menu

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
avatar van da_smiek
luigifort schreef:
Wordt ns tijd voor een Wipers song in de Posthoorn


Gebeurt toch weleens? Of ben ik nu in de war met de Q-Factory?

avatar van luigifort
Ja bijna elke quiz vandaar
Rob's bandje he
Is die van Februari van Rob trouwens?

avatar van da_smiek
luigifort schreef:
Ja bijna elke quiz vandaar


Ik dacht al

avatar van El Ninjo
Er zijn idd een aantal artiesten die je altijd wel kunt gokken in de Posthoornkerk als je iets niet weet en het past in het alfabet....zoals bijv. Gun Club, Replacements, Serge Gainsbourg, Mark Lanegan, Wipers etc.

avatar van luigifort
Het mooiste is als het klinkt als iets maar je schrijft niks op

avatar van Grobbelify
da_smiek schreef:
(quote)


Ik weet niet of ik het moeilijker vind. Het tempo ligt hoger, bevat lastige puzzels en cryptogrammen, maar er zit ook meer nieuwe muziek in en pop. Het heeft vooral een lager Replacements, Wipers en XTC-gehalte. Hoewel XTC er gisteren wel in zat.
Ik zou zo tekenen voor een quiz waar Replacements, Wipers en XTC regelmatig in voorkomen. Zeker die eerste twee hoor ik nooit in het Limburgse en Nijmeegse circuit...

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Grobbelify schreef:
(quote)
Ik zou zo tekenen voor een quiz waar Replacements, Wipers en XTC regelmatig in voorkomen. Zeker die eerste twee hoor ik nooit in het Limburgse en Nijmeegse circuit...


Wipers heb ik wel eens in onze kwis gehad

DjFrankie schreef:
Ook de albumcover van Black Sea wel eens gehad.
Hoe vonden jullie de kwis Hazlewood, jullie zaten in de zaal net achter ons. En in de uitslag net voor ons

Leuke/pittige kwis Frankie. Gevoelsmatig lag ie ons beter dan vorig jaar. Nivo verschil tussen de rondes was soms groot. De Keytar muzikant..... man man man (weet iemand nog het 2e en 3e fragment ??). De fragmenten van de Tatooronde hadden we op 1 na goed, qua positionering maar 2 goed (Herman Brood en Wayne Coyne) en dat kost veel punten. NL hiphop had teamlid St.Paul solo praktisch foutloos. Wij zijn toch een gelegenheid team dat maar 1x per jaar samen speelt (eerst de Nationale en nu de Bossche kwis) en dat gaat dan ook regelmatig stroef. Maar we moeten niet klagen in het verleden beide kwissen gewonnen Vond de plotwending in de laatste ronde indrukwekkend, Leiden Calling boog een 20 pnt. achterstand om tot een 3 pnts voorsprong. Outsiders waren even de Knocked OutSiders (foute grap op de terugweg gemaakt...excuus). Nu alweer zin in volgend jaar, toch maar is de W2 agenda bestuderen,

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Bizarre Love Triangle was het 2de keytar nummer

avatar van herman
De W2 agenda had ik nog wel even doorgenomen, maar alsnog vroegen ze 7 artiesten waarvan ik toen dacht 'die gaan ze nooit vragen'. Maar op zich liever 7 onbekende artiesten dan 1 keer Waylon.

En idd Bizarre Love Triangle, vond ik wel goed herkenbaar al klonk het erg vals. Maar bij een paar andere had ik dan weer geen flauw idee.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
herman schreef:
De W2 agenda had ik nog wel even doorgenomen, maar alsnog vroegen ze 7 artiesten waarvan ik toen dacht 'die gaan ze nooit vragen'. Maar op zich liever 7 onbekende artiesten dan 1 keer Waylon.
.


Daar hebben wij in ieder geval de 4de plaats verspeeld

avatar van da_smiek
Als er een tussenstand was geweest had ik ons eigenlijk al uitgesloten van de eerste plek. Man wat bleek het achteraf spannend! En zelfs na het doornemen van de w2-agenda hadden we er maar 3 goed :s.

avatar van StopMakingSenseo
da_smiek schreef:
En bij de Nationale gebruikten ze ooit Generals and Majors.


Mijn fotografisch geheugen zegt van niet
Albumhoes (achterkant) van Black Sea inderdaad wel. En Making Plans for Nigel in een Two Hit Wonder-ronde, dat was het wel.

avatar van da_smiek
StopMakingSenseo schreef:
(quote)


Mijn fotografisch geheugen zegt van niet


Volgens mij toch echt wel. Het was in elk geval bij een quiz met videoclips. En de Nationale was destijds de enige die dat deed (en waar ik aan meedeed). De videoclip kan ik me nog goed herinneren, met die kartende mannen.

avatar van StopMakingSenseo
da_smiek schreef:
(quote)


Volgens mij toch echt wel. Het was in elk geval bij een quiz met videoclips. En de Nationale was destijds de enige die dat deed (en waar ik aan meedeed). De videoclip kan ik me nog goed herinneren, met die kartende mannen.


