menu

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
geplaatst:
da_smiek schreef:
Voodoo Ray wist Herman ook zo te benoemen! We speelden met z'n 3'en en was een goede mix van kennis die nodig was voor deze quiz. De puntentelling blijft een mysterie. .

klopt vooral de mix was erg belangrijk

geplaatst:
Heb Voodoo Ray een keer gehoord in een volle HMH, voor het concert van de Stone Roses. Dat was wel even genieten.

Ook leuk om Bicep eens in een quiz te horen. En was wel verbaasd dat er zo'n goede liveregistratie met beeld is van Otis Redding. Maar eens een keertje het hele concert kijken.

geplaatst:
Heb je onderstaande wel eens gezien herman? Een van mijn favoriete live-registraties ooit.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=IQ9n2_5mbig

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Wij waren gedeeld 68e met 104 punten. We hebben best wat punten laten liggen tijdens de eerste ronde bij de festivals, en tijdens ronde vier, toen mijn kat besloot over het toetsenbord te lopen en zo mijn laptop af te sluiten Ram Pam Pam was wel een van mijn successen, die had ik binnen drie tellen. Ook leuk om eens wat soul terug te horen in een quiz, tegelijk wel jammer dat beide songs zo eenvoudig waren dat zelfs de grootste soul-hater ze nog kon invullen.

geplaatst:
herman schreef:
Heb Voodoo Ray een keer gehoord in een volle HMH, voor het concert van de Stone Roses. Dat was wel even genieten.

Ook leuk om Bicep eens in een quiz te horen. En was wel verbaasd dat er zo'n goede liveregistratie met beeld is van Otis Redding. Maar eens een keertje het hele concert kijken.

die hadden we ook alle drie Voodoo Ray is gaaf, maar ik moest ff nadenken, Nathan Fake die hadden we niet, en ook de matthäus passion ging aan onze neus voorbij. Wel 2 foutloze rondes, tenminste dat denken wij, wellicht dat de nakijk robot anders dacht

geplaatst:
Online Popquiz Poppodium Victorie donderdag 30 april.

De online inloop is vanaf 20:00, om 20:30 stipt beginnen we. Deelname is gratis, inschrijven is niet nodig.

Hoe werkt het?

- Zorg dat je ruim op tijd online aanwezig bent via de volgende link: https://www.twitch.tv/podiumvictorie
- Zorg dat je de stream kunt kijken via een laptop, tv, of tablet en zorg dat je een tweede apparaat (bijvoorbeeld mobiele telefoon) hebt voor het invoeren van de antwoorden.
- Vanaf donderdag 16:00 delen we de link die je nodig hebt voor het invoeren van de antwoorden.

geplaatst:
KeesKwist schreef:
Online Popquiz Poppodium Victorie donderdag 30 april.

De online inloop is vanaf 20:00, om 20:30 stipt beginnen we. Deelname is gratis, inschrijven is niet nodig.

Hoe werkt het?

- Zorg dat je ruim op tijd online aanwezig bent via de volgende link: https://www.twitch.tv/podiumvictorie
- Zorg dat je de stream kunt kijken via een laptop, tv, of tablet en zorg dat je een tweede apparaat (bijvoorbeeld mobiele telefoon) hebt voor het invoeren van de antwoorden.
- Vanaf donderdag 16:00 delen we de link die je nodig hebt voor het invoeren van de antwoorden.

Wij doen mee!

geplaatst:
De quiz is bedacht, samengesteld en wordt gepresenteerd door de harde kern van team 'de conXeurs'.
Vanwege Corona is er maar 1 van hen fysiek aanwezig voor de camera.

geplaatst:
Ben benieuwd, normaliter is deze quiz mij te ver weg, maar nu is dat anders.

geplaatst:
Vanaf 16:00 staan op de Facebook pagina van Poppodium Victorie Alkmaar de online invulformulieren voor de rondes online.

geplaatst:
herman schreef:
Ben benieuwd, normaliter is deze quiz mij te ver weg, maar nu is dat anders.

Top! De laatste keer dat wij elkaar (in het echt) tegenkwamen was bij de Laatste Enige Echte Bossche Popquiz 2016 dacht ik...

geplaatst:
Ik weet eerlijk gezegd niet wie er achter dit account zit, ik dacht altijd bikkel RB, maar het kan ook de presentator van vanavond zijn

In het laatste geval hebben we elkaar denk ik inderdaad in 2016 gesproken, in het eerste wellicht bij een marathon in Amsterdam of sowieso de Melkweg-quiz in januari 2014.

Quiz vanavond was zeker leuk, niet al te moeilijk met maar 2 dingen gemist (1 artiest en 1 songtitel en die was wel pijnlijk, want ik heb het nummer vandaag en gisteren nog geluisterd). De regel "als je het niet weet altijd Gun Club invullen" kwam ook weer eens van pas.

