Muziek / Algemeen / Platenzaken
zoeken in:
0
geplaatst: 1 september 2011, 00:44 uur
Ducoz schreef:
Er komt ook een tijd dat er geen albums meer worden gemaakt, dit is al in gang gezet door een hand vol artiesten omdat ze zelf moeten gaan bijleggen.
Er komt ook een tijd dat er geen albums meer worden gemaakt, dit is al in gang gezet door een hand vol artiesten omdat ze zelf moeten gaan bijleggen.
Helemaal niet verwacht ik de eerste twee decennia nog niet, maar dat er steeds vaker nieuwe muziek niet op een fysieke schijf zal verschijnen zit er wel aan te komen. Over tien jaar is de CD alleen een product voor nostalgische hobbyisten.
Free Record Shop heeft echt een bizar slecht aanbod, soms als er van die rode uitverkoop bakken zijn hebben ze ineens wat geks er tussen zitten.
Ook op je andere punten geef ik je gelijk, maar wie zit er nu op een Free Record SHop cado winkel te wachten die alleen DVD en Games verkoopt(die Dvds verkopen denk ik nog slechter dan CDS).
Ook op je andere punten geef ik je gelijk, maar wie zit er nu op een Free Record SHop cado winkel te wachten die alleen DVD en Games verkoopt(die Dvds verkopen denk ik nog slechter dan CDS).
Ik waag te betwijfelen of DVD's slechter verkopen, maar FRS gaat veel verder dan dat., Ze verkopen er tegenwoordig sigaretten en hippe koptelefoons om maar eens wat te noemen. Dat soort assortiment gaat alleen maar meer worden.
0
geplaatst: 1 september 2011, 00:54 uur
Helemaal waar wat starbright boy zegt over FRS.
Velen (inclusief ikzelf) denken nog steeds dat FRS een platenzaak is, dat zijn ze allang niet meer, ze zitten nog steeds met de overname van Van Leest in de maag. Via De Droomlijst proberen ze het alternatieve publiek nog te binden met albums die ze al snel in de uitverkoop gooien. Bij Van Leest had die lijst nog enige waarde, nu is het meer een verplichting.
FRS richt zich op een jonger publiek, die wel nog willen investeren in games, maar onder het spelen eventjes een album downloaden.
Zo zit de nieuwe generatie nou eenmaal in elkaar.
Terwijl zoonlief een spel uitzoekt snuffelt pa nog even snel bij de afgeprijsde albums van The Doors en Rolling Stones, en koopt hij wat uit nostalgische overweging.
Velen (inclusief ikzelf) denken nog steeds dat FRS een platenzaak is, dat zijn ze allang niet meer, ze zitten nog steeds met de overname van Van Leest in de maag. Via De Droomlijst proberen ze het alternatieve publiek nog te binden met albums die ze al snel in de uitverkoop gooien. Bij Van Leest had die lijst nog enige waarde, nu is het meer een verplichting.
FRS richt zich op een jonger publiek, die wel nog willen investeren in games, maar onder het spelen eventjes een album downloaden.
Zo zit de nieuwe generatie nou eenmaal in elkaar.
Terwijl zoonlief een spel uitzoekt snuffelt pa nog even snel bij de afgeprijsde albums van The Doors en Rolling Stones, en koopt hij wat uit nostalgische overweging.
0
geplaatst: 1 september 2011, 10:50 uur
Neem nou een oude band als Motley Crue, die willen geen albums(misschien ergens maar goed) meer maken omdat het niets meer oplevert en zelf moeten bijleggen.
Smashing Pumpkins releasen nu track voor track online, gratis.
Nu heb je denk ik al een goede 10 tracks die je er af kan halen...
Er zou wel een CD bij komen maar die word weer steeds verder de toekomst in gegooid.
De FRS in Schiedam verkoopt zelfs nog singles, haha.
En geen koptelefoons e.d. wel ansichtkaarten
Maar dat is sowieso een bout zaak, kom er bijna nooit. Ze hebben wel gekke aanbiedingen soms, Band on the Run remaster vaan 7 euro b.v.
Maar ik snap je punt over de FRS, in Rotterdam aan de lijnbaan heb je meer dan gelijk, al is dat bij die op het Binnewegplein weer niet het geval, vooral DVD daar.
