MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic

zoeken in:
Pas nog de nieuwe van Kylie: met kortingsactie 8,99 maar omdat ik in het buitenland zat dacht ik 'komt later wel'. Dag later keihard 15,99. Dat betaal je bij de freerecordshop tegenwoordig ook bijna.
Ik bestel bijna alleen nog maar bij amazon.uk ook omdat je het na versturing binnen 2 dagen thuis hebt en je zeker weet dat het niet 'Maleisie persingen' zijn wat bij cd-wow soms het geval is.
Toch blijf ik cd-wow wel in de gaten houden want soms heb je nog wel koopjes zelfs met nieuwe releases zoals genoemde Kylie (die ik gewoon gelijk had moeten bestellen blijkt nu).

Wat ik wel een nadeel van Amazon.co.uk vind is dat je heel veel beschadigde doosjes krijgt.

Shangri-la schreef:
Wat ik wel een nadeel van Amazon.co.uk vind is dat je heel veel beschadigde doosjes krijgt.

Pas één keer meegemaakt - en die doosjes kosten 40 ct of zo. En tweedehands bij Amazon - da's echt koopjes doen. Vaak overstijgen de verzendkosten (1,79 GBP per cd) de kosten van de cd ruim.

Shangri-la schreef:

Ik heb het nu 2x met CDWow gehad. Eerst met Different van Kate Ryan en pas nog met ArchAndroid van Janelle Monáe. Zo erg vind ik het niet want je kan ze makkelijk vervangen... al blijft het natuurlijk irritant.

Waar ik me wel aan erger is dat er weer een order van mij in de backorder is gekomen. Begin maart was dat ook zo met Kala van M.I.A. waar ik toen 3 maanden op heb moeten wachten.

Mjuman schreef:
(quote)

Pas één keer meegemaakt - en die doosjes kosten 40 ct of zo. En tweedehands bij Amazon - da's echt koopjes doen. Vaak overstijgen de verzendkosten (1,79 GBP per cd) de kosten van de cd ruim.

I know, ik heb er cd's vandaan die maar 0,01 pond kosten dus dat is echt lachwekkend goedkoop. Dat weegt ruimschoots tegen die kapotte doosjes op.

Ook ik ben wel zo'n beetje uitgekeken bij CD-WOW. En ook ik had de ervaring dat titels op mijn wensenlijstje opeens van pakweg 6,99 naar 13,99 doorschoten. En dan gaat het soms om midprice cd's die je hier in de winkel met een beetje geluk voor 7,99 tegenkomt.

Soms is het ook niet te rijmen: ik kocht onlangs een paar reissues van Split Enz voor 7,99 (6,99 met kortingsbon, want die gebruik ik nog steeds). Dat is heel goedkoop voor Australische import, maar toen ik er van de week nog eentje bij wilde bestellen (het album Corroboree) bleek die opeens 16,99, terwijl sommige andere nog steeds 8,99 kosten.

Ik heb nog een voucher vanwege 10 aangekochte cd's, maar ik weet amper hoe ik die moet besteden. Het zal uiteindelijk wel lukken, maar met deze prijzen ga ik toch op zoek naar alternatieven.

Die vind ik momenteel vooral in play.com (óók met interessante third party sellers), amazon, eBay en een enkele keer bij bol.com (3 voor 20 euro). In tegenstelling tot de meesten van jullie vind ik Amazon.co.uk per saldo nog altijd duur uitvallen. Om te beginnen komt er VAT-belasting bij, vervolgens nog 2 à 3 pond shipping costs en uiteindelijk is ook de omrekenkoers in euro's niet bepaald aantrekkelijk. En door de lage euro is bestellen bij Amazon.com (wat ik als liefhebber van Amerikaanse pop en rock nog wel eens deed) momenteel helemaal geen optie.

Ik ken ze hoor, die cd's van 0,01 pond bij Amazon.co.uk. - ik heb er zelf ook een paar gekocht. Maar moeilijk verkrijgbare of vervallen cd's zijn bij 'third party sellers' vaak veel duurder. Zo gauw een cd niet meer leverbaar is via de officiële kanalen, schieten de prijzen omhoog. Een kwestie van vraag en aanbod, ik weet het, maar wel heel vervelend.

