Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)
zoeken in:
0
geplaatst: 3 januari 2019, 10:50 uur
Als je ervan uit gaat dat ze er tussendoor niet mee gesjoemeld hebben, dan zouden ze met 3 pts verschil hebben gewonnen en waren wij 2e geworden.
1
geplaatst: 3 januari 2019, 10:51 uur
Tsja...het is slordig van beide kanten denk ik.....OMD had hun formulier van Ronde 5 mee moeten geven tegelijk met Ronde 6.... maar Rob had toch zelf ook wel kunnen zien dat er ineens 0 punten stond bij hen en dan even kunnen roepen, jongens...wat is hier aan de hand, hebben jullie wel iets ingeleverd....maar hij had zoveel haast dat hij dat niet gecontroleerd heeft....zeker omdat ze heel de tijd op kop stonden en Ronde 6 ook gedeeld 1e waren geworden.
1
geplaatst: 3 januari 2019, 10:54 uur
Het was ook al na twaalven en bovendien had Rob wel gelijk dat het ook je eigen verantwoordelijkheid is om het in te leveren. En inderdaad, alle antwoorden waren al gegeven, dus om dan nog met je formulier te komen is ook wel een beetje raar.
Hoe dan ook wel een sterk team, die Stemra-jongens.
Hoe dan ook wel een sterk team, die Stemra-jongens.
0
geplaatst: 3 januari 2019, 11:18 uur
Bij zo'n grote quiz moet Rob het ook anders organiseren, niet zelf laten nakijken, voorbedrukte antwoordformulieren met teamnaam etc.
Ik heb net eind december een grote quiz in Zeeland georganiseerd, kwamen ook zo'n 150 man op af.
Dan werken we ook met een jury van 4 man die alles nakijken (tijdens het spelen van de volgende ronde) maar is het eerste wat gecheckt wordt of het aantal ingeleverde formulieren overeenkomt met het aantal teams wat meedoet en zoniet dan kunnen we dat gelijk omroepen. Bovendien werken we dan ook met voorbedrukte antwoordformulieren waar de teamnaams al opstaan etc, , dan heb je daar ook geen gedoe meer mee.
En doordat een jury nakijkt tijdens het spelen van de volgende ronde houd je ook de vaart in de quiz.
Ik heb net eind december een grote quiz in Zeeland georganiseerd, kwamen ook zo'n 150 man op af.
Dan werken we ook met een jury van 4 man die alles nakijken (tijdens het spelen van de volgende ronde) maar is het eerste wat gecheckt wordt of het aantal ingeleverde formulieren overeenkomt met het aantal teams wat meedoet en zoniet dan kunnen we dat gelijk omroepen. Bovendien werken we dan ook met voorbedrukte antwoordformulieren waar de teamnaams al opstaan etc, , dan heb je daar ook geen gedoe meer mee.
En doordat een jury nakijkt tijdens het spelen van de volgende ronde houd je ook de vaart in de quiz.
1
geplaatst: 3 januari 2019, 11:20 uur
Iedereen is t vast beu dat de Psychedelic Fours altijd winnen, behalve Rob 

0
geplaatst: 3 januari 2019, 11:46 uur
El Ninjo schreef:
Bij zo'n grote quiz moet Rob het ook anders organiseren, niet zelf laten nakijken, voorbedrukte antwoordformulieren met teamnaam etc.
Ja, zo werkte het ook bij de Nationale Popquiz destijds. Werkte wel goed.
Aan de andere kant ook een hele klus voor die 4 man om alles na te kijken...
Lijkt me ook niet het meest dankbare werk.
Bij een volgende editie (zou leuk zijn als die er kwam in Paradiso) zal hij het misschien anders doen.
0
geplaatst: 3 januari 2019, 11:55 uur
Nadeel is dat het nakijken niet nagekeken kan worden (tenzij je de formulieren teruggeeft, maar dat is niet gebruikelijk).
0
geplaatst: 3 januari 2019, 12:56 uur
Poek schreef:
Nadeel is dat het nakijken niet nagekeken kan worden (tenzij je de formulieren teruggeeft, maar dat is niet gebruikelijk).
Je kan ook een combinatie doen: uitruilen en als organisator nog even de topteams dubbelchecken, want er zijn altijd antwoorden die door het ene team goed en door het andere fout worden gerekend. Of gewoon teams die slecht nakijken. Maar in je eentje met 45 teams (waar de topteams dicht bij elkaar zitten) is dat eigenlijk niet te doen.
0
geplaatst: 3 januari 2019, 17:59 uur
Ik lees dat PF alsnog naar de tweede plek is verwezen. Komt er nog een protest?
In je eentje lastig ja, maar verder wel een goed plan.
herman schreef:
Je kan ook een combinatie doen: uitruilen en als organisator nog even de topteams dubbelchecken, want er zijn altijd antwoorden die door het ene team goed en door het andere fout worden gerekend. Of gewoon teams die slecht nakijken. Maar in je eentje met 45 teams (waar de topteams dicht bij elkaar zitten) is dat eigenlijk niet te doen.
In je eentje lastig ja, maar verder wel een goed plan.
1
geplaatst: 3 januari 2019, 18:19 uur
Nee, we leggen ons hier graag bij neer, in de hoop dat we de OMD's vaker mogen treffen in de Amsterdamse popquizzen.
Top 20 was uiteindelijk:
1. OMD 241
2. PSYCHEDELIC FOURS 238
3. HUEY LEWIS & THE FAKE NEWS 232
NOORD-HOLLANDSE ALLIANTIE 232
5. COMMON DENOMINATORS 231
WIR SIND ARMAND VAN HELDEN 231
7. GANG OF FOUR 225
8. WE LOVE 80’s 222
9. HA HA NEE’s 212
SWINDON CALLING 212
11. MIOT 206,5
12. HUMAN GADGET 206
13. TOTOCALCIO 205
14. STRIPFIGUREN 195
15. ECHO & THE FUNNYMEN 189
16. JAN SMITHS 185
17. THREE KINGS 183
18. 2 DECIMETER SESSIE 182
19. GRANNIES FROM HELL 181
20. FRANKIE GOES TO HILLYWOOD 165
0
geplaatst: 3 januari 2019, 18:23 uur
Oei, een juiste Jesus & Mary Chain-titel en we waren (gedeeld) derde geweest...
3
geplaatst: 3 januari 2019, 20:22 uur
Zondag ben ik ook in Den Bosch. In 2017 9e, vorig jaar 8e... doelstelling was eigenlijk altijd linkerrijtje maar ja dit schept wel verwachtingen. Of niet natuurlijk.
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 januari 2019, 21:17 uur
ranboy schreef:
Had ik ingekopt. Net de antwoorden gezien, wat een hoop toffe muziek. Vooral Way of the West is pure nostalgie hier