Waar ik ook mee in mn maag zit, ik hoorde dat Donner(selexyz) dicht moet of naar een ander pand(of dat waar is weet ik niet) maar dat zou wel een grote stomp zijn in het centrum van Rotterdam.
Smashing Pumpkins releasen nu track voor track online, gratis.
Nu heb je denk ik al een goede 10 tracks die je er af kan halen...
Er zou wel een CD bij komen maar die word weer steeds verder de toekomst in gegooid.
De FRS in Schiedam verkoopt zelfs nog singles, haha.
En geen koptelefoons e.d. wel ansichtkaarten
Maar dat is sowieso een bout zaak, kom er bijna nooit. Ze hebben wel gekke aanbiedingen soms, Band on the Run remaster vaan 7 euro b.v.Maar ik snap je punt over de FRS, in Rotterdam aan de lijnbaan heb je meer dan gelijk, al is dat bij die op het Binnewegplein weer niet het geval, vooral DVD daar.
Waar ik ook mee in mn maag zit, ik hoorde dat Donner(selexyz) dicht moet of naar een ander pand(of dat waar is weet ik niet) maar dat zou wel een grote stomp zijn in het centrum van Rotterdam.
0
geplaatst: 1 september 2011, 14:08 uur
Ducoz schreef:

0
geplaatst: 1 september 2011, 15:00 uur
GrafGantz schreef:
(quote)
Heeft in NRC - CS gestaan van 24/6; op site Boekblad wordt het kort genoemd; bericht zelf is afgeschermd en op de site van NRC .... (wat een rotsite i.v.m.vroeger - navigeren is een drama).
0
geplaatst: 1 september 2011, 20:26 uur
Volgende week ga ik naar Amerika toe. Ben er nog nooit geweest en erg benieuwd wat er daar allemaal te vinden is aan cd en platenzaken. Ik ga naar Chicago, Detroit en New York.
Iemand tips?
Iemand tips?
0
geplaatst: 1 september 2011, 21:04 uur
Wat betreft New York. Daar zijn net een aantal zaken genoemd een paar pagina's terug. 

0
geplaatst: 1 september 2011, 21:32 uur
Mjuman schreef:
Da's niet waar - in het grootste deel van het oude Staffhorst-pand (Boudisque) zit inmiddels een restaurant (De Markt); da's 3 weken geleden opengegaan. Nieuwsgierig als ik was, mocht ik binnen kijken - het is mooi geworden; verteld dat ik er vroeger veel geld heb uitgegeven. De Drieharingstraat is gewoon een restaurantstraat (zoals de Korte Putstraat in Den Bosch) aan het worden.
Da's niet waar - in het grootste deel van het oude Staffhorst-pand (Boudisque) zit inmiddels een restaurant (De Markt); da's 3 weken geleden opengegaan. Nieuwsgierig als ik was, mocht ik binnen kijken - het is mooi geworden; verteld dat ik er vroeger veel geld heb uitgegeven. De Drieharingstraat is gewoon een restaurantstraat (zoals de Korte Putstraat in Den Bosch) aan het worden.
Maar dat dus na 2,5 jaar leegstand. Op de hele kleine ruimte na waar die skatewinkel al een tijdje zit. In welk deel zit het eigenlijk? In het klassiek deel? Ik heb het idee dat de eigenaar van het pand zelf horecavergunning heeft geregeld. Ongeveer een jaar terug hing dat ook ineens voor het raam.
maar je opmerking over boeken is ook onjuist (op boeken zit een marge van tussen de 25 en 50%, afhankelijk van soort boek en macht van de inkoper) - het grote verschil met cd's zit 'em aan de ene kant in het lage btw-tarief voor boeken en aan de andere kant in het retourrecht (op boeken zit nog steeds recht van retour, uitzonderingen daargelaten).
Ik dacht dat het bij boeken wat meer was, maar veel weet ik daar niet van. Bij CD's zit de marge rond de 30%. En inderdaad: wat veel mensen niet weten is dat er bijna nooit een recht van retour is, behalve als het label iets echt enorm wil pushen heel af en toe. Het kan dan ook frustrerend zijn als bestellingen niet worden afgehaald en een winkel met een onverkoopbare CD zit, waarvan je weet dat je 'm na een tijdje dik met verlies in een uitverkoopbak moet gooien. Verschil met de CD markt is ook de vaste boekenprijs. Als die er niet was geweest waren er nu al veel minder boekhandels geweest.
