MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic

zoeken in:
CHIEP (crew)
Van sommige albums uit de "50-85%"-reeks klopt de aangeduide prijs dus niet.
Zo kost De Maxx - Longplayer 16 zogezegd slechts € 3, maar als je erop klikt om hem te bestellen is de prijs ineens gestegen naar € 15,99 .

Volgens mij wordt dat later verrekend, als je gaat afrekenen.

Ik had toch nog 4 cd's gekocht voor € 6,00 en toen ik er drie had staan in mijn winkelwagentje gebeurde er nog niets bij het afrekenen. Toen de 4e er bij kwam kelderde opeens alles naar beneden.

Stijn_Slayer
Verdomme, zie ik de Fear and Loathing soundtrack, en de gelijknamige van Wooden Shjips. Klik je ze aan: 'niet op voorraad'.

Wat is dat nou weer voor een ongein, haal het dan meteen uit die koopjeskelder.

CHIEP (crew)
musician schreef:
Volgens mij wordt dat later verrekend, als je gaat afrekenen.
Dat is alleen bij die "2 voor 6" en "4 voor 6".

Ik heb hier wel eens gelezen dat CDWOW na 10 aankopen, de 11e cd gratis geeft. Is dit nog steeds zo? Zit nu nl. op 10 aankopen...

Ongeacht de hoogte van de aanschafprijs van de 11e cd?? Lijkt mij een broodje aap. Wel willen ze wel eens kortingsbonnen geven, tot een euro of 8. Maar ik weet niet of dat van 10 aankopen afhangt.

sxesven schreef:
Voor de liefhebbers van metal en aanhangsels is er toch wel wat uit te plukken; ik zie Gojira, Cannibal Corpse (tweemaal), Norma Jean, The Black Dahlia Murder etc. in de 4 voor €6 sectie. Best aardig volgens mij.

Om daaraan toe te voegen: de nieuwste Foals voor maar liefst 6.59! = 5.40 korting (45%). Netjes

Plus: 4,00 voor Heartland van Owen Pallett (Final Fantasy) = 15,99 korting (80%). Edit: Ik zie dat ik net het laatste exemplaar heb besteld, CDWow lijkt even op zijn kop te staan. Snel zijn is dus een must.

musician schreef:
Ongeacht de hoogte van de aanschafprijs van de 11e cd?? Lijkt mij een broodje aap. Wel willen ze wel eens kortingsbonnen geven, tot een euro of 8. Maar ik weet niet of dat van 10 aankopen afhangt.

Hmmm... we wachten af.

musician schreef:

Het gemiddelde bedrag van de tien aankopen krijg je in de vorm van een kortingsbon.

Klopt, het gemiddelde bedrag van de 10 aankopen, maar de 10 aankopen moeten wel binnen 60 dagen zijn. Ik zat laatst op 62 dagen en ik kreeg helemaal niks.

platedraaier schreef:
Klopt, het gemiddelde bedrag van de 10 aankopen, maar de 10 aankopen moeten wel binnen 60 dagen zijn. Ik zat laatst op 62 dagen en ik kreeg helemaal niks.

Dat red ik dus ook niet. 62 dagen is trouwens wel zuur zeg...

Twee van de drie cd's die ik op 17augustus bij cdwow besteld had, lagen gisteren in de bus - per airmail, direct uit Hong Kong. Elk in een apart envelopje met op iedere envelop de opdruk: 'Declared value: EUR 6.49.' En dat terwijl ik voor mijn hele bestelling maar 6 euro betaald had. Ik geef toe dat ik weinig kaas van economie gegeten heb, maar ik vraag me echt af hoe ze dit soort dingen voor elkaar krijgen zonder failliet te gaan. Alleen al een pakje per vliegtuig vanuit Hong Kong hierheen sturen kost toch al meer dan die 2 euro die ik nu per cd betaal? Enfin, zolang de prijzen zo laag blijven en ze zo snel bezorgen, kan cdwow mij tot hun klantenkring blijven rekenen...

Ik ben benieuwd hoe lang de laatste bestelling nog op zich gaat laten wachten; dat is een boxsetje en die zijn wel vaker iets langer onderweg.

@Bertus - voor een academicus zou ik je willen aanraden vaker in een woordenboek te kijken of vaker te vliegen.

