menu

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
avatar van herman
Dat klinkt spannend. Het kwam mij helaas niet uit gisteren. Nog leuke/verrassende nummers gehoord?

DjFrankie schreef:
(quote)


3e was Steely Dan - Rikki Don't Lose That Number

Volgens de antwoorden was de 3e Lily Was Here.

avatar van luigifort
Leiden Calling speelt 5 quizzen per week als ik t zo lees Of steeds in andere samenstelling?

avatar van ranboy
El Ninjo schreef:
Gisteren weer een leuke quiz in de Q-Factory en ook nog onverwacht gewonnnen (samen met ranboy , Lisette en Edzer (beide niet op MuMeter) ) na een shoot-out met Leiden Calling waarin Rob wel heel snel was


De shoot-out vraag was helemaal in mijn straatje, sterker nog, ik had de vraag ooit zelf in een quizonderdeel gebruikt... De quizpresentator draaide een fragment met de vraag wie de achtergrondzang verzorgde. Het fragment was Stop loving you van Toto en die zanger Jon Anderson, toevallig ook zanger van mijn favoriete band Yes... Dat was mazzel!

avatar van motel matches
Hoeveel teams deden er mee?


avatar van da_smiek
luigifort schreef:
Leiden Calling speelt 5 quizzen per week als ik t zo lees Of steeds in andere samenstelling?


Haha, gelukkig niet! Toevallig twee deze week. En inderdaad in een iets andere samenstelling.

Rutger had weer een leuke quiz samengesteld gisteren, met vrij veel muziek van de afgelopen 20 jaar. Wel weer Wipers (en weer niet opgeschreven) en ook artiesten waar ik nooit van heb gehoord, bijvoorbeeld de Ierse artiest Eden.

avatar van motel matches


Dat is gelukkig weer een stuk beter dan de vorige keer toen er maar 4 team waren. Dat was toen wel wat jammer want het is een quiz die meer teams verdient.

avatar van luigifort
da_smiek schreef:
Wel weer Wipers (en weer niet opgeschreven)



avatar van vigil
ranboy schreef:
Het fragment was Stop loving you van Toto en die zanger Jon Anderson, toevallig ook zanger van mijn favoriete band Yes... Dat was mazzel!

Maar toch ook wel een redelijk bekend weetje of wisten de meeste het daar niet?

avatar van El Ninjo
Was een shootout vigil tussen 2 vertegenwoordigers van de winnende teams...en wie het eerst antwoordde won....Rob had 'm denk ik binnen 2 seconden.

avatar van da_smiek
vigil schreef:
(quote)

Maar toch ook wel een redelijk bekend weetje of wisten de meeste het daar niet?


Ik weet niet of John het had geweten hoor, al had hij langer de tijd gehad. Dus topvraag voor Rob! Niemand in ons team luistert vrijwillig naar Toto

avatar van luigifort
Vigil had m binnen 1 seconde geweten

avatar van El Ninjo
Wipers dan weer wel goed....zat nog wel meer onbekend in zoals Man - Erotica en dingen als Jordin Sparks zijn aan ons team ook helemaal niet besteed.

Verder vrij uiteenlopend, zeg maar van de Zangeres Zonder Naam tot Fields of the Nephilim, van Traumatic Stress tot Fela Kuti, van Bo Diddley tot Usher, van the Black Rebel Motorcycle Club tot Robyn en zeg maar alles wat er tussen zit

avatar van El Ninjo
da_smiek schreef:

Niemand in ons team luistert vrijwillig naar Toto


+1

avatar van luigifort
In jullie jeugd hebben jullie vast genoten van Africa, Hold the Line en I'll Be Over You
En mijn fave Pamela

avatar van bikkel2
Home Of The Brave is een killersong hoor!
Killerriff!!

avatar van herman
Klinkt weer lekker gevarieerd die quiz.

