Muziek / Algemeen / Platenzaken
zoeken in:
0
geplaatst: 1 juli 2013, 17:16 uur
Brunniepoo schreef:
Waar doel je dan precies op? De Plaatboef in die steden? Zo ja, dan ben ik het maar ten dele met je eens. Zo geweldig waren die winkels ook niet (meer, in het geval van Leiden).
(quote)
Waar doel je dan precies op? De Plaatboef in die steden? Zo ja, dan ben ik het maar ten dele met je eens. Zo geweldig waren die winkels ook niet (meer, in het geval van Leiden).
Den Haag was dat ook niet, maar Rotterdam loopt fantastisch

0
Martial
geplaatst: 1 juli 2013, 17:22 uur
musician schreef:
Ik heb gisteren bij een carbootsale (godbetere het!
) in Lelystad gisteren 50 dubbele of door cd's vervangen LP's en 40 overtollige cd's verkocht.
Ik heb gisteren bij een carbootsale (godbetere het!
) in Lelystad gisteren 50 dubbele of door cd's vervangen LP's en 40 overtollige cd's verkocht. Dus je bent eindelijk van je Fleetwood Mac cd's af?

0
geplaatst: 1 juli 2013, 22:12 uur
Neuh, dat blijft toch een heet hangijzer 
Roxy Music (had ik drie keer), Alan Parsons, Steve Miller, Genesis, Tom Petty, David Sylvian/Japan, Yes. Dat zijn dan artiesten waar ik minimaal 3 LP's en cd's van heb verkocht. Goede kwaliteit (ik zette vroeger LP's op een cassette en draaide daarna alleen de cassette), € 2,50 per album of cd.
Het gaat nog niet eens zozeer om het geld, wel is het leuk om de gemeenschap van liefhebbers van LP's en CD's voorbij te zien trekken en de LP en cd bakken door te struinen.
De eersten zijn er wel altijd heel vroeg bij, dan vind je waarschijnlijk ook inderdaad het meeste. Voor tienen had ik de helft van de LP en cd verkopen al gedaan.