Fijne pauze muziek ook met Captain Beefheart en nog wat 60s soul ook.

geplaatst:
Dit account is inderdaad van de presentator van gisteravond.
Bikkel RB gebruikt het pseudoniem KeesKist. Mijn account is daar dan weer een woordspeling op.
Die Amsterdam gesprekken kloppen wel denk ik.

geplaatst:
TWEEDE ORINOCO POPQUIZ

Beste Mume-ers,

Na een geslaagde eerste editie - waar we zelf ook weer een hoop van hebben geleerd - komen we volgende week weer met een nieuwe Orinoco Popquiz. Weet jij alles van 60 jaar muziekgeschiedenis? Hoor jij achteruit hoe een nummer vooruit klinkt?? Vorige keer namen al een aantal Mume-ers deel en die deden het bijzonder goed.

Neem dan vrijdagavond 8 mei tussen 20:30 en 22:30 deel aan de tweede Orinoco Popquiz, uitgezonden uiteraard op Orinoco Radio. Je kunt meedoen als individu maar ook als groep. Via dit formulier kun je je alvast inschrijven. Dan sturen we je vrijdag eind van de middag een reminder en ook wat meer informatie over de quiz. Chatten kan in de Orinoco-chat, maar is niet verplicht.

geplaatst:
De eerste quiz heb ik gemist, maar deze keer doe ik graag mee! Ik heb nog niet veel popquizzen gedaan in deze corona-tijd, daar zal ik eens verandering in brengen.

geplaatst:
Scorpion_21 schreef:
TWEEDE ORINOCO POPQUIZ

Beste Mume-ers,

Na een geslaagde eerste editie - waar we zelf ook weer een hoop van hebben geleerd - komen we volgende week weer met een nieuwe Orinoco Popquiz. Weet jij alles van 60 jaar muziekgeschiedenis? Hoor jij achteruit hoe een nummer vooruit klinkt?? Vorige keer namen al een aantal Mume-ers deel en die deden het bijzonder goed.

Neem dan vrijdagavond 8 mei tussen 20:30 en 22:30 deel aan de tweede Orinoco Popquiz, uitgezonden uiteraard op Orinoco Radio. Je kunt meedoen als individu maar ook als groep. Via dit formulier kun je je alvast inschrijven. Dan sturen we je vrijdag eind van de middag een reminder en ook wat meer informatie over de quiz. Chatten kan in de Orinoco-chat, maar is niet verplicht.

Er doen al een paar Mume'ers/Mume-teams mee, maar er kunnen er nog altijd mee bij. Voor de liefhebbers: je hebt nog een dagje om in te schrijven.

geplaatst:
In Muziek > Muziekgames > Popquiz 2010-2019:

Play Kahoot! - Popquiz 2010-2019

geplaatst:
Leuk gemaakt. Zitten helaas wel 2 video's in die inmiddels geblokkeerd zijn, die van Arcade Fire en nog eentje ergens op het eind.

geplaatst:
herman schreef:
Leuk gemaakt. Zitten helaas wel 2 video's in die inmiddels geblokkeerd zijn, die van Arcade Fire en nog eentje ergens op het eind.

Bedankt voor de notificatie, die betreffende videos zijn raar genoeg deze week dus idd van YouTube gehaald, terwijl het oude opnames van Pinkpop en Glastonbury betrof, videos vervangen, dus hij werkt weer, als nog iemand wil spelen!

geplaatst:
Ik weet niet wie als 'Musicmeter' gespeeld heeft maar hij heeft de hoogste score met 80% en flink, want tot dusver kwam niemand verder dan 70%.

jordidj1 (moderator)
geplaatst:
Limiet is bereikt zegt ‘ie?

geplaatst:
Leuke quiz, alleen zat ik wel elke keer fout bij de 'goed-of-fout'-vragen... Toch nog een 3e plaats voorlopig...

geplaatst:
Had ik ook, volgens mij allemaal fout gegokt die vragen.

geplaatst:
jordidj1 schreef:
Limiet is bereikt zegt ‘ie?

Deze nieuwe versie zou nog moeten werken, hier kunnen weer 10 nieuwe deelnemers meedoen!

geplaatst:
SBube schreef:
(quote)

Deze nieuwe versie zou nog moeten werken, hier kunnen weer 10 nieuwe deelnemers meedoen!

Hij is alweer vol

geplaatst:
motel matches schreef:
(quote)

Hij is alweer vol

Nog een keer dan Play Kahoot! - Popquiz 2010-2019

geplaatst:
Leiden Calling (Herman) en Evenaar (DjFrankie) gefeliciteerd met #1 en #2 !!

geplaatst:
pjh1967 schreef:
Leiden Calling (Herman) en Evenaar (DjFrankie) gefeliciteerd met #1 en #2 !!

Dank je Stephan, ging inderdaad als een tierelier

geplaatst:
DjFrankie schreef:

Dank je Stephan, ging inderdaad als een tierelier
Wij kwamen dit keer niet verder dan #87.

geplaatst:
Waren veel teams weer

geplaatst:
Volgens de uitslag zijn wij (o.a. El Ninjo en ik), 54e geworden maar we hadden veel meer punten. Inmiddels ontdekt dat een praktisch-naamgenoot 19 punten had, die hebben ze verkeerd verwerkt (ik had onze naam wel steeds hetzelfde vermeld) en wij zijn dus eigenlijk 8e geworden. Dat moest ik even kwijt!

Proficiat aan alle teams!

Gast
geplaatst: vandaag om 02:05 uur

geplaatst: vandaag om 02:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.