MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / De Nationale Popquiz (en popquizzen in het algemeen)

zoeken in:
Het zat bovenin volgens mij wel redelijk dicht bij elkaar. Alleen We !!! Imaginary Boys had een gat geslagen van 20 punten. Tamelijk terechte winnaar dus wel.

Was inderdaad een leuke quiz, al hadden we met De Th' Faithhealers Emo's wel wat moeite met de meeste muziek van voor 1990 en ook met het meeste beeldmateriaal, zeker die waarbij je familieleden moest herkennen of raden welk bandlid onherkenbaar was gemaakt. Oh, en de crypto's ook. Na twee hele sterke rondes (we stonden in het begin nog 7e of 8e) langzaam weggezakt naar de middenmoot. Zelf vond ik de ronde met de stellingen wel het leukste.

herman schreef:
Was inderdaad een leuke quiz, al hadden we met De Th' Faithhealers Emo's wel wat moeite met de meeste muziek van voor 1990 en ook met het meeste beeldmateriaal, zeker die waarbij je familieleden moest herkennen of raden welk bandlid onherkenbaar was gemaakt.

Een troost, raden welk bandlid onherkenbaar was, was voor ons ook grotendeels gokken.

Ja, het was inderdaad pittig. We hadden vooraf als doel gesteld om het linkkerrijtje te halen, en van de 50 deelnemers zou dus plek 25 genoeg moeten zijn. Na twee goede openingsrondes waarna we gedeeld 8e stonden volgden twee dramatische ronden waarin we via de 16e plek zakten naar plek 22 ofzo. Na de pauze zelfs 27e, en vervolgens weer een beetje gestabiliseerd. Uiteindelijk 26e, en zo te lezen behoorlijk matig op de MuMe-ranking. Iets meer van na 1990 had ik wel leuk gevonden

Maar toch wel een vermakelijke middag gehad.

Allemaal foto's van The Residents?

Bij de onherkenbare bandlid ronde hebben we aardig wat gegokt. KC & Jojo..Peter, Bjorn & John etc

Ja, ik was blij dat er een team Ardje, Keessie en Jojo meedeed, anders waren we daar nooit opgekomen.

pittige quiz , vooral de multi-task ronden gingen bij ons niet heel erg goed, Toch een mooie 3e plaats , en een erg overtuigende winnaar we 3 imaginary boys. Na 3 rondes stonden we nog bovenaan , daarna werd het voor ons erg pittig , en hebben we flink wat punten laten liggen. Volgens mij had het team dat 4e eindigde de hele mixronde goed , erg kanp , die vond ik just erg moeilijk
leuk dagje gehad

De mixronde hadden wij ook bijna perfect trouwens! Alleen het nummer van Yeasayer hadden we (net niet) herkend.

28e deze keer. Met als excuus dat we maar met z'n tweeën waren en dat je je in deze kwis dus echt het laplazerus moet schrijven om een beetje bij te blijven. Wel weer erg leuk natuurlijk, vooral de fotocrypto's.

Uiteindelijk een mooie 7e plaats weten te behalen met ons team The Outsiders.
Martha Wainwrong speelde in een compleet andere samenstelling waardoor ze nog sterker voor de dag kwamen.

ranboy schreef:
Mijn geheugen is niet zo goed...

Behalve voor muziekjes dan

Dit jaar 18e geworden. Bijzonder constant gespeeld. We begonnen op plek 17, zakten even naar plek 19 en stonden verder verankerd op de 18e plaats. Nergens foutloos, maar ook geen enkele ronde verknald. Wat ik leuk vond was dat er geen enkele ronde op genre was. Alles lekker door elkaar, met een beetje weinig nieuwe muziek (wat ik niet zo heel erg vind) zonder oubollig te zijn.
Bij de schiftingsvraag zaten we er maar 3 cm naast.

DjFrankie (moderator)
leon peeters schreef:
Uiteindelijk een mooie 7e plaats weten te behalen met ons team The Outsiders.
Martha Wainwrong speelde in een compleet andere samenstelling waardoor ze nog sterker voor de dag kwamen.

Was Peter er zelf wel bij Leon?

Goeie notering trouwens !!

leon peeters schreef:

Juist. Wat doen die Belgen bij de nationale popquiz?

divart schreef:
Alles lekker door elkaar, met een beetje weinig nieuwe muziek (wat ik niet zo heel erg vind) zonder oubollig te zijn.

Hmm, ik vond 't juist wel wat oubollig. Had echt nul fragmenten waarmee we konden uitblinken in nieuwe muziekkennis. Adele, the Gossip, da's nieuwe muziek voor oude mensen. Daarnaast was het jammer dat je bij oude bands de begeleidingsband moest weten, maar bij Yeah Yeah Yeahs en Lykke Li hoefde je de remixversie niet te weten. Dat zijn nou de punten die het verschil zouden kunnen maken..jammer.

da_smiek schreef:
Adele, the Gossip, da's nieuwe muziek voor oude mensen.