Wat betreft Donner: Wat ik begrepen heb is dat Donner kleiner wordt en niet alleen Donner, maar meer vestigingen van Selexyz want ook daar gaat het niet echt goed mee. Ik ging er vanuit dat een deel van het pand verhuurd zou worden aan iets anders.
0
geplaatst: 1 september 2011, 21:56 uur
charlezzz schreef:
de beste platenzaak is en blijft mijns inziens Sounds uit Venlo. het was de eerste waar ik mijn platen ging kopen jaren tachtig). Ben er sinds de verhuizing nog maar een keer geweest,maar nog immer een toptent! zowel nieuw als tweedehands en breed gesorteerd met kennis!
Helemaal mee eens. Voor mij geldt wel hetzelfde. In de jaren '90 en '00 heb ik hier heel wat geld naar toe gebracht (en toen konden ze eindelijk verhuizen naar een groter pand de beste platenzaak is en blijft mijns inziens Sounds uit Venlo. het was de eerste waar ik mijn platen ging kopen jaren tachtig). Ben er sinds de verhuizing nog maar een keer geweest,maar nog immer een toptent! zowel nieuw als tweedehands en breed gesorteerd met kennis!
) maar de laatste jaren kom ik niet meer zoveel in Venlo (ondanks de minimale afstand) en koop ik steeds meer online. Maar het is en blijft een geweldige winkel met een groot assortiment en vaak leuke instore optredens.
0
geplaatst: 1 september 2011, 22:41 uur
FunkStar schreef:
Volgende week ga ik naar Amerika toe. Ben er nog nooit geweest en erg benieuwd wat er daar allemaal te vinden is aan cd en platenzaken. Ik ga naar Chicago, Detroit en New York.
Iemand tips?
Iemand tips?
Twee opties:
1. ga naar Discogs;daar zit een optie om platenzaken op locatie te zoeken; op een van de andere topics (vinyl dacht ik), heeft Herman een kopie van een query staan. Maar het is niet moeilijk.
2. Google'n of op sociale sites zoals Facebook,Linkedin om tips vragen - bij beide zijn vinylgroepen.
0
geplaatst: 1 september 2011, 22:44 uur
FunkStar schreef:
Volgende week ga ik naar Amerika toe. Ben er nog nooit geweest en erg benieuwd wat er daar allemaal te vinden is aan cd en platenzaken. Ik ga naar Chicago, Detroit en New York. Iemand tips?
Volgende week ga ik naar Amerika toe. Ben er nog nooit geweest en erg benieuwd wat er daar allemaal te vinden is aan cd en platenzaken. Ik ga naar Chicago, Detroit en New York. Iemand tips?
New York - J&R op Park Row. Dit is een hele keten winkels in hifi, fotografie, stofzuigers, computers etc. Ze hebben een heel blok aan winkels en ergens in het midden zit de CD/DVD afdeling, best aardig en een flinke collectie longboxen. Lekkere Starbucks op de hoek. Moet je daarna even de Brooklyn Bridge oplopen want dat is maar 5 minuten lopen en adembenemend mooi.
0
geplaatst: 1 september 2011, 23:01 uur
starbright boy schreef:
[Maar dat dus na 2,5 jaar leegstand. Op de hele kleine ruimte na waar die skatewinkel al een tijdje zit. In welk deel zit het eigenlijk? In het klassiek deel? Ik heb het idee dat de eigenaar van het pand zelf horecavergunning heeft geregeld. Ongeveer een jaar terug hing dat ook ineens voor het raam.
Ik dacht dat het bij boeken wat meer was, maar veel weet ik daar niet van. Bij CD's zit de marge rond de 30%. En inderdaad: wat veel mensen niet weten is dat er bijna nooit een recht van retour is, behalve als het label iets echt enorm wil pushen heel af en toe. Het kan dan ook frustrerend zijn als bestellingen niet worden afgehaald en een winkel met een onverkoopbare CD zit, waarvan je weet dat je 'm na een tijdje dik met verlies in een uitverkoopbak moet gooien. Verschil met de CD markt is ook de vaste boekenprijs. Als die er niet was geweest waren er nu al veel minder boekhandels geweest.
