Muziek / Algemeen / Platenzaken
zoeken in:
0
geplaatst: 18 juni 2019, 11:30 uur
Masimo schreef:
Zelf vind ik de nieuwe platenzaak 3345 vlakbij Paleis Noordeinde heel tof, vroeger hadden die een winkeltje bij hun depot in Leiden. Veel alternatief hedendaags, maar ook genoeg uit de jaren '80 (zo uit mijn hoofd: naambordjes voor Pere Ubu, Psychic TV, Coil)
Zelf vind ik de nieuwe platenzaak 3345 vlakbij Paleis Noordeinde heel tof, vroeger hadden die een winkeltje bij hun depot in Leiden. Veel alternatief hedendaags, maar ook genoeg uit de jaren '80 (zo uit mijn hoofd: naambordjes voor Pere Ubu, Psychic TV, Coil)
Zijn deze gasten niet aanwezig op discogs onder dezelfde naam? Inderdaad, een aanbod om te smullen.
0
geplaatst: 18 juni 2019, 12:49 uur
Masimo schreef:
Zelf vind ik de nieuwe platenzaak 3345 vlakbij Paleis Noordeinde heel tof, vroeger hadden die een winkeltje bij hun depot in Leiden.
Zelf vind ik de nieuwe platenzaak 3345 vlakbij Paleis Noordeinde heel tof, vroeger hadden die een winkeltje bij hun depot in Leiden.
Ben er nog niet geweest, het winkeltje in Leiden ken ik wel. Dat was heel tof! dus dit ook snel checken als ik weer eens in 070 ben.
0
geplaatst: 19 juni 2019, 18:28 uur
Twee weken geleden was ik in Glasgow en liep ik op de terugweg richting het station zo de platen- en CD-winkel Love Music binnen. Veel vinyl, maar ook nog bijzonder veel CD's. Prijzen vanaf £ 1,99 voor CD's. Voor £ 2,99 Ride This Train van Johnny Cash gescoord op CD. Ook erg veel indie.
2
geplaatst: 25 juli 2019, 19:49 uur
Voor iedereen die Gent bezoekt, kom gerust eens langs in mijn platenzaak: ZoeZoe Recrods, Serpentstraat 1 in Gent. Als je een idee wil hebben van het aanbod, dan kan je al eens op mijn site snuisteren. Daar staat de actuele stock op. Eclectisch en totààl geen boodschap aan beperking in genres of zo. Wel wat op de minder mainstream releases gericht.
Welkom!
Welkom!
0
geplaatst: 18 oktober 2019, 11:12 uur
Das wel sneu, was iets op tv over nog een zelfstandige zaak in Zutphen die nu ook stopt, Music All In
0
geplaatst: 18 oktober 2019, 14:15 uur
essence schreef:
Voor iedereen die Gent bezoekt, kom gerust eens langs in mijn platenzaak: ZoeZoe Recrods, Serpentstraat 1 in Gent. Als je een idee wil hebben van het aanbod, dan kan je al eens op mijn site snuisteren. Daar staat de actuele stock op. Eclectisch en totààl geen boodschap aan beperking in genres of zo. Wel wat op de minder mainstream releases gericht.
Welkom!
Welkom!
Bedankt voor de tip, nog nooit van gehoord. Ik probeer zeker eens langs te komen. ArthurDZ wist jij hier van?
1
geplaatst: 18 oktober 2019, 14:18 uur
Johnny Marr schreef:
Bedankt voor de tip, nog nooit van gehoord. Ik probeer zeker eens langs te komen. ArthurDZ wist jij hier van?
(quote)
Nope! Maar wat een toplocatie, we moeten snel eens een bezoekje plannen!
0
geplaatst: 18 oktober 2019, 14:37 uur
Mwah, was beter in Mariakerke geweest. Dat is pas een toplocatie!
0
geplaatst: 18 oktober 2019, 14:47 uur
Ik kende ZoeZoe ook nog niet. Binnenkort spring ik zeker eens binnen.
0
geplaatst: 18 oktober 2019, 14:49 uur
En begin november opent er trouwens een nieuwe platenzaak in Brugge: Cherry Picker Records. https://www.facebook.com/CherryPickerRecords/
0
geplaatst: 18 oktober 2019, 16:01 uur
Arno schreef:
En begin november opent er trouwens een nieuwe platenzaak in Brugge: Cherry Picker Records. https://www.facebook.com/CherryPickerRecords/
Zie je van Brugge...
1
geplaatst: 18 oktober 2019, 16:07 uur
Ik woon er nog maar anderhalf jaar, dus ik spreek de taal nog niet.
