Muziek / Algemeen / Jaren 80
zoeken in:
0
Zorin
geplaatst: 12 december 2010, 18:22 uur
Ook veel foute muziek in de 80's , maar gelukkig ook wel goede. Van Michael Jackson vind ik Thriller wel goed én behoorlijk wat muziek dat wél de Top 40 haalde, vooral in de eerste helft van de 80's. Prince vind ik dan weer niet veel soeps, afgezien van wat losse nummers.
0
geplaatst: 12 december 2010, 18:37 uur
De 80's heeft een paar goede en een paar slechte bands en nummers vooruit gebracht, over het algemeen genomen.
Zoiets als 19 van Paul Hardcastle, ja...
Hot for teacher...
Maar daar tegenover heb ik dan TFF
Prince heb ik echt niks mee, no offense tegen de fans, het is enkel mijn mening, omdat ik hem een beetje een springende show-hormoon vind.
Er is echter één Prince-nummer dat me regelrecht verbaasde: Sign 'O' the times.
Simpele maar spannende muziek op een geweldig kritische tekst.
Zoiets als 19 van Paul Hardcastle, ja...
Hot for teacher...
Maar daar tegenover heb ik dan TFF

Prince heb ik echt niks mee, no offense tegen de fans, het is enkel mijn mening, omdat ik hem een beetje een springende show-hormoon vind.
Er is echter één Prince-nummer dat me regelrecht verbaasde: Sign 'O' the times.
Simpele maar spannende muziek op een geweldig kritische tekst.
0
geplaatst: 12 december 2010, 19:02 uur
LucM schreef:
Natuurlijk hield lang niet iedereen van Michael Jackson en Prince (waren inderdaad zowat de grootste tieneridolen) maar zij werden door de muziekpers gewaardeerd itt tot Duran Duran, Wham!, Culture Club, Spandau Ballet die toen en nu nog steeds als 'fout' worden bestempeld.
Natuurlijk hield lang niet iedereen van Michael Jackson en Prince (waren inderdaad zowat de grootste tieneridolen) maar zij werden door de muziekpers gewaardeerd itt tot Duran Duran, Wham!, Culture Club, Spandau Ballet die toen en nu nog steeds als 'fout' worden bestempeld.
Volgens mij speelt hier toch voornamelijk eigen smaak weer een vervuilende rol in de discussies.. ten eerste weet ik niet zeker of MJ nu zo hoog in de pers scoorde, ten tweede werden acts als Culture Club of Duran Duran lang niet altijd zo afgebrand of fout bestempeld als jij beweert. Boy George was bovendien behoorlijk wat vernieuwender en revolutionairder qua uiterlijk en image als MJ of Prince. Ik vind het verder allemaal niks, op de eerste platen van Duran Duran na.
0
Misterfool
geplaatst: 12 december 2010, 19:03 uur
Boy George vernieuwend? het androgene uiterlijk was al goed en wel voorbereid door zowel Japan als David Bowie. De muziek was typische new romantic en daarmee een flauw doorgeefluikje van glamrock en New-Wave.(alleen zonder de overdreven grote shows).
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 12 december 2010, 19:18 uur
Bowie was ze inderdaad al voor. Ik zie ook niet in waarom Boy George op dat vlak revolutionairder zou zijn dan Prince.
Die albumhoes van LoveSexy, of het optreden in een broek met ontbloot achterste. Er is in ieder geval veel lef voor nodig.
Die albumhoes van LoveSexy, of het optreden in een broek met ontbloot achterste. Er is in ieder geval veel lef voor nodig.
0
geplaatst: 12 december 2010, 20:20 uur
Boy George trok het nog veel verder door dan Bowie, lijkt me toch duidelijk
Qua muziek was het slap, maar dat waren MJ en Prince ook.. weinig verschil.
0
Misterfool
geplaatst: 12 december 2010, 20:23 uur
Mwah,de hoes van hunky dory komt toch al heel aardig in de buurt.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 12 december 2010, 20:23 uur
@ orbit: Natuurlijk, maar Prince trok het toch ook nog een stuk verder door dan Bowie deed?
0
Zorin
geplaatst: 12 december 2010, 20:32 uur
MJ werd slapper in de 80's, Prince was slap, maar er was andere muziek die het slapst was. 

0
geplaatst: 12 december 2010, 20:35 uur
Stijn_Slayer schreef:
@ orbit: Natuurlijk, maar Prince trok het toch ook nog een stuk verder door dan Bowie deed?
Geen idee wat Prince allemaal deed.. optreden in zijn blote hol? Volgens mij liet Jim Morisson zijn blote pieleman zien ruim 15 jaar daarvoor, het is allemaal relatief.
0
geplaatst: 12 december 2010, 20:36 uur
Zorin schreef:
MJ werd slapper in de 80's, Prince was slap, maar er was muziek die het slapst was.
MJ werd slapper in de 80's, Prince was slap, maar er was muziek die het slapst was.
Zorin heeft een nwe vermomming, maar ik herken zijn provo-praat wel. "Prins was slap in (the 80's)" Zorin, mon ami, met die slappe-zwager-muziek van jou (Superramp) is een dergelijk citaat natuurlijk uit-den-boze. Superramp is imo ideale muziek om even aus der Hosen te gaan...Prince: typisch een geval van snel afknijpen want de lichaamsfuncties worden beproefd door de funk!

