Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic
zoeken in:
0
geplaatst: 19 augustus 2010, 19:55 uur
platedraaier schreef:
Ze hebben de recensie 4 dagen geleden al geplaatst en ik heb nog niets van een waardebon gezien.
Het viel me ook op dat ik na 10 aankopen geen waardebon meer kreeg. Nu blijkt dat je 10 aankopen binne 60 dagen moet doen. Ik zat op 62 dagen.
(quote)
Ze hebben de recensie 4 dagen geleden al geplaatst en ik heb nog niets van een waardebon gezien.

Het viel me ook op dat ik na 10 aankopen geen waardebon meer kreeg. Nu blijkt dat je 10 aankopen binne 60 dagen moet doen. Ik zat op 62 dagen.
FYI:
[I see the Reviews were listed on 17/8/2010]. I would like to inform you it can take up to 2 weeks for the vouchers to be issued.
Therefore I request you wait a few more days as you should receive the voucher shortly
0
geplaatst: 19 augustus 2010, 20:21 uur
Stijn_Slayer schreef:
Het bezorgen gaat sneller, maar nu duurt het weer véél langer voor ze het eindelijk verzenden.
Het bezorgen gaat sneller, maar nu duurt het weer véél langer voor ze het eindelijk verzenden.
Laatste bestelling eergisteren gedaan en ik kreeg gisteren al bericht dat de albums verstuurd zijn

0
geplaatst: 19 augustus 2010, 20:28 uur
Ik zou willen voorstellen dat - met al die free publicity hier - CDWOW maandelijks 0,5 - 1% van de Nederlandse omzet als donatie overmaakt naar MusicMeter. Die omzet zal echt wel grotendeels tot MuMe terug te leiden zijn.
Heb zelf in het verleden ook wel eens mensen (niet MuMe-folks) op het bestaan van CDWOW geattendeerd. Na een dispuut dat niet tot mijn tevredenheid werd opgelost, ben ik afgehaakt. Inmiddels weer trouw aan mijn oude liefde Amazon (vooral co.uk: lees ook de opmerking van ROE); we go way back, all the way to 1996.
De reden: de prijzen en hun klachtenafhandeling - heel professioneel en altijd tot tevredenheid stemmend.
Heb zelf in het verleden ook wel eens mensen (niet MuMe-folks) op het bestaan van CDWOW geattendeerd. Na een dispuut dat niet tot mijn tevredenheid werd opgelost, ben ik afgehaakt. Inmiddels weer trouw aan mijn oude liefde Amazon (vooral co.uk: lees ook de opmerking van ROE); we go way back, all the way to 1996.
De reden: de prijzen en hun klachtenafhandeling - heel professioneel en altijd tot tevredenheid stemmend.
0
geplaatst: 19 augustus 2010, 20:40 uur
Ja, je kunt inderdaad niet zeggen dat de naam cdwow in de vergetelheid zal raken.
Maar ik constateer wel dat ook andere leveranciers inmiddels regelmatig worden genoemd.
Ik had vandaag hier nog willen schrijven dat ik geen enkele klacht heb over toelevering en afwikkeling van de bestelling van een cd bij de FRS, dat wilde ik toch ook een keer gedaan hebben. Dus bij deze.
Maar het is wel een heel leerzaam topic, handig ook dat ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Misschien van naam veranderen en er een algemeen topic van maken?
Maar ik constateer wel dat ook andere leveranciers inmiddels regelmatig worden genoemd.
Ik had vandaag hier nog willen schrijven dat ik geen enkele klacht heb over toelevering en afwikkeling van de bestelling van een cd bij de FRS, dat wilde ik toch ook een keer gedaan hebben. Dus bij deze.
Maar het is wel een heel leerzaam topic, handig ook dat ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Misschien van naam veranderen en er een algemeen topic van maken?
0
geplaatst: 19 augustus 2010, 20:45 uur
Hoe lang was de levertijd van FRS? Verzendkosten? En was de cd nieuw en gesealed? Want de FRS heeft vaak best mooie aanbiedingen en van de week heb ik ook eens getwijfeld om daar te bestellen. In de winkel zien de doosjes er vaak zo slecht uit bij hen.
0
geplaatst: 19 augustus 2010, 20:49 uur
@Musician: da's een goeie suggestie. Ik heb al vaker geopperd dat bepaalde topics (platenzaken, concerten) op een soort service-pagina (statisch, te onderhouden door een topic owner) zouden kunnen worden gezet.
Dit zou daar ook bij kunnen; met een een regelmatige update in de vorm van waardering (rating) van de verschillende leveranciers. Opvallend dat er nog steeds mensen zijn (ook hier) die nog geen ervaring hebben met e-tailers. Zoals ROE al aangeeft bij "Platenzaken" zijn de prijsverschillen met retailers (hij noemt Plato) echt wel shocking groot te noemen.
Dit zou daar ook bij kunnen; met een een regelmatige update in de vorm van waardering (rating) van de verschillende leveranciers. Opvallend dat er nog steeds mensen zijn (ook hier) die nog geen ervaring hebben met e-tailers. Zoals ROE al aangeeft bij "Platenzaken" zijn de prijsverschillen met retailers (hij noemt Plato) echt wel shocking groot te noemen.
0
geplaatst: 19 augustus 2010, 20:51 uur
Ja, de cd van de FRS was nieuw, in plastic folie. Grote kartonnen beschermhoes er om heen voor de adresgegevens. Na een dag of 3 (werkdagen). Duur was de cd overigens niet. Dus ik vond een eerste kennismaking wel een ster of wat waard, zo niet het maximum. Wel 1,95 verzendkosten. Maar je kunt als alternatief de cd ophalen bij de plaatstelijke FRS, als keuze.
0
geplaatst: 19 augustus 2010, 20:58 uur
@ mjuman: misschien moeten we even over zo'n topic nadenken, horen of het kan en overleggen met het mume-team.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 19 augustus 2010, 21:03 uur
Heeft iemand ervaring met play.com?
Buiten het feit dat hun pond-euro koers wel erg scheef is (zal wel met die gratis verzendkosten te maken hebben) kan die site (soms) ook best aantrekkelijk zijn zo te zien.
Of zijn er negatieve ervaringen mee?
Buiten het feit dat hun pond-euro koers wel erg scheef is (zal wel met die gratis verzendkosten te maken hebben) kan die site (soms) ook best aantrekkelijk zijn zo te zien.
Of zijn er negatieve ervaringen mee?
0
sxesven
geplaatst: 19 augustus 2010, 21:20 uur
Play is uitstekend, alleen soms/vaak wat aan de dure kant. Voor boeken echter altijd een uitkomst geweest; hadden ze al lang voordat CDWow ermee begon, ook zonder verzendkosten. Soms kun je er echter wel wat leuks vandaan halen. Let wel op wie het product aanbiedt; naast Play zelf zijn er ook individuele verkopers (dan staat er "from (prijs)" i.p.v. enkel de prijs) vergelijkbaar met Discogs, eBay, Marktplaats, etc. Check dan wel goed de feedback e.d. en houd in je achterhoofd dat je dan meestal géén nieuwe items koopt. Zelf nog nooit gedaan, de feedback die ik weleens check als een product me interesseert valt eerlijk gezegd vaak nogal tegen.
Play zelf echter gewoon goed, nog nooit problemen mee gehad!
Play zelf echter gewoon goed, nog nooit problemen mee gehad!

