Muziek / Algemeen / Platenzaken
zoeken in:
0
geplaatst: 16 april 2009, 17:24 uur
Mjuman schreef:
In Deventer zitten Bep Dylan en Koning Willem (t.o. Plato zo wat) en daar heb ik leuk vinyl kunnen scoren - geen verkeerde winkels imo.
In Deventer zitten Bep Dylan en Koning Willem (t.o. Plato zo wat) en daar heb ik leuk vinyl kunnen scoren - geen verkeerde winkels imo.
Voor vinyl kun je in Deventer wel terecht vanwege al die kleine zaakjes en koopjeskelders, een paar zitten dichtbij de Plato en centraal gelegen. Soms is er de combi van boek en plaat. Rommelen in de marge noem ik dit op zoek naar juweeltjes.
0
geplaatst: 16 april 2009, 17:29 uur
vin13 schreef:
Voor vinyl kun je in Deventer wel terecht vanwege al die kleine zaakjes en koopjeskelders, een paar zitten dichtbij de Plato en centraal gelegen. Soms is er de combi van boek en plaat. Rommelen in de marge noem ik dit op zoek naar juweeltjes.
(quote)
Of ik begrijp je niet of ik hanteer andere marges dan jij en dat zo maar zo kunnen als ik naar je toptien kijk. De laatste keer ging ik uit Deventer weg met zo'n 15-tal albums - waaronder 2 Durutti Colums (op Factory) als dat in jouw "marge" valt, snap ik je.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 17 april 2009, 10:53 uur
Running On Empty schreef:
Niet mee eens. Ik vond Boudisque in Utrecht pas echt volkomen ruk maar ga nu ook nog nauwelijks in Utrecht naar Plato. Het aanbod is bedroevend geworden.
(quote)
Niet mee eens. Ik vond Boudisque in Utrecht pas echt volkomen ruk maar ga nu ook nog nauwelijks in Utrecht naar Plato. Het aanbod is bedroevend geworden.
Voor de goeiste platenzaken moet je nu naar Amsterdam, hoewel het daar ook behelpen is. Hopelijk blijven Concerto en Fame nog een tijdje bestaan.
0
geplaatst: 16 mei 2009, 12:11 uur
Bij The Field - Yesterday and Today (2009):
tuktak schreef:
opzich ook knap hoe je in elke post het woord winkel kunt verwerken...
Stoort jou dat zo, tuktak? De winkel, die toevallig Velvet het is mijn thuiswinkel, waar je in tegenstelling tot vele andere landelijk bekende winkels een prima voorraad muziek kunt vinden waarvan ze bij de Recordshop niet eens weten dat het bestaat. De prijzen zijn zéér schappelijk en bestelingen kun je bij Velvet(!) altijd plaatsen en tenslotte heb je er personeel rondlopen met verstand van zaken. Ik kom er graag en binnenkort kom ik er weer, want er staat heel wat op stapel wat binnen mijn smaak ligt. De naam van de winkel , tuktak, niet vergeten Velvet in Breda!!!!.En voor je gaat reageren, ik word hier niet voor betaald.opzich ook knap hoe je in elke post het woord winkel kunt verwerken...
0
geplaatst: 25 mei 2009, 00:32 uur
vin13 schreef:
Bestaat die mooie zaak met een soort treincoupé-inrichting nog in Middelburg?
Bestaat die mooie zaak met een soort treincoupé-inrichting nog in Middelburg?
Je bedoelt Perron 2 da's alleen geen muziek zaak, maar een Strip winkel
0
geplaatst: 25 mei 2009, 00:38 uur
thelion schreef:
(quote)
Altijd leuk als er gestript wordt in een platenzaak.
Mijn twee hobbies verenigd.
0
geplaatst: 25 mei 2009, 01:04 uur
deric raven schreef:
(quote)
Hoezo kijken (a) of doen (b)?
Indien (b): wanneer is je volgende optreden en waar?
0
geplaatst: 26 mei 2009, 18:50 uur
Dankzij Stijn_Slayer heb ik in Arnhem de Waaghals ontdekt. Geweldige zaak voor tweede hands vinyl!
Achteraf heb ik gezien dat hij in dit topic al vaker is genoemd, net als die andere fijne zaak in Arnhem (Kroesse), die ik al veel langer kende.
Vanaf nu zijn dit dus mijn twee favo platenzaken.
Achteraf heb ik gezien dat hij in dit topic al vaker is genoemd, net als die andere fijne zaak in Arnhem (Kroesse), die ik al veel langer kende.
Vanaf nu zijn dit dus mijn twee favo platenzaken.
0
geplaatst: 27 mei 2009, 07:30 uur
Afgelopen zaterdag weer bij Amoeba in Los Angeles geweest. Voor 300 dollar aan CD's meegenomen. Wat een wereldzaak is dit toch, echt helemaal super.
0
geplaatst: 21 juni 2009, 10:52 uur
Volgende week ga ik 2 dagen naar Amsterdam. Zijn er daar aan te raden cd-winkels?