Wat betreft Donner: Wat ik begrepen heb is dat Donner kleiner wordt en niet alleen Donner, maar meer vestigingen van Selexyz want ook daar gaat het niet echt goed mee. Ik ging er vanuit dat een deel van het pand verhuurd zou worden aan iets anders.
[Maar dat dus na 2,5 jaar leegstand. Op de hele kleine ruimte na waar die skatewinkel al een tijdje zit. In welk deel zit het eigenlijk? In het klassiek deel? Ik heb het idee dat de eigenaar van het pand zelf horecavergunning heeft geregeld. Ongeveer een jaar terug hing dat ook ineens voor het raam.
Dat die leegstand al weer zo lang was, daar had ik niet bij stil gestaan, maar die hele straat was op een gegeven moment aan het verpauperen en daarin is inmiddels een kentering gekomen. Nu je het zegt was het inderdaad de klassieke afdeling (het middenstuk zal ik maar zeggen); straat is enorm opgeknapt; in 2-3 jaartijd zijn er 3-4 restaurants bijgekomen.
Boudisque zit nu - met de verbouwing van Vredenburg - op een hele verkeerde plek, de noordkant van het Vreeburg, totaal niet in de loop en bovendien heeft Plato sinds enige tijd ook klassiek; daar moeten ze last van hebben bij Boudisque.
Vaste boekenprijs is idd - vanuit de politiek, en de "Verereniging" (met de lange naam) - het middel geweest om verschraling in het assortiment tegen te gaan. Overigens denk ik nog met weemoed terug aan de tijd dat Broese een Penguin-shop in de winkel had - mooi assortiment, goed geprijsd en altijd op-to-date. Vanaf begin jaren 90 zette de versobvering van het assortiment daar in. Niet te vergelijken met goed gesorteerde boekhandels in Londen, de betere Waterstones, laat staan Foyles (Charing Cross). Bol schijnt daar de boosdoener te zijn en bij Selexys schijnt men niet te snappen dat een actueel buitenlands boek op voorraad hebben een must is. "Kan ik voor u bestellen, meneer" hoor je dan; zeg ik "dat kan ik zelf ook" en dan ben ik vaak goedkoper uit. Mijn reden om naar de boekhandel te gaan was juist om het meteen in te kunnen zien en - desgewenst - meteen te kunnen kopen, tegen een meerprijs. Voorzichtigheid met inkoop, geen innovatie, geen goed marktgevoel, inzetten op verkeerde dingen (de volstrekt belachelijke e-reader reclames met Gerrit Komrij) hebben selexys parten gespeeld; in mijn persoonlijke omgeving ken ik heel weinig mensen met een ereader, veel meer met een tablet.
Recht van retour is momenteel een hot item in de boekenbranche. Veel uitgevers lijken er vanaf te willen, in ruil voor een iets hogere marge. Bij grotere oplages (zoals bijv. een Harry Potter) zitten er enorm veel boeken 'in de keten' en als je dan - o.g.v. het feit dat je bij introductie heel snel alle boeken de keten hebt ingeduwd - zou beslissen om bij te drukken, kan je na bijdrukken opeens worden geconfronteerd met de retourzending van alle exemplaren die na de introductie-actie onverkocht bleven.
0
geplaatst: 1 september 2011, 23:33 uur
Mjuman schreef:
Boudisque zit nu - met de verbouwing van Vredenburg - op een hele verkeerde plek, de noordkant van het Vreeburg, totaal niet in de loop en bovendien heeft Plato sinds enige tijd ook klassiek; daar moeten ze last van hebben bij Boudisque.
Ik had echt geen idee dat Boudisque nog actief was in Utrecht. De noordkant? Is dat richting Paardeveld bij de KvK in de buurt?
0
geplaatst: 1 september 2011, 23:53 uur
Naast Fame als cd-zaak zijn inzake boekwinkels in of inmiddels rond de Kalverstraat Waterstone en The American Book center voor mij favoriete winkels.