Al met al betekent de teloorgang van CD WOW momenteel vooral veel zoekwerk en prijzen vergelijken. Jammer, maar helaas.

gaucho schreef:
Ik heb nog een voucher vanwege 10 aangekochte cd's, maar ik weet amper hoe ik die moet besteden. Het zal uiteindelijk wel lukken, maar met deze prijzen ga ik toch op zoek naar alternatieven.

Gewoon een paar weken of maand geduld hebben. Prijzen zijn echt heel variabel de laatste +-8 maanden.

Stijn_Slayer
Veel midprice cd's zijn inmiddels duurder op cdwow dan in de winkel. Nieuwe cd's zijn goedkoper, en verder is het momenteel vooral zoeken naar koopjes (al zijn die inmiddels minstens €4,50 à €5, en zie ik ze steeds minder).

Laatst ben ik daarom sinds lange tijd weer eens de tweedehands platenzaak ingegaan, waar ik veel platen in (near) mintconditie vond voor gemiddeld €3, en zelfs een aantal cd's van bijv. the Kinks voor €2. Of je nou heel cdwow afzoekt of de platenbakken doorzoekt, dat scheelt qua tijd toch niets. Ik koop ook weer regelmatiger cd's via marktplaats.

Ik heb ook een keer iets via de nieuwe tweedehands mogelijkheden van bol.com besteld, al is dat over het algemeen nog niet erg goedkoop.

Muziek.nl heb ik ook eens geprobeerd:
11686871 Wishbone Ash - Clan Destiny -11tr- (CD) € 3.95 Backorder 1 € 3.95
11644626 Wishbone Ash - Transmissions + Book (CD) € 3.95 Backorder 1 € 3.95
51255 Katjar - Migrations (CD) € 2.95 Stock 1 € 2.95
11663947 Rupa & The April Fishes - Extraordinary Rendition (CD) € 0.95 Backorder 1 € 0.95
280664 Silver Apples - Silver Apples (CD) € 2.50 Stock 1 € 2.50

Al kan ik het me eigenlijk niet voorstellen dat die cd van Rupa bezorgd wordt, 95 cent terwijl die gemiddeld zo'n 15 euro kost.

tjah, de mooie tijden van cdwow lijken te zijn vergaan. Maar wat denken jullie, komen ze weer terug??

Stijn_Slayer schreef:
Veel midprice cd's zijn inmiddels duurder op cdwow dan in de winkel.

Was mij ook al opgevallen: opmerkelijk eigenlijk.

Stijn_Slayer
GraveyardJunkie schreef:
tjah, de mooie tijden van cdwow lijken te zijn vergaan. Maar wat denken jullie, komen ze weer terug??

Als we nou allemaal afspreken dat we niets meer kopen bij ze, dan lukt het misschien.

Mijn zegen heb je. Heb al weken niets meer gekocht bij cd-wow.

Ik val inmiddels regelmatig weer terug op e-bay. Vind ik meestal wel de cd die ik zoek en het is, inclusief verzendkosten, een acceptabele oplossing.

Het aardige is: desnoods koop je het 2e hands als het nieuw te duur is of niet te krijgen.

Ik doe ook mee. Ik heb zojuist mijn laatste kortingsbon ingewisseld en ben voorlopig niet van plan om iets bij CDwow te bestellen. De prijzen zijn inderdaad de pan uitgerezen. Net als Musician ben ik ook weer teruggevallen op Ebay.

Ik niet. Ik blijf ze gewoon betrekken in mijn shopping-mix. De laatste maanden had ik maar weinig gekocht bij CD Wow, maar gek genoeg leken de prijzen afgelopen weekend even terug op het 'oude' niveau. Ik had nog drie kortingsbonnen van een euro die je de hele maand juli kon besteden en besloot nog wat rond te neuzen op de site.
En ik kwam toch wel heel aardige dingen tegen: Arcadia voor € 3,99, Long road out of Eden voor € 5,99, twee Disco Discharge-verzamelaars voor € 6,99 en twee Tangerine Dream-albums voor € 4,99. Allemaal met kortingsbon van een euro meegerekend, dat wel, maar dit is toch prima te doen.

