Muziek / Algemeen / Platenzaken
zoeken in:
0
geplaatst: 29 januari 2014, 00:32 uur
Al vaker gesteld die vraag hier: centrum (Soho etc) Soul Jazz Records (Broadwick Street, op een hoek) en East Londen - Rough Trade (Brick Lane Road)
Camden - stop Kentish Town, vlakbij de locks heeft meerdere leuek zaken - even checken op Google Maps.
Camden - stop Kentish Town, vlakbij de locks heeft meerdere leuek zaken - even checken op Google Maps.
0
geplaatst: 29 januari 2014, 00:36 uur
Mjuman schreef:
Al vaker gesteld die vraag hier: centrum (Soho etc) Soul Jazz Records (Broadwick Street, op een hoek) en East Londen - Rough Trade (Brick Lane Road)
Maar als je er eentje moet kiezen vanwege de beperkte tijd? Camden?
0
geplaatst: 29 januari 2014, 00:45 uur
Da's meer ouderwets snuffelwerk idd - wel goed Google Maps (Streetview) gebruiken - er zijn daar zeker 3-4 zaken dicht bij elkaar.
0
geplaatst: 3 februari 2014, 19:41 uur
Ik ga morgen even een dagje naar Utrecht, nog mensen met tips voor goede platenzaken? De enige die ik echt ken in Utrecht is Plato, zijn er verder nog leuke zaakjes te vinden? Ik ben op zoek naar (2e hands) vinyl, in welk genre dan ook (m.u.v. klassiek).
0
geplaatst: 3 februari 2014, 20:08 uur
Plaatboef op de Oudegracht heeft ook 2e hands Vinyl. De Grammofoonwinkel zou je ook nog kunnen proberen.
0
geplaatst: 3 februari 2014, 20:11 uur
Meerdere zie ook Google doc van Her the man - en website van Hugo Bos (user alhier):
1. Noordzijde OG (Oude Gracht): ca 5 minuten van Potterstraat (waar stadsbussen doorheen rijden): Grammofoonwinkel
2. Zuidzijde - gracht volgen via Vismarkt en Donkere Gaard - aan linkerzijde tussen kapperszaak en Brasserie Bresson in een 2ehandskledingzaak (naam ff kwijt), met lp's op 1e verdieping. Kleine 10 min verderop aan zelfde kant, dwz zuidwaarts Plaatboef.
Ook Plato heeft tegenwoordig 2ehands viniio's. Heb er zelf ook nog wel wat in de aanbieding - check daarvoor vinyl te koop topic
1. Noordzijde OG (Oude Gracht): ca 5 minuten van Potterstraat (waar stadsbussen doorheen rijden): Grammofoonwinkel
2. Zuidzijde - gracht volgen via Vismarkt en Donkere Gaard - aan linkerzijde tussen kapperszaak en Brasserie Bresson in een 2ehandskledingzaak (naam ff kwijt), met lp's op 1e verdieping. Kleine 10 min verderop aan zelfde kant, dwz zuidwaarts Plaatboef.
Ook Plato heeft tegenwoordig 2ehands viniio's. Heb er zelf ook nog wel wat in de aanbieding - check daarvoor vinyl te koop topic

0
geplaatst: 3 februari 2014, 20:30 uur
Bedankt! Als ik het zo zie en de online informatie er even op na sla, kom ik toch wel tot de conclusie dat voor een stad als Utrecht het aanbod in vinyl redelijk dun bezaaid is...
0
geplaatst: 3 februari 2014, 22:39 uur
Dat komt omdat er aan de Noordzijde van de OG twee zaken zijn verdwenen de afgelopen 3-4 jaar, w.o. het vermaarde Da Capo; je hebt geen idee hoeveel platenzaken in Utrecht verdwenen zijn, het meest recent Boudisque. Wel eens een website gevonden waarop ze allemaal stonden (ook uit de jaren 60 en) met speciaalzaken zoals Bombardon (jazz en blues) en Kareltje (dance, hiphop, R&B) - dacht het er ooit een 50tal waren; volgens mij zijn het er nu max 10. Xango in de Zadelstraat is wel een leuk adres voor 'wereldmuziek' (cd's).