Waterstone levert mij Engelse naslagwerken (ook van hitlijsten) in rockmuziek, The American Book Center Amerikaanse. Die boeken zijn in Nederlandse zaken eigenlijk niet te krijgen. Vandaar dat ik er graag mag rondlopen en er ook altijd wel wat koop.
Door de steeds verdergaande verschraling van het totale aanbod met betrekking tot muziek, zoals het wegvallen van Fame in dezelfde Kalverstraat (heeft/had ook menigmaal naslagwerken in huis) ontstaat er een vicieuze cirkel, een spiraal naar beneden, ook met betrekking tot bezoek aan dergelijke boekenzaken.
Opeens ga je denken: dat boek bij Waterstone, kan ik dat eigenlijk ook niet bestellen via Amazon.co.uk? En jawel, nog goedkoper ook.
Winkelstraten worden op die manier alleen nog maar kleding, schoenen en drogisterij aangelegenheden. Diversiteit, veelkleurigheid en sympatieke eigen winkels verdwijnen meer en meer.
Nog meer reden om uit winkelstraten weg te blijven, voor mij is er in ieder geval steeds minder aan.
Waterstone levert mij Engelse naslagwerken (ook van hitlijsten) in rockmuziek, The American Book Center Amerikaanse. Die boeken zijn in Nederlandse zaken eigenlijk niet te krijgen. Vandaar dat ik er graag mag rondlopen en er ook altijd wel wat koop.
Door de steeds verdergaande verschraling van het totale aanbod met betrekking tot muziek, zoals het wegvallen van Fame in dezelfde Kalverstraat (heeft/had ook menigmaal naslagwerken in huis) ontstaat er een vicieuze cirkel, een spiraal naar beneden, ook met betrekking tot bezoek aan dergelijke boekenzaken.
Opeens ga je denken: dat boek bij Waterstone, kan ik dat eigenlijk ook niet bestellen via Amazon.co.uk? En jawel, nog goedkoper ook.
Winkelstraten worden op die manier alleen nog maar kleding, schoenen en drogisterij aangelegenheden. Diversiteit, veelkleurigheid en sympatieke eigen winkels verdwijnen meer en meer.
Nog meer reden om uit winkelstraten weg te blijven, voor mij is er in ieder geval steeds minder aan.
0
geplaatst: 1 september 2011, 23:53 uur
Running On Empty schreef:
Ik had echt geen idee dat Boudisque nog actief was in Utrecht. De noordkant? Is dat richting Paardeveld bij de KvK in de buurt?
Nee, nee. Gewoon aan het Vredenburg, maar dan recht tegenover de bouwput waar een muziekpaleis uit moet komen. Je loopt langs C&A richting het station en dat zit Boudisque ergens halverwege.(quote)
0
geplaatst: 1 september 2011, 23:56 uur
Running On Empty schreef:
(quote)
Ze hebben de winkel ook echt goed verstopt: ongeveer t.o. de oude centrale ingang van MC Vredenburg. Een paar panden rechts van de oude winkel van Bayer (daar zit nu Revenge).
0
geplaatst: 1 september 2011, 23:59 uur
Stijn_Slayer schreef:
Even tussendoor, dat Elpee dat hier valt, is dat verwant met Elpee dat in de jaren 70 in Arnhem zat?
Even tussendoor, dat Elpee dat hier valt, is dat verwant met Elpee dat in de jaren 70 in Arnhem zat?
Geen idee eigenlijk. De Elpee die ik ken zit in de Oosterstraat in Groningen. Leuke, beetje stoffige winkel met een zeer behoorlijk aanbod en echte muziekliefhebbers achter de toonbank.
0
geplaatst: 2 september 2011, 00:07 uur
En de Elpee die ik dan weer het beste ken zat in Den Bosch. Volgens mij hebben die zaken niets met elkaar te maken, maar ik kan het mis hebben.
Als dat vermaledijde muziekcentrum eindelijk eens af is zit Boudisque nog best op een aardige plek, binnen wat haalbaar is voor zo'n winkel dan. Maar nu zit die bouwput ze nogal in de weg.
Als dat vermaledijde muziekcentrum eindelijk eens af is zit Boudisque nog best op een aardige plek, binnen wat haalbaar is voor zo'n winkel dan. Maar nu zit die bouwput ze nogal in de weg.