orbit schreef:
!!!citeert Stijn_Slayer @ orbit: Natuurlijk, maar Prince trok het toch ook nog een stuk verder door dan Bowie deed? einde Stijn lijn !!
Geen idee wat Prince allemaal deed.. optreden in zijn blote hol? Volgens mij liet Jim Morisson zijn blote pieleman zien ruim 15 jaar daarvoor, het is allemaal relatief.
!!!citeert Stijn_Slayer @ orbit: Natuurlijk, maar Prince trok het toch ook nog een stuk verder door dan Bowie deed? einde Stijn lijn !!
Jimbo deed letterlijk wat Stijn schrijft: hij trok' em eruit en ging ermee verder als een ware buitensporter (van de trekkersclub).
0
geplaatst: 12 december 2010, 20:37 uur
Zorin schreef:
MJ werd slapper in de 80's, Prince was slap, maar er was andere muziek die het slapst was.
Die belegen muziek van de Dire Straits en dat hippiegekrijs van Superkramp was inderdaad wel het ergste..
0
Misterfool
geplaatst: 12 december 2010, 20:38 uur
supertramp een van de stoerste popbands 
dire straits is soms best het einde!
Prince een van de stoerste funkers
maar james brown nog net even beter

0
Zorin
geplaatst: 12 december 2010, 20:39 uur
Ik doe niet aan genre's en gewauwel
, maar ik ben het met Orbit eens qua Prince. Ik snap niet hoe je aan Supertramp komt, maar niet bij mij. Ze waren muzikaal iig duidelijk beter dan die Joy Division, nu je toch als een klein kind begint te schelden, ouwe wijsneus van me.... 
, maar ik ben het met Orbit eens qua Prince. Ik snap niet hoe je aan Supertramp komt, maar niet bij mij. Ze waren muzikaal iig duidelijk beter dan die Joy Division, nu je toch als een klein kind begint te schelden, ouwe wijsneus van me.... 
0
geplaatst: 12 december 2010, 20:42 uur
Misterfool schreef:

JB was soulbrother nr 1; funkers: George Clinton c.s,Sly Stone; en niet te vergeten Prince Charles (jazeker - van The City Beat Band).
0
geplaatst: 12 december 2010, 20:44 uur
Michael Jackson had Quincy Jones.
Madonna een hele berg producers om zich heen.
Prince maakte de muziek grotendeels zelf.
Madonna is een uitgekiend marketingproduct, welke steeds mee voor op liep bij nieuwe trends.
Michael Jackson had zijn geniale Moonwalk en andere danspasjes.
Prince Got The Looks, en kan zich aardig goed bewegen.
Madonna een hele berg producers om zich heen.
Prince maakte de muziek grotendeels zelf.
Madonna is een uitgekiend marketingproduct, welke steeds mee voor op liep bij nieuwe trends.
Michael Jackson had zijn geniale Moonwalk en andere danspasjes.
Prince Got The Looks, en kan zich aardig goed bewegen.
0
geplaatst: 12 december 2010, 20:52 uur
Zorin schreef:
Superkramp is zo veilig als een schommelstoel op een rubberen matje, Dire Straits leverden zelfs nog een veiligheidsgordel bij die stoel

0
geplaatst: 12 december 2010, 20:56 uur
Chameleon Day schreef:
Ja enne?
Ja enne?
Daar begon de discussie mee, eigenlijk ontstond hij bij Purple Rain van Prince, maar een moderater heeft hem hierna verplaatst.
0
geplaatst: 12 december 2010, 21:49 uur
orbit schreef:
Superkramp is zo veilig als een schommelstoel op een rubberen matje, Dire Straits leverden zelfs nog een veiligheidsgordel bij die stoel
(quote)
4 zul je bedoelen en met airbags, winterbanden en een tomtom. Niet dat ze van plan waren om een avontuurlijk ritje te maken - schommelen is al genoeg beweging -, maar toch...
0
geplaatst: 12 december 2010, 23:55 uur
Jaren 80 haaaaaa.
Wie is het meest origineel in dit topic, en de grootste popiejopie, dat had beter bovenaan dit topic kunnen staan volgens mij.
Die eer word verdeeld tussen Orbit, Mjuman en Zorin volgens mij.
In ieder geval zeker van een podium plaats allemaal.
Wie is het meest origineel in dit topic, en de grootste popiejopie, dat had beter bovenaan dit topic kunnen staan volgens mij.

Die eer word verdeeld tussen Orbit, Mjuman en Zorin volgens mij.
In ieder geval zeker van een podium plaats allemaal.