De Kakkerlakkenquiz in P60 deed het in dezelfde tijd ook wel, misschien daarmee in de war?
De Nationale had alleen nog een clipronde zonder geluid, maar met woorden in de clips.

avatar van da_smiek
StopMakingSenseo schreef:
(quote)


De Kakkerlakkenquiz in P60 deed het in dezelfde tijd ook wel, misschien daarmee in de war?
De Nationale had alleen nog een clipronde zonder geluid, maar met woorden in de clips.


Nee, weet zeker dat het niet de Kakkerlakkenquiz (80's versie) was. Daar was ik met Rob (van Outsiders) en heb volgens mij alleen maar slechte muziek gehoord. Behalve Curtis Blow.

avatar van StopMakingSenseo
da_smiek schreef:
(quote)


Nee, weet zeker dat het niet de Kakkerlakkenquiz (80's versie) was. Daar was ik met Rob (van Outsiders) en heb volgens mij alleen maar slechte muziek gehoord. Behalve Curtis Blow.


Ik heb je nog eens de hand geschud bij de Kakkerlakkenquiz met alleen maar covers, daar zat ook een clipronde in. Aan gezien het geen cover is, zal het die editie niet geweest zijn, maar je bent er dus vaker geweest
Dat het niet de Nationale was, weet ik voor zo'n 200% zeker.

avatar van da_smiek
StopMakingSenseo schreef:
(quote)


Ik heb je nog eens de hand geschud bij de Kakkerlakkenquiz met alleen maar covers, daar zat ook een clipronde in. Aan gezien het geen cover is, zal het die editie niet geweest zijn, maar je bent er dus vaker geweest
Dat het niet de Nationale was, weet ik voor zo'n 200% zeker.


Ja, bij die cover-quiz waren we natuurlijk beide! Even vergeten. Maar die kan het inderdaad niet zijn. Ik ga het toch even vragen aan m'n teamgenoten, want het was wel rond 2010.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Hazlewood schreef:

De Keytar muzikant..... man man man (weet iemand nog het 2e en 3e fragment ??). ,


3e was Steely Dan - Rikki Don't Lose That Number

DjFrankie schreef:
(quote)


3e was Steely Dan - Rikki Don't Lose That Number


Daar hadden wij Psycho Killer. De belabberde skills van de KeyGar man hebben ons een beetje op het verkeerde been gezet. Herkende New Order, team dacht dat door het nivo van de bespeler dat het waarschijnlijker Tiffany - I think we're alone now zou zijn....

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Wij Ann Lee Two Times

avatar van Marco dB
Ik had overal maar Jan Hammer met Miami Vice Theme ingevuld. Helaas.

avatar van herman
Ik had al heel snel Kids in America, maar hoe langer 'ie door ging hoe meer ik begon te twijfelen ook. Gelukkig toch maar bij mijn antwoord gebleven. Het was niet best.

avatar van StopMakingSenseo
Ik denk dat ik er goed aan gedaan heb die 2.0 versie tot nu toe te mijden als ik het zo las dit en vorig jaar

avatar van da_smiek
Wij Trapped van Colonel Abrams. Lijkt totaal niet op Steely Dan

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
herman schreef:
Ik had al heel snel Kids in America, maar hoe langer 'ie door ging hoe meer ik begon te twijfelen ook. Gelukkig toch maar bij mijn antwoord gebleven. Het was niet best.

Die hadden we ook meteen maar idd hoe langer hoe twijfelachtiger

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
StopMakingSenseo schreef:
Ik denk dat ik er goed aan gedaan heb die 2.0 versie tot nu toe te mijden als ik het zo las dit en vorig jaar


Deze was beter te doen dan die van vorig jaar met die games.

avatar van herman
Vond het wel redelijk vergelijkbaar denk ik, vorig jaar zat er wel meer muziek in die ik echt leuk vond.
Maar mijn teamleden die 10/20 jaar ouder zijn konden er toen eigenlijk helemaal niets mee. Het geluid was nu wel erg goed, vorig jaar vond ik het achterin bijna niet te doen. In die gameronde heb ik toen niet of nauwelijks muziek gehoord, laat staan dat ik iets herkende.

avatar van da_smiek
Die 1992 ronde van vorig jaar was erg leuk. En er zat meer hiphop verdeeld over de quiz. Dit jaar wat meer gitaarbands zoals AC/DC, Van Halen, Black Sabbath. Wellicht om het publiek iets tegemoet te komen? Weet iemand nog wat de percentages vorig jaar waren?

avatar van El Ninjo
Gisteren weer een leuke quiz in de Q-Factory en ook nog onverwacht gewonnnen (samen met ranboy , Lisette en Edzer (beide niet op MuMeter) ) na een shoot-out met Leiden Calling waarin Rob wel heel snel was

Gast
geplaatst: vandaag om 03:21 uur

geplaatst: vandaag om 03:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.