Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic
zoeken in:
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 21 februari 2011, 16:17 uur
Hm, dat klinkt verrassend eenvoudig. Ik moet er dan denk ik toch maar aan geloven.
0
geplaatst: 24 februari 2011, 09:50 uur
Het is de eerste keer dat het me overkomt, maar ik heb een verkeerde CD ontvangen van CD Wow. Ik heb er al wat e-mailverkeer met de klantenservice over gehad; ze sturen het goede exemplaar op zodra ik de andere teruggestuurd heb.
Ik heb het retourformulier ingevuld en het ding ligt nu klaar om teruggestuurd te worden. Het retouradres is een post office box en volgens mij is dat net zoiets als een antwoordnummer in Nederland. Maar kun je dat ding nou zomaar zonder postzegel op de bus doen? Ik vermoed van wel, maar meen in dit topic wel eens gelezen te hebben dat je wel degelijk moet frankeren, omdat-ie anders niet aankomt. En alks ik me goed herinner, krijg je de kosten in kortingsbonnen terugbetaald, wat ik op zich niet zo'n probleem vind.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik dacht dat Stijn wel eens zoiets aan de hand gehad heeft, maar kan het zo gauw niet terugvinden in dit ellenlange topic.
Ik heb het retourformulier ingevuld en het ding ligt nu klaar om teruggestuurd te worden. Het retouradres is een post office box en volgens mij is dat net zoiets als een antwoordnummer in Nederland. Maar kun je dat ding nou zomaar zonder postzegel op de bus doen? Ik vermoed van wel, maar meen in dit topic wel eens gelezen te hebben dat je wel degelijk moet frankeren, omdat-ie anders niet aankomt. En alks ik me goed herinner, krijg je de kosten in kortingsbonnen terugbetaald, wat ik op zich niet zo'n probleem vind.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik dacht dat Stijn wel eens zoiets aan de hand gehad heeft, maar kan het zo gauw niet terugvinden in dit ellenlange topic.
0
geplaatst: 24 februari 2011, 10:07 uur
Ik heb ooit een cd ontvangen, die echt helemaal beschadigd was. Die heb ik voor zover ik me kan herinneren zonder postzegel terug gestuurd, waarna ik netjes een nieuw exemplaar kreeg.
Dus volgens mij is een postzegel niet nodig, maar 100% zeker weet ik het niet meer, want het is al een hele tijd geleden.
Dus volgens mij is een postzegel niet nodig, maar 100% zeker weet ik het niet meer, want het is al een hele tijd geleden.
0
geplaatst: 24 februari 2011, 10:25 uur
Ik heb ooit eentje teruggestuurd, gefrankeerd en wel, maar heb nooit een bericht gehad dat die aangekomen is/een kortingsbon ontvangen.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 24 februari 2011, 11:06 uur
Volgens mij vroegen ze eerst niet om postzegels, maar later (en nu nog steeds) doen ze dat met zekerheid.
0
geplaatst: 24 februari 2011, 13:03 uur
Gaucho,
Ik heb iets soortgelijks ook weleens meegemaakt. Je kunt de envelop het beste frankeren en op het retourformulier vermelden dat je een voucher wilt ontvangen ter compensatie van de gemaakte portokosten. Dan komt het vast wel goed.
Ik heb iets soortgelijks ook weleens meegemaakt. Je kunt de envelop het beste frankeren en op het retourformulier vermelden dat je een voucher wilt ontvangen ter compensatie van de gemaakte portokosten. Dan komt het vast wel goed.
0
geplaatst: 24 februari 2011, 17:24 uur
Dank allemaal voor de snelle reacties. Op het postkantoor, waar ik vanmiddag even informeerde, zeiden ze ook al dat er porto op moet (circa 1,60 euro, dus dat valt op zich nog wel mee).
Ik zal de laatste tip van pinker ook ter harte nemen, dan komt het - om zijn eigen woorden aan te halen - vast wel goed.
Ik zal de laatste tip van pinker ook ter harte nemen, dan komt het - om zijn eigen woorden aan te halen - vast wel goed.
0
geplaatst: 24 februari 2011, 18:00 uur
Dat kost in ieder geval € 1,60 aan portokosten, alvast. En alle moeite van een gang naar het postkantoor. Afwachten of het wel goed aankomt bij cdwow.
Verschrikkelijk, in het tempo van cdwow betekent dit dat de juiste cd, als het al gebeurd, waarschijnlijk aan het begin van de volgende eeuw alsnog op de deurmat valt.
