MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
itchy schreef:
Maandelijks is er een leuke en goedbezochte popquiz in het café van het Paard in Den Haag. Er doen gemiddeld zo'n 35 teams mee. Zijn er mensen die het zien zitten om daar eens met een MuMe-team aan mee te doen?
Saillant detail: het team dat meestal wint heet The Outsiders. Zijn die landelijk of zo?

eerstkomende datum: 20 januari

Ik zou best willen meedoen, lijkt me leuk. Weet je toevallig hoe laat ie ongeveer afgelopen is?

Klik hier voor de vragen...

Popquiz

Ja, had het gezien, alleen jammer dat je de fragmenten niet terug kan horen.

Arrie schreef:
(quote)

Ik zou best willen meedoen, lijkt me leuk. Weet je toevallig hoe laat ie ongeveer afgelopen is?

Het begint meestal rond half 10 en duurt zo'n anderhalf a twee uur.

Nog een leuke blog van de winnaar van gisteren:
st.Paul » Bossche Bollebozen. Een Column Over De Beste Popquiz. - stpaul.nl

St. Paul is trouwens echt een goede: vorig jaar won hij ook de Nationale met de Imaginary Boys, maar zonder hem werden ze 6e dit jaar.

StopMakingSenseo schreef:
(quote)

Yeap, het team waaraan ik vorig jaar vanwege ziekte alleen de teamnaam heb bijgedragen (de Kromowidjojovrijdagshow), zal dit jaar hopelijk wel compleet zijn. Waarschijnlijk als Start Making conXies.nl.

Goed, dat is dus weer niet gelukt, dat compleet zijn.
We zoeken dus weer een 4e man/vrouw voor morgen in de Melkweg, vanaf 12:30u.
Kennis en voorkeuren voor de wat alternatievere muziek van de laatste 30 jaar is zeker een pre.

Zijn er buiten DJ Frankie en mij nog users op deze site die zondag 5 februari meedoen aan de Parkstad Popkwis in de Nieuwe Nor in Heerlen?

Versterking in de vorm van een 4e man bleek, ook in gezelschap van de (west/mid)landelijke top, niet nodig voor den overwinningh.

DjFrankie (moderator)
(quote)

Kennis en voorkeuren voor de wat alternatievere muziek van de laatste 30 jaar is zeker een pre.

Dat is mijn dingetje, maar proficiat Senseo

DjFrankie (moderator)
Datum is bekend:

Zondag 20 Mei is de dag van de 21ste popkwis in Venray.

Schrijf deze datum alvast in Uw agenda

Details volgen nog.

DjFrankie (moderator)
Gisteren eerste geworden in E' hoven, combinatie team 4 amigos en evenaar.

DjFrankie schreef:
Zondag 20 Mei is de dag van de 21ste popkwis in Venray.
Schrijf deze datum alvast in Uw agenda.
Staat genoteerd

Hoi Frank, je kunt ons ook noteren.

DjFrankie (moderator)
rkdev schreef:
(quote)
Staat genoteerd

leon peeters schreef:
Hoi Frank, je kunt ons ook noteren.

Mooi locatie volgt nog!

herman schreef:
Nog een leuke blog van de winnaar van gisteren:
st.Paul » Bossche Bollebozen. Een Column Over De Beste Popquiz. - stpaul.nl

St. Paul is trouwens echt een goede: vorig jaar won hij ook de Nationale met de Imaginary Boys, maar zonder hem werden ze 6e dit jaar.

het enthousiasme van Paul heeft ervoor gezorgd dat de teamkruisbestuiving nog een stap verder gaat en er volgend jaar (hopelijk) een team naar W2 gaat die als werknaam evt. naar Stop !!! Making Imaginary conXies zou kunnen luisteren..

God, ik hoop dat we anders heten..

Zijn er buiten DJ Frankie en mij nog users op deze site die zondag 5 februari meedoen aan de Parkstad Popkwis in de Nieuwe Nor in Heerlen?

@Cygnus en DJ Frankie. In Nieuwe Nor in Heerlen doet verder niemand mee!

In ieder geval geen Outsiders

DjFrankie (moderator)
(quote)

het enthousiasme van Paul heeft ervoor gezorgd dat de teamkruisbestuiving nog een stap verder gaat en er volgend jaar (hopelijk) een team naar W2 gaat die als werknaam evt. naar Stop !!! Making Imaginary conXies zou kunnen luisteren..

God, ik hoop dat we anders heten..

Het is natuurlijk leuk om van allerlei teams een soort superteam te maken, maar wij proberen altijd met ons eigen team zover mogelijk te komen. Ik ken ook mensen van The Outsiders en 4 Amigos waarmee je heel ver zou kunnen komen.
Maar moet vooral ook leuk blijven.

