Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)
zoeken in:
1
geplaatst: 26 december 2022, 22:11 uur
Quiz gemaakt om het gat van de Top 2000-quiz op te vullen. Leuk om tijdens of na de feestdagen te spelen
Twee Nul Twee Twee Popquiz
Twee Nul Twee Twee Popquiz
4
geplaatst: 28 december 2022, 14:06 uur
Gisteren onze jaarlijkse popquiz in Heikant in Zeeuws-Vlaanderen weer gehouden...volle bak wederom met 24 deelnemende teams en uiteindelijk een hele mooie 2e plaats voor de Buis van Eustachius met o.a. stardust_be , Johnny Marr en Gretz in de gelederen en eveneens een knappe 4e plaats voor het team met o.a. DenDimi [ik hoop dat ik nu geen MusicMeter user ben vergeten]
Onze zuiderburen waren sowieso weer niet te stuiten want ook de winnaars en de nummer 3 waren Vlaamse teams.
Op naar volgend jaar maar weer ....
Onze zuiderburen waren sowieso weer niet te stuiten want ook de winnaars en de nummer 3 waren Vlaamse teams.
1
geplaatst: 28 december 2022, 14:24 uur
El Ninjo schreef:
n eveneens een knappe 4e plaats voor het team met o.a. DenDimi [ik hoop dat ik nu geen MusicMeter user ben vergeten]
n eveneens een knappe 4e plaats voor het team met o.a. DenDimi [ik hoop dat ik nu geen MusicMeter user ben vergeten]
Sander14
0
geplaatst: 28 december 2022, 19:47 uur
El Ninjo schreef:
Leuke kwis altijd! Jammer dat die Belgen het altijd zo goed doen
Hopelijk ben ik volgende keer weer van de partij!
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 2 januari 2023, 11:49 uur
Zondag weer de Bossche PQ, ik ben er, wie nog meer?
0
geplaatst: 2 januari 2023, 12:25 uur
De rest van mijn team kan er door omstandigheden helaas niet bij zijn, maar mocht er nog iemand een plekje over hebben...
1
geplaatst: 3 januari 2023, 11:34 uur
herman schreef:
De rest van mijn team kan er door omstandigheden helaas niet bij zijn, maar mocht er nog iemand een plekje over hebben...
Hi Herman, ik zal is polsen bij ons team (Flat Eric & the Dominoes). Gisteren kwamen we 1 lid te kort
0
geplaatst: 5 januari 2023, 22:30 uur
DjFrankie schreef:
Ik ben er ook bij
3
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 9 januari 2023, 10:43 uur
Gisteren weer een Musicmeter reünie in Den Bosch bij de Bossche Popquiz. Veel muziek uit 2022, erg uitdagend. Elton John en Henny Vrienten werden geëerd met een ronde.
Sterk deelnemersveld zoals altijd, met 35 teams uit het hele land.
Wij deden het verdienstelijk, met adri1982 RadioMad en maux werden we gedeeld 4de, met het team van Hazlewood en herman.
motel matches werd 3de met zijn team achter de Outsiders met Scumbag en outsider
1ste echter Leiden Calling met Arrie Dwejkk_ en da_smiek
Sterk deelnemersveld zoals altijd, met 35 teams uit het hele land.
Wij deden het verdienstelijk, met adri1982 RadioMad en maux werden we gedeeld 4de, met het team van Hazlewood en herman.
motel matches werd 3de met zijn team achter de Outsiders met Scumbag en outsider
1ste echter Leiden Calling met Arrie Dwejkk_ en da_smiek
0
geplaatst: 9 januari 2023, 20:05 uur
Was een pittige quiz, qua nieuwe muziek vond ik de variatie wel groter dan vorig jaar. Toen was het wel heel veel Kink FM wat dat betreft. Leuk om in de eerste ronde al meteen The Blessed Madonna te horen bv.
De top 3 was wel een klasse apart, volgens mij zaten wij nog 50 punten achter de winnaars.
Leukste ronde vond ik die met de puzzelstukjes. Al was die ook nog behoorlijk lastig.
De top 3 was wel een klasse apart, volgens mij zaten wij nog 50 punten achter de winnaars.
Leukste ronde vond ik die met de puzzelstukjes. Al was die ook nog behoorlijk lastig.
0
geplaatst: 9 januari 2023, 20:24 uur
Ik heb me gisteren ook prima vermaakt. Heel veel rondes dus dan is het ook niet zo erg dat er zo nu en dan een wat mindere (de weggepiepte namen) of veel te moeilijke (livefragmenten uit 2022) bij zit. De vraag met de puzzelstukjes vond ik ook erg leuk bedacht; ieder team kreeg een zakje met 10 puzzelstukjes van 10 verschillende albumhoezen. Bij een muziekfragment moest je het puzzelstukje van het bijbehorende album zoeken. Volgende jaar ga ik zeker weer.
0
geplaatst: 9 januari 2023, 20:36 uur
Die livefragmenten gingen ons dan wel weer goed af met 9 uit 10. De ronde met weggepiepte namen vond ik zelf ook niet te doen.