En bedankt, hè.

(niet dat het niet waar is)

remcodulac schreef:
(quote)

En bedankt, hè.

(niet dat het niet waar is)

Haha, nouja, nieuwe muziek die ook op radio 2 gedraaid wordt dan

divart schreef:
(quote)

Juist. Wat doen die Belgen bij de nationale popquiz?
ik dacht al die deden vrijdag ook mee, ik denk dat ze ook top 10 haalden.

Gelezen op Facebook:

"[Robert] bevond zich gisteren in een zaal met 200 popkenners en -liefhebbers. Er waren mensen die alle liedjes van Bob Dylan woord voor woord kunnen meezingen; er waren mensen met een encyclopedische kennis van de Noorse deathcore-scene of Boliviaanse psychedelica; er waren mensen die de lengtes, schoenmaten en sterfdata van alle denkbare popartiesten uit hun hoofd kennen. Allemaal waren we anders, maar we werden verenigd door één imposant stukje non-kennis: niemand wist welke Nick is, en welke Simon."

Al wist Lukas het wel. Ik had zelf geen flauw idee.

En Old and Wise heeft wél een intro.

da_smiek schreef:
(quote)

Hmm, ik vond 't juist wel wat oubollig. Had echt nul fragmenten waarmee we konden uitblinken in nieuwe muziekkennis. Adele, the Gossip, da's nieuwe muziek voor oude mensen. Daarnaast was het jammer dat je bij oude bands de begeleidingsband moest weten, maar bij Yeah Yeah Yeahs en Lykke Li hoefde je de remixversie niet te weten. Dat zijn nou de punten die het verschil zouden kunnen maken..jammer.

Ik had het er bij de Nightcrawlers ook nog bijgeschreven (MK Dub of Doom), en bij nog een ander nummer die ik even kwijt ben.

Bij de Yeah Yeah Yeahs was het wel heel stom, kon ik maar niet op de titel en de remix komen, en vlak na we het hadden ingeleverd schoot dat allebei te binnen.

Dat van Nick en Simon had ik trouwens geen enkele moeite mee, ik wist zelfs de titel van het liedje.

Net als Steven ben ik ook tevreden met onze 3e plek in de kwis met BARS (Bert, André, Robert, Steven). Toch 1 plekje gestegen t.o.v. vorig jaar. Volgend jaar gaan we voor de 2e plek, misschien als BARS maar wellicht onder een andere naam (vorig jaar was dat The Cards). Ik merk dat popkwissers dat erg verwarrend vinden, van naam veranderen

De kwis gisteren was prima te doen. Af en toe flink wat schrijf- en puzzelwerk, maar goed. Een paar fragmenten wisten we gewoon niet. En we hebben geen écht domme fouten gemaakt.

andré schreef:
En we hebben geen écht domme fouten gemaakt.

Zou willen dat wij dat ook konden zeggen.

StopMakingSenseo schreef:
(quote)

Zou willen dat wij dat ook konden zeggen.

Ik dacht dat elk team dat had, dat je ook een hoop punten laat liggen die je makkelijk had kunnen scoren...

Ook meegedaan voor de 1e keer met team Gammelfleisch. Heb me vermaakt, leuke eindklassering met al dat kennisgeweld. Vind wel dat de organisatie vooraf ff de vragen moet dubbelchecken of het waterdicht is & klopt... Ergeniswekkend die namen ronde met Christopher Tracy. Weinig echt goeie damesmuziek ook, laat staan funk of metal/rock.

Arrie schreef:
(quote)

Ik dacht dat elk team dat had, dat je ook een hoop punten laat liggen die je makkelijk had kunnen scoren...

Dat sowieso, daar hadden we er nu ook meer van dan normaal. Zeker in de 3e kolommen.
Maar vooral in de laatste ronde alleen voornamen neerzetten, net zoals in de 'Over wie gaat het?'-ronde, mede vanwege de Jan, Piet ,Joris..-titel en uitleg en dat dan bijv. Art (Garfunkel) en Stephen (Stills) dan allemaal fout gerekend worden, da's dan toch wel een gevalletje jammer.

Sommige antwoorden waren wel behoorlijk willekeurig.

Maroon 5 alleen is goed (Christina Aguilera hoeft er niet bij) en Buddy Holly zonder The Crickets is fout bij Not Fade Away!

Zie dat de kwis online staat op de site van de Nationale Popquiz.
Vind Sterrenstof vergezocht

Aan het collectieve "oooooooh" uit de zaal te merken was je niet de enige.

Ik vraag me af of iemand die goed had.

Ik heb zojuist even gekeken en zag hem direct

Gast
geplaatst: vandaag om 09:11 uur

geplaatst: vandaag om 09:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.