menu

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
geplaatst:
Feli inderdaad voor de nummers 1 en 2 !!! Erg knap gespeeld.

Dik tevreden met onze (eigenlijk dus) 8e plaats...volgens mij waren de videoclips en de mashups onze bottlenecks want de rest was bijna foutloos meen ik.

geplaatst:
El Ninjo schreef:
Feli inderdaad voor de nummers 1 en 2 !!! Erg knap gespeeld.

Dik tevreden met onze (eigenlijk dus) 8e plaats...volgens mij waren de videoclips en de mashups onze bottlenecks want de rest was bijna foutloos meen ik.

Wij misten American Football en titel bij Minecraft, en de titel van Koffee (Toast). Zat trouwens weinig 80's en 70's in deze kwis. En helaas wederom Hong Kong Garden, terwijl er zoveel andere keuzes zijn

geplaatst:
Koffee - Toast hadden wij wel....ik dacht iets van Toast te horen in een beetje rare uitspraak....gooide het in de chat en teamgenoot kwam toen gelijk met Koffee - Toast...was een mooi 1-2tje.

Tot onze schande Screaming Trees gemist en niet herkent....dat vond ik persoonlijk wel de grootste blunder van de quiz bij ons.

jordidj1 (moderator)
geplaatst:
Volgende week vrijdag gaan Gretz en ik een quiz organiseren!

8 rondes met elk een specifiek thema, vijftien liedjes per ronde. Qua variatie zal het alle kanten opgaan, voor ieder wat wils. Verdere details over hoe we het gaan aanpakken volgens z.s.m., waarschijnlijk via Twitch en dan de antwoorden inleveren via form.

Het staat in ieder geval vast dat we losgaan a.s. vrijdag 22 mei om 20:30!
Stay tuned!

geplaatst:
jordidj1 schreef:

8 rondes met elk een specifiek thema, vijftien liedjes per ronde. Qua variatie zal het alle kanten opgaan, voor ieder wat wils. Verdere details over hoe we het gaan aanpakken volgens z.s.m., waarschijnlijk via Twitch en dan de antwoorden inleveren via form.

Stay tuned!

Ook genoeg oud spul?

geplaatst:
DjFrankie schreef:
(quote)

Wij misten American Football en titel bij Minecraft, en de titel van Koffee (Toast). Zat trouwens weinig 80's en 70's in deze kwis. En helaas wederom Hong Kong Garden, terwijl er zoveel andere keuzes zijn

Wij hadden eerst nog een ander nummer van Koffee. Gelukkig bijtijds verbeterd. 60s/70s/80s zat er inderdaad niet veel in (vorige keren nog wel wat soulplaten), maar daar zijn al genoeg andere quizzen voor. Maandag heb ik dan weer een quiz gespeeld met nauwelijks 90s/00s en 10s (hoewel die ook leuk was).

Zaten trouwens nog wel 2 60's nummers in de ronde met dingen je niet vaak in een popquiz hoort, al weet ik even niet meer welke. Waren in ieder geval niet al te moeilijk ook.

OOR had nog een column over de quiz:
Columnist Hooijer deed mee aan de popquiz van @TiVre_Utrecht en @StPauldj. 'Op papier leek het wel te doen, appt mijn teamgenoot.'

jordidj1 (moderator)
geplaatst:
DjFrankie schreef:
(quote)

Ook genoeg oud spul?

zeker wel. maar houd in gedachten dat Geert ook mee organiseert

geplaatst:
DjFrankie schreef:
(quote)

Ook genoeg oud spul?

Genoeg nieuwe muziek die jou ook goed zal smaken, wetende wat er zoal in je Afrekening voorkomt en waar je normaliter op stemt in de Trui en Song van het Jaar

geplaatst:
herman schreef:

Zaten trouwens nog wel 2 60's nummers in de ronde met dingen je niet vaak in een popquiz hoort, al weet ik even niet meer welke. Waren in ieder geval niet al te moeilijk ook.

Teddybears bedoel je denk ik

geplaatst:
Ik denk Tommy Shondell en Dione Warwick

geplaatst:
DjFrankie schreef:
(quote)

Teddybears bedoel je denk ik

Oja. Die hadden we in A'dam een keer in een eigen quiz gebruikt bij een Phil Spector connectieronde. Er was er nog eentje in die ronde. En in het begin ook nog Helter Skelter, maar die heb ik zelf niet gehoord omdat de verbinding hier niet meewerkte en ik een ronde gemist heb.

edit: ah, dat zijn dus al 4 60's nummers op een totaal van 40/50. Niet echt weinig toch.

geplaatst:
motel matches schreef:

Yep die eerste gaf Maarten net ook als antwoord.

geplaatst:
motel matches schreef:
Blijf me erover verbazen dat St. Paul het ook al verkeerd spelde toen de antwoorden in beeld verschenen, maar ze heet toch echt Dionne.

geplaatst:
herman schreef:
n En in het begin ook nog Helter Skelter, maar die heb ik zelf niet gehoord omdat de verbinding hier niet meewerkte en ik een ronde gemist heb.

Lol ik ook, ik lag sowieso 20 seconden achter op de rest en in ronde 2 was het over en uit, en opniuew opstarten die handel

geplaatst:
Grobbelify schreef:
(quote)
Blijf me erover verbazen dat St. Paul het ook al verkeerd spelde toen de antwoorden in beeld verschenen, maar ze heet toch echt Dionne.

