MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
Ik zou het niet weten eigenlijk, iemand anders regelt dat bij ons...

wij gaan in Utrecht meedoen als we op tijd zijn met de inschrijving zonder superteam!

Amsterdam hier. Geen onaardig team.

DjFrankie (moderator)
Gisteren 2de in Bocholtz 1 punt achter de 4 Amigos .

Onze kwis in Venray 20 Mei is klaar. locatie Sporthal de Wetteling (kantine Podium).

Was vanmiddag weer druk en gezellig bij de Leidse Popquiz in de Burcht.
Nipt gewonnen van team Popkaas. Hebben van de afgelopen 6 edities er 5 gewonnen, dus zeer netjes .

Ja, het was weer leuk! Quiz ging ons grotendeels ook wel erg makkelijk af, had ik het idee.

DjFrankie schreef:
Onze kwis in Venray 20 Mei is klaar. locatie Sporthal de Wetteling (kantine Podium).
Wanneer kunnen we inschrijven ?

Arrie schreef:
Ja, het was weer leuk! Quiz ging ons grotendeels ook wel erg makkelijk af, had ik het idee.

Ja, het ging eigenlijk best goed, al was het verschil met de nummer 2 niet zo groot.

Alleen TLC, die kan ik nog steeds niet plaatsen. Ook niet als ik google met 93 (wat op het shirt stond) erbij. En F.U.C.K. had ik nog even opgezocht, was inderdaad uniform in plaats van unicorn.

Volgende keer ben ik er toch bij, want ik ga pas de dinsdag na de quiz op vakantie.

DjFrankie (moderator)
rkdev schreef:
(quote)
Wanneer kunnen we inschrijven ?

Ik heb jullie al ingeschreven Bas alleen nog geen teamnaam.

Aanvang 14.00 priijzen voor iedereen.

Gr Frank

DjFrankie schreef:
Ik heb jullie al ingeschreven Bas alleen nog geen teamnaam.
Dank!! Ik kom er op terug.

DjFrankie (moderator)
Onze kwis is bijna af, sponsering loopt ook voortreffelijk. Dus we hebben dadelijk ook weer voor iedereen een prijs.

Voor nog deelnemende teams, geef je op via dit topic of via
Popkwis Venray & Boxmeer

DjFrankie (moderator)
Hieronder de info betreffende onze popkwis, deze info komt ook in de regiokranten te staan.

Op zondag 20 mei is het weer zover. Dan is het weer tijd voor de Venrayse popkwis.
We zijn inmiddels al weer toe aan de 21ste editie, en ook deze editie staat weer garant voor een leuke kwismiddag voor de deelnemers.
De kwis bestaat uit verschillende thema’ s waaruit de deelnemers fragmenten te horen krijgen van 30 seconden. Aan hen de taak om de artiest en het nummer op te schrijven.
Ook zijn er weer enkele theorie- rondes waarover de deelnemers zich moeten buigen.
De kwis vind plaats in de nieuwe locatie van het poppodium Venray.
Deze is gelegen in sporthal de Wetteling Zuidsingel 2 5802 EG in Venray. De kwis begint om 14.00 en zal tot ongeveer 18.30 duren.
Inschrijving per team (maximaal 4 personen) is 15,00 en te voldoen op de dag zelf.
Inschrijven kan via onze website Popkwis Venray & Boxmeer

Nog even over de popquizmarathon:
eerste keer hier, ook voor de rest van het team. Kunnen eerdere deelnemers mij vertellen of het niveau van de oefenquizzen vergelijkbaar is met de daadwerkelijk real life-quiz?

DjFrankie (moderator)
Waar doen jullie mee? Voor ons ook de eerste keer, wij zitten in E ' hoven

In Amsterdam.

Ik heb de oefenquizzen niet gedaan, maar het niveau was vorig jaar niet heel hoog. De winnaars hadden volgens mij ook bijna een perfecte score...3 foutjes als ik 't me goed herinner. Wij hebben ook niet veel punten laten liggen, maar dan waarschijnlijk net niet de bonus voor de ronde meegepakt. 8e geworden uiteindelijk..

De oefenquiz is wel representatief. Er zijn wel ronden die een heel specifiek thema hebben (vorig jaar bijv DJ ronde met alleen maar DJ's en weinig hits) die aan mij niet besteed zijn. Dus zaak om de juiste ronden uit te kiezen. Maar mag voor jullie (SMS) toch geen probleem zijn....

Nee, gevoel voor wat we moeten uitkiezen is er wel. Alleen zitten we met die oefenquiz individueel al allemaal aan de 100% score, dus ik ben bang dat het een heel saai (lees: weinig uitdagend) avondje gaat worden.

Zo'n vermoeden had ik al, haha. Misschien moet je de rondes uitzoeken die je het moeilijkst lijken om het uitdagend te maken Dit is ook geen quiz voor die-hards. Het is vooral leuk omdat je verschillende kroegen bezoekt en gewoon gezellig is. Ik las ook ergens dat de organisatie popquizzen maakt die toegankelijk zijn voor het grotere publiek, dus dan weet je het al.

Waar is die oefenquiz te vinden?

Edit: oh, ik snap 'm al. Die krijg je als je je inschrijft.

Ah, dezelfde organisatie als van de quiz in Rotown. Die quiz was ook al erg makkelijk vond ik. De teams van StopMakingSenseo, da_smiek en Arrie zouden die wel gewonnen hebben denk ik.

Team van Arrie? Waar heb je het over?

Ik zit er nu wel over te denken om mee te doen aan de popquizmarathon. Ziet er toch wel erg leuk uit.

Dus mocht iemand zin hebben om woensdag 16 mei in Amsterdam mee te doen, men is welkom in mijn team (dat er eigenlijk nog niet is, maar ik ga nog even rondvragen bij wat mensen).

Ons team uit Leiden dat veel sterker is dan het team waar ik al 3e mee werd in Rotown.

Ahzo.

zijn er nog mensen die naar zwolle komen?

da_smiek schreef:
Misschien moet je de rondes uitzoeken die je het moeilijkst lijken om het uitdagend te maken

Nêh. Gewoon genoeg bier drinken dan maar

DjFrankie (moderator)
StopMakingSenseo schreef:
Nee, gevoel voor wat we moeten uitkiezen is er wel. Alleen zitten we met die oefenquiz individueel al allemaal aan de 100% score, dus ik ben bang dat het een heel saai (lees: weinig uitdagend) avondje gaat worden.

Dan zou je de 20 ste naar onze kwis moeten komen, daar zit zeer zeker meer uitdaging in.

Niet te veel concurrentie a.u.b.

Er staat vandaag een artikel over de quiz (en die van Three Imaginary Boys) in NRC Next.

DjFrankie (moderator)
Alle deelnemers aan de marathon vanavond, veel succes en plezier.!!

Gast
geplaatst: vandaag om 10:55 uur

geplaatst: vandaag om 10:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.