0
Ponty Mython
geplaatst: 4 februari 2014, 00:17 uur
Voor het scoren van muziek is Utrecht tegenwoordig geen goede keuze, vooral wanneer je op zoek bent naar de wat obscuurdere en alternatievere artiesten.
0
geplaatst: 4 februari 2014, 00:30 uur
Ook in Utrecht hebben we al meer dan 10 jaar breedbandinternet - en band moet wel HEEL obscuur zijn om 'em daar niet te vinden. Bovendien hebben we 2* p.j. de grote platenbeurs en nog regelmatig een kleinere. Amersfoort heeft bijv 1 zaak met (tweedehands) vinyl.
0
geplaatst: 4 februari 2014, 17:39 uur
Ik was vanmiddag zelf ook nog even bij de Plato in de Voorstraat. Toch nog een vijftal aardige vinylschijven gevonden. Ik zag dat de Grammofoonwinkel helaas dicht is op dinsdag, anders had ik die ook nog even gedaan. Lekker Starbucksje gedaan daarna. Prima middagje.
De afgelopen tijd toch iets te veel vinyl gekocht geloof ik. Ben het overzicht een beetje kwijt
De afgelopen tijd toch iets te veel vinyl gekocht geloof ik. Ben het overzicht een beetje kwijt

0
geplaatst: 4 februari 2014, 18:00 uur
Excel - en dan ook releasejaar en aankoopdatum (in een aparte kolom) vastleggen - kan je fijn op sorteren en schrikken 

0
geplaatst: 6 februari 2014, 22:19 uur
Ik ga binnenkort een paar dagen naar Stockholm. Iemand daar bekend met vinylzaken? Alvast bedankt voor de tips!
0
geplaatst: 6 februari 2014, 22:26 uur
vielip schreef:
Ik ga binnenkort een paar dagen naar Stockholm. Iemand daar bekend met vinylzaken? Alvast bedankt voor de tips!
Vraag is eerder gesteld, gebruik zoekvak rechtsboven - zoekwoord, wat dacht je van "Stockholm"?
Info van Choconas (nov 2011)
0
Telamon
geplaatst: 8 februari 2014, 16:20 uur
Tjonge, hoe durft men! Beetje vragen stellen die de almachtige Mjuman al eens eerder heeft zien staan. Er zou eens een ban hierop moeten komen te staan! Minstens vier weken!
Een schande is het!
Een schande is het!
0
geplaatst: 8 februari 2014, 16:35 uur
Herman heeft ooit de moeite genomen om een Google.doc met alle info erin aan te maken; ook dat is hier terug te vinden. Als mensen inspanningen verrichten, is het leuk als het wat oplevert en gewaardeerd wordt.
Overigens is internet een prima plek om zelfredzaamheid toe te passen - zoals zoeken (al dan niet mbv Google). Daar is helemaal niets op tegen. Als users onder elkaar kan je elkaar best helpen, maar dat laat eerst zelf zoeken niet onverlet.
Platenzaken, concerten, etail-ervaringen zijn servicezaken die zich - ik blijf het herhalen - goed lenen voor statische topics.
Overigens is internet een prima plek om zelfredzaamheid toe te passen - zoals zoeken (al dan niet mbv Google). Daar is helemaal niets op tegen. Als users onder elkaar kan je elkaar best helpen, maar dat laat eerst zelf zoeken niet onverlet.
Platenzaken, concerten, etail-ervaringen zijn servicezaken die zich - ik blijf het herhalen - goed lenen voor statische topics.
0
geplaatst: 8 februari 2014, 21:49 uur
Telamon schreef:
Tjonge, hoe durft men! Beetje vragen stellen die de almachtige Mjuman al eens eerder heeft zien staan. Er zou eens een ban hierop moeten komen te staan! Minstens vier weken!
Een schande is het!
