MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
Scorpion_21 schreef:
(quote)

Ik pass m weer door aan Ivo, die deze tekst heeft geschreven. Maar dm me even je adres, dan kom ik wel met een draaiorgel langs vannacht om je alsnog de beloofde ronde te bezorgen
1600 Pennsylvania Avenue NW, 20500 Washington D.C.

Magick1
Op Studio Brussel loopt al enkele weken een leuke popquiz 'De King Of Pop (M/V/X)' met Stijn van de Voorde. Het is gewoon een quiz met een BV, maar de vragen zijn best leuk.

Voorbeeldvraag (op de radio is het wel iedere maal meerkeuze)
- Frank Ocean gaf productiecredits aan z'n huisdier Everest voor het album 'Channel Orange'. Toen het album een grammy won, was z'n huisdier ook meteen het eerste dier dat een Grammy won. Welk soort dier is Everest?

Afleveringen zijn te herbeluisteren op: Radioplus

Magick1 schreef:
- 'Do The Bartman' werd geschreven door een zekere 'Bryan Loren', maar later verhulde Matt Groening wie er achter die naam zat. Welke ster heeft Do The Bartman geschreven?

Hebben ze dat echt zo gevraagd? Bryan Loren is (volgens Wikipedia althans) Bryan Loren, maar ze bedoelden denk ik wie het nummer samen met haar geschreven heeft?

Magick1
Nee, het is uit m'n geheugen. Deze kwam enkele weken geleden aan bod. De juiste vraagstelling is me dus effen ontglipt.

In ieder geval wilde ik gewoon eventjes vermelden dat het een leuke quiz is. Voor mensen die popquizzen niet al te serieus nemen

Scorpion_21 schreef:
(quote)

Maar dm me even je adres, dan kom ik wel met een draaiorgel langs vannacht om je alsnog de beloofde ronde te bezorgen
Het komt vast uit een goed hart, maar iets in mij zegt dat het verstandiger is om hier vriendelijk voor te bedanken.

Dat was hard werken, de dag van de popquiz. Net voor middernacht gehaald.

In Muziek > Muziekgames > Online popquiz 30 januari:

Hoi allemaal, op 30 januari geef ik een vrij toegankelijke online popquiz.
Thema: On The Road Again.

Interesse? Mail naar [email protected].

Zeroes weekend op Orinoco Radio tijdens het Paasweekend met een Quiz over de Zeroes, én de mogelijkheid om een 10-tal verzoekjes van zeroesplaten in te dienen, zodat we inspiratie op kunnen doen voor een fantastische playlist dat wekend!

De quiz-info:
Zondag 4 april vanaf 20:30 uur: Zeroes Popquiz
Wat weet jij nog van de Zeroes? Quizmasters Jorg en Ard testen zondag 4 april jouw muzikale kennis van de jaren nul. Trommel vrienden, vriendinnen, familie, vage kennissen of wie dan ook op en quiz vanaf 20:30u gezellig mee. Je kunt uiteraard ook individueel meedoen.
Schrijf je (team) NU in:
Deelname Orinoco Popquiz #5: Zeroes-editie - docs.google.com

10 requests insturen: mailto:[email protected]

Orinoco luisteren"Stream

Wil je weten wat we verder nog doen in dit zeroesweekend...? Lees dan verder:

Reis met ons mee naar de jaren '00!
Van 2 t/m 5 april blikken wij vier dagen lang terug op de Zeroes. Het decennium van de Pokémonkaarten, de iPod en de Crazy Frog. En van Hyves, gekleurde zonnebrillen en de Nokia 3310. We halen herinneringen op aan het eerste decennium van deze eeuw en draaien natuurlijk de allerbeste muziek uit de jaren 2000-2009.
--------------------------------------------
Stuur jouw top 10 Zeroes-favorieten nu door!
Welke platen brengen jou terug naar de Zeroes? Stuur ons jouw favorieten op uit de jaren 2000-2009 en help om onze playlist vorm te geven. Maximaal 10 nummers en maximaal 1 plaat per artiest. Een motivatie zouden we erg leuk vinden, maar is natuurlijk niet verplicht. Stuur je inzending naar: v500@ orinocoradio.nl (spatie even weghalen als je gaat mailen... )
---------------------------------------------
HEROES FROM THE ZEROES
Wat kun je verder van ons verwachten?
We geven nog niet alles prijs, maar wat kleine tipjes van de sluier willen we wel oplichten:
• Een weekend lang hits, hits, hits. We graven in de inzendingen van de luisteraars en duiken vergeten Zeroes-klassiekers op.
• Een 00's-popquiz met quizmasters Jorg en Ard.
• Marsha vult haar jukebox met alarmschijven uit de Zeroes.
• Ard gaat in een speciaal Hitjaar op zoek naar parels, missers en hilarische muziekgedrochten uit de jaren nul.
• Twee speciale podcasts tijdens de Paasbrunch: over sport en muziek in de 00's.
• Een groot aantal Orinoco-dj's dat je met veel plezier en energie even terugbrengt naar de zeroes.