En Toto's Georgy Porgy in de disco versie is natuurlijk heerlijk.

avatar van vigil
da_smiek schreef:
Niemand in ons team luistert vrijwillig naar Toto

tja, Celine Dion won in 1988 voor Zwitserland het songfestival met een Franstalig liedje. Maar daar luister ik ook nooit (zelfs niet onvrijwillig) naar.

avatar van da_smiek
vigil schreef:
(quote)

tja, Celine Dion won in 1988 voor Zwitserland het songfestival met een Franstalig liedje. Maar daar luister ik ook nooit (zelfs niet onvrijwillig) naar.


Dat vind ik nog best een aardig nummer Franse Celine is nog altijd beter te pruimen dan Engelse Celine. En we herkennen Toto wel, maar verder dan singles en bandleden gaat het niet.

avatar van luigifort
When you touch me like this and you hold me like that, it was gone with the wind yadayadayada it's all coming back to me now
Pour que tu m'aimes encore is dan id leuker

avatar van da_smiek
Oké oké. Ik geef toe: ik hou van Celine

avatar van StopMakingSenseo
El Ninjo schreef:
zat nog wel meer onbekend in zoals Man - Erotica


Was gewoon een Top 40-hit hoor. Wel een tijdje geleden, ok

avatar van KeesKwist
Popquiz Marathon 2018:

Op 1 maart start de voorverkoop van de Popquiz Marathon die dit jaar op 9 mei plaats zal vinden.

Je kunt dit jaar meespelen in Amsterdam (i.s.m. Melkweg Amsterdam), Arnhem (i.s.m. Luxor Live), Eindhoven (i.s.m. Effenaar), Rotterdam (i.s.m. Rotown Rotterdam) en Utrecht (i.s.m. TivoliVredenburg).

avatar van KeesKwist
Stil hier...
Arrie, StopMakingSenseo en mijn persoontje doen weer mee in Amsterdam.

Nog meer deelnemers?

avatar van da_smiek
KeesKwist schreef:

Nog meer deelnemers?


Als ik niet op vakantie was...dan zou ik alsnog niet meedoen waarschijnlijk. Geen fan van R&R highschool quizzen. Maar veel plezier. Zal wel weer een walkover worden voor jullie in A'dam.

da_smiek schreef:
(quote)


Als ik niet op vakantie was...dan zou ik alsnog niet meedoen waarschijnlijk. Geen fan van R&R highschool quizzen. Maar veel plezier. Zal wel weer een walkover worden voor jullie in A'dam.

Dito hier, ook op vakantie... In Utrecht worden er in ieder geval 2 rondes gemaakt door de 3 img. Boys die wel een beetje nivo hebben ipv gesneden koek.

avatar van herman
Was een leuke quiz gisteren in de Posthoornkerk, wel weer erg pittig. Het thema 'in en rond het huis' bleek vrij breed. Veel leuke plaatjes gehoord waaronder een paar voor mij volstrekt onbekende artiesten als Department of Eagles, The Records (Starry Eyes) en Radiators from Space. En ook fantastische nummers van Kendrick Lamar (Swimming Pools), Replacements (Answering Machine), etc.

De vraag over een Nederlandse zangeres uit de jaren '60 die na een paar singles een beroemde actrice werd zette me op het verkeerde spoor. Ik was wel bekend met de zangeres Linda van Dyck, maar blijkbaar was ik de enige die niet wist dat zij ook een actrice was, dus ik zat compleet verkeerd te denken... Heb nog even gekeken naar haar carrière-overzicht en ik heb er ook niks van gezien (maar dat ligt meer aan mij).

Ik begreep dat El Ninjo de volgende maakt met Frank en Lisette of is dat pas in april?

avatar van johan de witt
Starry Eyes

Iets bekend over de uitslag?
Psychedelic Fours hopen volgende keer weer compleet te zijn!

avatar van herman
motel matches en bikkel2 hebben de eer hoog gehouden en gewonnen! Verschillen waren wel klein, ik denk 5 teams binnen 5 punten.

avatar van luigifort
Een groot compliment voor bikkel2 en motel matches

Gast
geplaatst: vandaag om 12:40 uur

geplaatst: vandaag om 12:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.