Wist iemand hier de Beschuitbollen?

0
geplaatst: 9 januari 2023, 20:41 uur
herman schreef:
Die livefragmenten gingen ons dan wel weer goed af met 9 uit 10. De ronde met weggepiepte namen vond ik zelf ook niet te doen.
Dat is erg goed, wij kwamen maar tot 4 geloof ik. De aanleiding voor de vraag over de Beschuitbollen ontging mij ook volledig.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 9 januari 2023, 21:06 uur
Wij hadden 8 live fragmenten, Biffe had ze alle 10
Beschuitbollen nee, kan me niet voorstellen dat iemand die wist, wij hadden de damrakkertjes
En de link met Broodje Bakpao en Herman Brood ook totaal niet gelegt.
De hoezen zwart wit was weer erg gemakkelijk
Beschuitbollen nee, kan me niet voorstellen dat iemand die wist, wij hadden de damrakkertjes
En de link met Broodje Bakpao en Herman Brood ook totaal niet gelegt.
De hoezen zwart wit was weer erg gemakkelijk
0
geplaatst: 9 januari 2023, 21:12 uur
motel matches schreef:
Dat is erg goed, wij kwamen maar tot 4 geloof ik. De aanleiding voor de vraag over de Beschuitbollen ontging mij ook volledig.
(quote)
Leontien Ceulemans is vorig jaar overleden (kwam ik ook pas vandaag achter).
0
geplaatst: 9 januari 2023, 21:14 uur
Ok, dan snap ik het. Bij broodje bapao hadden we de link met Herman ook niet gelegd, maar omdat Hennie toevallig ook samengewerkt had met Gers Pardoel, hadden we hem toch goed 

0
geplaatst: 9 januari 2023, 21:19 uur
Leuke maar erg moeilijke quiz. Ons hele team had er geen goed gevoel bij, dus erg verbaasd over de uitslag. Blijkbaar was hij gewoon voor iedereen lastig.
De puzzelstukjes waren zeker leuk gevonden. De makkelijkste ronde was die met de trouwclips. De moeilijkste vond ik de fotoronde met de jeugdfoto's. Wij hebben die ronde met de bliepjes nog redelijk gemaakt. En ook 9 bij de liveronde (niet dankzij mij overigens).
De puzzelstukjes waren zeker leuk gevonden. De makkelijkste ronde was die met de trouwclips. De moeilijkste vond ik de fotoronde met de jeugdfoto's. Wij hebben die ronde met de bliepjes nog redelijk gemaakt. En ook 9 bij de liveronde (niet dankzij mij overigens).
1
geplaatst: 9 januari 2023, 21:21 uur
motel matches schreef:
Ok, dan snap ik het. Bij broodje bapao hadden we de link met Herman ook niet gelegd, maar omdat Hennie toevallig ook samengewerkt had met Gers Pardoel, hadden we hem toch goed
Wij ook! Om precies deze reden. Vond sommige van de connecties in deze ronde ook wat vergezocht. Zoals Later als ik groot ben > link met Boudewijn de Groot. We zaten niet helemaal op die manier te denken.
2
geplaatst: 10 januari 2023, 11:35 uur
da_smiek schreef:
Leuke maar erg moeilijke quiz. Ons hele team had er geen goed gevoel bij, dus erg verbaasd over de uitslag. Blijkbaar was hij gewoon voor iedereen lastig.
Gefeliciteerd, erg netjes !! Ook wij hadden er al snel geen goed gevoel bij, maar dat bleek terecht !! Aantal erg leuke en creatieve rondes. De Golden ticket ronde en jeugdfoto's zijn deels toch gokwerk (op een aantal logische redeneringen na), had geskipped mogen worden. Heb dan liever iets waar je kennis op los kan laten....
1
geplaatst: 14 januari 2023, 16:26 uur
Hoi,
Ik zoek nog een heel quizteam(!) voor de jaarlijkse muziekquiz van dansendeberen, de welbekende muziekblog uit België. Die gaat jaarlijks door in Gent. Dit keer op vrijdag 3 maart. Het unieke is dat de quiz enkel en alleen over het voorbije jaar gaat. De komende quiz zal dus over 2022 gaan. Door omstandigheden kan ik niet deelnemen met het team waar ik normaal meedoe. De plaatsjes waren duur.
Gretz raadde me aan om via deze link reclame te maken. Mensen die deze uitdaging graag met me uitgaan, laat maar weten of pm!
Link van de quiz zie hieronder.
dansendeberen quiz
Jeroen
Ik zoek nog een heel quizteam(!) voor de jaarlijkse muziekquiz van dansendeberen, de welbekende muziekblog uit België. Die gaat jaarlijks door in Gent. Dit keer op vrijdag 3 maart. Het unieke is dat de quiz enkel en alleen over het voorbije jaar gaat. De komende quiz zal dus over 2022 gaan. Door omstandigheden kan ik niet deelnemen met het team waar ik normaal meedoe. De plaatsjes waren duur.
Gretz raadde me aan om via deze link reclame te maken. Mensen die deze uitdaging graag met me uitgaan, laat maar weten of pm!