Luchthavcen - groene zone: niets aan te geven (nothing to declare).

Declared value staat voor de waarde van het artikel waarover VAT/BTW kan worden geheven. Omdat het om brievenbuspost gaat, heb je daar géén last van. Zou het pakketpost zijn geweest, had de TNT-besteller aangebeld met het vriendelijke verzoek om 19% van de declared value + een zekere opslag van jou te mogen ontvangen. Ik heb die discussie al meermalen mogen voeren met TNT over pakketjes uit de USA - Amazon etc. TNT heeft me niet duidelijk kunnen maken wat hun meerwaarde in het traject is anders dan wellicht dat daarmee de feldwebel op Schiphol betaald kan worden die het pakket sorteert op "toeslag heffen". Om die reden verzoek ik bij particuliere aankoop (uit de US) ook altijd om er een laag bedrag op te zetten - used cd of zo; of sample, no value.

Als je iets koopt in de VS zijn (in de regel) de portokosten met de verzender al geregeld tenzij anders overeengekomen?

Nu geef ik toe, meestal koop ik alleen cd's in het buitenland en bij de aankoopprijs worden dan gelijk de verzendkosten door de verkoper opgeteld (meestal teveel maar goed).

Ik heb mij ook afgevraagd hoe dat er nog uit kan bij cdwow, bijvoorbeeld bij de 4 cd's voor 6 euro actie. Het wordt nooit gezamenlijk verzonden, dus vier keer verzendkosten.

Een voorraad verkopen waar je alleen maar verlies op maakt heeft helemaal geen nut.

Het kan maar één ding betekenen: de productiekosten van de cd moeten wel buitengewoon laag liggen. Bijvoorbeeld een cent of 20. Je durft je niet meer af te vragen wat een artiest of cdwow zelf er nog aan verdiend. Misschien de gratis publiciteit hier op de site ......

@Musician: het ging me niet om de portokosten, maar om de belasting (btw) die je op grond van de aangegeven waarde op het pakje moet betalen.

Het zotste dat ik ooit meemaakte was dat ik ook BTW over de verzendkosten moest betalen omdat de verzender die had meegenomen in de aangegeven waarde.

Rechten aan artiesten zijn idd heel laag (stuivers en dubbeltjeswerk) en die zijn vaak al in bulk afgekocht op groothandelsniveau. Het kan bij goedkope cd's gaan om voorraden die al (deels) afgeboekt zijn.

tip_of.yourstar
Uitverkoop of niet, een groot deel van het aanbod op CD Wow! is blijkbaar verdwenen. Van Björk en Smashing Pumpkins vind ik helemaal niets meer, buiten 'Lullaby Renditions'-cd's. Zelfs The Fame van Lady Gaga staat er niet meer op. Erg vreemd. (En natuurlijk gebeurt dit net wanneer ik 2 recensievouchers heb gekregen.)

Stijn_Slayer
Vorig jaar hadden ze ook ineens een heel beperkt assortiment, toen hadden ze geloof ik een eigenaarswissel ofzo.

Ik had van de week overigens die Queen cd met Paul Rodgers en Dreamboat Annie live van Heart in m'n winkeltjewagentje en vergat zondag af te rekenen.
's Maandag was het gelijk de volledige prijs, dat scheelde mij voor beide cd's teveel, 15 euro, een tientje er bij voor die cd van Heart. Dus ik heb ze maar weer terug geplaatst in het assortiment, ik kom ze wel weer eens tegen.....

tip_of.yourstar schreef:
Uitverkoop of niet, een groot deel van het aanbod op CD Wow! is blijkbaar verdwenen. Van Björk en Smashing Pumpkins vind ik helemaal niets meer, buiten 'Lullaby Renditions'-cd's. Zelfs The Fame van Lady Gaga staat er niet meer op. Erg vreemd. (En natuurlijk gebeurt dit net wanneer ik 2 recensievouchers heb gekregen.)

Ja, nog maar 1 album op mijn verlanglijst is nog te krijgen. En mijn voucher is morgen verstreken.

Mjuman schreef:
@Bertus - voor een academicus zou ik je willen aanraden vaker in een woordenboek te kijken of vaker te vliegen.

Luchthavcen - groene zone: niets aan te geven (nothing to declare).

