MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
Masimo schreef:
Arrie is een hunk

Heyhey dat mag alleen ik zeggen :O

The Outsiders zijn compleet voor de popquiz in Amstelveen met een ijzersterke bezetting.

Wat een praatjes weer over wie er in de top 5 komt of niet. Dat zien we de 28e wel. Ons doel is dit jaar weer linkerrijtje

StopMakingSenseo schreef:
(quote)

En van Team Spirit verwacht ik ook veel dit jaar

Nou, niet overdrijven.
Geen idee hoe de rest erover denkt, maar ik was vorig jaar al erg blij met een top 10-notering.

DjFrankie (moderator)
Zaterdag 4 November is er de jaarlijkse geheel visuele popkwis in Thorn bij Weert.

Wij zoeken nog een 4de man om ons team te verstevigen, iemand interesse?
Is een leuke kwis.

Bij deze alvast alle Mume teams heel veel succes en plezier gewenst tijdens de nationale popquiz Amstelveen.

Vandaag heeft The Chevy Collective een aardige prestatie neergezet in de popquiz van Zaandam! Chevy, rock-rick en ik konden namelijk heel goed mee met verder vooral ouwe lullen in de zaal, met een hoog ouwelullengehalte in de quiz. We zijn vijfde (eigenlijk gedeeld vierde, gezien we een punt meer hoorden te hebben) geworden van de zeven. Als je de gemiddelde leeftijden van de teams vergelijkt, is dit gewoon erg goed.

Overigens vond ik het persoonlijk geen heel geweldige quiz. Niet zo groot (maar zeven teams dus), daardoor een heel groot ons kent ons-gehalte dus, denk ik. Da's overigens niet erg ofzo. Maar het was dus niet erg gevarieerd, en veel te weinig recente muziek. En de quizmaster had z'n antwoorden niet eens op orde, want bij een vraag werden jaartallen gevraagd, en daar klopten er sowieso drie niet van. Nou vind ik popquizzen altijd wel leuk, maar relatief vond ik het wel een mindere.

Edit: ohja, en ik vond veel fragmenten te lang doorgaan.

Ik vond die andere pop quiz waar ik aan mee had gedaan ook wel leuker. Toch was het erg gezellig .

Arrie schreef:
Edit: ohja, en ik vond veel fragmenten te lang doorgaan.
Alle fragmenten die je meteen wist, zeker.

En hier Pink Floyd, One of These Days met de varkens van Animals:

(op 4 minuten)

Nee hoor, ook de nummers waarbij ik echt geen enkel idee had. Dan heeft het weinig zin als ze zo lang doorgaan.

DjFrankie (moderator)
DjFrankie schreef:
Zaterdag 4 November is er de jaarlijkse geheel visuele popkwis in Thorn bij Weert.

Wij zoeken nog een 4de man om ons team te verstevigen, iemand interesse?
Is een leuke kwis.

We zijn compleet

Gisteren voor het eerst deelgenomen aan een muziekquiz, was heel leuk. 13de van de 56 teams

Had wel niet veel aandeel erin, maar toch af en toe kunnen helpen

Net terug van de Nationale Popquiz in Amstelveen. Met ons team Team Spirit (Arrie, ikzelf en twee vrienden van mij) hebben we de vijfde plaats bereikt! We begonnen extra sterk met een foutloze ronde, maar zakten langzaam terug naar 5, 6. Op het eind een kleine opleving en dus nog een mooie vijfde plaats (vorig jaar zevende).
De quiz was weer gevarieerd, veel combinatierondes (op scherm kijken en muziek luisteren), er was zelfs een ronde met 1 lange mix waarin de titels op volgorde herkend moesten worden: pittig. Dankzij de bijdragen van ieder teamlid konden we een mooie prestatie neerzetten.
En als klap op de vuurpijl was Tom Blomberg onze officiële nakijker; hij gaf ons steeds complimenten over de resulaten .