Roxy Music (had ik drie keer), Alan Parsons, Steve Miller, Genesis, Tom Petty, David Sylvian/Japan, Yes. Dat zijn dan artiesten waar ik minimaal 3 LP's en cd's van heb verkocht. Goede kwaliteit (ik zette vroeger LP's op een cassette en draaide daarna alleen de cassette), € 2,50 per album of cd.
Het gaat nog niet eens zozeer om het geld, wel is het leuk om de gemeenschap van liefhebbers van LP's en CD's voorbij te zien trekken en de LP en cd bakken door te struinen.
De eersten zijn er wel altijd heel vroeg bij, dan vind je waarschijnlijk ook inderdaad het meeste. Voor tienen had ik de helft van de LP en cd verkopen al gedaan.
0
geplaatst: 1 juli 2013, 23:14 uur
Fedde schreef:
Tweedehands is zeker nog wel interessant. Een tweedehands CD zonder kras kun je blind kopen. Die gaat 50 jaar mee. Maar dat mag er dan ook wel goed uitzien. Geen rommelige graaidozen, maar netjes op alfabet en in nieuwe jewel-cases. Heb je smetvrees, dan gaat de CD even in de vaatwasser en klaar ben je. Daar valt misschien nog wel wat op te verdienen.
En wat nieuw betreft: wat mag het kosten? Ik koop een nieuwe CD liever voor 2 euro meer bij de platenzaak om de hoek (Zaanbocht Wormerveer). Inderdaad voor de gunfactor, maar ook om de snelheid. Wat is nou 17 euro als het een goeie plaat is? Vijfentwintig jaar geleden betaalde je ook ruim 40 gulden (de prijs van 20 broden destijds). Nu willen we een CD voor de prijs van 5 broden. Alles is betrekkelijk.
Tweedehands is zeker nog wel interessant. Een tweedehands CD zonder kras kun je blind kopen. Die gaat 50 jaar mee. Maar dat mag er dan ook wel goed uitzien. Geen rommelige graaidozen, maar netjes op alfabet en in nieuwe jewel-cases. Heb je smetvrees, dan gaat de CD even in de vaatwasser en klaar ben je. Daar valt misschien nog wel wat op te verdienen.
En wat nieuw betreft: wat mag het kosten? Ik koop een nieuwe CD liever voor 2 euro meer bij de platenzaak om de hoek (Zaanbocht Wormerveer). Inderdaad voor de gunfactor, maar ook om de snelheid. Wat is nou 17 euro als het een goeie plaat is? Vijfentwintig jaar geleden betaalde je ook ruim 40 gulden (de prijs van 20 broden destijds). Nu willen we een CD voor de prijs van 5 broden. Alles is betrekkelijk.
Zit wat in. Maar toch...25 jaar geleden was die cd voor 40 gulden echt veel te duur. We gingen van lp 25 gulden naar cd ruim 40 gulden....toen hebben we ons een oor laten aannaaien zogezegd. Die prijs van 5 broden is wat mij betreft eindelijk gerechtigheid en voor mij geldt ook dat ik in kwantiteit omhoog schiet, dus wellicht blijft mijn totaal besteedde bedrag eigenlijk gelijk. De tijd heeft het gehele plaatje echter ingehaald en dat gaat nu ten koste van de fysieke winkel inderdaad. Aan de ene kant heel erg jammer, echt zonde. Maar begrijpelijk is het wel. En dat is nog afgezien van de mogelijkheid van downloaden.
0
geplaatst: 3 juli 2013, 17:03 uur
De Fame in de Donner is nu ook compleet foetsie... jammer...
Ik hoorde dat ze overal nu echt weg zijn... de harde realiteit..
Ik hoorde dat ze overal nu echt weg zijn... de harde realiteit..
0
geplaatst: 3 juli 2013, 21:52 uur
Bij ons in Heerlen ligt er nog een hoor(geen Fame uiteraard). Af en toe kom ik er nog wel eens, of er veel gekocht wordt weet ik niet. Als ik er ben zijn er wel meestal ook nog andere mensen in de winkel. Toen ik de laatste The National kocht zei hij tegen mij dat hij niet verwacht had dat die zo goed ging lopen en dat ik de laatste had, hij had inmiddels al nieuwe besteld. Zo wel een goed teken zijn dan
. Toch heeft het wat, zo dat rondlopen in een echte zaak in plaats van op internet kopen. Als de prijzen nagenoeg gelijk zouden zijn aan internet zou ik zonder twijfel altijd naar de platenzaak gaan. En dan heb ik niet over 1 of 2 euro. Maar nu is het verschil tussen internet en platenzaak vaak als snel 5 tot 6 euro bij nieuw materiaal wat ik erg jammer vind.
. Toch heeft het wat, zo dat rondlopen in een echte zaak in plaats van op internet kopen. Als de prijzen nagenoeg gelijk zouden zijn aan internet zou ik zonder twijfel altijd naar de platenzaak gaan. En dan heb ik niet over 1 of 2 euro. Maar nu is het verschil tussen internet en platenzaak vaak als snel 5 tot 6 euro bij nieuw materiaal wat ik erg jammer vind.
0
geplaatst: 7 juli 2013, 22:33 uur
Morgenmiddag ben ik in Amsterdam. Even googelen leert mij dat daar gigantisch veel platenzaken zitten. Kan iemand mij wat leuke winkels aanraden?
Het lijkt me wel handig om te vermelden dat ik geen platenspeler heb, dus winkels met een breed en/of goedkoop cd-aanbod zijn voor mij het interessantst. En als iemand een zaak kent met een breed assortiment aan post-punk/new wave of metal wil ik dat ook heel graag weten!
Alvast bedankt
Het lijkt me wel handig om te vermelden dat ik geen platenspeler heb, dus winkels met een breed en/of goedkoop cd-aanbod zijn voor mij het interessantst. En als iemand een zaak kent met een breed assortiment aan post-punk/new wave of metal wil ik dat ook heel graag weten!
Alvast bedankt

0
Ponty Mython
geplaatst: 7 juli 2013, 23:57 uur
Concerto?
En dat gigantisch veel platenzaken is met de jaren aardig teruggedrongen. Er zijn er slechts een paar over. Wanneer is die website voor het laatst geupdate?
En dat gigantisch veel platenzaken is met de jaren aardig teruggedrongen. Er zijn er slechts een paar over. Wanneer is die website voor het laatst geupdate?
0
Jav-
geplaatst: 8 juli 2013, 00:34 uur
Concerto, absoluut. Mijn halve cd collectie komt daar inmiddels vandaan. Breed aanbod in cd's, inclusief een vrij grote tweedehands sectie. Met de tram naar Rembrandt en 2 minuutjes lopen. 

