MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
Thanks DjFrankie. Ik heb die van voorgaande jaren weleens online gespeeld, maar van 2011 nog niet

Heeft iemand trouwens al enig idee of en wanneer de nationale popquiz 2012 zal plaatsvinden?

Zal toch wel weer de laatste zondag van oktober zijn?

Misschien kan ik het volgende week donderdag vragen. Er doen vast weer wat organisatoren mee met Berry's 45 PK quiz in De Prael.

DjFrankie schreef:
Trouwens Da smiek vroeg om een popkwis online.
Onze vrienden v/d 4 Amigos hebben op hun site voldoende materiaal om te oefenen.

4 Amigos Popquiz - everyoneweb.com
Oeh, dat is erg leuk! Heb er gelijk even voor uitgetrokken. De onderdelen die echt niet te doen waren voor mij:
Ronde 2 Deutschland über alles
Ronde 4: Eigen weg
Ronde 7: Kink in de kabel
Ronde 9: London is the place for me
Ronde 10: Was getekend
Ronde 13: The telephone always rings
Ronde 14: Intro 2011
Ronde 15: Before we were famous (ik ben zo slecht in gezichten!)
En de Theorievragen...

Zeg maar de helft van de quiz.
Niet dat ik op de andere onderdelen wel goed gescoord heb, maar ivm bovengenoemde thema's was het supergoed. Classic Albums vond ik leukste, maar die was dan ook erg makkelijk. Ook pianointro's vond ik erg leuk, maar wel frustrerend.

En dat ik de saxofonist van Your Latest Trick niet kende, was dat iets om me voor te schamen? Who the heck is Michael Brecker?

DjFrankie (moderator)
Pas op chevy popkwissen kan verslavend zijn, ronde 7 hadden wij destijds foutloos.

Tja, ik heb nooit naar Kink geluisterd en dergelijke alternatieve muziek heeft me nooit getrokken. Sowieso ben ik niet echt van het actuele, want ik wist bizar weinig van de 2011-intro's.

Ik weet ook niet of jij die site maakt of dat je er helemaal niks mee te maken hebt, maar de embed muziekclips deden soms raar. Niet qua geluid, maar qua beeld. Dan zijn ze maar half zichtbaar en pas als je erop gaat staan, verschijnt het ding stukje voor stukje. (als je begrijpt wat ik bedoel).

Het grootste probleem is overigens (buiten dat ik überhaupt wat andere muziekgekken zover moet zien te krijgen naar zo'n quiz te gaan) dat je gelijk met je neus in de boter valt (qua moeilijkheidsgraad). Ik ben niet iemand die alle info over een artiest verslindt en in namen ben ik ook niet zo sterk. Het feit dat ik niet eens op Matt Johnson kon komen als man achter The The, is toch wel vrij tekenend daarvoor.

Valt allemaal wel mee chevy.
Vaak heb je een team van 4 personen, en dan vul je elkaar aan.
Bij The The weet bijvoorbeeld een ander teamlid dat hij met de voornaam Matt heet, en waarschijnlijk komt er dan vanzelf iemand op de achternaam.
Maar 4 Amigos heeft een sterk team, al waren wij de laatste x in Venray beter.
Zal waarschijnlijk ook bij die ene x blijven.

remcodulac schreef:
Zal toch wel weer de laatste zondag van oktober zijn?

Misschien kan ik het volgende week donderdag vragen. Er doen vast weer wat organisatoren mee met Berry's 45 PK quiz in De Prael.

Dat zou fijn zijn! Ik organiseer op 11 november zelf een quiz, dus hoop niet dat het op dezelfde datum is..

DjFrankie (moderator)
chevy93 schreef:
Ik weet ook niet of jij die site maakt of dat je er helemaal niks mee te maken hebt, maar de embed muziekclips deden soms raar. Niet qua geluid, maar qua beeld. Dan zijn ze maar half zichtbaar en pas als je erop gaat staan, verschijnt het ding stukje voor stukje. (als je begrijpt wat ik bedoel).

.

@ Chevy, nee daar heb ik niks mee te maken, wij maken de kwis in Venray, maar die is niet online.

Hallo popliefhebbers!

Als er nog mensen zijn die in Beugen mee willen doen, we hebben nog maar twee plaatsen beschikbaar!

www.popquizbeugen.nl

da_smiek schreef:
(quote)

Dat zou fijn zijn! Ik organiseer op 11 november zelf een quiz, dus hoop niet dat het op dezelfde datum is..

Al even nagevraagd en het is de bedoeling dat het het weekend van het ingaan van de wintertijd wordt (dus weer het laatste weekend van oktober), maar het moet nog afgestemd worden met P60.

DjFrankie (moderator)
Sander-PQB schreef:
Hallo popliefhebbers!

