MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic

zoeken in:
Stijn_Slayer
Ik neem die verzekering nooit, en toch kreeg ik laatst een nieuw exemplaar opgestuurd.

Misschien dat ik daarom al die onzin moet beantwoorden?

In het aanbod van cdwow zie je vaak 2 dezelfde albums, maar een verschil in prijs (bv:10,99 vs 7,99). Het enige wat lijkt te verschillen is de releasedatum (vaak 1 dag verschil) en het label.

Zou er ook verschil in kwaliteit zijn?

Mss is deze vraag al eens gesteld, maar had echt geen zin om 46 pagina's te doorploegen...

Dit heb ik mij ook afgevraagd, het kan zelfs zo zijn dat de ene niet meer in voorraad is en de andere wel, dus er moet bijna wel verschil zijn...

Mijn bestelde cd heeft nu de status van backorder. Ga ik deze cd ooit nog ontvangen of is het beter om de bestelling te annuleren?

Stijn_Slayer
Ligt eraan hoelang 'ie daar al instaat. Meestal leveren ze wel, al kan het soms lang duren. Als 'ie bijv. net besteld is en er een week voor staat voor 'ie verzonden wordt dan staat er ook backorder.

Vandaag 2 cd's binnengekregen na 12 dagen, terwijl er 7 stond. Maar is niet iets om van op te kijken, is standaard bij CDwow, Maar toch erg tevreden met de prijzen altijd, scheelt vaak erg veel!

bver schreef:
In het aanbod van cdwow zie je vaak 2 dezelfde albums, maar een verschil in prijs (bv:10,99 vs 7,99). Het enige wat lijkt te verschillen is de releasedatum (vaak 1 dag verschil) en het label.

Zou er ook verschil in kwaliteit zijn?

Mss is deze vraag al eens gesteld, maar had echt geen zin om 46 pagina's te doorploegen...

Klopt, er is verschil in kwaliteit, al kun je dat aan de gegevens niet altijd aflezen. Omdat ze hun voorraden uit de gehele wereld betrekken, staan er Europese, Amerikaanse, Zuid-Amerikaanse, Aziatische en Australische varianten in. Sommige CD's van bepaalde artiesten zijn in verschillende landen op andere labels uitgebracht. Bovendien zijn van sommige albums zowel remasters als oude, oorspronkelijke versies beschikbaar, zoals bijvoorbeeld die van Genesis.

Dat laatste kun je nog zien aan de releasedatum, maar verder is het toch een beetje een sprong in het duister als je wat bestelt. Ik ga er altijd maar vanuit dat verdacht goedkope CD's van 'top selling artists' van Zuid-Amerikaanse of Aziatische herkomst zijn. Al gaat het niet altijd op: de goedkope Bowie CD's zijn gewoon Europese persingen.

Het is jammer dat je uit de minimale gegevens op de CD Wow-website niet kunt aflezen wat je precies in huis krijgt. Een EAN-code zou al veel helpen.

Vandaag overigens weer een euro korting op alle CD's. Ik moet nog een beetje gaan rondneuzen op hun website, maar de eerste indruk van mijn eigen wensenlijstje is toch dat ze nog steeds duurder zijn dan bijvoorbeeld Amazon.co.uk.

Stijn_Slayer
Als de cd erg goedkoop is maakt het me niet eens zo veel uit of het een afwijkende persing is. Met 'normale' prijzen koop ik toch vrijwel niet daar, dan ga ik 'm bij de platenzaak wel halen, bespaart me 3 weken wachten.

Nou, Aziatisch. Amerikaans (VS) of Australisch vind ik ook niet zo'n probleem, die zien er best goed uit. Maar ik ben toch wel huiverig geworden van die dingen uit Zuid-Amerika. Niet zozeer vanwege dat IFPI-hologram, maar ik heb er toch een paar binnengekregen waarvan de drukkwaliteit van boekje en achterflap echt bedroevend slecht was. Dan kies ik bij een vergelijkbaar prijsniveau tegenwoordig toch graag voor een andere aanbieder.

gaucho schreef:
(quote)

Klopt, er is verschil in kwaliteit, al kun je dat aan de gegevens niet altijd aflezen. Omdat ze hun voorraden uit de gehele wereld betrekken, staan er Europese, Amerikaanse, Zuid-Amerikaanse, Aziatische en Australische varianten in. Sommige CD's van bepaalde artiesten zijn in verschillende landen op andere labels uitgebracht. Bovendien zijn van sommige albums zowel remasters als oude, oorspronkelijke versies beschikbaar, zoals bijvoorbeeld die van Genesis.

Dat laatste kun je nog zien aan de releasedatum, maar verder is het toch een beetje een sprong in het duister als je wat bestelt. Ik ga er altijd maar vanuit dat verdacht goedkope CD's van 'top selling artists' van Zuid-Amerikaanse of Aziatische herkomst zijn. Al gaat het niet altijd op: de goedkope Bowie CD's zijn gewoon Europese persingen.