0
geplaatst: 8 juli 2013, 09:48 uur
Ponty Mython schreef:
Ik weet niet over welke site jij het hebt, maar op de site van Record Store Day 2013 staan alleen al 11 deelnemende winkels in Amsterdam.En dat gigantisch veel platenzaken is met de jaren aardig teruggedrongen. Er zijn er slechts een paar over. Wanneer is die website voor het laatst geupdate?
Ik zal zeker eens een kijkje nemen bij Concerto. Bedankt voor de tip, heren!
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 juli 2013, 09:58 uur
Ik vind er tien als ik zoek op http://www.recordstoreday.com/Venues. Daaronder een inmiddels gesloten Fame, een RAF die met name geluidsapparatuur verkoopt, iets in Zuidoost (akkoord, dat is binnenkort ook Amsterdam) en, vooruit, verder nog wat morsige zaakjes waar je wellicht tegen iets leuks aanloopt.
0
geplaatst: 8 juli 2013, 10:04 uur
stoepkrijt schreef:
(quote)
Ik weet niet over welke site jij het hebt, maar op de site van Record Store Day 2013 staan alleen al 11 deelnemende winkels in Amsterdam. De afgelopen jaren zijn alleen al prachtwinkels als Boudisque, Get Records, Phantasia en (min of meer) Fame gesloten. Buiten Concerto schijnt Distortion Records wel interessant te zijn, maar daar ben ik nog nooit geweest.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 juli 2013, 10:11 uur
Distortion Records!
Ik geloof dat ik er zelf ook nog nooit geweest ben. Lijkt ook wat meer op lp's dan op cd's te focussen. Online catalogus is wel praktisch natuurlijk.
Ik geloof dat ik er zelf ook nog nooit geweest ben. Lijkt ook wat meer op lp's dan op cd's te focussen. Online catalogus is wel praktisch natuurlijk.
0
geplaatst: 8 juli 2013, 10:14 uur
Distortion Records is vandaag helaas dicht, maar toch bedankt voor het meedenken.
0
geplaatst: 8 juli 2013, 10:32 uur
Ik had geen idee dat Distortion Records daar zat. Ben er laatst blijkbaar nog langsgelopen, maar dat was nog voor openingstijd. Volgende keer dat ik in de buurt ben toch maar eens buurten.
0
geplaatst: 8 juli 2013, 11:55 uur
Da's de hidden tip voor veel vinilio's. Ooit eens geweest toen ze net een groot gedeelte uit de boedel van Spleen (google daar maar eens op). Kon wel janken vanwege gebrek aan liquide middelen - zelden zoveel moois bij elkaar gezien.En - wat een monnikenwerk - het gehele aanbod is op de site doorzoekbaar.
Velvet (Rozengracht dacht ik) zou ook de moeite waard kunnen zijn en in de buurt van de Wester zitten ook een paar aardige zaakjes (vroeger ooit: Koperen Ketel).
Velvet (Rozengracht dacht ik) zou ook de moeite waard kunnen zijn en in de buurt van de Wester zitten ook een paar aardige zaakjes (vroeger ooit: Koperen Ketel).
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 8 juli 2013, 12:07 uur
Mjuman schreef:
Velvet (Rozengracht dacht ik) zou ook de moeite waard kunnen zijn
Velvet (Rozengracht dacht ik) zou ook de moeite waard kunnen zijn
Mooi subtiel geformuleerd. Velvet A'dam heeft best een hoop, waaronder veel 2e hands, maar de prijs-kwaliteitverhouding is het vaak net niet. De laatste keren kwam ik met lege handen weer buiten.
0
geplaatst: 8 juli 2013, 12:08 uur
Distortion Records vind ik één van de betere platenzaken in Amsterdam. Verder zijn Rush Hour en Waxwell Records leuke zaakjes, hoewel die zich vooral richten op hiphop, soul, jazz, funk, disco, (deep) house, etc. Daarnaast loont het soms om de markt bij Waterlooplein even af te struinen.
0
geplaatst: 8 juli 2013, 12:09 uur
Misschien is een maandag niet de beste dag voor het Waterlooplein, maar als je dan toch naar Concerto gaat is het wel op loopafstand. En met dit weer kun je dan daar altijd nog aan het water gaan zitten. 