0
geplaatst: 27 juni 2009, 10:23 uur
In Muziek > Nieuws > R.I.P Muziekindustrie? Goeie zaak!:
Ik was gisteren in Zwolle en zag dat Van Leest was vervangen door Game Mania.
Het volgende bericht stond in het Noordhollands Dagblad.
Van Leest vervangen door Free Record Shop
De cd- en dvd-winkel Van Leest verdwijnt binnenkort uit het straatbeeld van de Alkmaarse binnenstad. Dat heeft de Free Record Shop Holding, eigenaar van Van Leest, bevestigd.
Van Leest is nu nog gevestigd aan de Payglop. Deze winkel zal volgens de nu geldende planning in de loop van augustus zijn omgebouwd tot een Free Record Shop. De vestiging van Free Record Shop aan de Laat blijft bestaan. Die aan de Langestraat wordt omgebouwd tot een Game Mania-zaak. Ook Game Mania valt onder de FRS Holding. Die winkel is gericht op de fors groeiende markt voor videogames.
Volgens Olaf Zwijnenburg, directeur van Van leest en Free Record Shop is de holding bezig met het 'optimaliseren van zijn winkelnetwerk'. In een krimpende cd-markt passen niet twee verschillende winkelketens die hetzelfde doen, vindt FRS Holding. Dat betekent niet dat FRS Holding het aantal winkels vermindert. ,,Van Leest verdwijnt als formule. De winkels gaan over naar FRS'', aldus Zwijnenburg.
Voor 'entertainment' (muziek, film, spelletjes) kan men straks terecht aan de Payglop en de Laat. Voor de videogames aan de Langestraat. De Game Mania-winkel wordt begin september geopend, aldus Zwijnenburg.
Het volgende bericht stond in het Noordhollands Dagblad.
Van Leest vervangen door Free Record Shop
De cd- en dvd-winkel Van Leest verdwijnt binnenkort uit het straatbeeld van de Alkmaarse binnenstad. Dat heeft de Free Record Shop Holding, eigenaar van Van Leest, bevestigd.
Van Leest is nu nog gevestigd aan de Payglop. Deze winkel zal volgens de nu geldende planning in de loop van augustus zijn omgebouwd tot een Free Record Shop. De vestiging van Free Record Shop aan de Laat blijft bestaan. Die aan de Langestraat wordt omgebouwd tot een Game Mania-zaak. Ook Game Mania valt onder de FRS Holding. Die winkel is gericht op de fors groeiende markt voor videogames.
Volgens Olaf Zwijnenburg, directeur van Van leest en Free Record Shop is de holding bezig met het 'optimaliseren van zijn winkelnetwerk'. In een krimpende cd-markt passen niet twee verschillende winkelketens die hetzelfde doen, vindt FRS Holding. Dat betekent niet dat FRS Holding het aantal winkels vermindert. ,,Van Leest verdwijnt als formule. De winkels gaan over naar FRS'', aldus Zwijnenburg.
Voor 'entertainment' (muziek, film, spelletjes) kan men straks terecht aan de Payglop en de Laat. Voor de videogames aan de Langestraat. De Game Mania-winkel wordt begin september geopend, aldus Zwijnenburg.
0
geplaatst: 27 juni 2009, 20:48 uur
Was laatst in Utrecht en zag dat ze bij Da Capo onder in de kelder nu HONDERDEN singles hebben voor 1 euro en alle lp's 2,50! Het is zeker de moeite waard om daar eens tussen te snuffelen!
En is Playland in Delft inmiddels al opgedoekt, weet iemand dat?
En is Playland in Delft inmiddels al opgedoekt, weet iemand dat?
0
fastpulseboy
geplaatst: 27 juni 2009, 22:29 uur
fastpulseboy schreef:
venray zelf nog niet..........
venray zelf nog niet..........
grapje
maar van leest? Zat iemand daar nog op te wachten?
en valt dat ook onder muziekindustrie? (ik dacht dat het over platenmaatschappijen ging enzo)
0
geplaatst: 27 juni 2009, 23:00 uur
fastpulseboy schreef:
grapje
en valt dat ook onder muziekindustrie? (ik dacht dat het over platenmaatschappijen ging enzo)
(quote)
grapje
Nee dit gaat over echte (goede) platenzaken; maar voor de minder bedeelde zielen onder ons, 'dubbelt' FRS (ik vreetrecordsop), maar eerder nog Van Leest als platenzaak. En dan te bedenken dat in een vorig Breukenhoviaans leven de eigenaar ELPEE bestierde, waar ik destijds o.m. - een thans hevig betreurd verlies - The Return of the Durutti Column,originele uitgave, vandaan haalde, tweedehands voor 5 florijnen.
0
geplaatst: 27 juni 2009, 23:22 uur
Voor de platen niet. Voor de DVD's wel.
