MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
da_smiek schreef:
Ik sluit me aan bij al het bovenstaande. Ben nu even te moe (door de quiz ) om een heel verhaal te typen. De Alternative quiz Is trouwens de 24e herman.

De 25ste zelfs zie ik: https://www.facebook.com/events/140474729972532/

DjFrankie (moderator)
Wij vonden de kwis iig beter dan die van vorig jaar. Al zaten er hele gemakkelijke rondes in en idd bizar moeilijke.
2de ronde was voor ons de lastigste vlgs mij was die ook met die tattoos.
Idd 5de met ook adri1982 RadioMad en maux

Ook tof om Pil - Rise eens in een kwis te horen, al begon die met een I

Wij hadden, net als vorig jaar, het idee dat we er weinig van bakten. Bij de Marokkanen, vage optredens uit de W2, de tattoos en de nederhopronde meer niet ingevuld dan wel. Uiteindelijk tot onze verbazing toch een plaatsje hoger geëindigd dan vorig jaar, 8e.

DjFrankie schreef:
Ook tof om Pil - Rise eens in een kwis te horen, al begon die met een I

Ja, mijn teamgenoten waren er eigenlijk van overtuigd dat dat fout was, omdat de rest op alfabet was... maar tof om even te horen inderdaad. Al had Forward, Russia ook gekund want die begint wel echt met een omgekeerd uitroepteken.

De Marokkanen-ronde vond ik wel leuk en juist een van de makkelijkere, waren bijna allemaal grote hits.

In het algemeen stonden wij ook een stuk hoger dan ik verwachtte, maar als de winnaar 75% en bijna het halve deelnemersveld onder de 50% scoort dan zal dat wel voor iedereen zo zijn.

Trio schreef:
(quote)

Klasse mannen! keurig gedaan vandaag 5e plek van de 26 deelnemende teams en daardoor toch wat concertkaartjes kunnen winnen. Zelfs maximale score in mijn eigen "High" ronde. Geen drugs maar high in de titels bij nummers van Madrugada, the Cure, Radiohead, Janis Ian, A-ha en Broken Bells.
De 3 Kings gingen er weer met de titel vandoor en bleven de We don't care Bears bijna 20 punten voor.
Hopelijk zien we jullie weer terug bij de volgende quiz begin april. Andere teams zijn natuurlijk dan ook altijd welkom!

Was een gave quiz, volgende keer schrijven we zeker in de agenda. Stiekem gehoopt op een betere eind ranking, maar we gingen volle bak nat bij de blues ronde Maar we hadden inderdaad ook een paar toprondes.

Cannondale schreef:
Stiekem gehoopt op een betere eind ranking, maar we gingen volle bak nat bij de blues ronde Maar we hadden inderdaad ook een paar toprondes.

Wat hield de blues-ronde in? Ik ben zelf nooit zo'n fan van genre-rondes. Gisteren ook een volledige nederhop-ronde. Is leuker als die fragmenten gewoon verdeeld zijn over een quiz.

DjFrankie (moderator)
Volgend jaar ook El Ninjo luigifort naar Den Bosch?

Why not
The Psychedelic Fours willen t vast ook wel ns proberen, nietwaar johan de witt bikkel2 motel matches?

Het zou in ieder geval wel weer een team zijn dat om de bovenste plekken mee gaat doen.

Volgend jaar lijkt me een mooi jaar om eens naar Den Bosch te gaan

Nou, als er een groot MuMe-gebeuren van gemaakt gaat worden, dan moeten Poek en ik misschien ook maar eens meedoen.

Den Bosch! Zo kom je nog eens ergens.

MuMe's of the world unite and take over

De Marokkanen-ronde was wel leuk en gevarieerd inderdaad! Verdere toffe nummers gisteren waren PIL - Rise, Hüsker Dü - Don't want to know if you are lonely, Nirvana - Breed (eindelijk een keer geen SLTS of Come as you are), Mastodon - The Motherload, Real Estate - Talking Backwards, Tool - Stinkfist. En was ook wel blij met Harry Styles - Kiwi, Sugababes - About you now

Zou leuk zijn als er wat meer mume-teams meedoen volgend jaar!

Wat ik er hier over gelezen heb is het toch wel een stuk moeilijker dan in de Posthoorn?

remcodulac schreef:
Nou, als er een groot MuMe-gebeuren van gemaakt gaat worden, dan moeten Poek en ik misschien ook maar eens meedoen.

Den Bosch is wel een heel eind fietsen vanaf Amsterdam....

DjFrankie (moderator)
Is tegenwoordig een verkapt NK popkwissen met teams uit alle windstreken.
Dead moon - It's Okay was ook tof om eens in de kwis te horen

luigifort schreef:
Wat ik er hier over gelezen heb is het toch wel een stuk moeilijker dan in de Posthoorn?

Ik weet niet of ik het moeilijker vind. Het tempo ligt hoger, bevat lastige puzzels en cryptogrammen, maar er zit ook meer nieuwe muziek in en pop. Het heeft vooral een lager Replacements, Wipers en XTC-gehalte. Hoewel XTC er gisteren wel in zat.

Poek schreef:
(quote)

Den Bosch is wel een heel eind fietsen vanaf Amsterdam....
Goede training!

Voor jou dan. Ik zou gewoon met de trein gaan.

da_smiek schreef:
(quote)

Wat hield de blues-ronde in? Ik ben zelf nooit zo'n fan van genre-rondes. Gisteren ook een volledige nederhop-ronde. Is leuker als die fragmenten gewoon verdeeld zijn over een quiz.

6x artiest en titel. Buddy Guy, Screaming Jay Hawkins, John Lee Hooker etc.. En wij haalden alles door elkaar

DjFrankie (moderator)
da_smiek schreef:

Ik weet niet of ik het moeilijker vind. Het tempo ligt hoger, bevat lastige puzzels en cryptogrammen, maar er zit ook meer nieuwe muziek in en pop. Het heeft vooral een lager Replacements, Wipers en XTC-gehalte. Hoewel XTC er gisteren wel in zat.

Die heb ik liever, en ook liever een ander XTC nummer als dat uber bekende

Die maakt overuren zeker

Het was net die andere

DjFrankie schreef:
(quote)

Die heb ik liever, en ook liever een ander XTC nummer als dat uber bekende

Ooit ergens 2006/2007 Dear God wel is langsgekomen bij de 3 Imaginary Boys. En Grass heb ik ook wel is gehad bij een quiz

In de Posthoornkerk komt er zo om de quiz wel een XTC-nummer langs, geloof ik.

Ja, is precies de smaak van de organisator. Volgens mij heb ik zelfs The Dukes of Stratosphear er wel eens gehoord.

Wij hebben zelf ook Grass en Dear God weleens gebruikt in een quiz. En bij de Nationale gebruikten ze ooit Generals and Majors.

DjFrankie (moderator)
Ook de albumcover van Black Sea wel eens gehad.
Hoe vonden jullie de kwis Hazlewood, jullie zaten in de zaal net achter ons. En in de uitslag net voor ons

Wordt ns tijd voor een Wipers song in de Posthoorn

Gast
geplaatst: vandaag om 19:52 uur

geplaatst: vandaag om 19:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.