0
geplaatst: 8 juli 2013, 13:14 uur
Je kunt altijd proberen, dus dat zal ik zeker gaan doen. Maandag is inderdaad geen ideale dag (veel winkels zijn dicht) maar ik ben vandaag sowieso in A'dam. Zou zonde zijn om mijn tijd dan niet nuttig te besteden 

0
geplaatst: 8 juli 2013, 15:58 uur
stoepkrijt schreef:
Je kunt altijd proberen, dus dat zal ik zeker gaan doen. Maandag is inderdaad geen ideale dag (veel winkels zijn dicht) maar ik ben vandaag sowieso in A'dam. Zou zonde zijn om mijn tijd dan niet nuttig te besteden
Tja, you'll learn the ways of the world, kid - track 5 van The Mighty Wah! - A Word to the Wise Guy (1984)
Van de heilige drie-eenheid (sex + drugs + R&R) zijn de andere twee ook volop in Mokum te vinden, zonder al te veel zoeken

0
geplaatst: 8 juli 2013, 16:33 uur
In Bonn vandaag twee goede winkels gevonden:
MrMusic in de Maximilianstrasse (direct bij het station): uitgebreid aanbod aan goed gesorteerde cd en muziekdvd's voor een redelijke prijs.
Nobbis in de Marienstrasse (rechter Rijnoever): tweedehands cd's en vinyl. Niet altijd even goedkoop maar wel grote kans op interessante vondsten.
In het centrum leek ook nog een zaak te zitten maar die was dicht op maandag.
MrMusic in de Maximilianstrasse (direct bij het station): uitgebreid aanbod aan goed gesorteerde cd en muziekdvd's voor een redelijke prijs.
Nobbis in de Marienstrasse (rechter Rijnoever): tweedehands cd's en vinyl. Niet altijd even goedkoop maar wel grote kans op interessante vondsten.
In het centrum leek ook nog een zaak te zitten maar die was dicht op maandag.
0
geplaatst: 8 juli 2013, 16:47 uur
Riskante vraag misschien: Als ik geen zin heb in de trein, waar kan ik dan het beste mijn auto parkeren om vandaar naar Concerto te wandelen? Suggesties?
0
geplaatst: 8 juli 2013, 18:00 uur
Running On Empty schreef:
Riskante vraag misschien: Als ik geen zin heb in de trein, waar kan ik dan het beste mijn auto parkeren om vandaar naar Concerto te wandelen? Suggesties?
Humorist
Arena (P&R) bijv - of vind je dat gevaarlijk als FC-supporter
? - en dan verder met OV. Tarieven in binnenstad A'dam liggen nog hoger dan die in Utrecht.
0
geplaatst: 8 juli 2013, 19:39 uur
Mjuman schreef:
? - en dan verder met OV. Tarieven in binnenstad A'dam liggen nog hoger dan die in Utrecht.
(quote)
Humorist
? - en dan verder met OV. Tarieven in binnenstad A'dam liggen nog hoger dan die in Utrecht. Ik was zelf op het idee van de de parking bij het Olympisch stadion gekomen, evt. met de fiets in de auto en dan de rest naar Concerto lekker fietsen. Vroeg mij dus af of er betere opties zijn. De Arena is wel erg ver. Was dat het eerste dat in je opkwam?
0
geplaatst: 8 juli 2013, 19:41 uur
Brunniepoo schreef:
.
.
Dus de tas zat weer vol

0
geplaatst: 8 juli 2013, 21:42 uur
Running On Empty schreef:
Ik was zelf op het idee van de de parking bij het Olympisch stadion gekomen, evt. met de fiets in de auto en dan de rest naar Concerto lekker fietsen. Vroeg mij dus af of er betere opties zijn. De Arena is wel erg ver. Was dat het eerste dat in je opkwam?
Ik was zelf op het idee van de de parking bij het Olympisch stadion gekomen, evt. met de fiets in de auto en dan de rest naar Concerto lekker fietsen. Vroeg mij dus af of er betere opties zijn. De Arena is wel erg ver. Was dat het eerste dat in je opkwam?
Jullie zijn toch ook echte hoofdstedelijke lichten!

Je parkeert gewoon onder de Stopera, steekt de Blauwebrug over, loopt door tot het Rembrandtplein, linksaf en je bent op de Utrechtstestraat (van alle namen!), even doorlopen en daar zit Concerto. Je kunt er naar toe zonder de Arena ook maar één blik waardig te hoeven keuren

* denotes required fields.