Ik keek gisteren opnieuw op de site, maar inmiddels blijken de prijzen alweer gemiddeld met 2 euro gestegen te zijn. Blijft raar, maar kennelijk loont het de moeite om er regelmatig rond te kijken.

Maar de mooie tijden lijken voorbij, ja. Ik koop ook meer elders, al vind ik eBay lang niet altijd een geslaagde optie. Met verzendkosten erbij (zeker uit de VS, waar ik helaas de meeste leuke dingen zie) wordt het al gauw minder aantrekkelijk. Ik koop momenteel gewoon een stuk minder dan voorheen, en eigenlijk vind ik dat niet zo erg. Heb ik meer gelegenheid om al mijn aankopen van het afgelopen jaar eens goed te beluisteren.

wat juist zo mooi was aan cd-wow was de combinatie van lage prijzen, heel uitgebreid assortiment, geen verzendkosten en goede service. Een daarbij komen ook nog de vele acties en kortingsdagen bij. Maar ja, misschien als de euro weer wat stijgt t.o.v. de dollar dat de prijzen weer wat zakken, de klandizie toeneemt en zo het assortiment weer uitgebreid wordt en de oude tijden herleven... zucht.. nu donder ik van me wolk af..

Stijn_Slayer
Hebben anderen trouwens ook veel problemen met de site van cdwow. Toch al zeker drie maanden is de site ontiegelijk sloom, en blijft deze constant haken, waardoor de rest van m'n Internet ook niet meer reageert.

Soms is het zelfs zo erg dat ik niet eens een album kan opzoeken, laat staan bestellen.

Het is de laatste tijd een grote amateuristische bende in ieder geval...

Er is in de afgelopen week wel een paar keer storing geweest maar momenteel heb ik geen problemen met de site.

Bij mij is ook alles prima (behalve de prijzen dan)

Waar is het naar jullie idee om nu het beste te kopen (liever geen tweedehands)

Masimo schreef:

Mijn tip. Blijf prijzen vergelijken. Cosmox en Bol willen ook wel eens stunten met prijzen.

Dat klopt. En de Free Recordshop (jawel!) heeft soms ook heel aardige dingen.

Ik ben ook een groot voorstander van de platenzaak maar juist de FRS is bij uitstek een keten die via internet meer in huis heeft dan die armoedige filialen. En zelfs af en toe tegen heel redelijke prijzen.

In die winkels kun je nooit wat vinden en weet ik meestal niet hoe snel ik er weer uit moet zijn. Maar op internet oogt het heel aardig, overzichtelijk en toch ook goedkoop.

Maar ik heb er nog nooit iets besteld, dus ik weet niet hoe de toeleverings service is!

musician schreef:
Dat klopt. En de Free Recordshop (jawel!) heeft soms ook heel aardige dingen.

Ik ben ook een groot voorstander van de platenzaak maar juist de FRS is bij uitstek een keten die via internet meer in huis heeft dan die armoedige filialen. En zelfs af en toe tegen heel redelijke prijzen.

In die winkels kun je nooit wat vinden en weet ik meestal niet hoe snel ik er weer uit moet zijn. Maar op internet oogt het heel aardig, overzichtelijk en toch ook goedkoop.

Maar ik heb er nog nooit iets besteld, dus ik weet niet hoe de toeleverings service is!

Ik heb anders vandaag nog bij een Free Record filiaal 3 heel goeie cd`s gekocht voor tesamen 16 euro. Ze hadden een flinke bak cd`s voor 5 euro per stuk staan en daar zaten prima titels tussen. Het is dan geen obscure meuk, maar een beetje mainstream, maar toch zeker niet verkeerd hoor. (Nog steeds spijt dat ik Iron Maiden - Number of the Beast en Rolling Stones - Goats Head Soup heb laten staan voor die 5 euro. )

Masimo schreef:

Ik ben het met de anderen eens: kijken en vergelijken tussen verschillende webshops is nu de beste optie. Tot vorig jaar sprong CD Wow er vrijwel altijd als goedkoopste uit als ik prijzen ging vergelijken, maar dat is nu zeker niet meer zo. Momenteel kun je niet zeggen dat er één aanbieder duidelijk de goedkoopste is.