De uitzendtijden:
Vrijdag 2 april: 19:00u - 01:00u
Zaterdag 3 april: 15:00u - 01:00u
Zondag 4 april: 13:00u - 01:00u
Maandag 5 april: 13:00u - 23:00u[

Grafmat schreef:
Zeroes weekend op Orinoco Radio tijdens het Paasweekend met een Quiz over de Zeroes, én de mogelijkheid om een 10-tal verzoekjes van zeroesplaten in te dienen, zodat we inspiratie op kunnen doen voor een fantastische playlist dat wekend!

De quiz-info:
Wat weet jij nog van de Zeroes? Quizmasters Jorg en Ard testen zondag 4 april jouw muzikale kennis van de jaren nul. Trommel vrienden, vriendinnen, familie, vage kennissen of wie dan ook op en quiz vanaf 20:30u gezellig mee. Je kunt uiteraard ook individueel meedoen.
Schrijf je (team) NU in:
Deelname Orinoco Popquiz #5: Zeroes-editie - docs.google.com

10 requests insturen: mailto:[email protected]

Orinoco luisteren"Stream

Wil je weten wat we verder nog doen in dit zeroesweekend...? Lees dan verder:

Reis met ons mee naar de jaren '00!
Van 2 t/m 5 april blikken wij vier dagen lang terug op de Zeroes. Het decennium van de Pokémonkaarten, de iPod en de Crazy Frog. En van Hyves, gekleurde zonnebrillen en de Nokia 3310. We halen herinneringen op aan het eerste decennium van deze eeuw en draaien natuurlijk de allerbeste muziek uit de jaren 2000-2009.
--------------------------------------------
Stuur jouw top 10 Zeroes-favorieten nu door!
Welke platen brengen jou terug naar de Zeroes? Stuur ons jouw favorieten op uit de jaren 2000-2009 en help om onze playlist vorm te geven. Maximaal 10 nummers en maximaal 1 plaat per artiest. Een motivatie zouden we erg leuk vinden, maar is natuurlijk niet verplicht. Stuur je inzending naar: v500@ orinocoradio.nl (spatie even weghalen als je gaat mailen... )
---------------------------------------------
HEROES FROM THE ZEROES
Wat kun je verder van ons verwachten?
We geven nog niet alles prijs, maar wat kleine tipjes van de sluier willen we wel oplichten:
• Een weekend lang hits, hits, hits. We graven in de inzendingen van de luisteraars en duiken vergeten Zeroes-klassiekers op.
• Een 00's-popquiz met quizmasters Jorg en Ard.
• Marsha vult haar jukebox met alarmschijven uit de Zeroes.
• Ard gaat in een speciaal Hitjaar op zoek naar parels, missers en hilarische muziekgedrochten uit de jaren nul.
• Twee speciale podcasts tijdens de Paasbrunch: over sport en muziek in de 00's.
• Een groot aantal Orinoco-dj's dat je met veel plezier en energie even terugbrengt naar de zeroes.

De uitzendtijden:
Vrijdag 2 april: 19:00u - 01:00u
Zaterdag 3 april: 15:00u - 01:00u
Zondag 4 april: 13:00u - 01:00u
Maandag 5 april: 13:00u - 23:00u[

ORINOCO POPQUIZ OP ZONDAG 4 MAART
Bottom line voor dit topic dus: we houden weer een Orinoco Popquiz, ditmaal over de Zeroes. Op zondag 4 april vanaf 20.30 uur. Inschrijven via deze link. Komt u maarrr

Ik ga proberen mijn teamgenoten enthousiast te maken.

Misschien dat El Ninjo en ranboy (weer) mee willen doen?

Grafmat schreef:
Zeroes weekend op Orinoco Radio tijdens het Paasweekend met een Quiz over de Zeroes (nadruk op muziek, maar niet uitsluitend over muziek), mogelijkheid om een 10-tal verzoekjes van zeroesplaten in te dienen.