Was het nog een te overwegen deal, houden wat je kreeg en eventueel de eerste cd dan maar opnieuw bestellen? Is ook nog een optie. Probeer dan misschien gelijk een andere internetlevereancier. Ik heb er nu één waarbij de bestelde cd binnen enkele dagen is ontvangen, in keurige verpakkingen en aangeleverd door de TNT.
Verschrikkelijk, in het tempo van cdwow betekent dit dat de juiste cd, als het al gebeurd, waarschijnlijk aan het begin van de volgende eeuw alsnog op de deurmat valt.
Was het nog een te overwegen deal, houden wat je kreeg en eventueel de eerste cd dan maar opnieuw bestellen? Is ook nog een optie. Probeer dan misschien gelijk een andere internetlevereancier. Ik heb er nu één waarbij de bestelde cd binnen enkele dagen is ontvangen, in keurige verpakkingen en aangeleverd door de TNT.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 24 februari 2011, 18:24 uur
Het is wel een kwalijke zaak. Je wacht nu twee keer zo lang, en met een beetje pech (= een aanzienlijke kans) is dat 8 weken....
Ze sturen pas een nieuwe op als ze de oude hebben............
0
geplaatst: 24 februari 2011, 18:42 uur
Ik heb dat ook een keer met een cd gehad, bij mij heeft het toen ruim 10 weken geduurd. Nee, geef mij dan maar Amazon, als je niet tevreden bent sturen ze zonder morren een nieuwe cd, de oude mag je in veel gevallen gewoon houden.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 24 februari 2011, 18:44 uur
Je kan bij cdwow eigenlijk nog beter zeggen dat de oude nooit is gekomen, dat gaat sneller.
0
geplaatst: 25 februari 2011, 08:22 uur
Het gaat inderdaad wel erg lang duren zo, maar het is gelukkig geen CD waar ik om zit te springen. Gewoon een oude titel van Rush (Presto), en ik kan niet echt zeggen dat ik in de tussentijd geen muziek heb om te draaien 
Maar een toonbeeld van goede service is het natuurlijk niet, daar hebben jullie gelijk in. Wat dat betreft heeft Amazon z´n zaken een stuk beter voor elkaar. Ik sta er iedere keer weer versteld van hoe snel de bestelde CD´s aankomen. Meestal binnen een dag of 2, 3. En niet ontvangen of verkeerde bestelling wordt probleemloos en snel afgehandeld.
Ik wil het eerlijk spelen, maar natuurlijk heeft Stijn gelijk met z´n laatste conclusie. En ergens zit ik er ook aan te denken om die verkeerde CD op marktplaats aan te bieden, al heb ik niet het idee dat ik ´m dan snel kwijt ben.
Maar het is het proberen waard: wie 5 euro ex verzendkosten overheeft voor de Feedback EP van Rush (geseald), mag hem hebben... Wel snel beslissen, want morgen wil ik 'm toch echt naar Jersey sturen.

Maar een toonbeeld van goede service is het natuurlijk niet, daar hebben jullie gelijk in. Wat dat betreft heeft Amazon z´n zaken een stuk beter voor elkaar. Ik sta er iedere keer weer versteld van hoe snel de bestelde CD´s aankomen. Meestal binnen een dag of 2, 3. En niet ontvangen of verkeerde bestelling wordt probleemloos en snel afgehandeld.
Ik wil het eerlijk spelen, maar natuurlijk heeft Stijn gelijk met z´n laatste conclusie. En ergens zit ik er ook aan te denken om die verkeerde CD op marktplaats aan te bieden, al heb ik niet het idee dat ik ´m dan snel kwijt ben.
Maar het is het proberen waard: wie 5 euro ex verzendkosten overheeft voor de Feedback EP van Rush (geseald), mag hem hebben... Wel snel beslissen, want morgen wil ik 'm toch echt naar Jersey sturen.

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 25 februari 2011, 12:00 uur
Tja, als zij beloven dat een cd binnen een week verzonden is, en het dan 7 tot 10 dagen duurt voor ik hem in huis heb vind ik het ook oneerlijk als dat niet zo is. Als ik verzendkosten terugkrijg in de vorm van een voucher vind ik dat ook niet helemaal zoals het hoort.
Dan hoef ik me ook niet meer helemaal eerlijk te gedragen.