Als er nog mensen zijn die in Beugen mee willen doen, we hebben nog maar twee plaatsen beschikbaar!

www.popquizbeugen.nl

Ik en een ander teamlid zijn er niet bij, we hebben dus een heel ander team in Beugen.

da_smiek schreef:
Thanks DjFrankie. Ik heb die van voorgaande jaren weleens online gespeeld, maar van 2011 nog niet

Heeft iemand trouwens al enig idee of en wanneer de nationale popquiz 2012 zal plaatsvinden?

Traditiegetrouw de zondag van de wintertijd.
(maar niets is nog zeker...)

DjFrankie schreef:
(quote)

Ik en een ander teamlid zijn er niet bij, we hebben dus een heel ander team in Beugen.

Als ik het goed begrepen heb van Maurice gaat het met jullie team helemaal niet door in Beugen. Jammer!!

We hebben op dit moment nog één plekje beschikbaar!!

DjFrankie (moderator)
Klopt anders worden het wel heel veel invallers, hoe was DWDD vorige week

Heb je me gezien? Ja zat ook pal achter Matthijs. Erg leuk! Mooi om een keer mee te maken hoe zoiets reilt en zeilt. En met een erg goede Anne Soldaat. Ach ja, Amsterdam is altijd leuk....

Vanavond gewonnen in Gennep.

KeesKwist schreef:
(quote)

Traditiegetrouw de zondag van de wintertijd.
(maar niets is nog zeker...)

Maar nu wel!

Inschrijving vanaf 1 oktober.

DjFrankie (moderator)
deric raven schreef:
Vanavond gewonnen in Gennep.

Met wie Leon ,vertel eens wat over de kwis?

Samen met Rob en Leon van Outsiders, en nog een vriend van Leon.
Met de kwis waren ze nog wel zoekende; veel dance en nummers die vaker terug kwamen.
De organisatie zat ook niet op een lijn, maar dat is de charme van een beginnende kwis.
Ze stonden open voor ideeen.
Team van Bardt1980 was 2e geworden, vorig jaar hadden ze gewonnen.
Toch nog 13 deelnemende teams.

De, voor zover mij bekend, langstlopende maandelijke popquiz van Nederland (sinds 1998), die van Poppodium Victorie (voorheen Atlantis) te Alkmaar, begint aanstaande donderdag aan zijn 15e seizoen. Aanvang 20.30 uur. Teams van maximaal 4 personen.

Kent iemand een quiz die al langer loopt?

DjFrankie (moderator)
Wij hebben in Venray (jaarlijks een kwis), de eerste was in 1991.
Afgelopen mei was dus de 21 editie.
Ik ben nu bezig met de andere 2 samenstellers met de 22ste editie voor volgend jaar April.

De maandelijkse popquiz in De Kade in Zaandam is volgens mij ook van voor 2000, maar ik zou niet weten wanneer dat gestart is. Deze loopt ook nog steeds.

Gisteren meegedaan aan de popquiz in het Patronaat in Haarlem, samen met de user rock-rick, m'n vriendin (tomatosz op MuMe), en nog een goede vriend. Een echt gezelligheidsteam dus, maar toch ook prima gescoord, met een vijfde plek van de elf teams.
Leuke was dat je concertkaartjes kon winnen en er voor iedereen prijs was.

The Outsiders waren er ook, en waren nét geen eerste (scheelde een punt).

Vijfde! Netjes. Vast veel Kate Bush.

Niet eens! Heb ik helemaal dé Kate Bush-kenner meegenomen, komt er geen Kate Bush langs.

Ik heb wel de The Cure kenner uitgehangen .

Maar inderdaad geen Kate Bush .

Sander-PQB schreef:
Hallo popliefhebbers!

www.popquizbeugen.nl

Wijn zijn er klaar voor

De Nationale Popquiz 2012: inschrijving geopend

Op zondag 28 oktober wordt de 16e editie van de Nationale Popquiz georganiseerd. In P60 te Amstelveen strijden zo'n 55 teams van maximaal 4 personen om de felbegeerde titel en mooie prijzen. De quiz begint om 13:00 uur en zal rond 18:30 uur afgelopen zijn. Naast het verrassingspakket dat ieder team ontvangt, zijn er ook dit jaar weer fraaie prijzen te winnen.

Inschrijven
Je kunt je opgeven voor de quiz door het inschrijfgeld van € 19,- per team over te maken op ING rekeningnummer 4493862 tnv A. Bonder, Amsterdam onder vermelding van je naam, teamnaam en e-mailadres (gebruik 'spatie at spatie' in je mailadres als je bank geen apenstaartjes accepteert). Wij sturen een bevestiging van je inschrijving per e-mail (let er wel op dat je [email protected] aan je adreslijst toevoegt om te voorkomen dat de bevestigingsmail als spam wordt beoordeeld). De eerste 40 teams hebben zeker een plek in de zaal. Voor de 15 teams die zich daarna aanmelden, is er plaats op het balkon. De volgorde wordt bepaald door de binnenkomst van het inschrijfgeld.

Vinyl Young is present (las ik net op FB).

The Outsiders doen ook mee in Amstelveen

Gast
geplaatst: vandaag om 01:46 uur

geplaatst: vandaag om 01:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.