Ja, viel mij ook op dat het verkeerd gespeld stond, vooral omdat hij zo into soul is.

geplaatst:
Dus jullie zijn genieën herman las ik

geplaatst:
herman schreef:
(quote)

Oja. Die hadden we in A'dam een keer in een eigen quiz gebruikt bij een Phil Spector connectieronde. Er was er nog eentje in die ronde. En in het begin ook nog Helter Skelter, maar die heb ik zelf niet gehoord omdat de verbinding hier niet meewerkte en ik een ronde gemist heb.

edit: ah, dat zijn dus al 4 60's nummers op een totaal van 40/50. Niet echt weinig toch.
Ik vind de kwaliteitsbalans van de quizzen van Paul altijd zo fijn. De fragmenten die je niet weet zijn vaak tof genoeg om ze later nog eens op te zoeken, waar je bij een hoop andere quizzen toch vaak een mijnenveld hebt van terecht vergeten troep uit de seventies en eighties. Of nieuwe hitparademuziek die alleen maar onder het mom van "ja ja de top 40 is nog steeds belangrijk als huiswerk" erin wordt opgenomen, maar niemand met enig zelfrespect en smaak voor z'n lol zal opzetten.

geplaatst:
DjFrankie schreef:
(quote)

Lol ik ook, ik lag sowieso 20 seconden achter op de rest en in ronde 2 was het over en uit, en opniuew opstarten die handel

Ah, ik lag nog wel wat verder achter. Van de eerste 2 ronden de helft gemist en op een gegeven moment liep ik 2 fragmenten achter op de rest en als de quiz niet uitviel dan wel Skype.

Maar de reden was wel leuk. Een gezamenlijke vriendin had mijn vriendin en mij gevraagd voor een team, maar ik had al toegezegd aan mijn reguliere team dus dat ging niet door. Maar daardoor speelden we dus met 2 teams in huis, ik in de ene kamer en mijn vriendin in de andere.

Twee keer de stream draaien, 1 iemand op Skype en 1 iemand op Jitsi bleek echter toch iets teveel van het goede voor onze internetconnectie. Als het bij mij even werkte, deed ie het bij haar niet en vice versa.

Uiteindelijk heb ik via mijn telefoon gespeeld (gelukkig grote databundel), maar pas vanaf ronde 3 ging het echt vlekkeloos. Maar het heeft ons verder geen punten gekost en het team van mijn vriendin is ook 98e geworden.

geplaatst:
jordidj1 schreef:

Stay tuned!

Leuk! Houd wel rekening met de tijd die het nakijken kost (afhankelijk van het aantal teams dat meedoet). Verder zou ik het fijn vinden als de artiesten (indien rondetechnisch mogelijk) op alfabet zijn, want het klinkt al moelijk genoeg met wat Gretz vertelt.

jordidj1 (moderator)
geplaatst:
Poek schreef:
(quote)

Leuk! Houd wel rekening met de tijd die het nakijken kost (afhankelijk van het aantal teams dat meedoet). Verder zou ik het fijn vinden als de artiesten (indien rondetechnisch mogelijk) op alfabet zijn, want het klinkt al moelijk genoeg met wat Gretz vertelt.

Ik ben heel benieuwd hoe Geert het nakijken gaat doen komt wel goed.

Artiesten op alfabet doen we niet, aangezien het thema al flink helpt met het nummers raden.

geplaatst:
jordidj1 schreef:

Stay tuned!

Wel een populaire datum. Ik zit dan wel met 3 kwissen zag ik net.

geplaatst:
Ik heb die vrijdagavond jammer genoeg ook al iets staan. Misschien valt er iets te combineren.

geplaatst:
De vorige quiz van Jordi was ook leuk, dus ik probeer zeker mee te doen vrijdag!

jordidj1 (moderator)
geplaatst:
DjFrankie schreef:
(quote)

Wel een populaire datum. Ik zit dan wel met 3 kwissen zag ik net.

Ja, ik wist het wel

geplaatst:
Maar ik ga met die van jullie meedoen, hoelang denk je dat die duurt jordidj1?

jordidj1 (moderator)
geplaatst:
DjFrankie schreef:
Maar ik ga met die van jullie meedoen, hoelang denk je dat die duurt jordidj1?

een kleine twee uur is haalbaar

geplaatst:
motel matches schreef:
DjFrankie schreef:
Yep die eerste gaf Maarten net ook als antwoord.
Is trouwens Tommy James and the Shondells, Tommy Shondell bestaat niet

Ik houd de quiz van vrijdag in gedachten, maar geloof dat ik ook al iets heb dan.

geplaatst:
je hebt gelijk, iets te snel geantwoord . Ik had het gelukkig in de quiz wel goed ingevuld

geplaatst:
jordidj1 schreef:

Stay tuned!

Voor diegenen die vrijdag niet kunnen: onze quiz is eventueel ook zelfstandig te spelen op een later moment. Dan sturen we de audiofragmenten en het invulformulier door en kun je score alsnog meten met de rest.

geplaatst:
Gretz schreef:

Voor diegenen die vrijdag niet kunnen: onze quiz is eventueel ook zelfstandig te spelen op een later moment. Dan sturen we de audiofragmenten en het invulformulier door en kun je score alsnog meten met de rest.

Graag want wij zitten met 3 kwissen die dag. Dus Grobbelify RadioMad en maux

Gast
geplaatst: vandaag om 02:20 uur

geplaatst: vandaag om 02:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.