MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
Voor wie de mail van Rob heeft gemist:

POPQUIZ POSTHOORNKERK 17 JULI
Beste quizzers!!

Na 2 maanden van lichamelijk malheur ligt er eindelijk weer een fraaie popquiz in het verschiet.
Maandag 17 juli a.s. pakken we de draad weer op waar deze in mei zo jammerlijk bleef liggen?!!
Het team Leiden Calling neemt deze editie qua samenstelling voor zijn rekening. We gaan terug naar de schoolbanken, worden bijgespijkerd in diverse vakken en sluiten af met een examen!!
Kortom alle reden om weer fijn mee te doen.
Inschrijven in teams van max. 4 personen via dit mailadres. Kosten €3,- per persoon.

De bar is geopend vanaf 19:00. Om 20:00 start de quiz. Verwacht einde is rond 23:00

Ik hoop jullie weer te begroeten op de 17e!!

Uw gastheer,
Rob van Zandvoort

Felicitaties aan The Outsiders (incl. Arrie) voor het winnen van Tivoli-quiz van de Three Imaginary Boys. Ook well done aan Leiden Calling die volgens mij 3e zijn geëindigd.

Wij (El Ninjo, ranboy en ik) waren slechts met z'n drieën en moesten ons tevreden stellen met een 13e plek op geruime afstand van de prijzen.

Gretz schreef:
Felicitaties aan The Outsiders (incl. Arrie) voor het winnen van Tivoli-quiz van de Three Imaginary Boys. Ook well done aan London Calling die volgens mij 3e zijn geëindigd.

Wij (El Ninjo, ranboy en ik) waren slechts met z'n drieën en moesten ons tevreden stellen met een 13e plek op geruime afstand van de prijzen.

13e van 69 teams!

Gretz schreef:
Ook well done aan London Calling die volgens mij 3e zijn geëindigd.

Leiden Calling.

Arrie schreef:
(quote)

Leiden Calling.

Klopt We waren wel blij met de 3e plek, zeker omdat we het zonder Herman moesten doen dit keer.

Gisteravond was het weer tijd voor de maandelijkse popquiz in de Q-factory (Amsterdam). Vijf ronden met in totaal 118 fragmenten en 13 teams die de strijd aangingen. Het was weer een mooie quiz met vrij lange fragmenten (waarin bijna altijd de titel voorbij kwam) en een paar leuk bedachte ronden (20 keer een zangeres waarvan de naam begint met Mar). De kenner van recente muziek kwam er wel wat bekaaid vanaf; 17 keer een nummer van na 2000 tegenover 46 nummers uit de jaren 80. Maar gezien de gemiddelde leeftijd van de deelnemers geloof ik niet dat dat erg werd gevonden. Meest obscure fragmenten waren wat mij betreft Blue Rondo a la Turk en Sammy Gordon & the Hip Huggers. Een goede quiz kan ook niet zonder een discussie met de zaal en daar zorgde Marga Bult gelukkig voor. Zij blijkt haar songfestivalkraker onder de naam Marcha uitgebracht te hebben. Zo werd het ook nog een leerzame avond!

motel matches schreef:
Maar gezien de gemiddelde leeftijd van de deelnemers geloof ik niet dat dat erg werd gevonden.

Wij vonden dat wel erg Nouja, erg is een groot woord. Niet helemaal ons ding omdat wij John niet veel konden helpen. Niet alleen omdat er zeer weinig nieuws in zat, maar ook omdat de oude nrs vooral pop waren en de nieuwe nrs juist recentere singles waren van artiesten als Edwyn Collins. Quiz zat wel goed in elkaar verder! Vond alleen in zijn vorige quiz veel leukere muziek zitten.

Ach, je kunt ook niet iedereen blij maken. Zal ons maandag ook niet lukken. Voor de posthoornkerkquiz kan ik wel alvast verklappen dat alle decennia redelijk gelijk verdeeld zijn. Met 2x50, 15x60, 23x70, 19x80s, 19x90s, 18x00s en 13x10s

Hoe minder recent hoe beter, tenzij het goeie muziek is

luigifort schreef:
Hoe minder recent hoe beter, tenzij het goeie muziek is

Hoe beter verdeeld over de verschillende decennia, hoe beter. En met de oudere muziek moet je ook maar afwachten of het goede muziek is.

Ik weet niet of je het leuke muziek vindt luigifort Maar het is zeker niet allemaal top40-materiaal

Het zwaartepunt ligt zo te zien toch in de 70s/80s/90s, zoals anders ook in de PH, alleen wat meer 00s/10s, maar dat kan inderdaad net zo goed prachtig zijn

Ik verwacht wel vooral singles en geen obscure albumtracks in elk geval

motel matches schreef:
Maar gezien de gemiddelde leeftijd van de deelnemers geloof ik niet dat dat erg werd gevonden.
*kuch kuch*

Nog free agents die morgen willen quizzen in de Posthoornkerk bij de quiz van da_smiek en co? Remcodulac en ik hebben nog een plek in ons team over.

Het wordt wel een soort van MusicMeter feestje vanavond bij de quiz in de Posthoornkerk....ik tel denk ik ongeveer 15 gebruikers die er bij zijn

O ja? Komt er nog een extra MuMe-team naast Wir Sind Armand dan?

johan de witt schreef:
O ja? Komt er nog een extra MuMe-team naast Wir Sind Armand dan?

Jep. Paap_Floyd, Gretz, chevy93 en ik.

Ah leuk..meer handen te schudden
Jullie maken goede kans denk ik met deze kwis

Leuk. Ziet er op papier uit als een sterk team

luigifort schreef:

Jullie zullen bij de 31 00s en 10s-fragmenten sowieso moeilijk te kloppen zijn verwacht ik zo

luigifort schreef:
Ah leuk..meer handen te schudden

Ik schat Wir Sind Armand van Helden in de bezetting die ze vandaag hebben nog wat hoger in eigenlijk, maar we gaan het zien!

johan de witt schreef:

(quote)

Jullie zullen bij de 31 00s en 10s-fragmenten sowieso moeilijk te kloppen zijn verwacht ik zo

Luuk is daar minstens zo goed in als ik.

luigifort schreef:

Met Jan Jelle (motel matches) in jullie team gaan jullie ook vast weer hoge ogen scoren denk ik....hij heeft vorige week nog in de Q Factory gewonnen.

En Vinyl Young met Remco en Dimitri blijft ook altijd een niet te onderschatten team.

Maar wel leuk idd met zoveel gebruikers....voor mij voorlopig 1 nieuw gezicht als ik het goed heb, ga ik eindelijk chevy93 eens ontmoeten

Kunnen we m meteen complimenteren met de 00's editie van afgelopen weekend

El Ninjo schreef:
(quote)

Met Jan Jelle (motel matches) in jullie team gaan jullie ook vast weer hoge ogen scoren denk ik....hij heeft vorige week nog in de Q Factory gewonnen.

En Vinyl Young met Remco en Dimitri blijft ook altijd een niet te onderschatten team.

Vergeet ook zeker het team van Peter niet. Als ik me niet vergis wonnen die de laatste keer.

Dat belooft een spannende editie te worden!

Ja dat nieuwe team dat de laatste keer won was steengoed!

Ik vergiste me, dat is al een paar keer geleden denk ik. De laatste keer was ik er zelf ook niet bij.

Dark Horse geloof ik...

Die zijn altijd gevaarlijk.

Echte outsiders he

Vanavond zijn wij outsiders en dark horse tegelijk verwacht ik
Zeker niet de favorieten in elk geval.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:30 uur

geplaatst: vandaag om 11:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.