Een schande is het!
Als ik de post van Mjuman volg kom ik precies uit bij de info waar veilip om vraagt, dus handige post lijkt mij.
0
geplaatst: 8 februari 2014, 22:21 uur
The Greatest Record Stores In The World - Business Insider - businessinsider.com
Bucketlist, iemand?
Bucketlist, iemand?
0
geplaatst: 8 februari 2014, 22:45 uur
Leuk om te lezen. Niets in Londen genoemd en dat verbaast mij.
0
geplaatst: 22 februari 2014, 00:17 uur
da dude schreef:
Er zit idd een zaakje tussen waar eerder Plato zat en de Lange Bisschopstraat, aan de rechterkant (facing de LBS).
Er zit idd een zaakje tussen waar eerder Plato zat en de Lange Bisschopstraat, aan de rechterkant (facing de LBS).
Deze blijkt Variaworld te heten, tegenwoordig iets ruimere openingstijden te hebben dan pak-em-beet 3 maanden geleden en bovendien aan het verhuizen te zijn naar de overkant van de straat.
musician kan dus iets ruimer plannen de volgende keer

Edit: spreadsheet bijgewerkt (en meteen maar weer eens omhooggeschopt)
0
geplaatst: 22 februari 2014, 09:53 uur
Ducoz schreef:
The Greatest Record Stores In The World - Business Insider - businessinsider.com
Bucketlist, iemand?
Bucketlist, iemand?
Oef... The Thing, Brooklyn
Die 12 Tonar in IJsland ben ik een paar jaar terug geweest, grappig zaakje inderdaad, maar waarom deze platenzaak in de lijst is opgenomen is me een raadsel, zo bijzonder was het aanbod ook weer niet!
0
geplaatst: 22 februari 2014, 11:15 uur
Zoals eerder gemeld gaat Rocky Road in Den Haag sluiten. Er is nu een uitverkoop met 25% op het hele assortiment.
0
geplaatst: 22 februari 2014, 14:37 uur
Volgens diverse sites is Headline (Steentilstraat, Groningen) alle dagen gesloten. Is het (ook) over met deze zaak?
0
geplaatst: 22 februari 2014, 15:28 uur
Brunniepoo schreef:
Zoals eerder gemeld gaat Rocky Road in Den Haag sluiten. Er is nu een uitverkoop met 25% op het hele assortiment.
Dan is het nog steeds duur.
0
geplaatst: 22 februari 2014, 19:50 uur
0
geplaatst: 22 februari 2014, 20:21 uur
Marjet schreef:
Volgens diverse sites is Headline (Steentilstraat, Groningen) alle dagen gesloten. Is het (ook) over met deze zaak?
Ondanks dat ik het geen erg symphatieke shop vind, zou ik het toch zonde vinden als ie dicht gaat. Laatst nog een aantal erg leuke lp's op de kop getikt.
0
dion_odinot
geplaatst: 5 maart 2014, 20:59 uur
Weet iemand wat er met Thatz-It Records in Rotterdam aan de hand is? Elke keer als ik daar kom zijn ze dicht, terwijl ze volgens de openingstijden op de website gewoon open zouden moeten zijn. Ziet er verder niet verlaten uit oid.
0
geplaatst: 5 maart 2014, 21:22 uur
Ken de zaak verder niet maar wellicht gewoon even contact opnemen? Dit vond ik op de website:
Tel: 010-7528732
Email: [email protected]
Tel: 010-7528732
Email: [email protected]
0
geplaatst: 6 maart 2014, 13:35 uur
dion_odinot schreef:
Weet iemand wat er met Thatz-It Records in Rotterdam aan de hand is? Elke keer als ik daar kom zijn ze dicht, terwijl ze volgens de openingstijden op de website gewoon open zouden moeten zijn. Ziet er verder niet verlaten uit oid.
Ze zijn nu alleen nog maar geopend op de volgende tijden:
Vr: 19:00 - 22:00
Za - Zo: 12:00 - 19:00
* denotes required fields.