0
geplaatst: 23 december 2019, 16:42 uur
Vandaag voor de laatste keer bij Tunes Ville in Breda geweest, nog t/m 31 december open. Echt jammer. Een platenzaak waar ik nu al bijna vijftien jaar graag kwam en veel mooie CD's heb weten te bemachtigen. Tunes Ville gaat door als webshop via Discogs, je kunt je bestelling ook ophalen bij Green Vinyl (ook in Breda).
1
geplaatst: 23 december 2019, 17:39 uur
In Wageningen hebben we momenteel twee platenzaken. Voornamelijk 2e hands, enkel op vrijdag en zaterdag geopend en leuke/kundige eigenaren:
Home | Re-Turn Records - returnrecords.nl
en
Bartovsky Photo & Phono / The True Limpet - m.facebook.com
Home | Re-Turn Records - returnrecords.nl
en
Bartovsky Photo & Phono / The True Limpet - m.facebook.com
0
geplaatst: 23 december 2019, 20:00 uur
0
geplaatst: 16 april 2020, 15:55 uur
Iemand hier ervaring met bestellen bij The Rocking Bull in Antwerpen? Ik kwam aan de hand van een EAN-code van een bepaalde CD die ik zocht op hun site terecht en constateerde dat ze redelijk wat van mijn gading hebben, en meestal ook nog voor interessante prijzen. Het gaat dan vooral om titels uit de jaren negentig die allang vervallen zijn. En mijn vraag is eigenlijk vooral: hoe zien die dingen er dan uit?
The Rocking Bull is namelijk een fysieke winkel in combinatie met een cafe, begrijp ik van hun site. En ze hebben zowel nieuw als tweedehands. Maar verkopen ze die CD's gewoon met de lege doosjes in de winkel en de schijfjes achter de toonbank, zoals je dat vroeger meestal zag in winkels? Want dan heb ik het idee dat 'nieuwe' CD's er na zoveel jaar niet zo best meer uitzien. Of hebben ze de CD's 'custom sealed' in de schappen staan? Iemand die daar wat over kan zeggen?
The Rocking Bull is namelijk een fysieke winkel in combinatie met een cafe, begrijp ik van hun site. En ze hebben zowel nieuw als tweedehands. Maar verkopen ze die CD's gewoon met de lege doosjes in de winkel en de schijfjes achter de toonbank, zoals je dat vroeger meestal zag in winkels? Want dan heb ik het idee dat 'nieuwe' CD's er na zoveel jaar niet zo best meer uitzien. Of hebben ze de CD's 'custom sealed' in de schappen staan? Iemand die daar wat over kan zeggen?
0
geplaatst: 16 april 2020, 16:17 uur
gaucho, Ik ben al redelijk vaak in die winkel geweest. De cd's zitten gewoon in de doosjes. Nieuwe cd's zitten nog in originele folie.
Wel opletten, er wordt daar veel illegaal spul verkocht. Oude metal albums die out of print zijn of zelfs nooit op cd verschenen, je ziet het daar allemaal liggen. Ook van nieuwe cd's ligt daar dikwijls de illegale versie. Veelal uit Rusland. Zoals die heruitgaven in 2015 van Scorpions albums op cd, alleen de illegale waren daar te vinden. Zoals deze.
Van Satan - Life Sentence lagen er twee versies. Een goedkopere en een duurdere. Dus ik vroeg naar het verschil. 'Er is geen verschil, alleen in prijs', zei een van die gasten in de winkel. Na goed vergelijken heb ik toch wijselijk voor de duurdere gekozen en inderdaad, ook van dit album blijkt Russische namaak te bestaan.
Ik heb het ook al wel in mijn voordeel gebruikt. Een cd van Running Wild die moeilijk voor een redelijke prijs te vinden is; ik heb er een onofficiële versie van. Of van Hawaii - One Nation Underground; heb ik wel op lp maar is nooit op cd verschenen. Daar te vinden op cd, met het gekraak van de lp er nog bij. Maar wat het interessant maakte is dat hun EP uit 1984, die ik nog niet had, er ook op staat. Plus nog een EP van Vixen (verwante band met Marty Friedman) die ik ook al wel op lp heb. Maar dan vond ik tien euro voor zo'n nepding toch goed besteed.
Ik heb er nog nooit iets besteld dus hoe (on)betrouwbaar dat is weet ik niet. Het is wel nogal een louche zaak maar ik zou verwachten dat bestellingen toch netjes geleverd worden.