0
geplaatst: 3 januari 2019, 23:10 uur
Ja het was wat muziek betreft zeker een van de fijnste quizzen ooit 

0
geplaatst: 3 januari 2019, 23:58 uur
ranboy schreef:
En Temptation van New Order konden we helemaal meezingen....maar we schreven wel Everything's Gone Green op

0
geplaatst: 4 januari 2019, 10:44 uur
Er is zondag nog plek voor twee teams bij de Bossche. Mocht je willen meedoen, wees er snel bij: Willem Twee Tickets - willem-twee.stager.nl
1
geplaatst: 4 januari 2019, 11:24 uur
ranja schreef:
Zondag ben ik ook in Den Bosch. In 2017 9e, vorig jaar 8e... doelstelling was eigenlijk altijd linkerrijtje maar ja dit schept wel verwachtingen. Of niet natuurlijk.
We gaan gewoon voor een top 10 plek, ranja! (mits we de juiste invaller kunnen vinden
)
1
geplaatst: 4 januari 2019, 13:21 uur
El Ninjo schreef:
En Temptation van New Order konden we helemaal meezingen....maar we schreven wel Everything's Gone Green op
(quote)
Oei
De lijst met nummers zag er vertrouwd uit met usual suspects als The Monochrome Set en Bauhaus. Had er wel bij willen zijn, toch wel leuk een keer quizzen in Paradiso. Wie weet een volgende keer.
ranja, wij zullen dan wel concurrenten worden in DB, want mijn team eindigt de laatste jaren ook altijd in de tweede helft van de top 10.
0
geplaatst: 4 januari 2019, 13:28 uur
herman schreef:
Oei
De lijst met nummers zag er vertrouwd uit met usual suspects als The Monochrome Set en Bauhaus. Had er wel bij willen zijn, toch wel leuk een keer quizzen in Paradiso. Wie weet een volgende keer.
ranja, wij zullen dan wel concurrenten worden in DB, want mijn team eindigt de laatste jaren ook altijd in de tweede helft van de top 10.
(quote)
Oei
Nicki Minaj à Quatre?
0
geplaatst: 4 januari 2019, 14:24 uur
Steady boven ons de laatste jaren...gaat een hele uitdaging worden om jullie in te halen, maar we zullen ons best doen!
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 4 januari 2019, 17:03 uur
Leiden Calling, The Outsiders en We Imaginary Boys!!! zijn de te kloppen teams.
En gelukkig hebben we de hiphop ronde vorig jaar al gehad.
En gelukkig hebben we de hiphop ronde vorig jaar al gehad.
0
geplaatst: 5 januari 2019, 14:13 uur
Neem aan dat er nu toch ook wel redelijk wat hiphop inzit, is toch veruit het populairste genre.
Verder zijn er nog de teams met St. Paul en het team Er Staat Een Paard in de Gangnam Style dat er vorig jaar niet bij was.
Verder zijn er nog de teams met St. Paul en het team Er Staat Een Paard in de Gangnam Style dat er vorig jaar niet bij was.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 5 januari 2019, 14:35 uur
herman schreef:
Neem aan dat er nu toch ook wel redelijk wat hiphop inzit, is toch veruit het populairste genre.
St. Paul zit in We Imaginary Boys!!!, Er Staat Een Paard in de Gangnam Style is er dit jaar denk ik niet, anders had StopMakingSenseo of KeesKwist al wel gereageerd.
Vorig jaar had je een hele ronde neder hip hop, dit jaar dus zeker niet. Hip hop zal er zeker inzitten, net als herrie
1
geplaatst: 5 januari 2019, 14:56 uur
Ja leuke ronde was dat
Vind het nog steeds stom dat ik die ronde niet perfect had omdat ik niet op de Lijpe-titel (Doe Rustig) kon komen.
Vind het nog steeds stom dat ik die ronde niet perfect had omdat ik niet op de Lijpe-titel (Doe Rustig) kon komen.
0
geplaatst: 5 januari 2019, 14:57 uur
DjFrankie schreef:
St. Paul zit in We Imaginary Boys!!!
St. Paul zit in We Imaginary Boys!!!
Die speelden met een jurylid van hun eigen quiz.
Overigens verwacht ik motel matches ook zeker in de top 10.
* denotes required fields.