Schrijf je (team) NU in:
https://docs.google.com/.../1FAIpQLSegvFyfV2O6a9.../viewform

Een nieuwe Orinoco-quiz, altijd leuk! Ik ben op paaszondag waarschijnlijk pas rond de avondklok thuis, maar als het lukt doe ik zeker nog (een stukje) mee.

Ik had lief klein konijntje in zijn achteruit herkend http://www.emofaces.nl/png/15/emoticons/kermitthefrog.png

Gefeliciteerd met de winst kaj_666 . Team Grand Prestige is tevreden met de 5e plek. Lisette en ik hebben ons tijdens de quiz zeker 1 a 2 Hertog Jannetjes laten smaken

Johnny Marrissey schreef:
Gefeliciteerd met de winst kaj_666 . Team Grand Prestige is tevreden met de 5e plek. Lisette en ik hebben ons tijdens de quiz zeker 1 a 2 Hertog Jannetjes laten smaken

Jaloers! Prima biertjes!
(Oh, en bedankt uiteraard!)

Hallo allen,

Binnenkort ga ik online muziek Quizzen organiseren. Het zijn hitlijsten die ik zelf heb samengesteld en die worden dan gespeeld in Quiz vorm. Via mijn werk voor collega's heb ik al enkele Quizzen georganiseerd en dat was erg gezellig en succesvol.

Daarom wil ik buiten mijn werk ook graag deze Quizzen organiseren en zoek ik dus naar enthousiaste deelnemers die ook graag van muziek houden

Als je interesse hebt, stuur dan even een email aan [email protected]

Ik zag net GJ Bramer bij Per Seconde Wijzer. Is dat dezelfde als de man die de Nationale Popquiz organiseerde?

Dat is wel de juiste naam. Heb het programma niet gezien.

Voor mensen die nog willen kijken gebruik ik een spoiler:

Hij bleek genant slecht in popmuziek herkennen.

Beste quizzers!

Eindelijk is het ook voor mij weer zover: na de 25 online lockdown-quizzen van de laatste anderhalf jaar voor het eerst weer een live quiz op locatie!!

Maandag 13 september verwelkom ik jullie graag in de sfeervolle zaal van De Nieuwe KHL aan de Oostelijke Handelskade in Amsterdam.

Uit mijn eigen vinyl-singles collectie stel ik een mooie quiz samen gebaseerd op connecties tussen de uitgekozen plaatjes. Sixties, seventies, eighties, britpop, nederpop: het komt allemaal aan bod en wordt live gedraaid!

Dus stel een team samen van max. 4 en schrijf je in via mijn mailadres: [email protected]
Dan stuur ik een tikkie voor het inschrijfgeld (€4,- p.p.) en is de betaling je toegangskaartje!

Aanvang van de quiz is 20:00 (bar open vanaf 19:00) en het einde verwacht ik rond 23:00

Ik kijk er met plezier naar uit en hoop jullie met veel te zien op 13 september.

Fijne groet,
jullie samensteller en gastheer Rob van Zandvoort

Nog MuMe-afgevaardigden?

remcodulac en ik zijn van plan te gaan ja.

johan de witt schreef:

Nog MuMe-afgevaardigden?

Ben wel in die hoofdstad maandagavond, maar als toeschouwer op De Toekomst

Maandag mag je aanschuiven
We missen 1 schakel in onze kabel

johan de witt schreef:
Maandag mag je aanschuiven
We missen 1 schakel in onze kabel

Ja, ik bedoelde dus maandagavond. Ik typte te snel. Vanavond heeft Jong een uitwedstrijd op de Herdgang

Tijdtechnisch zal meequizzen niet haalbaar zijn. Wedstrijd is pas net voor 22u afgelopen. Maar dank voor de uitnodiging

Succes maandag. Wordt tijd dat ze weer eens winnen

Ga jij Jong Ajax kijken Gretz?
Hoe kom je zo?

Arrie, chevy en ik hopen daar ook acte de présence te geven.

ranboy schreef:
Arrie, chevy en ik hopen daar ook acte de présence te geven.

Ook niet compleet dus?

luigifort schreef:
Ga jij Jong Ajax kijken Gretz?
Hoe kom je zo?

Potje was wel de moeite me dunkt Fijne plek op de hoofdtribune, pal voor de neus van mister Clean Sheet aka plaspil die net weer mocht meetrainen

Voor de prijs hoef ik het niet te laten, is minder dan een 0,5L op het gemiddelde festival.

Hebben jullie de eer hoog kunnen houden?

Gast
geplaatst: vandaag om 02:37 uur

geplaatst: vandaag om 02:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.