Link van de quiz zie hieronder.
dansendeberen quiz
Jeroen
0
geplaatst: 25 januari 2023, 16:50 uur
Vanzetti’s Vinyl Pubquiz van Rob van Zandvoort vanavond in Amsterdam. Nog iemand?
0
geplaatst: 26 januari 2023, 00:14 uur
Never gonna give you Hoff strikes again!
En zowaar kwam er naast heel veel jaren '60 en '70 ook nog een single van Nas langs.
En zowaar kwam er naast heel veel jaren '60 en '70 ook nog een single van Nas langs.
1
geplaatst: 1 maart 2023, 19:06 uur
Gretz schreef:
Met mijn Belgische team De Buis van Eustachius organiseren wij komend jaar onze allereerste Buisquiz
Wanneer? Op zaterdag 4 maart 2023, vanaf 20:00 (prijsuitreiking omstreeks middernacht)
Waar? In zaal Steenberg, Molenbergstraat 113b, 2840 Rumst (ongeveer halverwege Antwerpen en Mechelen)
Kostprijs? 20 euro per ploeg (max. 4 personen)
Hoe inschrijven? Stuur pb naar mij of stardust_be of een mailtje sturen naar debuisvaneustachius at gmail dot com
Wat mogen jullie zoal verwachten?
- een kleine vier uur topmuziek van de jaren 60 tot nu, met een stevige klemtoon op de voorbije drie decennia (lees: 3/4 van de gevraagde platen is van na 1990
)
- een brede variëteit aan genres: alternatieve pop, rock, indie, hiphop, folk, elektronisch, singer-songwriter en natuurlijk af en toe ook eens iets uit het meer commerciële segment
- bekende oorwurmen afgewisseld met iets meer obscure parels
- rode draden, verborgen tips, tafelrondes en nog veel meer Spielerei
- niet alleen een uitgebreide drankkaart, maar ook hapjes, knabbeltjes en zoetigheden van eigen makelij
- een gevulde prijzentafel op maat van de muziekquizzer, met cd’s, vinyl, concerttickets en veel drank.
- ongetwijfeld enkele beginnersfoutjes (wees mild, lieve deelnemers)
Meer informatie
https://www.facebook.com/events/661698512140791]Facebook-evenement
Met mijn Belgische team De Buis van Eustachius organiseren wij komend jaar onze allereerste Buisquiz

Wanneer? Op zaterdag 4 maart 2023, vanaf 20:00 (prijsuitreiking omstreeks middernacht)
Waar? In zaal Steenberg, Molenbergstraat 113b, 2840 Rumst (ongeveer halverwege Antwerpen en Mechelen)
Kostprijs? 20 euro per ploeg (max. 4 personen)
Hoe inschrijven? Stuur pb naar mij of stardust_be of een mailtje sturen naar debuisvaneustachius at gmail dot com
Wat mogen jullie zoal verwachten?
- een kleine vier uur topmuziek van de jaren 60 tot nu, met een stevige klemtoon op de voorbije drie decennia (lees: 3/4 van de gevraagde platen is van na 1990
)- een brede variëteit aan genres: alternatieve pop, rock, indie, hiphop, folk, elektronisch, singer-songwriter en natuurlijk af en toe ook eens iets uit het meer commerciële segment
- bekende oorwurmen afgewisseld met iets meer obscure parels
- rode draden, verborgen tips, tafelrondes en nog veel meer Spielerei
- niet alleen een uitgebreide drankkaart, maar ook hapjes, knabbeltjes en zoetigheden van eigen makelij
- een gevulde prijzentafel op maat van de muziekquizzer, met cd’s, vinyl, concerttickets en veel drank.
- ongetwijfeld enkele beginnersfoutjes (wees mild, lieve deelnemers)
Meer informatie
https://www.facebook.com/events/661698512140791]Facebook-evenement
Ik heb een afvaller in mijn team en ben op zoek naar een 4e teamlid....iemand interesse om aan te sluiten?
0
geplaatst: 5 maart 2023, 12:45 uur
Nu onderweg naar Leiden voor de traditionele Leidse Popquiz. Eerste keer sinds Covid weer voor mij. 

0
geplaatst: 5 maart 2023, 12:45 uur
ArthurDZ schreef:
Nog eens bedankt Buis van Eustachius voor de leuke avond!
Nog eens bedankt Buis van Eustachius voor de leuke avond!
0
geplaatst: 2 april 2023, 09:19 uur
Iemand enig idee of de organisatie van de Popquiz Marathon ermee gestopt is?
0
geplaatst: 4 april 2023, 13:18 uur
KeesKwist schreef:
Goede vraag inderdaad, kan niets vinden over een 2023 editie...
0
geplaatst: 4 april 2023, 14:48 uur
Werden die niet georganiseerd door Rock 'n' Roll High School? Die hebben in mei nog een quiz georganiseerd (Dag van de Popmuziek), daarna niet meer. Terwijl ze jarenlang ook een decemberquiz in Ro-town hadden.
* denotes required fields.