Ik switch nu heen en weer tussen Play.com, eBay, Amazon.co.uk en de Amerikaanse aanbieder Deep Discount, die volgens mij veruit de goedkoopste is als je het moet hebben van CD's die uitsluitend in de VS verkrijgbaar zijn.

En inderdaad, soms hebben Bol.com (veel voor € 7,99 en 3 voor 20 euro), FRS/Van Leest (veel oudere titels voor vijf euro), Kroese en Cosmox ook wel eens leuke aanbiedingen. Cosmox is helaas nooit goedkoper dan € 8,99 (geen verzendkosten), maar er staat tegenover dat ze regelmatig titels voor die prijs aanbieden die overal elders duurder zijn.

Overigens slaat bij mij de website van CD Wow ook met enige regelmaat op tilt. Na een zoekopdracht krijg ik de boodschap 'It's not you, it's us', met de uitleg dat het kennelijk aan hun zoeksysteem ligt. Op zich wel netjes, die uitleg, maar het is nu al een paar weken aan de gang en het zou handig zijn (in de eerste plaats voor henzelf) als het verholpen zou worden.

Ik had het woensdag 3 augustus dat de site vrijwel de hele middag, avond en nacht plat lag.
En bij het gebrek aan een creditcard ben ik bijna wel gedwongen om te bestellen bij cd-wow. Of weet iemand nog een vergelijkbare webwinkel met Ideal of acceptgiro betaalmogelijkheden??

Bol.com

@GraveyardJunkie: ik ben bang dat je je dan inderdaad tot binnenlandse aanbieders zult moeten beperken. Naast bol.com, die ik verhoudingsgewijs vrij duur vind, kunnen cosmox.nl, kroese online, plato of NLstore aardige alternatieven zijn. Ook hier geldt: per album vergelijken welke aanbieder de beste prijs heeft.

Heb je trouwens wel eens een PayPal-account overwogen? Daarmee kun je bij sommige buitenlandse websites ook zonder creditcard terecht.

Bol.com is niet altijd even goedkoop, maar er zijn soms toch wel goedkope dingen tussen te vinden, en ik heb er al een aantal keer tweedehandse cd's gekocht, die zijn echt ontzettend goedkoop, en in prima staat. (en ook nog eens ontzettend snel binnen!)

Ja, die mogelijkheid bieden ze ook sinds kort, zag ik. Kan interessant zijn. Ik heb er nog geen gebruik van gemaakt, maar de feedback van de kopers (goed dat ze die mogelijkheid hebben ingebouwd) ziet er over het algemeen tamelijk betrouwbaar uit.

Stijn_Slayer
Eén keer gedaan. Jammer dat je niet kan bieden, maar het werkt in principe prima.

tjah bol.com... prima site voor dvd's en boeken, maar qua cd's vind ik ze toch wat minder. Plato kende ik al en tot voor kort zat er een zaak in Den Haag. Die is nu helaas opgedoekt. Vroeger bestelde ik heel veel cd's bij plato maar het aanbod is nu een stuk minder helaas. Cosmox is idd een goede en kroese en NLstore kende ik nog niet. Ga ze zeker even bekijken. Paypal account is ook een goede tip, maar het wordt nu gewoon tijd voor een creditcard denk ik zo. Bedankt voor de info, beste mensen!!

Ik kreeg een e-mail van cd-wow of ik een recensie wilde schrijven bij mijn laatst aangeschafte product. In ruil daarvoor krijg je een voucher van 2 euro. Ik heb het maar eens geprobeerd. Binnen 3 dagen krijg ik antwoord of hij geplaatst wordt. (volgens mij beoordelen ze hem op ongepaste uitingen ofzo)
In ruil voor een kortingsbon wil ik best een kleine recensie schrijven hoor.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:00 uur

geplaatst: vandaag om 06:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.