menu

Mijn Updates +
Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
herman schreef:

Overigens verwacht ik motel matches ook zeker in de top 10.

morgen maar eens een hand geven

Waren er vorig jaar eigenlijk klachten over de ronde nederhiphop? Ik kan me voorstellen dat dat bij sommige teams veel lege vakjes oplevert, wat niet echt motiverend is.

Poek schreef:
Waren er vorig jaar eigenlijk klachten over de ronde nederhiphop? Ik kan me voorstellen dat dat bij sommige teams veel lege vakjes oplevert, wat niet echt motiverend is.

Geen klachten maar wij hebben daar veel punten ingeleverd. Maar komt er een ronde popronde dan zul je ons zien lachen .

Volgens mij scoorden veel teams slecht in die nederhop ronde. Wij hadden er ook maar 3 of 4 punten als ik het goed heb.
Ik denk een ronde waar je veel kunt winnen als je veel weet maar weinig verliest als je niks weet gezien de lage scores gemiddeld.

Die nederhiphopronde waren misschien 5 a 10 fragmenten op 300. Ik vond de classic rock in het begin lastiger eigenlijk, maar mijn teamgenoten wisten ook helemaal niets in die hiphopronde.

Waren er 10 toch 20 punten

Precies, bijna niks op zo'n groot genre. Het is meer dat het er in andere quizzen bijna helemaal niet in zit. Wat meer soul en dance (en dan niet de Hardwells van deze wereld) zou ik ook wel toejuichen.

Ik vind het in principe wel een beetje een zwaktebod om een genre als thema van een ronde te hebben in plaats van het genre over diverse themarondes te verspreiden. Al heb ik ooit een ronde met als thema powerpop gespeeld waar ik wel achteraf wel blij mee was, omdat ik een eye-opener was (ik was me nooit bewust dat ik fan van het genre ben).

Ik heb wel ooit een rapronde gemaakt, maar dat was met nummers als Speed of Sound, Pappie loop toch niet zo snel en Rhythm of the jungle...

Een onderliggend thema van de quiz is het voorgaande jaar wat terugkomt in connecties die betrekking hebben op nieuwsgebeurtenissen, concerten uit 2018, overleden artiesten en een paar rondes over genres/trends die in het voorgaande jaar zijn 'doorgebroken'.

Ik zei voor de gein dat ik het een leuke ronde vond, natuurlijk omdat ie me goed lag. Maar persoonlijk ben ik eigenlijk nooit een voorstander van genre-rondes. Heel vervelend voor mensen die niks met het genre hebben, plus (als gevolg) dat het altijd rumoerig wordt in de zaal. Verdeel ze gewoon over de hele quiz.

Ik geloof dat we bij de nederhop ronde bij alles wat we niet wisten (bijna alles dus) Ronnie Flex hebben ingevuld, zo van 'die zit er vast wel bij'. Of Lil Kleine maar zoiets.

Tot straks dan in Den Bosch

Tot straks! (ik ben de invaller in het team van Ranja )

ranboy schreef:

Tot zo, fijne quiz middag allen !!! Heb er veel zin in.

ranboy schreef:

Leuk tot straks Rob

DjFrankie schreef:
(quote)

Er Staat Een Paard in de Gangnam Style is er dit jaar denk ik niet, anders had StopMakingSenseo of KeesKwist al wel gereageerd.

Klopt en wat mij betreft blijft het bij de 2 keer dat ik meegedaan heb.
1 keer om het zuiden/oosten ook eens de kans te gunnen te battelen 'want bij de Nationale was er altijd al een andere quiz en dat was dus nooit echt een landelijke competitie' en toen nog eens omdat het echt de allerlaatste was. Met nu al 3 edities erna dus.
Ik heb het ook niet (meer) zo op die lange middagvullende quizzen, duurt me veel te lang, op de helft wil ik meestal al weg.
Alleen bij de nationale had ik daar nooit last van, want altijd goeie muziek en goed in elkaar gezet.

Voor mij alleen nog sporadisch een kortere avond/caféquiz en de Marathon, dat vind ik nog leuk om te doen.

Iedereen veel succes vanmiddag (al zal niemand dat meer op tijd lezen )

Was weer een leuke en pittige kwis in Den Bosch.