0
geplaatst: 19 augustus 2010, 22:34 uur
Ik sluit me compleet bij sxesven aan; hun prijzen zijn niet altijd even scherp en je moet in de gaten houden met welke aanbieder je nu eigenlijk te maken hebt, maar ik heb nog nooit problemen gehad bij Play.com.
0
geplaatst: 19 augustus 2010, 22:57 uur
Ik sluit me aan bij de vorige sprekers. Ben een tijd redelijk actief in gaan slaan bij Play.com maar ik vind ze nu net iets te duur. Ook het bestellen bij derden via Play.com bevalt me altijd prima (en is goedkoper).
0
geplaatst: 19 augustus 2010, 23:32 uur
Same here, goede ervaringen met play.com
Vrijwel altijd redelijk snel geleverd en die ene keer dat er iets kwijtraakte (van de 103 bestellingen) werd een nieuw exemplaar opgestuurd.
Ook een aantal keer via play.com bij moviemars besteld. Duurde wat langer voordat die bestellingen binnen waren, maar verder prima.
Vrijwel altijd redelijk snel geleverd en die ene keer dat er iets kwijtraakte (van de 103 bestellingen) werd een nieuw exemplaar opgestuurd.
Ook een aantal keer via play.com bij moviemars besteld. Duurde wat langer voordat die bestellingen binnen waren, maar verder prima.
0
geplaatst: 19 augustus 2010, 23:48 uur
musician schreef:
@ mjuman: misschien moeten we even over zo'n topic nadenken, horen of het kan en overleggen met het mume-team.
Wat is precies het idee? Dit topic omdopen in een algemeen online bestellen topic? Of per online shop (marktplaats/ebay, play.com, cosmox, bol.com, cdwow, etc.) een apart topic aanhouden?
Er kan inderdaad wel wat meer structuur in, dat ben ik wel met jullie eens.
0
geplaatst: 19 augustus 2010, 23:55 uur
herman schreef:
Wat is precies het idee? Dit topic omdopen in een algemeen online bestellen topic? Of per online shop (marktplaats/ebay, play.com, cosmox, bol.com, cdwow, etc.) een apart topic aanhouden?
(quote)
Een generiek info-topic ervan maken, met de klemtoon op info.
Zoals al eerder gesuggereerd: dit is eigenlijk meer iets voor een 'statische' info-pagina, die kan worden bijgewerkt door een mod of een een aangewezen topic owner.
Een plek waar info over alle E-tailers te vinden is, aangevuld met tips per site en simpel gewoon een rating; onderverdeeld in een aantal aspecten - zoals daar zijn: prijs, service, tijdigheid/nakomen, en duidelijke info.
Die rating-info kan worden geaggregeerd en regelmatig worden bijgewerkt (met feedback van users), zodat we dan een soort barometer hebben over de performance van een E-tailer, gewogen aan de hand van die 4 - 5 aspecten (en het belang dat daaraan wordt gehecht).
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 20 augustus 2010, 12:28 uur
aERodynamIC schreef:
Ook het bestellen bij derden via Play.com bevalt me altijd prima (en is goedkoper).
Ook het bestellen bij derden via Play.com bevalt me altijd prima (en is goedkoper).
Staat Play.com er in dat geval garant voor dat je hoe dan ook een exemplaar krijgt, of anders je geld terug?
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 12:35 uur
Mjuman schreef:
Zoals al eerder gesuggereerd: dit is eigenlijk meer iets voor een 'statische' info-pagina, die kan worden bijgewerkt door een mod of een een aangewezen topic owner.
Een plek waar info over alle E-tailers te vinden is, aangevuld met tips per site en simpel gewoon een rating; onderverdeeld in een aantal aspecten - zoals daar zijn: prijs, service, tijdigheid/nakomen, en duidelijke info.
Die rating-info kan worden geaggregeerd en regelmatig worden bijgewerkt (met feedback van users), zodat we dan een soort barometer hebben over de performance van een E-tailer, gewogen aan de hand van die 4 - 5 aspecten (en het belang dat daaraan wordt gehecht).
Sluit mij hierbij volledig aan, lijkt mij het beste idee. Als het goed bevalt en het werkt goed, zouden er op den duur misschien ook niet E-tailers bij kunnen worden betrokken.
In dat geval krijgen we prachtige (aanvullende) overzichten van alle denkbare platenzaken (per plaats) zodat je bij een uitje in den lande kunt bekijken of er nog interessante verkooppunten in de buurt zijn....

