MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
Dank je. Jij ook!

Edit: Maar je bent natuurlijk al op pad.

DjFrankie (moderator)
Net terug uit E'hoven 175 punten 1 punt achter nummer 1.
Tsa dan mis je 5 punten op een maximum van 180?

Maar zeer tevreden met een 2de plaats.

Da's knap. Gefeliciteerd! Wij kwamen niet verder dan de 15e plek (van de 73) in Amsterdam. Maar dat had deels ook te maken met het niet goed selecteren van de ronden waaraan we zouden deelnemen.

DjFrankie (moderator)
In E ' hoven waren 50 teams, maar bv de 80's bands daar wass zoveel herrie in dat cafe dat ik gewoon een 10 tal niet heb kunnen horen, vond ik erg slecht.

Toch gelijk gehad dat @Stop making senso 180 punten zou halen, hehe. Goed gedaan hoor jongens!

Wij zijn 6e geworden in A'dam. Het was weer gezellig! Ik moet wel zeggen dat het geluidskwaliteit vaak heel slecht was. Mede door het uitgaand publiek, en mede door de installaties in de kroegen. Bij de eerste ronde in cafe Doffer (Redelijk Recent) kraakte de speaker zo erg, dat het echt een uitdaging was om er uberhaubt iets van te maken. Daarnaast vond ik het voor veel teams die ik tegenkwam wel sneu dat alles zo alternatief was. De redelijk recent was bijna compleet alt (Django Django, Kakkmaddafakka, Cold War Kids etc). Voor ons niet zo'n probleem, maar we zagen een hoop verdwaasde gezichten van teams die toch iets meer top40 bij zo'n ronde verwachtten, en dat vind ik eigenlijk ook niet zo gek. Hetzelfde geldt trouwens voor de 2000-2010 ronde. Niet perse heel leuk voor de 'casual quizzer' denk ik zo.

grappig om te zien dat veel musicmeter bezoekers het goed doen in de marathon!

mooie prestaties allemaal, gefeliciteerd

wij zijn 3de geworden in Utrecht (na een shootout met 2 andere teams!)

knap toch om dit in zoveel steden tegelijk te organiseren maar moet wel zeggen dat het blijkbaar niet mee valt om de juiste locaties te vinden (qua geluid en omvang) sommige kwissen kom je te laat omdat het vol it andere locaties zoals da_smiek ook aangeeft zit nog veel publiek dat er heel hard door heen gaat praten en als de instalatie ook gezien de drukte dan al niet optimaal is wordt het wel extra moeilijk. Het blijft ook een beetje de charme van zo'n marathon met 139 teams (in Utrecht) kwissen in overladen cafe's. Ik hoorde van de organisatie dat er weer 1 kwis was (Fortune Fairytales) waar maar 4 teams kwamen opdagen

DjFrankie (moderator)
wij begonnen met lowlands, toen recente hits, toen super hits, toen zijn we gesplit in 2 en 3 personen 3 naar 2000-2010 en ik naar 80's bands, tenslotte de intro's

DjFrankie (moderator)
Alle uitslagen van de 5 deelnemende steden op een rij.

Landelijk zijn 'we' derde geworden... Overal is dezelfde quiz (met dezelfde rondes) gespeeld.

1. GEBR. SELASSIE (Amsterdam, 180 pnt.)
2. SILENT DOLPHINS (Eindhoven, 176 pnt.)
3. ZONDAG IN HET ZUIDEN (Eindhoven, 175 pnt.)
4. THE 4 AMIGOS (Eindhoven, 172 pnt.)
5. WHEN S.A.T.A.N. MEETS EUROMAST (Rotterdam, 171 pnt.)

Ha, niet slecht gedaan, al zeg ik het zelf

Wij deden 80s bands, Connecties medium, Film, One Hit Wonders en Freese.
Waarbij de 1e 3 kennelijk foutloos waren.

Zo Frank; boven The 4 Amigos.
Hopelijk lukt dat ons a.s. zondag ook.

DjFrankie (moderator)
deric raven schreef:
Zo Frank; boven The 4 Amigos.
Hopelijk lukt dat ons a.s. zondag ook.

wij hadden Jeroen v/d Amigo's erbij

Dat wil wel helpen.

DjFrankie schreef:
Alle uitslagen van de 5 deelnemende steden op een rij.

Landelijk zijn 'we' derde geworden... Overal is dezelfde quiz (met dezelfde rondes) gespeeld.