Wel opletten, er wordt daar veel illegaal spul verkocht. Oude metal albums die out of print zijn of zelfs nooit op cd verschenen, je ziet het daar allemaal liggen. Ook van nieuwe cd's ligt daar dikwijls de illegale versie. Veelal uit Rusland. Zoals die heruitgaven in 2015 van Scorpions albums op cd, alleen de illegale waren daar te vinden. Zoals deze.
Van Satan - Life Sentence lagen er twee versies. Een goedkopere en een duurdere. Dus ik vroeg naar het verschil. 'Er is geen verschil, alleen in prijs', zei een van die gasten in de winkel. Na goed vergelijken heb ik toch wijselijk voor de duurdere gekozen en inderdaad, ook van dit album blijkt Russische namaak te bestaan.
Ik heb het ook al wel in mijn voordeel gebruikt. Een cd van Running Wild die moeilijk voor een redelijke prijs te vinden is; ik heb er een onofficiële versie van. Of van Hawaii - One Nation Underground; heb ik wel op lp maar is nooit op cd verschenen. Daar te vinden op cd, met het gekraak van de lp er nog bij. Maar wat het interessant maakte is dat hun EP uit 1984, die ik nog niet had, er ook op staat. Plus nog een EP van Vixen (verwante band met Marty Friedman) die ik ook al wel op lp heb. Maar dan vond ik tien euro voor zo'n nepding toch goed besteed.
Ik heb er nog nooit iets besteld dus hoe (on)betrouwbaar dat is weet ik niet. Het is wel nogal een louche zaak maar ik zou verwachten dat bestellingen toch netjes geleverd worden.
0
geplaatst: 16 april 2020, 16:23 uur
gaucho, geen idee of het kan, maar - als het kan - zou ik gewoon met Paypal betalen. Heb je altijd de mogelijkheid om je geld terug te vorderen.
Overigens, ook via een affiliate van Amazon heb ik ooit ook eens van Death Cab for Cutie een rare cd (uit Argentinië) geleverd gekregen, flutsige inlay, onherkenbare Ean-code. Ook daar sluipen wel eens rare snoeshanen erdoorheen.
Overigens, ook via een affiliate van Amazon heb ik ooit ook eens van Death Cab for Cutie een rare cd (uit Argentinië) geleverd gekregen, flutsige inlay, onherkenbare Ean-code. Ook daar sluipen wel eens rare snoeshanen erdoorheen.
0
geplaatst: 16 april 2020, 17:05 uur
Kijk mannen, daar heb ik wat aan. Kronos en Mjuman: dank voor jullie snelle reactie en inhoudelijk informatieve antwoorden.
Ja, een enigszins louche indruk maakte de zaak op mij ook wel - inclusief online berichten over politie-optredens, al kan dat aan de andere kant ook een soort hetze zijn tegen metalheads, die er nu eenmaal vaak anders uitzien dan de doorsnee burger. Niet dat ik daar moeite mee heb overigens, some of my best friends are metalheads.
Ik ben in elk geval gerustgesteld door het feit dat ze die CD's niet jarenlang uit hun doosjes achter de toonbank bewaard hebben, want daar heb ik qua - ook hoorbare - beschadigingen slechte ervaringen mee. Dat van die exotische persingen spreekt me dan weer minder aan, temeer daar ik juist van twee albums die ik op het oog heb op Discogs ook al Russische persingen ben tegengekomen. Ik vind het op hun website niet terug, maar ga in elk geval informeren of ik via PayPal kan betalen. Dan ben ik inderdaad ingedekt.
Ja, een enigszins louche indruk maakte de zaak op mij ook wel - inclusief online berichten over politie-optredens, al kan dat aan de andere kant ook een soort hetze zijn tegen metalheads, die er nu eenmaal vaak anders uitzien dan de doorsnee burger. Niet dat ik daar moeite mee heb overigens, some of my best friends are metalheads.

Ik ben in elk geval gerustgesteld door het feit dat ze die CD's niet jarenlang uit hun doosjes achter de toonbank bewaard hebben, want daar heb ik qua - ook hoorbare - beschadigingen slechte ervaringen mee. Dat van die exotische persingen spreekt me dan weer minder aan, temeer daar ik juist van twee albums die ik op het oog heb op Discogs ook al Russische persingen ben tegengekomen. Ik vind het op hun website niet terug, maar ga in elk geval informeren of ik via PayPal kan betalen. Dan ben ik inderdaad ingedekt.
0
geplaatst: 16 april 2020, 17:42 uur
gaucho schreef:
Ja, een enigszins louche indruk maakte de zaak op mij ook wel
Ja, een enigszins louche indruk maakte de zaak op mij ook wel
Het is niet een plek waar ik na de aankopen nog even blijf hangen om iets te drinken. De Coca-Cola daar zal ook wel van Rusland komen.