Ik zit nu zelf ook al weer twee maanden op Cosmo's Factory van CCR te wachten. Over goed verkrijgbare albums gesproken....
Dan hoef ik me ook niet meer helemaal eerlijk te gedragen.
Ik zit nu zelf ook al weer twee maanden op Cosmo's Factory van CCR te wachten. Over goed verkrijgbare albums gesproken....
0
geplaatst: 25 februari 2011, 17:22 uur
Ik heb vandaag twee kortingsbonnen van een euro gekregen waar ik zelf geen gebruik van maak. Dus als iemand ze wil hebben, stuur maar een pm.
[edit] De bonnen zijn al weg.
[edit] De bonnen zijn al weg.
0
jeko
geplaatst: 25 februari 2011, 19:14 uur
Heb ook nog twee kortingsbonnen voor de liefhebber. Vervaldatum 27/2/2011.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 13 maart 2011, 19:13 uur
Heeft iemand ervaring met groovecollector.com?
Ik heb er zojuist een 2cd set met de drie albums van Trace, en Listzomania van Rick Wakeman besteld bij een verkoper uit Oekraïne. Ik hoop dat dat goed gaat komen.
Het zal wellicht wel een tijdje duren, maar hier in NL staan er ook levertijden van pakweg 35 dagen voor...
Ik heb er zojuist een 2cd set met de drie albums van Trace, en Listzomania van Rick Wakeman besteld bij een verkoper uit Oekraïne. Ik hoop dat dat goed gaat komen.
Het zal wellicht wel een tijdje duren, maar hier in NL staan er ook levertijden van pakweg 35 dagen voor...
0
geplaatst: 14 maart 2011, 08:32 uur
Van dat laatste mag je inderdaad uitgaan; beetje geduld hebben dus. Ik heb ook wel eens wat uit die richting besteld (Bulgarije, Russische Federatie). Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je Russische persingen kunt krijgen. Als ze van het Maximum-label zijn, is dat niet zo erg. Het enige verschil zijn de cyrillische kleine lettertjes op de achterkant. Maximum is een min of meer legitiem label dat vrijwel alle westerse popmuziek officieel uitgeeft in Rusland en ommelanden. De echte verzamelaar mijdt die persingen, maar ze zijn kwalitatief bijna net zo goed als de originele uitgaven, is mijn ervaring.
Maar daarnaast zijn ze in Rusland en voormalige USSR-staten nogal sterk in bootlegs. Soms is het een oplossing als er op geen enkele andere manier aan een album te komen is, maar ik ben er altijd wat huiverig voor.
Verder geen ervaring met groovecollector.com, maar je bent bij dit soort websites vooral afhankelijk van de goodwill van de individuele verkopers.
Maar daarnaast zijn ze in Rusland en voormalige USSR-staten nogal sterk in bootlegs. Soms is het een oplossing als er op geen enkele andere manier aan een album te komen is, maar ik ben er altijd wat huiverig voor.
Verder geen ervaring met groovecollector.com, maar je bent bij dit soort websites vooral afhankelijk van de goodwill van de individuele verkopers.
0
geplaatst: 14 maart 2011, 08:47 uur
Stijn_Slayer schreef:
Het is wel een kwalijke zaak. Je wacht nu twee keer zo lang, en met een beetje pech (= een aanzienlijke kans) is dat 8 weken....
Bij CD wow blijft die soap rond die vermiste Rush-CD zich maar voortslepen. Er is inmiddels een nieuwe onderweg, maar op mijn vraag of de portokosten vergoed kunnen worden met twee vouchers, wordt nogal moeilijk gedaan. Of ik het bonnetje van die transactie wil scannen en naar hen wil e-mailen...
Verdorie zeg, wat een ambtenarij. Als die teruggestuurde CD bij hen aangekomen is (wat ze bevestigd hebben), weten ze toch dat ik er kosten voor gemaakt heb? Enfin, ik laat het verder zitten, want ik heb het bonnetje ook niet meer. Het gaat mij meer om het principe dan om die anderhalve euro, maar heb het nu helemaal gehad met CD Wow. Jammer na drie mooie jaren, maar sinds ze de laatste keer zijn overgenomen, is het niet alleen prijstechnisch, maar ook qua klantenservice bedroevend gesteld.
0
geplaatst: 14 maart 2011, 09:00 uur
Heb inmiddelds 10 bestellingen gedaan maar heb nog niet mijn tegoedbon voor de 11e gratis ontvangen...
