menu

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
geplaatst:
Dit was toch wel mijn persoonlijke muzikale hoogtepuntje, in de Soundtrackronde.
Op gehoopt en gekregen.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=VHPLjyvPkBU

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

geplaatst:
StopMakingSenseo schreef:
Dit was toch wel mijn persoonlijke muzikale hoogtepuntje, in de Soundtrackronde.
Op gehoopt en gekregen.

(embed)

Die gepeperde ronde soundtracks bleek meteen ook onze hoogste scorende ronde met 19 van de 25 films correct ingevuld. 10 + 44 + 10 bonus = 64 punten. Bij 4 gewone rondes misten we 2x een en 2x twee punten. Dit leverde helaas maar 1x de 10 bonuspunten op.
Als ik de drukte buiten beschouwing laat vond ik dit wel de vermakelijkste editie tot nu toe.

geplaatst:
Die coverronde was voor ons niet te doen...

geplaatst:
KeesKwist schreef:
(quote)

Die gepeperde ronde soundtracks bleek meteen ook onze hoogste scorende ronde met 19 van de 25 films correct ingevuld. 10 + 44 + 10 bonus = 64 punten. Bij 4 gewone rondes misten we 2x een en 2x twee punten. Dit leverde helaas maar 1x de 10 bonuspunten op.
Als ik de drukte buiten beschouwing laat vond ik dit wel de vermakelijkste editie tot nu toe.

Waar zie je scores staan?

geplaatst:
DjFrankie schreef:
(quote)

Waar zie je scores staan?

Nog nergens helaas. Teammaatje had bij de prijsuitreiking een screenshot gemaakt van de uitslagen op de computer van de organisatie.

Eind van de maand voor het eerst de Leidse popquiz aandoen. Begrijp dat er wisselende samenstellers zijn. Wat is het nivo ongeveer ??

Ik denk gemiddeld of misschien iets moeilijker. Geen instapniveau, maar ook weer niet zo moeilijk als de Amsterdamse quizzen (Posthoornkerk) of zo'n slijtageslag als in Den Bosch. Hij wordt nu toevallig wel mede samengesteld door een van de samenstellers van de Bossche Popquiz.

herman schreef:
Ik denk gemiddeld of misschien iets moeilijker. Geen instapniveau, maar ook weer niet zo moeilijk als de Amsterdamse quizzen (Posthoornkerk) of zo'n slijtageslag als in Den Bosch. Hij wordt nu toevallig wel mede samengesteld door een van de samenstellers van de Bossche Popquiz.

Dank Herman, lijkt me dat Leiden Calling deze thuiswedstrijd zal meepakken ??:-)

We zijn er bijna allemaal wel volgens mij, maar ik heb daar altijd een ander team.

5e editie van de Goedkoop Zat Quiz - 1990-2019 / zaterdag 25 januari 2020 - Muziekquizzen.be

Eventjes reclame maken voor de quiz die ik jaarlijks samenstel samen met SilentShout, Curufin en Aroentje.

Gisteren met Wir Sind Armand van Helden (Arrie, ranboy, Dwejkk_, Bob en mijzelf) de 67e editie van de Leidse Popquiz op onze naam geschreven. Een zeer aangename quiz die thematisch in het teken van internationale feestdagen stond en mede werd georganiseerd door Grobbel

Nu lees ik hier pas voor het eerst iets over popquizen. Ik wist helaas niet van het bestaan van dit topic. Ik organiseer al een aantal jaren de Sounds-Grenswerk Popquiz in Venlo. Vandaag vond alweer de 10e editie plaats waaraan ik heb meegewerkt. De Outsiders uit Delft, ongetwijfeld geen onbekenden voor de aanwezigen hier op dit topic, pakten bij hun debuut meteen de hoofdprijs ten faveure van veelvoudig winnaar, team Evenaar.
Maar waar ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar ben is of de aanwezigen hier we eens hebben deelgenomen aan onze popquiz en zo ja, wat ze van deze quiz vonden. Feedback is nl altijd hee fijn. Van Evenaar-lid DjFrankie weet ik in ieder geval dat hij ieder jaar aanwezig is. Van de rest weet ik dat eigenlijk niet helaas...