Het was niet een plan een superteam te vormen. Paul's quizmaatje werd enthousiast door Paul's blog en wilde ook wel eens meedoen.
Nu had 'ie nog een afspraak lopen met mij en iemand van de conxeurs waar ik soms mee quiz om in de Schutter te a'dam te spelen (wat er nooit van kwam), dus vroeg hij of dit ons wat leek.
En andere conxeur Rick was via die tweets en blog ook wel te porren om mee te doen. 't is net wie er gek genoeg is om dat end naar Oeteldonk te reizen.

Overigens heb je nog geen superteam als je 4 hele goeie quizzers hebt. Als je qua smaak veel overlap hebt, kun je nog beter 4 spelers met uiteenlopende voorkeuren hebben.

DjFrankie (moderator)
3de in Heerlen,

maar had ,meer ingezeten als de linburgse ronde er niet was geweest, met 5 en 6 punten achter 1 en 2 had dit moeten lukken.

In ieder geval de video rondes en trivia als beste gemaakt.

We komen steeds dichter bij zoals de 4 amigos zeiden (waren 2de en Martha Wainwright was eerste).

Afgelopen donderdag 9e geworden in Tivoli, met zijn drieën. Het ging eigenlijk heel goed, tot aan de laatste ronde (daarvoor stonden we nog voor op de uiteindelijke winnaars). Dat was een duettenronde vol met r&b, welke ons niet zo goed af ging. Misschien toch maar 'ns met een volledig team daarheen gaan en een keer dik winnen daar.

Gaan er hier nog mensen meedoen met de popquizmarathon in één van de 8 steden? Ik waarschijnlijk wel, hoewel ik 20 euro wel veel geld vind voor een popquiz.

rodneyVL
Ontzettend leuk dat er altijd wel ergens een popquiz is. Iemand nog tips in en nabij Noord Holland???

Wij hebben als team de quiz in café de Koe(Ams), Crea (Ams), en De Nationale (Amstelveen) al 'gehad'. De laatste was veruit de pittigste. Champions league der quizzen. Alle tips zijn welkom!...

DjFrankie (moderator)
da_smiek schreef:
Gaan er hier nog mensen meedoen met de popquizmarathon in één van de 8 steden? Ik waarschijnlijk wel, hoewel ik 20 euro wel veel geld vind voor een popquiz.

Ja wij gaan meedoen in Eindhoven, waarschijnlijk met een superteam.

Ik doe misschien in Utrecht mee, maar we hebben wel een behoorlijk gevarieerd team (qua smaak en leeftijden) en dat is hier wel een nadeel denk ik.

DjFrankie (moderator)
herman schreef:
Ik doe misschien in Utrecht mee, maar we hebben wel een behoorlijk gevarieerd team (qua smaak en leeftijden) en dat is hier wel een nadeel denk ik.

Hoezo een nadeel Herman

In Leiden kregen we bonuspunten als we van een ronde de beste score van allemaal hadden en die waren wel nodig als je wilde winnen. Dus als je vijf mensen in je team hebt die van alternatieve jaren '90 muziek houden dan heb je daar wel een goede kans op. En de muziek waar je minder vanaf weet kun je dan compleet links laten liggen, zo hebben wij toen geen enkele 60s of 70s ronde gespeeld, geloof ik. Maar als je 1 iemand in je team hebt die juist daar goed in is, dan komt die dus niet echt aan de bak.

Maar goed, weet niet of het hier ook zo werkt. Moet wel zeggen dat ik het marathon-concept verder erg leuk vindt, omdat je je eigen quiz kunt samenstellen.

Dan gaan we allemaal naar een andere stad Wij gaan waarschijnlijk naar Amsterdam dit jaar.

Wat Herman zegt is wel waar. De verschillende rondes waar je uit kunt kiezen zijn zowel het voordeel als nadeel van zo'n marathon. Je gaat niet zo snel naar rondes waar 1 persoon misschien in zou uitblinken. Aan de andere kant zijn er ook genoeg rondes die niet perse aan een decennium of genre vastzitten.

rodneyVL schreef:
Ontzettend leuk dat er altijd wel ergens een popquiz is. Iemand nog tips in en nabij Noord Holland???

Wij hebben als team de quiz in café de Koe(Ams), Crea (Ams), en De Nationale (Amstelveen) al 'gehad'. De laatste was veruit de pittigste. Champions league der quizzen. Alle tips zijn welkom!...

Op www.quizagenda.nl staan een heleboel quizzen en kun je zoeken op locatie. Er staat (nog) niets in over het niveau van de quizzen, maar misschien komt dat nog!

herman schreef:
Waar en wanneer en hoe kun je inschrijven ?

Gast
geplaatst: vandaag om 06:03 uur

geplaatst: vandaag om 06:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.