0
geplaatst: 14 maart 2011, 10:18 uur
MB23 schreef:
Heb inmiddelds 10 bestellingen gedaan maar heb nog niet mijn tegoedbon voor de 11e gratis ontvangen...
Je moet de 10 bestellingen binnen een bepaald tijdvak hebben gedaan. Nogal verneukeratief. Daar ben ik ook ingetuind. Wat de termijn precies is weet ik niet, maar is na heel lang speuren wel op de site van cdwow te vinden...
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 14 maart 2011, 10:24 uur
@ gaucho:
Bedankt voor je berichtje. Het is een Italiaanse persing die vanuit Oekraine verzonden moet worden. De status staat nog wel sinds gisteren op waiting for cashing, maar dat zal wel door het weekend komen.
Lang wachten is dankzij onze vrienden van cdwow ook geen probleem meer, ik weet niet anders...
Bedankt voor je berichtje. Het is een Italiaanse persing die vanuit Oekraine verzonden moet worden. De status staat nog wel sinds gisteren op waiting for cashing, maar dat zal wel door het weekend komen.
Lang wachten is dankzij onze vrienden van cdwow ook geen probleem meer, ik weet niet anders...
0
geplaatst: 14 maart 2011, 10:52 uur
Marty McFly schreef:
Je moet de 10 bestellingen binnen een bepaald tijdvak hebben gedaan. Nogal verneukeratief. Daar ben ik ook ingetuind. Wat de termijn precies is weet ik niet, maar is na heel lang speuren wel op de site van cdwow te vinden...
Binnen twee maanden. En dat is ook veranderd, want tot pakweg een half jaar geleden was die termijn ongelimiteerd.
Misschien is het handig als dit topic wordt omgevormd tot een algemeen topic voor online bestellen, want ik heb net zo'n soort vraag als Stijn_Slayer: heeft iemand ervaring met bestellen via Nuclearblast.de?
Het schijnt een van de grootste onafhankelijke metal-platenlabels en webshops ter wereld te zijn (er is ook een Amerikaanse site), maar alleen al de hoezen van hun albums overtuigen mij ervan dat het leeuwendeel van hun aanbod aan mij niet besteed is. Maar ze hebben wel een paar albums van de progrockband Pallas op hun website staan, die volgens mij overal elders niet meer te krijgen zijn.
Ik heb een week of twee geleden al per mail gevraagd of ze die albums in voorraad hebben of dat ze die moeten bestellen bij platenmaatschappij InsideOut. Want in het laatste geval weet ik al dat ze ze niet meer kunnen achterhalen, en ik heb weinig zin om bijna veertig euro over te maken in de wetenschap dat ik een tijd voor niets moet gaan zitten wachten.
Maar ik heb nog geen antwoord ontvangen en ik vermoed dat dat ook niet meer gaat komen. Volgens hun webshop zijn die CD's binnen 3 dagen verzendklaar. Zou dat betekenen dat ze ze inderdaad op voorraad hebben? Wie weet meer over de webshop van Nuclear Blast?
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 14 maart 2011, 11:39 uur
Nuclear Blast is inderdaad wel een groot onafhankelijk label, maar ik heb er verder nooit wat besteld. Is er geen optie tot koop waarbij je geld pas wordt afgeschreven zodra de cd verzonden wordt (vaak is dat met creditcard)?
0
geplaatst: 14 maart 2011, 12:50 uur
Al meer dan 20 jaar toonaangevend metallabel. De laatste jaren brengen ze de meer bekende metal.
De webshop is redelijk betrouwbaar. Hoewel het een hele tijd geleden is dat ik er besteld heb. Mijn ervaring was dat je mail krijgt op het moment dat de bestelling klaarstaat. Ook voor dat de betaling binnen is.
Hoewel het zeker niet netjes is dat ze je vragen niet beantwoorden, lijkt mij dat, wanneer ze aangeven dat ze het binnen 3 dagen kunnen verzenden, dat ook het geval is.
De webshop is redelijk betrouwbaar. Hoewel het een hele tijd geleden is dat ik er besteld heb. Mijn ervaring was dat je mail krijgt op het moment dat de bestelling klaarstaat. Ook voor dat de betaling binnen is.