Raadseltje voor liefhebbers van obscure Belgische cold wave: Belpop Quiz #1
Het betreft een 1 minuut durend geluidsfragment, waarvan ik morgen de titel & uitvoerder bekend maak.

Ik snap dit fenomeen eigenlijk niet. Wat heeft het met muziek te maken? Allerlei rare en nutteloze vragen over niet relevante zaken. Aan het eind van de avond wint dan iemand (of groep) die het verschil niet eens weet tussen een kwart of halve noot met een puntje.

Michiel Cohen schreef:
Ik snap dit fenomeen eigenlijk niet. Wat heeft het met muziek te maken? Allerlei rare en nutteloze vragen over niet relevante zaken. Aan het eind van de avond wint dan iemand (of groep) die het verschil niet eens weet tussen een kwart of halve noot met een puntje.

Ben je wel eens bij een popquiz geweest, en zo ja, welke?

Michiel Cohen schreef:

Valt best mee hoor, ik weet dat verschil prima.

Maar ja, iemand neemt het quizzen te serieus, geloof ik. Het is gewoon leuk vermaak. Grootste gedeelte is gewoon liedjes herkennen dus dat heeft zeker wel met muziek te maken. Is het nutteloos? Sure, zoals wel meer hobby's. Maakt het er niet minder leuk op. Ieder z'n ding, hè?

Michiel Cohen schreef:

Ik heb iemand wel eens horen zeggen dat popquizzen de belangrijkste bijzaak in het leven is.
Er niet te zwaar aan tillen dus...

Arrie heeft het verder al perfect verwoord.

ps: benieuwd naar uw antwoord op de vraag van Poek.
ps2: welk instrument speelt u zelf?

"Op vrijdag 15 november organiseert Radio 10 voor de eerste keer de 'Top 4000 Popquiz'. Radio 10 bouwt de beleving van de grootste hitlijst van Nederland verder uit met een speciale quiz over de Top 4000 in het Flint Theater in Amersfoort."

Nog deelnemers vanuit hier?

Hmm is op fietsafstand. Geinig, zal eens kijken of dat wat is.

KeesKwist schreef:
"Op vrijdag 15 november organiseert Radio 10 voor de eerste keer de 'Top 4000 Popquiz'. Radio 10 bouwt de beleving van de grootste hitlijst van Nederland verder uit met een speciale quiz over de Top 4000 in het Flint Theater in Amersfoort."

Nog deelnemers vanuit hier?

Ik doe mee (in het team van Tom B). Geen idee wat we kunnen verwachten. Ik vrees een beetje dat het een middle of the road quiz wordt.

Arrie schreef:
Hmm is op fietsafstand. Geinig, zal eens kijken of dat wat is.

Is helemaal uitverkocht.

wij zijn er ook adri1982 RadioMad en nog 2 anderen.
Is absoluut niet alternatief helaas

pygmydanny schreef:
Raadseltje voor liefhebbers van obscure Belgische cold wave: Belpop Quiz #1
Het betreft een 1 minuut durend geluidsfragment, waarvan ik morgen de titel & uitvoerder bekend maak.

Wie waren het Danny

Ik had er op youtube een link bijgezet.
Het was Siam Sur met Squared.

motel matches schreef:
(quote)

Ik doe mee (in het team van Tom B). Geen idee wat we kunnen verwachten. Ik vrees een beetje dat het een middle of the road quiz wordt.

Begreep van Tom B. dat jullie 3e waren geworden!

KeesKwist schreef:
(quote)

Begreep van Tom B. dat jullie 3e waren geworden!

Dat klopt, maar de verschillen waren niet groot (zowel naar boven als naar beneden). Het was ook maar een korte quiz; 7 ronden van ieder 10 vragen, waarvan 1 ronde met plaatjes (die nog het leukst was). Verder was de quiz niet echt aan mij besteed. Met de vraag uit welke stad Blof een brief kreeg in Liefs uit London, maak je mij niet blij. Was leuk om een keer mee te maken. Ze hadden het strak georganiseerd en Gerard Ekdom presenteerde het wel leuk.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:50 uur

geplaatst: vandaag om 15:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.