maar gelukkig kunnen we tussen de rondes door in de tuin zitten.
https://www.facebook.com/events/403668350020586/permalink/433382180382536
Het belooft zondag mooi weer te worden, maar gelukkig kunnen we tussen de rondes door in de tuin zitten.

0
geplaatst: 24 mei 2017, 21:31 uur
StopMakingSenseo schreef:
Dat team bestaat momenteel uit StopMakingSenseo, Arrie, Ranboy en KeesKwist.
We zoeken nog 1 broeder of zuster Selassie voor aanstaande vrijdag.
Een bekende uit het Amsterdamse circuit heeft uiteraard de voorkeur.
svp een pm.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 25 mei 2017, 11:36 uur
Silver Pozzoli - Step By Step - YouTube - m.youtube.com Wellicht 1 van de lastigste fragmenten van gisteren.
Ik had hem verbannen in mijn geheugen iig.
1
geplaatst: 25 mei 2017, 11:40 uur
Aan zijn playbackskills te zien, herinnerde hij 'm zelf ook niet zo goed
0
geplaatst: 25 mei 2017, 11:57 uur
Ik ken hem van Clubhouse die begin jaren '90 een paar hitjes hadden. Dit is wel een beetje jeugdsentiment, maar idd. wel eentje die je zomaar vergeten kan zijn 

0
geplaatst: 25 mei 2017, 13:05 uur
DjFrankie schreef:
Silver Pozzoli - Step By Step - YouTube - m.youtube.com Wellicht 1 van de lastigste fragmenten van gisteren.
Haha mooi, die had ik wel geweten

0
geplaatst: 26 mei 2017, 15:51 uur
KeesKwist schreef:
svp een pm.
(quote)
svp een pm.
Succes mannen, ik kan de "Elite" rondes aanbevelen. We hebben er 2 gespeeld in Utrecht en qua inhoud net wat obscuurder/onder de radar material dan de gebruikelijke hits....
0
geplaatst: 27 mei 2017, 01:36 uur
Hazlewood schreef:
Succes mannen, ik kan de "Elite" rondes aanbevelen. We hebben er 2 gespeeld in Utrecht en qua inhoud net wat obscuurder/onder de radar material dan de gebruikelijke hits....
(quote)
Net terug, we hebben gegokt en ze alle 3 gespeeld, waardoor we 1 ronde minder konden spelen.
Is goed uitgepakt! Totaal 195 punten.
Arrie heeft de beker mee naar huis...
2
geplaatst: 27 mei 2017, 02:18 uur
Ja, het was een leuke avond. De elite-rondes vielen mij eigenlijk nogal tegen qua uitdaging. Zeker de Praat NL Tegen Me-ronde, met nummers in vreemde talen. Die zat helemaal volgestopt met enorme hits (heel veel nummer 1-hits zelfs) waarbij ook nog eens steevast de titel werd laten horen. Er zat slechts een tweetal nummers in die we daadwerkelijk moeilijk vonden (van de 25). De andere twee elite-rondes waren iets uitdagender, vooral James, Ben & Jack. Maar hé, de Toppers van het Genre had net zo goed wat uitdagende nummers, met o.a. Rhythim Is Rhythim, Frank Wilson, The Sonics, en een vrij lastig nummer van Portishead. Silver Pozzoli zat er overigens weer in, dus ze hebben gewoon dezelfde quizzen gebruikt...
Ik heb trouwens begrepen dat we de hoogste score van het land hebben! Mooie prestatie.
Ik heb trouwens begrepen dat we de hoogste score van het land hebben! Mooie prestatie.

0
geplaatst: 27 mei 2017, 09:01 uur
KeesKwist schreef:
Net terug, we hebben gegokt en ze alle 3 gespeeld, waardoor we 1 ronde minder konden spelen.
Gefeliciteerd !! Netjes, wij hadden 190 pnt in Utrecht met z'n 2en. Maar 1 eliteronde minder. Dat was transport/tijdtechnisch niet haalbaar
Hebben jullie ook nog de rapalong ronde gedaan ??
0
geplaatst: 27 mei 2017, 09:53 uur
Hazlewood schreef:
Gefeliciteerd !! Netjes, wij hadden 190 pnt in Utrecht met z'n 2en. Maar 1 eliteronde minder. Dat was transport/tijdtechnisch niet haalbaar
Hebben jullie ook nog de rapalong ronde gedaan ??
(quote)
Hebben jullie ook nog de rapalong ronde gedaan ?? Wij zijn tijdtechnisch niet in de problemen gekomen. De eerste twee eliterondes waren meteen na elkaar, maar de eerste was optijd afgelopen, waardoor we zat tijd hadden om naar de andere locatie te lopen. We dachten van tevoren dat we dat waarschijnlijk niet zouden redden maar het was geen probleem.
Rapalong hebben we niet gedaan, wel rockalong.
0
geplaatst: 27 mei 2017, 10:01 uur
Gefeliciteerd mannen! Hoeveel punten was eigenlijk de max? Het was vroeger toch 180?
En waren er nog andere bekende teams in Amsterdam?
1
geplaatst: 27 mei 2017, 10:07 uur
da_smiek schreef:
Gefeliciteerd mannen! Hoeveel punten was eigenlijk de max? Het was vroeger toch 180?
210. Met een elite-ronde kon je 20 bonuspunten verdienen, bovenop de te behalen 50 punten. Daar waren er drie van.
Er waren wel bekenden ja, maar ik weet de namen niet zo goed. In ieder geval was Dimitri er, en ik geloof dat ik ook Berry heb gezien. En natuurlijk de Outsiders.
0
geplaatst: 27 mei 2017, 10:11 uur
Ah vandaar. Dus elite waren moeilijke rondes waarvoor je extra beloond werd. Snap het nu. Outsiders waren toch ook al in Rotterdam? Of dit keer met Rob erbij?
0
geplaatst: 27 mei 2017, 10:13 uur
da_smiek schreef:
Ah vandaar. Dus elite waren moeilijke rondes waarvoor je extra beloond werd. Snap het nu. Outsiders waren toch ook al in Rotterdam? Of dit keer met Rob erbij?
Met Rob erbij, en ze hebben nu andere rondes gespeeld.
* denotes required fields.