menu

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
geplaatst:
Oeps, mijn schuld motel matches. Ik heb je reisgenoot succes gewenst, gezien ik op het muziekquizzen forum zag dat hun 1979 quiz erg pittig was. Ik ging er uiteraard niet vanuit dat het dezelfde quiz was .

geplaatst:
Ik heb gisteren wel de hele quiz in P60 uitgespeeld. T was inderdaad bij vlagen erg obscuur, maar wel prima muziek dus dat vergoedt veel. Achteraf wel een beetje jammer nu blijkt dat de antwoorden dus al waren gepubliceerd. Helemaal gezien het feit dat er nagenoeg alleen maar belgische teams meededen..

geplaatst:
Dat klinkt als een fantastische quiz indien je in 1956 in Antwerpen bent geboren!

Voornamelijk Belgische teams die meededen??

Nog Nederlandse teams in de nabijheid van het podium geëindigd?

geplaatst:
Kunnen we ons vanaf nu op de PopQuizMarathon richten.

geplaatst:
Aanstaande donderdagavond is er een popquiz in 013 in Tilburg.

Quiz'M (uitverkocht) - 013 Poppodium Tilburg

Geen idee of het wat is maar we gaan ‘m eens proberen, Lukas doet ook mee en nog een vriend van mij, maar ik mis nog een 4e persoon...dus als er iemand zin heeft om aan te sluiten...stuur mij even een pm, wie het eerst komt....

geplaatst:
Dat was gisteren dan de kwis van Martha Wainwright in P60. Wij deden mee aan de jubileum kwis van Mourad. Ook daar trouwens Belgen aanwezig. Leuke kwis met veel variatie in de fragmenten. Nu voorbereiden op de Marathon in Arnhem.

geplaatst:
El Ninjo schreef:

Geen idee of het wat is maar we gaan ‘m eens proberen,

Twee jaar geleden heb ik eens meegedaan. Vond het wel een vermakelijke quiz, maar niet vergelijkbaar met wat er in Amsterdam voorbij komt. Verwacht geen Wipers en Paul Westerberg . Veel puzzels herinner ik me nog: anagrammen, rebussen, lyrics afmaken. En destijds een hele ronde met nederlandse toppers als 'Liever te dik in de kist (dan weer een feestje gemist)'.

Ben benieuwd wat het dit keer wordt. Veel plezier in ieder geval!

geplaatst:
Ik ga het zien.....eerst eens kijken of er hier nog iemand is die bij ons team kan / wil aanhaken....voorlopig nog weinig animo helaas.

geplaatst:
Zo! Morgen PopquizMarathon in Amsterdam, geen blessures! Eindelijk in dezelfde opstelling als vorig jaar...

geplaatst:
KeesKwist schreef:
Zo! Morgen PopquizMarathon in Amsterdam, geen blessures! Eindelijk in dezelfde opstelling als vorig jaar...

Sterk team dus, in Utrecht speel ik met dezelfde partner als 2 jaar geleden met een extra teamlid erbij Benieuwd of er nog meer regulars van de 3ImgBoys quiz naar Utrecht komen ?? LeidenCalling, Outsiders

geplaatst:
Hazlewood schreef:
(quote)

Sterk team dus, in Utrecht speel ik met dezelfde partner als 2 jaar geleden met een extra teamlid erbij Benieuwd of er nog meer regulars van de 3ImgBoys quiz naar Utrecht komen ?? LeidenCalling, Outsiders

Kees moest even de goden verzoeken met zijn post. We hebben toch een afvaller helaas.
We houden daarmee wel vast aan de traditie Nooit 2 jaar achter elkaar dezelfde samenstelling.
Al is dat geen 1 keer de intentie geweest hehe.

geplaatst:
Hazlewood schreef:
(quote)

Nee, wij slaan traditiegetrouw over. Wel ooit 's meegedaan in Amsterdam, maar weet niet meer of het onder die naam was. Persoonlijk vind ik quizzen waarbij de topteams 90/95% zo invullen ook nooit zo leuk.

geplaatst:
Ik kan me niet voorstellen dat bij de coversronde een team in de buurt van de 90% is gekomen. Wel is het in Amsterdam te druk, overvolle cafe's.