1. GEBR. SELASSIE (Amsterdam, 180 pnt.)
2. SILENT DOLPHINS (Eindhoven, 176 pnt.)
3. ZONDAG IN HET ZUIDEN (Eindhoven, 175 pnt.)
4. THE 4 AMIGOS (Eindhoven, 172 pnt.)
5. WHEN S.A.T.A.N. MEETS EUROMAST (Rotterdam, 171 pnt.)

Ik las welke kwissen jullie hadden gedaan en dacht al daar klopt iets niet die kwissen konden wij helemaal niet achter elkaar doen.

Wat blijkt: de blokkenschema's zijn helemaal verschillend en het aantal kwissen is per stad ook niet hetzelfde dus toch niet helemaal vergelijkbaar!

Tot zondag.

Al zou het blokkenschema nog overeenkomen, de omstandigheden zijn toch nooit gelijk.
Zo hadden wij bij ronde 80s band goed geluid, terwijl DJFrankie dus een fragment of 10 gemist heeft.

Overigens hebben we pas na de inschrijving besloten wat we gingen doen. 1e ronde moest dichtbij vanwege de tijd, toen 2 rondes in café de Koe want ja nostalgie/toch het quizcafé van A'dam.
Bleek dat we er nog 1tje tussenin konden stoppen aan de andere kant van het Leidseplein, dus meegepikt. En toen nog 1tje na om nog even 'hallekidee hallo' te zeggen tegen gastheer Tom Blomberg. En dus eigenlijk maar een klein beetje op specialiteiten/muzikale voorkeuren binnen het team gelet.

DjFrankie (moderator)
Bij ons waren superhits en 2000-2010 foutloos, lowlands hadden we dus 5 fouten evenals intro's.

100% NL foutloos! En ik had nog zo gezegd dat we die niet moesten doen

1e plaats in Venray.

DjFrankie (moderator)

Leuke quiz, lag wel aardig in mijn straatje.

deric raven schreef:
1e plaats in Venray.

(Wederom een) 6e plaats in Venray!

Was weer een leuke Popkwis daar in Venray. Hulde aan de makers !! The Outsiders waren van een andere planeet

Ik sprak gisteren de winnaars uit Rotterdam, die nu dus twee van die gedrochten aan bekers thuis hebben staan. Misschien een idee voor de organisatie om volgend jaar iets aan prijzen uit te geven ipv gesponsorde Jack Daniels dingen en een beker? Zou toch wel moeten kunnen voor 20 euro inschrijfgeld per team?

En gefeliciteerd met de overwinning in Venray. Is zeker niet online terug te spelen oid? Ben heel benieuwd

da_smiek schreef:
Ik sprak gisteren de winnaars uit Rotterdam, die nu dus twee van die gedrochten aan bekers thuis hebben staan. Misschien een idee voor de organisatie om volgend jaar iets aan prijzen uit te geven ipv gesponsorde Jack Daniels dingen en een beker? Zou toch wel moeten kunnen voor 20 euro inschrijfgeld per team?

Het was idd niet optimaal om na een avond pilsen nog een fles Jack te moeten verdelen.
Maar de winnaars in Rotterdam, was dat nu een Amsterdams team of gedeeltelijk? Ik weet alleen dat Ronald van de Nationale er in zat.

Vond het overigens wel een leuke beker, een echte Marathonbeker, zoals het hoort

(afbeelding)

da_smiek schreef:
En gefeliciteerd met de overwinning in Venray. Is zeker niet online terug te spelen oid? Ben heel benieuwd

Zou je DjFrankie moeten vragen, wel een idee trouwens dat online terug spelen.

StopMakingSenseo schreef:
Maar de winnaars in Rotterdam, was dat nu een Amsterdams team of gedeeltelijk? Ik weet alleen dat Ronald van de Nationale er in zat.

Ik ken alleen Peter en Renske uit dat team, en die komen inderdaad uit Amsterdam. Ze hadden vorig jaar in Rotterdam gewonnen, dus vonden ze het wel leuk om weer in die stad hun titel te verdedigen.

Ah, ja, Renske ken ik ook wel. Dan zal Peter wel Meubilair-van-Korsakoff-Peter zijn?

Klopt, dat is die Peter

DjFrankie (moderator)
Wij hadden in E ' hoven een miezerig klein bekertje, en dat was het, ben je derde in Nederland ???
Van 450 teams

Ja, je vraagt je af wat ze met al dat inschrijfgeld doen. De prijzen van de kerstquiz in Ro-town (ook georganiseerd door RNR HS) waren eveneens bijzonder karig. Een bekertje en een vaantje, en dat terwijl ze daar toch wel een aardige bak geld binnen halen aan inschrijfgeld. Dat voelt dan toch wel een beetje scheef.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:26 uur

geplaatst: vandaag om 17:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.