0
geplaatst: 2 september 2011, 00:20 uur
starbright boy schreef:
En de Elpee die ik dan weer het beste ken zat in Den Bosch. Volgens mij hebben die zaken niets met elkaar te maken, maar ik kan het mis hebben.
Op de site van FRS - onderdeel geschiedenis, hoofdstuk 6 - staat letterlijk:
"In de jaren zeventig groeide de landelijke omzet jaarlijks met ruim 20% tot Fl. 620 miljoen in 1978, maar ook ontstond in die jaren een aantal nieuwe landelijke platenketens, zoals Elpee met 20 filialen en Disco Danser met 25 filialen. Free Record Shop had in 1978 slechts 11 winkels in de regio Rotterdam met een omzet van 4,5 miljoen gulden."
Op de volgende pagina (7) staat dat Elpee faillliet ging.
http://www.freerecordshop.nl/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/FreeRecordShop-FRS_B2C_NL-Site/nl_NL/-/EUR/ViewContent-Display;pgid=yE6OmYXx6T9SR0sudB2_HSzf0000099m7Zhl?Folder=companyinfo%2Fgeschiedenis&SelectTemplate=geschiedenis7
0
geplaatst: 2 september 2011, 00:58 uur
Stijn_Slayer schreef:
....ja, die in Groningen is zover ik weet als enige overgebleven.Even tussendoor, dat Elpee dat hier valt, is dat verwant met Elpee dat in de jaren 70 in Arnhem zat?
Begrijp niet zo goed waarom de winkel stoffig wordt genoemd, ik ben in ieder geval blij dat ze er nog zijn. Koop er mijn meeste cd's.
Heb liever een goed aanbod dan een gelikte inrichting.
0
Ponty Mython
geplaatst: 2 september 2011, 00:58 uur
starbright boy schreef:
Het is niet te hopen voor ze dat de huur opeens weer omhoog schiet wanneer het muziekcentrum af is, want dan heeft de boudisque alsnog een probleem. Ik heb mij laten vertellen dat de vorige lokatie ook te duur was geworden en dat ze daarom failliet gingen.
Ik vind het jammer te moeten zeggen, maar de boudisque is ook maar een schim van wat ze ooit waren. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze veel pop cd's en dvd's verkopen. Het blijft toch een winkeltje voor de liefhebber van bepaalde genres. Als ik eerlijk mag zijn denk ik niet dat er nog een boudisque zal zijn in 2015 en misschien nog wel eerder.
0
geplaatst: 2 september 2011, 01:02 uur
Denk dat Groningen stad, als ik dat zo hier allemaal lees, zo slecht nog niet is met Elpee, een redelijk goede Plato en die Blues speciaal zaak waarvan ik even niet op de naam kan komen.
Begrijp overigens weer niet zo goed hoe daarentegen de Plato in Zwolle zo slecht is in vergelijking met Groningen. Toch een ander publiek dus een ander aanbod?
Begrijp overigens weer niet zo goed hoe daarentegen de Plato in Zwolle zo slecht is in vergelijking met Groningen. Toch een ander publiek dus een ander aanbod?
0
Ponty Mython
geplaatst: 2 september 2011, 01:10 uur
Bij sommige Plato's waar ik binnen ben geweest kreeg ik het gevoel dat er veel muzieksnobs zaten. Ik werd toen nog net niet weggelachen uit de zaak omdat ik toevallig meer van electronische muziek hou dan van popie jopie gitaarrock. De Plato in Rotterdam is zo'n zaak.
0
geplaatst: 2 september 2011, 01:20 uur
De Plato in Leiden vind ikzelf erg prettig. Ik kom er graag, omdat er altijd wel leuke, op z'n minst interessante, muziek gedraaid wordt. Alleen al daardoor doe ik nog weleens ontdekkingen. Zo draaiden ze eens dit album, zomers Afrikaanse muziek, erg prettig om bij te winkelen ook. Laatste keer dat ik er was draaiden ze een plaat met ouwe jazz, weer eens wat anders dan wat ze in de gemiddelde Free Record Shop draaien. Ook het aanbod is prima, al ben ik daar toch vooral bij de tweedehands-sectie te vinden. De cd's kijk ik er over het algemeen nooit door, omdat ik die te duur vind, maar heb er al vrij veel tweedehands cd's gekocht, evenals (zowel tweedehands als nieuw) platen. Fijne zaak dus, waar ik regelmatig langsga als ik in Leiden ben (en ik studeer er, dus dat is vaak).