Hoewel het zeker niet netjes is dat ze je vragen niet beantwoorden, lijkt mij dat, wanneer ze aangeven dat ze het binnen 3 dagen kunnen verzenden, dat ook het geval is.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 14 maart 2011, 14:48 uur
Sites als NLStore hebben soms albums op hun site staan die ze allang niet meer kunnen leveren, maar dat wordt pas aangepast als iemand 'm toevallig nog besteld. Hoeft natuurlijk niet dat het bij Nuclear Blast ook zo is, maar dat soort ervaringen zorgen toch altijd wat huiverigheid.
Ik zou als ik gaucho was dus wel echt een antwoord willen hebben. Misschien nog een keer mailen?
Ik zou als ik gaucho was dus wel echt een antwoord willen hebben. Misschien nog een keer mailen?
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 15 maart 2011, 16:33 uur
Hoera.... Mijn cd is eindelijk gearriveerd.
Cosmo's Factory had ik de 31e besteld, en nu is 'ie er pas. Het is dan ook zo'n zeldzame, moeilijk te leveren titel... Stumperds bij cdwow..
Bij Groove Collector staat mijn status nog steeds op 'waiting for cashing'. Waiting for cashing : Your payment was made and ready to be collected nevertheless it can stay at this status more longer in order to make some verifications or because the bank has refused your payment.
Ik heb dus betaald, maar het wordt nog niet afgeschreven. Dat mag toch na twee dagen wel eens gebeuren?
Cosmo's Factory had ik de 31e besteld, en nu is 'ie er pas. Het is dan ook zo'n zeldzame, moeilijk te leveren titel... Stumperds bij cdwow..
Bij Groove Collector staat mijn status nog steeds op 'waiting for cashing'. Waiting for cashing : Your payment was made and ready to be collected nevertheless it can stay at this status more longer in order to make some verifications or because the bank has refused your payment.
Ik heb dus betaald, maar het wordt nog niet afgeschreven. Dat mag toch na twee dagen wel eens gebeuren?
0
geplaatst: 15 maart 2011, 17:06 uur
Geld overmaken naar een buitenlandse rekening kan soms even duren.
Als ik het goed herinner, duurde het 1.5 jaar geleden ook een paar dagen om geld uit NL over te maken naar een Zweedse bankrekening. Kreeg een vaag verhaal van de bank, maar volgens mij kwam het er op neer dat ze maar eens in de week overboekingen naar die bank deden. Of zo. Vond het wat een raar verhaal, maar goed.
Als ik het goed herinner, duurde het 1.5 jaar geleden ook een paar dagen om geld uit NL over te maken naar een Zweedse bankrekening. Kreeg een vaag verhaal van de bank, maar volgens mij kwam het er op neer dat ze maar eens in de week overboekingen naar die bank deden. Of zo. Vond het wat een raar verhaal, maar goed.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 15 maart 2011, 20:42 uur
Ik had al een mailtje gestuurd, maar zojuist heb ik het bericht gekregen dat de betaling voltooid is. 

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 16 maart 2011, 18:45 uur
Waarschijnlijk overbodig, maar wellicht heeft iemand er ooit nog wat aan:
Mijn bestelling via Groove Collector is inmiddels ook verzonden, en als ik 'm op 22 april nog niet ontvangen heb moet ik het de klantenservice laten weten.
Het ziet er dus naar uit dat ze normaliter nog enigszins redelijk op tijd leveren (gezien het feit dat het pakje helemaal vanuit Oekraine komt).
De site heeft ook een ratingsysteem voor verkopers, en als ik het goed begreep ontvangen de verkopers hun geld pas van de site zodra de koper bevestigd dat de bestelling geleverd is.
Als dit allemaal goed afloopt houd ik dit als optie in het achterhoofd, voor met name lastig te vinden cd's.
Mijn bestelling via Groove Collector is inmiddels ook verzonden, en als ik 'm op 22 april nog niet ontvangen heb moet ik het de klantenservice laten weten.
Het ziet er dus naar uit dat ze normaliter nog enigszins redelijk op tijd leveren (gezien het feit dat het pakje helemaal vanuit Oekraine komt).
De site heeft ook een ratingsysteem voor verkopers, en als ik het goed begreep ontvangen de verkopers hun geld pas van de site zodra de koper bevestigd dat de bestelling geleverd is.
Als dit allemaal goed afloopt houd ik dit als optie in het achterhoofd, voor met name lastig te vinden cd's.
0
geplaatst: 16 maart 2011, 23:47 uur
Net voor het eerst wat besteld bij een label zelf, nl. Killrockstars.....nu maar hopen dat dat goed komt...
* denotes required fields.