Het team Leiden Calling wist weer te winnen net als vorig jaar, met Outsiders weer als 2.
Team van Motel Matches was 4de net boven ons, wij waren 5 de.

Voor degene die er niet waren, 3 februari in Den Bosch de herkansing, met de alternatieve kwis in de W2

Team van ranboy, camilero en mij (+1) was 11e. Ondanks iets minder hoog dan vorig jaar toch nog boven verwachting eigenlijk.
Te weinig gitaarsolos en ver-eigthiest- e hits herkend

Ik zag Maarten End of an era twitteren, stop hij ermee?

edit: oh, hij twitterde erna meer; ja dus.

Leuke quiz. Voor mijn gevoel ook een stuk lastiger dan vorig jaar. De eerste ronde was al lastig: Marco borsato nummers onder Bløf clips, en andersom. Verder nog nl artiesten en hun afkomst, met veel lastige fragmenten en artiesten. De Gibson-ronde (nummers live gespeeld en dan titel plus gitarist opschrijven) en reggae-ronde waren ook behoorlijk pittig. Nummers van Zakk Wylde en Les Paul lagen ons niet zo direct voor de hand, hoewel we Les nog wel voor de grap hadden genoemd. De leukste rondes vond ik die met auto's in videoclips en artiesten die ook acteur zijn.

Ik vond hem ook lastiger dan vorig jaar, ondanks het volledig obtbreken van nederhop.
Bij de gitaarvraag hadden we gewoon overal Hein als gitarist moeten invullen, hadden ze niet fout kunnen rekenen

Die 80s remix vraag vonden wij ook erg lastig.

Ik vond hem ook lastiger dan vorig jaar, is ook te zien in de statistieken qua procenten. De 2de ronde lag ons het minst. Was met die plaatsen in Nederland met de artiesten, dat was een warboel.

Nu op naar Ell en dan de alternatieve in Den Bosch

StopMakingSenseo schreef:
Ik zag Maarten End of an era twitteren, stop hij ermee?

edit: oh, hij twitterde erna meer; ja dus.

Mourad neemt dit over

DjFrankie schreef:
Ik vond hem ook lastiger dan vorig jaar, is ook te zien in de statistieken qua procenten. De 2de ronde lag ons het minst. Was met die plaatsen in Nederland met de artiesten, dat was een warboel.

Die viel bij ons nog wel mee eigenlijk. Wel grappig, zie je die kaart en verwacht je van alles en krijg je hele andere. Alleen Nilsson die moest wel (Texel).

ranja schreef:
(quote)

Die viel bij ons nog wel mee eigenlijk. Wel grappig, zie je die kaart en verwacht je van alles en krijg je hele andere. Alleen Nilsson die moest wel (Texel).

Ik had juist Hessel verwacht voor Texel. Sterker nog: ik had helemaal niet verwacht dat er méér dan een artiest vandaan zou komen. Maar ik ken Hessel niet zo goed dus toen ik iemand over Bruce Springsteen hoorde zingen, dacht ik: dat zal Hessel wel zijn...

Arrie schreef:
(quote)

Ik had juist Hessel verwacht voor Texel. Sterker nog: ik had helemaal niet verwacht dat er méér dan een artiest vandaan zou komen. Maar ik ken Hessel niet zo goed

Hessel is van Terschelling

Maar 14 teams boven de 60%.

Was zeker een pittige quiz, mijn teamleden konden er heel weinig mee al viel de gitaarronde wel in de smaak (was trouwens geen Gibson). Ik vond de autoronde wel het leukst, daar konden we het meest samenwerken (ik weet niet van auto's, dus daar was de aanvulling zeer welkom). Wel een beetje jammer van Marco/Blof, wie wordt daar nu blij van?

ranja schreef:
(quote)

Hessel is van Terschelling

Ach, wat stom.

Ik had Elastic Baby verwacht bij Texel. Was dat andere nummer van Nilsson allang weer vergeten...

herman schreef:
Ik had Elastic Baby verwacht bij Texel. Was dat andere nummer van Nilsson allang weer vergeten...

Onderschatte band 2 erg mooie albums gemaakt

Gast
geplaatst: vandaag om 18:49 uur

geplaatst: vandaag om 18:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.