0
geplaatst: 13 december 2010, 00:21 uur
Metallica en Iron Maiden hebben in de jaren 80 ook klassieker na klassieker afgeleverd natuurlijk.
Metallica met hun eerste 5 albums.
Iron Maiden met de albums tot en met Seventh Son.
Iron Maiden met de albums tot en met Seventh Son.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 13 december 2010, 00:34 uur
De jaren 80 is voor mij ook vooral de periode die om metal draait. Slayer, Megadeth, Mercyful Fate, Exciter, Death, Possessed, noem ze allemaal maar op.
Niet alles heeft de tand des tijds even goed doorstaan, en een band als Possessed zit toch dichter bij hard beuken dan bij daadwerkelijk goed spelen, maar het is leuk om te zien dat het vandaag de dag soms nog steeds behoorlijk stevig klinkt en dat hun invloed nog steeds hoorbaar is.
Verder zal het denk ik nooit helemaal mijn decennium worden. Misschien vooral omdat ik (meestal) niet zoveel met new wave heb, en zodra er aalgladde producties met vieze synths en doffe drums aan te pas komen haak ik ook af. Talking Heads, Prince, Marillion en Joe Satriani waardeer ik erg, en bands als Fischer-Z en Madness kunnen er redelijk mee door. Joy Division niet vergeten te noemen, al krijgen ze van mij niet de heilige status die velen ze wel toedichten.
Tom Waits was in grote vorm, en Zappa soms ook, maar die waren al jaren eerder actief.
Niet alles heeft de tand des tijds even goed doorstaan, en een band als Possessed zit toch dichter bij hard beuken dan bij daadwerkelijk goed spelen, maar het is leuk om te zien dat het vandaag de dag soms nog steeds behoorlijk stevig klinkt en dat hun invloed nog steeds hoorbaar is.
Verder zal het denk ik nooit helemaal mijn decennium worden. Misschien vooral omdat ik (meestal) niet zoveel met new wave heb, en zodra er aalgladde producties met vieze synths en doffe drums aan te pas komen haak ik ook af. Talking Heads, Prince, Marillion en Joe Satriani waardeer ik erg, en bands als Fischer-Z en Madness kunnen er redelijk mee door. Joy Division niet vergeten te noemen, al krijgen ze van mij niet de heilige status die velen ze wel toedichten.
Tom Waits was in grote vorm, en Zappa soms ook, maar die waren al jaren eerder actief.
0
geplaatst: 13 december 2010, 09:33 uur
ricardo schreef:
.
.
Ja die vijde stamt dus uit 91....
Naast al die grote artiesten gebeurde er natuurlijk veel meer. Stijn noemt voor de metal een aantal kleinere maar zeker niet minder invloedrijke bands.
New Wave en aanverwante stijlen houd ik ook erg van. Maar dat leerde ik pas later echt kennen.
Als beginnende puber was ik vooral onder de indruk van Live Aid. Daar traden (bijna) alle groten der Aarde op. Maar het is onzin om te denken dat de jaren 80 alleen om die gasten draaiden.
0
geplaatst: 13 december 2010, 10:07 uur
Maar de jaren 80 invloeden zijn nog duidelijk hoorbaar vind ik. 

0
geplaatst: 13 december 2010, 15:29 uur
orbit schreef:
Volgens mij speelt hier toch voornamelijk eigen smaak weer een vervuilende rol in de discussies..
Volgens mij speelt hier toch voornamelijk eigen smaak weer een vervuilende rol in de discussies..
Daar ben je zelf ook goed in anders.

orbit schreef:
orbit schreef:
Die belegen muziek van de Dire Straits en dat hippiegekrijs van Superkramp was inderdaad wel het ergste..
0
geplaatst: 13 december 2010, 15:38 uur
We zitten hier toch allemaal om anderen op basis van allerhande (non-)argumenten te overtuigen van de superioriteit van onze eigen smaak? Zo niet dan zit ik hier verkeerd 

0
geplaatst: 13 december 2010, 16:26 uur
Ik zit hier niet om anderen te overtuigen van de superioriteit van mijn smaak.
Ik zit hier om te begrijpen waarom mensen dit of dat goed vinden en probeer
ook mijn liefde voor muziek in woorden te vatten voor wie er wat aan heeft.
Maar soms denk ik ook wel eens dat ik hier verkeerd zit.
Ik zit hier om te begrijpen waarom mensen dit of dat goed vinden en probeer
ook mijn liefde voor muziek in woorden te vatten voor wie er wat aan heeft.
Maar soms denk ik ook wel eens dat ik hier verkeerd zit.
0
geplaatst: 13 december 2010, 17:19 uur
Ik heb nooit de bedoeling om mijn mening door te drukken en ik geef gewoon mijn (genuanceerde) visie op muziek (als muziekliefhebber).
Je kunt al dan niet van Michael Jackson of Prince houden maar beweren dat zij niets te betekenen hadden in de jaren '80 is volstrekt onzin. Hun impact was destijds gigantisch.
Je kunt al dan niet van Michael Jackson of Prince houden maar beweren dat zij niets te betekenen hadden in de jaren '80 is volstrekt onzin. Hun impact was destijds gigantisch.
0
geplaatst: 13 december 2010, 17:24 uur
Mee eens, het zijn bij mij ook niet de meest geliefde artiesten, maar hun impact is bepalend voor de jaren 80.
* denotes required fields.