0
geplaatst: 28 juni 2009, 08:39 uur
Toen ik er 3 weken geleden langs kwam was het hele pand leeg, dus ik neem aan van wel.
0
geplaatst: 28 juni 2009, 16:14 uur
Petur schreef:
Klopt, sinds ruim een maand nu. En dat zat eraan te komen nadat ik een half jaartje geleden de eerste berichten las over de keuze van de FRS-holding. In Zwolle zaten FRS en vL een straat van elkaar verwijderd. Dan kun je na zo'n aankondiging raden wat er gaat gebeuren.
En daarmee is het aanbod van serieuze CD- en LP-zaken in mijn woonplaats gereduceerd tot 1 (één!). Nou vooruit, twee, als je het tamelijk uitgebreide aanbod van tweedehandszaak Diskid meerekent. Maar voor een provinciehoofdstad wordt het nu wel héél karig.
fastpulseboy schreef:
Hmm, misschien niet echt, want ze waren in verhouding duur en hadden een mager assortiment, dat zeker niet de diepte in ging. Maar ik moet zeggen dat ik er de laatste twee jaar in Zwolle toch regelmatig binnenstapte. Ik heb mijn collectie flink kunnen uitbreiden met een groot aantal klassiekers die voor € 5,-, 6 of 7,- per stuk werden aangeboden (en soms 6 voor € 25,-). In die zin zal ik die winkel missen.
0
geplaatst: 28 juni 2009, 21:35 uur
@Gaucho: maar volgens mij heb jij dat toch al lang opgelost? 'k zag jouw naam toch ook op het SDG - aankopen web vs winkel: voor mij - afgezien van 2ehands vinyl, meen ik hetzelfde als voor jou: 75 web - 25 winkel?
0
geplaatst: 28 juni 2009, 21:40 uur
Ja die DVD bakken met 3 voor 25 Euro zijn wel aardig. Voor CD's is het een drama, echt zooooooo slecht.
0
geplaatst: 28 juni 2009, 22:37 uur
Mjuman schreef:
@Gaucho: maar volgens mij heb jij dat toch al lang opgelost? 'k zag jouw naam toch ook op het SDG - aankopen web vs winkel: voor mij - afgezien van 2ehands vinyl, meen ik hetzelfde als voor jou: 75 web - 25 winkel?
Ja, klopt. Dat ik Van Leest zal missen is dan ook wat sterk uitgedrukt. Ik kreeg destijds in de gaten dat er daar regelmatig goede CD's voor 5 euro werden afgeprijsd en pikte uit die bakken nog wel eens wat mee. Maar nu dat over is, kom ik op het web minstens zo goed aan mijn trekken, en (dankzij vooral CDwow en Play.com) niet zelden voor dezelfde prijsklasse of soms nog lager.
Mijn (muziek-)winkelbezoek blijft de laatste tijd eigenlijk beperkt tot de lokale Plato-vestiging, dus dat percentage ligt nu eerder op 85 web/15 winkel, schat ik.
0
Pastichio Rocker
geplaatst: 1 juli 2009, 15:29 uur
Als ik nog leuke cd's wil scoren die binnen mijn smaak vallen moet ik tegenwoordig naar Amsterdam. De Plato in Utrecht verkoopt al jaren dezelfde zooi (en de nieuwe locatie is er ook niet beter op geworden: veel te donker!) en verder heb je alleen nog de Plaatboef, maar voor de obscuurdere electronische muziek vang je bot. Maar je merkt dat de meeste artiesten nu ook allemaal overstappen naar internet en iTunes enzo. Hele vervelende ontwikkeling, aangezien ik graag iets fysieks wil hebben.
0
geplaatst: 1 juli 2009, 16:51 uur
ja weg, is nu een kralen (:?) zaak. Maar dit ligt meer aan de boetes welke de eigenaar moest betalen voor het steeds weer aanbieden van bootlegs dan dat er geen cd's meer verkcoht werden bij hem.
0
geplaatst: 1 juli 2009, 17:54 uur
vigil schreef:
ja weg, is nu een kralen (:?) zaak. Maar dit ligt meer aan de boetes welke de eigenaar moest betalen voor het steeds weer aanbieden van bootlegs dan dat er geen cd's meer verkcoht werden bij hem.
(quote)
dan kan je beter zonder zo`n platen zaak - want de artiesten verdienen geen cent van die bootlegs
0
geplaatst: 1 juli 2009, 18:14 uur
TerryA schreef:
dan kan je beter zonder zo`n platen zaak - want de artiesten verdienen geen cent van die bootlegs
(quote)
Jawel, principieel dan, maar je wilt niet weten hoeveel ik er weggehaald heb, toen alles wegging voor 2,50 per lp - en daar zaten leuke dingen tussen. Benieuwd waar alles is heengegaan, want zelfs toen bekend was dat ie dichtging heeft die man nog partijen opgekocht - naar die Velvet vinyl outlet wellicht? Iemand?
* denotes required fields.