Declared value staat voor de waarde van het artikel waarover VAT/BTW kan worden geheven. Omdat het om brievenbuspost gaat, heb je daar géén last van. Zou het pakketpost zijn geweest, had de TNT-besteller aangebeld met het vriendelijke verzoek om 19% van de declared value + een zekere opslag van jou te mogen ontvangen. Ik heb die discussie al meermalen mogen voeren met TNT over pakketjes uit de USA - Amazon etc. TNT heeft me niet duidelijk kunnen maken wat hun meerwaarde in het traject is anders dan wellicht dat daarmee de feldwebel op Schiphol betaald kan worden die het pakket sorteert op "toeslag heffen". Om die reden verzoek ik bij particuliere aankoop (uit de US) ook altijd om er een laag bedrag op te zetten - used cd of zo; of sample, no value.

Ach so. Nou ja, van economie heb ik ook weinig kaas gegeten. Dank voor deze wijze les!

Het album dat ik besteld heb is ook weer van de site verdwenen. (We've All Been There van Alex Band). Nog geen mail over een cancel gehad ofzo.

Ben er nu zo langzamerhand een beetje klaar mee.. zoals jullie kunnen lezen hier had ik hetzelfde probleem met Confessions and Kala (die heb ik nu beide wel na een langere tijd).

Het gebeurt me nu dus 3x achter elkaar.

sxesven
@NYCL: Had ik ook; bestelde John Zorn - The Goddess voor de belachelijk lage prijs van €4,00, niet veel later was 'ie al van de site verdwenen. Kreeg gisteren echter verzendbericht. Houd hoop, dus!

Stijn_Slayer
Ik heb wat zitten zoeken op het Internet, en als het goed is heeft cdwow nogal problemen met de leveranciers en is alles in 'low stock' aanwezig.

Elke dag staan er minder albums op de site....

Het is mij ook al opgevallen dat het assortiment een stuk minder is geworden.

Mogelijk heeft dit bericht (http://stomp.com.au/news.aspx )er iets mee te maken (Stomp is de exploitant van CD WOW!). Volgens die verklaring zouden alle bedrijven die deel uitmaken van Stomp gewoon doorgaan met hun activiteiten.

Waarschijnlijk is het voorraadprobleem van tijdelijke aard. Dat meldt CD WOW! tenminste op hun Facebook-pagina: "We will be getting in new stock soon and our range will be back to normal shortly.".

Ik heb vanochtend even een mailtje gestuurd om te vragen waarom er bijna geen cd`s meer op de site te vinden zijn. Ik heb een voucher die tot 1 september geldig is en die wil ik wel aan iets leuks kunnen besteden.
Ik zal het antwoord (als ik die krijg) hier wel neer zetten.

Edit: Ik heb al een (niet bevredigend) antwoord.
Hello ...
Thank you for your email.

Due to our recent sale on our site our stock levels are running low. However, please rest assured our buying team are working round the clock to replenish our supplies.

Therefore, I would request you to use €1.00 voucher on the titles which are instock on our website. However, if you are unable to use the voucher before the expiry date then get back to us and we will do the needful.

Niet echt duidelijk.

Stijn_Slayer
Ik wil mijn voucher van het gemiddelde van mijn laatste tien aankopen niet verspillen aan deze rotzooi die ze nu hebben....

Maar hij is nog wel even geldig, anders mail ik ook nog even.

Bertus schreef:
Ik ben benieuwd hoe lang de laatste bestelling nog op zich gaat laten wachten; dat is een boxsetje en die zijn wel vaker iets langer onderweg.

Boxje is gisteren bezorgd, netjes afgegeven door de postbode. Na een eerdere wat mindere ervaring (beschadigde doos) is deze wel goed aangekomen: cdwow had de set in een stevig kartonnen ding gedaan met stukken schuim erin.

Dat is inderdaad service.

Ik vind het niet heel erg schokkend, maar de plastieke doosjes hebben heel erg vaak een beschadiging, na toezending. Als de inhoud het maar overleefd heeft, dat is het belangrijkste....

Stijn_Slayer
Gebarsten doosjes kan bij elk bedrijf voorkomen. Alleen dvd.co.uk pakt altijd in een stevig kartonnen doosje in.

Wel vervelend als het net bij zo'n dun 2cd doosje gebeurd...

Gast
geplaatst: vandaag om 10:55 uur

geplaatst: vandaag om 10:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.