Ranboy; weet jij wat The Outsiders gemaakt hebben?

Netjes

DjFrankie (moderator)
Ben ook benieuwd, wiij waren 2de in Venlo (voor de 3de keer) , achter de amigo's

Van de amigo's konden wij in Beugen ook niet winnen.
Wel netjes Frank.

Volgens mij waren de Outsiders 7e en Stop Making Senseo 6e...
Of misschien zat de Warme Koolmees op 6 en beide hierboven een plaatsje lager...

Mijn geheugen is niet zo goed...

Nog niet verkeerd dan.

Goed gespeeld allemaal. Outsiders zijn volgens mij 8e geworden. Wij hebben de 11e plek behaald. Het was wel een leuke quiz, veel rondes waar je aan twee dingen tegelijk moest werken. Ik miste wel een de nieuwe muziek, en de nieuwe muziek die er wel in zat was een beetje voorspelbaar. De rebussen waren wel erg leuk, maar die hadden we dan ook als enige foutloos

DjFrankie (moderator)
deric raven schreef:
Van de amigo's konden wij in Beugen ook niet winnen.
Wel netjes Frank.

11 punten verschil, wij zaten weer 30 punten boven de nummer 3

DjFrankie (moderator)
ranboy schreef:
Volgens mij waren de Outsiders 7e en Stop Making Senseo 6e...
Of misschien zat de Warme Koolmees op 6 en beide hierboven een plaatsje lager...

Mijn geheugen is niet zo goed...

wie won der dan deze keer Rob?

Op 1 We Imaginary Boys, op 2 Martha Wainwrong ain't right, op 3 Bars (nooit van gehoord, maar stonden lange tijd op 1), 4 schiet me nu niet zo te binnen, wij op 5.
Ben niet 100% zeker van bovenstaande.

Even teruggekeken en wat gevonden over de Bars:

steven schreef:
heb er wel zin in 28 oktober , voirge keer net buiten het podium met team The Cards ( Dit jaar de BARS) , op de 4e plaats ,hopelijk nu op het podium. Die mobieltjes is ook wel heel irritant , vorige keer bij de nationale zag ik er best nog veel tijdens de vragenrondes , en of die nou aan het sms-en waren of iets anders , dat is moeilijk aan te tonen

Het is dus het team van steven, en heette The Cards.

Op 4 volgens mij Bob Hope Impersonators

da_smiek schreef:
Op 4 volgens mij Bob Hope Impersonators

Ja, dat is hem!

Het was inderdaad leuk! Ben erg blij met ons geweldige resultaat!

DjFrankie (moderator)
ranboy schreef:
Op 1 We Imaginary Boys, op 2 Martha Wainwrong ain't right, op 3 Bars (nooit van gehoord, maar stonden lange tijd op 1), 4 schiet me nu niet zo te binnen, wij op 5.
Ben niet 100% zeker van bovenstaande.

Martha op 2 , die hebben we al 3 keer verslagen.

da_smiek schreef:
Goed gespeeld allemaal. Outsiders zijn volgens mij 8e geworden. Wij hebben de 11e plek behaald. Het was wel een leuke quiz, veel rondes waar je aan twee dingen tegelijk moest werken. Ik miste wel een de nieuwe muziek, en de nieuwe muziek die er wel in zat was een beetje voorspelbaar. De rebussen waren wel erg leuk, maar die hadden we dan ook als enige foutloos

Ha, wij stonden dan weer 2 puntjes achter Leiden Calling (kennelijk van da_smiek). We hadden ook een puntje erboven kunnen eindigen als we mijn vermoeden van Kruder & Dorfmeister met High Noon niet hadden veranderd in Arling & Cameron met The Good, The Bad & The Ugly. Tsja, had ik het maar zeker moeten weten in plaats van een vaag vermoeden hebben.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:39 uur

geplaatst: vandaag om 07:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.