menu

Mijn Updates +
Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
Leuke kwis weer, maar voor ons het slechtste resultaat ooit (15e). We hebben flink lopen prutsen met de landkaart en de wagens.
Hij is ook steeds actueler in vergelijk met vroeger. Volgend jaar toch echt een van m’n pubers meenemen.

Marco dB schreef:
Leuke kwis weer, maar voor ons het slechtste resultaat ooit (15e). We hebben flink lopen prutsen met de landkaart en de wagens.
Hij is ook steeds actueler in vergelijk met vroeger. Volgend jaar toch echt een van m’n pubers meenemen.

Hier ook het slechtste resultaat ooit. wat actueler betreft: buiten het rondje alternatief zat er volgens mij geen enkele hit uit 2018 in? Alleen Davina Michelle bij de teksten en Mr. Probz dacht ik. En de hoezenronde waarbij ik er volgens mij zeker 4 gemist heb.

Ik had XXXTentacion en Cardi B wel verwacht. En stiekem wel een rondje latin (trap) met J Balvin, Cardi B, Rosalia, Bad Bunny etc..

Ook nog One Kiss en Shotgun bij de teksten, en Better Now bij de 80s-bewerkingen. Maar erg weinig idd.

Steeds actueler betekent niet alleen 2018. In mijn beleving waren er ook weinig oudere fragmenten (jaren 60 en 70) en als ze er waren, waren ze erg makkelijk, zodat iedereen ze wist en je daar geen voordeel mee kunt behalen.

De hoezenronde was leuk, met dat Banksy-thema. Maar waarom alleen 2018?
DM fans worden overigens ook Devotees genoemd.

ranboy schreef:
Steeds actueler betekent niet alleen 2018. In mijn beleving waren er ook weinig oudere fragmenten (jaren 60 en 70) en als ze er waren, waren ze erg makkelijk, zodat iedereen ze wist en je daar geen voordeel mee kunt behalen.

Dat viel mij ook op. De Ronde met drieletterige bands met de toelichting van EUT was leuk, maar de bands kon je vrijwel allemaal raden op basis van die toelichting. De nummers hadden daarom best wat moeilijker gemogen. Ik bedoel, Owner Of a Lonely Heart? Kom op...

Ja, die ronde zat vol met inkoppertjes. En verder inderdaad ook niet echt lastige 60s fragmenten gehoord. Dat was vroeger met Bert van de Kamp wel anders.

Ja dat was een makkelijke ronde, maar daarin was de nieuwere muziek net zo goed makkelijk. En de 80s-bewerkingen van moderne hits waren ook belachelijk makkelijk. Daarnaast zat er in mijn beleving ook genoeg oudere muziek in die toch wel lastig was, alhoewel dan wellicht niet 60s en 70s. Maar bijvoorbeeld de topografieronde en de reggaeronde waren in zijn geheel erg lastig.

Daarbij is deze quiz altijd wat meer gefocust op het afgelopen jaar, als een soort terugblik. Vandaar dus de 2018 hoezen. Die terugblik was ditmaal qua muziek wat beperkter, had ik het idee. Of dan krijg je een Black Eyed Peas-albumtrack, omdat het zo goed bij de connectie past. Tsja...

Ik mis wel de meer moeilijkere nummers van vroeger, B kantje van Radiohead was trouwens ook niet de gemakkelijkste

Door alle omschrijvingen word ik nu niet bepaald overvallen door een gevoel van 'hier had ik bij moeten zijn!'. Net als alle vorige 2.0 quizzen, trouwens.
I have chosen wisely

De 1e keer dat ik meedeed was er ook al een live gitaarsolo ronde trouwens.
Prima idee, maar hou het dan simpel. Zaten toen ook al Saxon-solo's bij.

DjFrankie schreef:
Ik mis wel de meer moeilijkere nummers van vroeger, B kantje van Radiohead was trouwens ook niet de gemakkelijkste

Je miste de moeilijkere nummers? Hebben we een andere quiz gedaan of begrijp ik je niet helemaal?

DjFrankie schreef:
B kantje van Radiohead was trouwens ook niet de gemakkelijkste

Dat was ook een gevalletje ‘we hebben iets nodig om deze connectieronde te completeren’.

Die vond ik dan weer makkelijk. Uit de tijd dat alle Radiohead b-kanten nog goed waren. Maar voor de connectie waren er denk ik genoeg alternatieven.

De 80s-bewerkingen ronde werd bij ons eigenlijk als moeilijkste van de hele quiz ervaren. De reggae-ronde vond ik wel meevallen al had ik bij het 2e fragment (die Italiaan) geen enkel idee en had ik bij Alpha Blondy het goede Westafrikaanse land gegokt.
Johnny Nash daarin was dan misschien wel een lastigere 60s plaat?

StopMakingSenseo schreef:

De 1e keer dat ik meedeed was er ook al een live gitaarsolo ronde trouwens.
Prima idee, maar hou het dan simpel. Zaten toen ook al Saxon-solo's bij.

Die gitaarronde was prima te doen, was niet zo moeilijk Dennes

Arrie schreef:
(quote)

Je miste de moeilijkere nummers? Hebben we een andere quiz gedaan of begrijp ik je niet helemaal?