0
geplaatst: 20 augustus 2010, 13:16 uur
Ik begrijp het idee, wil er wel mee aan de slag ook. Is dit een aardig format? Ik heb een 'willekeurige' e-tailer genomen:
-----
CD-wow - http://www.cd-wow.com
Assortiment: voornamelijk pop, rock, populaire segment andere genres
Geluidsdragers: cd's, vinyl, dvd's
Prijsniveau: uitstekend
Snelheid van leveren: matig
Kwaliteit van leveren: goed
Helpdesk: redelijk
Algemene rating: goed
Overig:
Tips:
- CD Wow heeft regelmatig kortingsacties, het is raadzaam alleen te bestellen tijdens deze kortingsacties.
- Je kunt vouchers (kortingsbonnen) verdienen door recensies (danwel Nederlands- of Engelstalig) te schrijven over eerdere bestelde items.
-----
Ik stel me een schaal van slecht, matig, redelijk, goed, uitstekend voor. Eventueel zou het ook in cijfers of MuMe-sterren kunnen. Vijf niveaus is wellicht te weinig. Onder kwaliteit van leveren schaar ik verpakkingsmateriaal en de staat van de CD/doosje. Een betere naam is welkom. Wellicht zou er ook nog kunnen worden vermeld op hoeveel ervaringen een oordeel is gebaseerd.
Ik stel me er verder bij voor dat het topic sticky is en geen discussietopic (daarvoor kunnen we dit topic wel aanhoudne of eventueel per e-tailer een topic aanmaken), al moeten mensen wel nieuwe e-tailers kunnen aandragen (die dan vervolgens worden opgenomen in de openingspost waarin al deze informatie staat).
-----
CD-wow - http://www.cd-wow.com
Assortiment: voornamelijk pop, rock, populaire segment andere genres
Geluidsdragers: cd's, vinyl, dvd's
Prijsniveau: uitstekend
Snelheid van leveren: matig
Kwaliteit van leveren: goed
Helpdesk: redelijk
Algemene rating: goed
Overig:
Tips:
- CD Wow heeft regelmatig kortingsacties, het is raadzaam alleen te bestellen tijdens deze kortingsacties.
- Je kunt vouchers (kortingsbonnen) verdienen door recensies (danwel Nederlands- of Engelstalig) te schrijven over eerdere bestelde items.
-----
Ik stel me een schaal van slecht, matig, redelijk, goed, uitstekend voor. Eventueel zou het ook in cijfers of MuMe-sterren kunnen. Vijf niveaus is wellicht te weinig. Onder kwaliteit van leveren schaar ik verpakkingsmateriaal en de staat van de CD/doosje. Een betere naam is welkom. Wellicht zou er ook nog kunnen worden vermeld op hoeveel ervaringen een oordeel is gebaseerd.
Ik stel me er verder bij voor dat het topic sticky is en geen discussietopic (daarvoor kunnen we dit topic wel aanhoudne of eventueel per e-tailer een topic aanmaken), al moeten mensen wel nieuwe e-tailers kunnen aandragen (die dan vervolgens worden opgenomen in de openingspost waarin al deze informatie staat).
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 15:39 uur
Uitstekend idee! Dit lijkt me ook een prima basisformat, zal nog eens nadenken over eventuele aanvullingen.
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 19:24 uur
Stijn_Slayer schreef:
Staat Play.com er in dat geval garant voor dat je hoe dan ook een exemplaar krijgt, of anders je geld terug?
(quote)
Volgens mij staan ze wel garant. Verkopers zijn ook erg gefocust op een goede beoordeling.
Overigens heb ik mijn 2 cd's gecancelled nadat ik een mail kreeg met het bekende verhaal over delay (ik had zelf een mail gestuurd met de vraag waar het nu bleef).
Ik moet zeggen: als altijd een zeer snelle en correcte service. Binnen enkele uren is het gecancelled en gelijk het geld teruggestort.
Play.com vind ik vreselijk op dat gebied.
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 19:24 uur
Ik kan mij er ook helemaal in vinden (sorry, ik kon even niet eerder reageren), dus een prima initiatief Herman
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 20:57 uur
Ik vind het idee wel goed Herman. Alleen vraag ik me af hoe je aan de ratings komt. Iedereen stemt een keer?
De manier van betalen bij een e-tailer vind ik ook belangrijk om te weten.
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 23:02 uur
platedraaier schreef:
(quote)