0
geplaatst: 2 september 2011, 10:01 uur
Oldfart schreef:
Begrijp niet zo goed waarom de winkel stoffig wordt genoemd, ik ben in ieder geval blij dat ze er nog zijn. Koop er mijn meeste cd's.
Stoffig bedoelde ik in dit geval in de meest letterlijke zin van het woord; een saaie platenzaak zou ik het zeker niet willen noemen. Vooral in mijn studententijd heb ik er aardig wat guldens en euro's gespendeerd. Plato Groningen was mijn andere favoriet.
0
geplaatst: 2 september 2011, 15:09 uur
Ponty Mython schreef:
Bij sommige Plato's waar ik binnen ben geweest kreeg ik het gevoel dat er veel muzieksnobs zaten. Ik werd toen nog net niet weggelachen uit de zaak omdat ik toevallig meer van electronische muziek hou dan van popie jopie gitaarrock. De Plato in Rotterdam is zo'n zaak.
Ja met Rotterdam heb je wel gelijk, die lopen echt achter de trends aan.. ik zal zo een voorbeeld geven. Maar ze hebben wel een vrij goed en uitgebreid assortiment.
Die eigenaar van de vestiging is zo'n soort oudere jongere.
Daar mee bedoel ik, hij wil hip zijn. Met de bandjes die ie promoot en binnen haalt.
Bijvoorbeeld met de White Lies, die moesten enzouden in zijn winkel spelen. Hele hectiek, vervelende vent is het een beetje. De gene die vooral met ze aan het woord was was die man.
S'avonds in Watt traden ze op, gesponsord door Plato, die deed ook de CD en Shirt verkoop. IN persoon! Maar wel 15 euro duurder...
Dus ik geef je helemaal gelijk over de Plato rotterdam, maar soms moet je daar doorheen kijken
0
geplaatst: 2 september 2011, 15:25 uur
Ponty Mython schreef:
Plato Leiden is wat dat betreft wel okay, ik ken wat (oud-)personeel daar die zelf ook heel actief bezig zijn met electronische muziek. Een iemand is uiteindelijk zelfs naar Engeland verhuisd om het daar te gaan maken en er zijn ook wel releases van terug te vinden op de site.

0
geplaatst: 2 september 2011, 15:27 uur
Die Plato in Leiden is enorm duur, ligt geloof ik bij de meeste albums 5 euro op wat ze er in Rotterdam voor vragen.
In Rotterdam zijn de Smashing Pumpkins en Pink Floyd albums wel 17 euro, dat vind ik ook weer erg duur.
In Rotterdam zijn de Smashing Pumpkins en Pink Floyd albums wel 17 euro, dat vind ik ook weer erg duur.
0
geplaatst: 2 september 2011, 23:16 uur
herman schreef:
Plato Leiden is wat dat betreft wel okay(...)
Plato Leiden is wat dat betreft wel okay(...)
Ja, dat geloof ik ook wel. Altijd al geweest, ik kocht er als zeer jeugdig broekje al platen. Plato en Elpee waren de 'betere' zaken.
Dat ze erg duur zijn/waren geloof ik niet. Ik kom er nog wel eens maar ik vind het meevallen, qua prijzen. Ook een interessant aanbod van 2e hands cd's. We moeten maar koesteren wat we nog hebben...
0
geplaatst: 2 september 2011, 23:20 uur
Ik kom ook wel eens in Plato Rotterdam, maar die hanteert gewoon dezelfde prijzen voor zover ik weet. Smashing Pumpkins albums haal je daar iig wel voor minder dan 17 euro, eerder de helft...
Elpee in Leiden was ik ook wel fan van, maar die is helaas al een paar geleden dicht gegaan.
Elpee in Leiden was ik ook wel fan van, maar die is helaas al een paar geleden dicht gegaan.
* denotes required fields.