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 16 april 2020, 17:54 uur
Goeie info, inderdaad, van Kronos en Mjuman. Deze was ik nog vergeten te melden, in mijn thuisstad, als we ooit weer buiten mogen, over de stadsgrenzen: Dit is de eerste coöperatieve platenwinkel van België - redbull.com. Ik ben al een paar keren binnen geweest en heb niets naar mijn gading gevonden, maar dat betekent verder ook weinig.
0
geplaatst: 16 april 2020, 18:26 uur
Kronos schreef:
Het is niet een plek waar ik na de aankopen nog even blijf hangen om iets te drinken. De Coca-Cola daar zal ook wel van Rusland komen.
(quote)
Wie weet kunnen ze de klant ook wel een Russian Bride verkopen vanachter de toonbank.
Overigens kun je ook hier in de 'gerenommeerde' platenzaak meemaken dat er counterfeits (dubieuze herpersingen - van het soort dat via Discogs niet mag worden verkocht) worden aangeboden: o.a. Coil, Frank Zappa, Neil Young. Dat schijnt helemaal geen aandacht te hebben van een organisatie als Buma/Stemra.
1
geplaatst: 16 april 2020, 18:52 uur
Mjuman schreef:
Wie weet kunnen ze de klant ook wel een Russian Bride verkopen vanachter de toonbank.
Je kan altijd proberen Mjuman. Dit is het adres: Sint-Jacobsmarkt 77/79, 2000 Antwerpen.
0
geplaatst: 16 april 2020, 19:44 uur
Kronos schreef:
Je kan altijd proberen Mjuman. Dit is het adres: Sint-Jacobsmarkt 77/79, 2000 Antwerpen.
(quote)
Afgezien van het feit dat ik voorzien ben van gas en licht (en zonnepanelen) hoef ik momenteel niets te proberen, omdat je niet eens België inkomt van hieruit.

0
geplaatst: 15 mei 2020, 23:11 uur
In mijn woonplaats (Almere) is geen enkele platen- of cd-zaak meer, en omdat ik toch wel eens lekker wil neuzen reis ik wel eens naar Amsterdam of Hilversum. Vraag me alleen af hoeveel platenwinkels overeind zullen blijven, want de omzet, zo begrijp ik, loopt ten gevolge van de crisis behoorlijk terug. En straks kun je misschien niet eens meer de trein of bus nemen, want het vervoer staat alleen nog maar in dienst van zorg- en andere werkers... 

0
geplaatst: 15 mei 2020, 23:43 uur
In Drenthe kun je voor vinyl en CD's alleen nog maar terecht in Ruinen en Assen. Assen is uiteraard goed bereikbaar met OV, mits je mag reizen, maar Ruinen is wel een dingetje. Nou had de Muziekhal Ruinen de online verkoop al jaren goed georganiseerd, nu worden er eindelijk ook knopen doorgehakt bij de muziekafdeling van Warenhuis Vanderveen in Assen. De site was er wel al maar mensen gaan nu nog liever naar Bol.com, terwijl daar ook geld blijft hangen waardoor vinyl en CD's onnodig duurder worden.
Maar goed, ook ik loop er liever zelf even binnen om zelf wat te zoeken.
Maar goed, ook ik loop er liever zelf even binnen om zelf wat te zoeken.
0
geplaatst: 16 mei 2020, 00:25 uur
De economische crisis zal volgens allerlei deskundigen waarschijnlijk minimaal 2, en wellicht zelfs 3 jaar gaan duren (een w--vorm is waarschijnlijk), en omdat alles met elkaar verweven is, is de wereldeconomie zo sterk als de zwakste schakel. In de komende jaren kan er dus veel gebeuren. Er komt, als we willen overleven, een globale reset. Dus lijkt het me helemaal niet zo onwaarschijnlijk als allerlei grote bedrijven zullen omvallen, maar ook bijvoorbeeld muziekwinkels. Het is niet anders. Zet je maar schrap. 

0
geplaatst: 16 mei 2020, 08:06 uur
Lekker k*tsysteem hebben we met zijn allen verzonnen om afhankelijk van te zijn... Het kan niet eens even stilliggen. En de meeste dingen die men belangrijk acht bestaan alleen in computers en mensen hun hoofden.
0
geplaatst: 17 mei 2020, 08:56 uur
If there's a new way, I'll be the first in line.
but it better works this time.
(Lyrics van van Peace Sells...but Who's buying, liedje van Megadeth)
but it better works this time.
(Lyrics van van Peace Sells...but Who's buying, liedje van Megadeth)
* denotes required fields.