Ik heb vandaag een waardebon van € 1ontvangen voor een recensie.

Het duurde idd iets van 2 weken.
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 23:06 uur
Osiris Apis schreef:
(quote)

Dan ben je wel afgezet, op hun pagina staat dat je 1,50 krijgt voor een recentie.
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 23:19 uur
Misschien was mijn recensie geen 1,50 waard. 
Maar op hun site staan trouwens ook € 1.
CD WOW! Nederland - cdwow.nl

Maar op hun site staan trouwens ook € 1.
CD WOW! Nederland - cdwow.nl
0
geplaatst: 20 augustus 2010, 23:29 uur
Vreemd want als je op deze pagina onderop kijkt staat er toch echt 1,50. 
http://www.cdwow.nl/
Edit: Ik zie het al, het geldt maar voor een aantal cd's.

http://www.cdwow.nl/
Edit: Ik zie het al, het geldt maar voor een aantal cd's.

0
geplaatst: 21 augustus 2010, 15:44 uur
platedraaier schreef:
Ik vind het idee wel goed Herman. Alleen vraag ik me af hoe je aan de ratings komt. Iedereen stemt een keer?
Betalingsmethode is een goede, die komt dan bij de algemene info denk ik.
Wat de ratings betreft: ik denk dat ik gewoon mensen via pm ga vragen of ze die ratings willen geven. Denk dat ik dan wel om cijfers ga vragen, want dan is er iets meer ruimte voor differentiatie. Zal dan wel de mensen benaderen die hier over hun bestellingen posten.
0
geplaatst: 24 augustus 2010, 09:07 uur
Dacht ik na zondagavond weer 100 jaar te moeten wachten, is het alwéér uitverkoop van de eeuw!
Vier cd's/dvd's voor 6 euro: je platenkast letterlijk vullen of meesterwerkjes?
Ik ben bang voor het eerste, tenzij je nu eindelijk Susan Boyle voor een prikje in je cd speler wil hebben.
Vier cd's/dvd's voor 6 euro: je platenkast letterlijk vullen of meesterwerkjes?
Ik ben bang voor het eerste, tenzij je nu eindelijk Susan Boyle voor een prikje in je cd speler wil hebben.
0
sxesven
geplaatst: 24 augustus 2010, 09:25 uur
Voor de liefhebbers van metal en aanhangsels is er toch wel wat uit te plukken; ik zie Gojira, Cannibal Corpse (tweemaal), Norma Jean, The Black Dahlia Murder etc. in de 4 voor €6 sectie. Best aardig volgens mij. 

* denotes required fields.