Een oplossing (of nouja, het helpt een beetje, en er moeten wel genoeg presentatoren zijn) is om rondes op twee locaties te doen, en dan dus meer quizzen in dezelfde tijd. Dan is het iets meer verspreid.

geplaatst:
Die 90 procent hebben wij zéker niet gehaald

geplaatst:
Uiteindelijk "maar" 4 rondes gespeeld. 1e ronde de Eerste Dans was een thematische tegenvaller. Openingsdans nummers van een bruiloft. Erg SKY radio. 2e ronde was voormalige bedpartners eerste 10 fragmenten waren dames (Erykah Badu, Britney, Whitney H.) en 2e deel waren 10 heren (of bands). En die moest je aan elkaar koppelen. 3e ronde was door de 3 Imaginary Boys samengesteld; Blame Canada. Simpel 25 nummers van Canadese artiesten, titel en uitvoerende. Dat ging van Tragically Hip, the Weeknd tot Paul Anka, Neil Young, Joni Mitchell, Gordon Lightfoot, Kate & Anna McGarrigle - Complainte Pour St.Catherine.... Geen Rush ;-( Wist niet dat Paul Anka een Canadees was trouwens. Enige foutje was de titel van Celine Dion's songfestival nummer... Coverronde met extra bonuspunten liep daarna technisch in de soep waardoor we terecht kwamen bij de I'm just a poor boy ronde. Thema was geld/money. Daar kwamen we o.a. Flying Lizards, Def Rhymz, Hollywood Beyond, ABC (how to be a milionare) Meja tegen en flink wat US rappers en Boef. 1 songtitel gemist; Kill the poor van Dead Kennedys. Laatste rondes kwamen we niet meer binnen, overvol op 2 locaties. Resultaat was genoeg voor de eindzege.

geplaatst:
StopMakingSenseo schreef:

Wel de eindzege traditiegetrouw meegenomen ??

geplaatst:

Wij ook niet. Niet te doen die ronde.

geplaatst:
Hazlewood schreef:
(quote)

Wel de eindzege traditiegetrouw meegenomen ??

Gefeliciteerd! Wij waren 2de in Arnhem, ook met 69 teams. Wel een team uit Utrecht dat daar won, snackbar de rotonde

geplaatst:
Wij zijn nog voor dat we op de helft waren gevlucht bij Covers en m snel gesmeerd naar Poor boy..

Ik moest eerder weg, de uitslag niet meegemaakt. Nog wel 2 emoji's van KeesKwist gekregen, maar kon de 1e niet zien. De 2e lachte, maar eigenlijk tast ik dus nog steeds in het duister

geplaatst:
DjFrankie schreef:
(quote)

Wij ook niet. Niet te doen die ronde.

Die liep bij ons dus vast na 2 fragmenten. Kings of Leon en 2e gokten we op Ed Sheeran die Royals coverde

geplaatst:
Ah, tweedst zie ik nu.
Werd eens tijd. Bijna Mercedes F1-achtige toestanden tot nu toe.

geplaatst:
Hazlewood schreef:
en 2e gokten we op Ed Sheeran die Royals coverde

Dat was als ik me goed herinner Jason Derulo. Het zou me niet verbazen als niemand dat geraden hebben. Zo zaten er wel meer in de ronde, ze hadden op zijn minst de artiesten alfabetisch moeten doen zodat je nog een educated guess kan doen.

Ik werd met een gezelligheidsteam 13e, zie ik. Twee plekken boven onze aartsvijand, dus dat is goed

geplaatst:
aardsvijjand hahaha

geplaatst:
We zouden in Utrecht, Eindhoven en Arnhem gedeeld 1e zijn geworden. Populaire score, dat 171.

geplaatst:
Nog even nieuwsgierig: worden in de andere steden de quizzen nu ook vooral gehouden in een pijpenla met een My First Sony Soundsystem, of is dat vooral in Amsterdam?

geplaatst:
Nog even nieuwsgierig: worden in de andere steden de quizzen nu ook vooral gehouden in een pijpenla met een My First Sony Soundsystem, of is dat vooral in Amsterdam?

Nee ook in Arnhem, bagger geluid, en ook daar liep een ronde vast (eerste keer). Laatste ronde nog niet gehoord, ineen overvol cafe. Daar was mauwelijks iets te horen vanwege de herrie

geplaatst:
DjFrankie schreef:
(quote)

Gefeliciteerd! Wij waren 2de in Arnhem, ook met 69 teams. Wel een team uit Utrecht dat daar won, snackbar de rotonde

Thanx, de snackbar is een regular bij de 3 Imaginary Boys quiz. Waren aangevuld met radiomannen Jurgen vd Berg en Bert Haandrinkman.

geplaatst:
Arnhem

1 Snackbar de Rotonde 171
2 Franky goes to Arnhem 170
3 BarbaZappa 165

wat is 1 puntje

geplaatst:
DjFrankie schreef:

wat is 1 puntje

Kei-har-de vernedering, Frankie

geplaatst:

Kei-har-de vernedering, Frankie

De vernedering was dat ik me het nummer van Gemma van Eck nog herinnerde For the first Time, dat wil je toch niet meer weten.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:25 uur

geplaatst: vandaag om 04:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.