Ik doelde meer op inderdaad lastigere oude fragmenten. Yes, CCR .
Al kende ik het nummer van BZN wel, ik kon het niet invullen.

luigifort johan de witt 3 februari de alternatieve Bossche quiz.
Er zijn nog plaatsen.

Outsiders doen ook nog steeds mee!
Vroeger ook regelmatig mee gespeeld.

deric raven schreef:

Die zijn nog altijd ontzettend actief en spelen haast overal. Ik doe ook weleens met ze mee. Ze maken ook nog quizzen.

deric raven schreef:

zijn tegenwoordig met Leiden Calling de teams to beat

DjFrankie schreef:
luigifort johan de witt 3 februari de alternatieve Bossche quiz.
Er zijn nog plaatsen.

Ik speel doorgaans niet op zondag, en ook niet buiten de randstad.
Maar dank voor de uitnodiging.

johan de witt schreef:
Volgend jaar lijkt me een mooi jaar om eens naar Den Bosch te gaan

DjFrankie schreef:
(quote)

Die gitaarronde was prima te doen, was niet zo moeilijk Dennes

Heb je het nou over de gitaarvraag van gisteren, of die van toen Stopmakingsenseo erbij was?
Ik vond die van gisteren best lastig. Al was de doedelzakvraag in de Brabanthallen lastiger...

Ik vond die van gister ook lastig inderdaad... ben sowieso niet zo van de gitaarsolos en rifs, lastig herkennen dan. Zelfs de eerste die de rest allemaal meteen wist herkende ik nog niet toen het antwoord al op papier stond

ranja schreef:
Ik vond die van gister ook lastig inderdaad... ben sowieso niet zo van de gitaarsolos en rifs, lastig herkennen dan. Zelfs de eerste die de rest allemaal meteen wist herkende ik nog niet toen het antwoord al op papier stond

Wij hadden er 6 of 7 dacht ik.

More than a Feeling. Oh nee Whatever You Want, ja natuurlijk.... nee toch More than a Feeling of Smells like Teenspirit? UIteindelijk wel de juiste opgeschreven en ik wist dan weer bijna de naam van de gitarist (Tom Stoltenborg opgeschreven, was Tom Scholz... maar ja bijna telt niet)

Als debutant bij de Bossche Popquiz heb ik mij gisteren erg vermaakt. Lekker veel vragen en een hoog tempo. Als een vraag je iets minder ligt, dan was dat al weer snel vergeten bij de volgende vraag. De vragen waarbij je de nummers niet in de originele versie hoorde (gitaarrifs en jaren 80-versie) lagen ons het minst. Bij de vraag over de naam van de fans van bands deden de antwoorden (op Beliebers en Hokers na) bij mij geen enkel belletje rinkelen. Ik ben ook al weer vergeten hoe de fans van Bruce Springsteen blijkbaar heten.
Er zat veel muziek van na 2000 in de quiz maar dat is ook niet zo vreemd want de eeuw is al weer bijna 20 jaar onderweg (slik). Je kon helaas niet echt het verschil maken op de oudere fragmenten want die waren niet al te lastig (Op Rick Wakeman na). In de ronde waarbij je Nederlandse bands aan hun plaats moest koppelen raakten we in grote verwarring. Ik was er 100% zeker van dat ik de Kift hoorde en die plaatste ik dus ten noorden van Amsterdam, maar toen kwamen de 3j’s voorbij. Totale kortsluiting. Bleek het Broeder Dieleman te zijn. Wel een leuke vraag.

ranja schreef:
More than a Feeling. Oh nee Whatever You Want, ja natuurlijk.... nee toch More than a Feeling of Smells like Teenspirit? UIteindelijk wel de juiste opgeschreven en ik wist dan weer bijna de naam van de gitarist (Tom Stoltenborg opgeschreven, was Tom Scholz... maar ja bijna telt niet)

Ik had dan weer de naam Neal Schon op weten te rakelen uit mijn geheugen. Bleke de gitarist van Journey te zijn, en moest dus zo’n vijf plaatsen lager staan.

johan de witt schreef:
(quote)

Ik speel doorgaans niet op zondag, en ook niet buiten de randstad.
Maar dank voor de uitnodiging.

+1

Arrie schreef:
(quote)

Ik had dan weer de naam Neal Schon op weten te rakelen uit mijn geheugen. Bleke de gitarist van Journey te zijn, en moest dus zo’n vijf plaatsen lager staan.

Tja als we Journey hadden geweten dan had ik Neil Schon wel geweten, dat wel.... maar ja...

ranja schreef:
(quote)

Tja als we Journey hadden geweten dan had ik Neil Schon wel geweten, dat wel.... maar ja...

Dito bij ons, helft van de fragmenten goed met de dienstdoende gitarist, andere totaaaaaal geen idee. Dus 2 x Randy Roads ingevuld . Pittige quiz weer dit jaar. Ik speelde met een relatief nieuw team in Den Bosch, en hebben het in de 1e ronde al verknald met 19 punten minder dan Leiden Calling. Marco / Blof was niet aan ons besteed, en mekaar niet controleren. Buiten dat, was weer een fijne middag.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:20 uur

geplaatst: vandaag om 07:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.