Het is jammer dat je uit de minimale gegevens op de CD Wow-website niet kunt aflezen wat je precies in huis krijgt. Een EAN-code zou al veel helpen.

Vandaag overigens weer een euro korting op alle CD's. Ik moet nog een beetje gaan rondneuzen op hun website, maar de eerste indruk van mijn eigen wensenlijstje is toch dat ze nog steeds duurder zijn dan bijvoorbeeld Amazon.co.uk.

Bedankt!

En vandaag weer een euro korting. Veel prijzen zijn omhoog gegaan, maar ga d'r vanuit dat na een beetje zoeken er altijd wel leuke prijsjes tussen zitten.

Bijvoorbeeld de CD's van David Bowie zijn weer erg leuk geprijst.

Huh? Ik wilde dus David Bowie CD's bestellen, waar ik Hunky Dory en Space Oddity voor 3,99 aanklik. Vervolgens na een minuutje of tien (zoeken naar middelen om mee te betalen) klik ik op verversen, en staat beide CD's er ineens voor €9,-

Rare zaak, dit..

Soms gaat het echt lekker snel, bestelde vorige week een verzamel cd van underworld. Die werd binnen 3 dagen vanuit god knows where geleverd via airmail. Verzonden vanuit hong kong alleen het was een cd bedoeld voor de argentijnse markt.

Vandaag weer iets besteld, cd van the stones.

Is het nog steeds zo dat je elke 10 bestellingen 1 cd (twv je gemiddelde aankoop) gratis krijgt? zit nu op 9 orders...

voltazy
ja, maar dan moet je volgens mij in een afgrijselijk tempo bestellen, aangezien er tegenwoordig dan een tijdslimiet op zit binnen welke tijd de bestellingen gedaan moeten zijn.

Wat ik nou weer meemaakte... Had 9 februari 2 CD's bestelt. En kreeg er gister (12 Februari) al 1 binnen! Nooit meegemaakt bij CD-wow. Die andere zou overigens nog wel een tijdje duren

Volgens mij heb ik geen bestellingen meer openstaan bij cdwow (hoewel je het nooit weet) en ben vandaag maar weer eens naar de uitverkoop van de frs geweest. Dat soort bezoeken moet je toch ook regelmatig plaats laten vinden en uitverkoop vind je ook niet snel op internet.

Wat je in de platenzaak in de aanbieding vind, zetten ze niet snel op internet. Zoals Beatles cd's (serie uit 2009) voor een tientje (internet 18,95). Verder The Verve, Snowpatrol, Fleet foxes, Paul Weller en een oude van The Cream.

Blindstaren op cdwow/ internet is niet goed, wilde ik maar zeggen. Af en toe de buitenlucht in doet wonderen....

musician schreef:
Volgens mij heb ik geen bestellingen meer openstaan bij cdwow (hoewel je het nooit weet)...

Dat kun je toch gewoon aan je account zien als je inlogt? Bij 'Mijn bestellingen' staat altijd een keurig overzicht.

Verder heb je gelijk - er gaat niks boven de buitenlucht. Aangespoord door de 'aanbevelingen' op deze site over hun uitverkoop ben ik een paar weken geleden ook weer eens bij de FRS binnengestapt. En kwam zowaar met vijf zeer voordelige CD's naar buiten: reguliere albums van Santana, Eric Clapton en Doe Maar (!) à 2,50 't stuk en twee albums van Shadow Gallery à 5,-.
Voor de koopjes is dat een enkele keer leuk, maar verder zal ik er de deur niet meer platlopen.

Bij Plato kom ik dan nog wel geregeld. Dezer dagen staan daar heel veel 'classic' albums in de bakken van 2 voor 10 of 2 voor 15 euro.. Maar verder sla ik toch voornamelijk online mijn slag.
Op CD Wow ben ik echt een beetje afgeknapt momenteel. Prijstechnisch niet concurrerend en de laatste tijd kreeg ik (te) veel Zuid-Amerikaanse persingen.
Ik ben de laatste tijd toch wel een behoorlijke Amazon-fan geworden, méér dan ik al was. Service en verzendtijd zijn uitstekend, prijzen liggen er over het algemeen laag en met die gratis verzendkosten zijn ze momenteel vrij onverslaanbaar.

titan (crew)
Vandaag is er weer 10% korting op alles bij cd-wow.

musician schreef:
Wat je in de platenzaak in de aanbieding vind, zetten ze niet snel op internet. Zoals Beatles cd's (serie uit 2009) voor een tientje (internet 18,95). Verder The Verve, Snowpatrol, Fleet foxes, Paul Weller en een oude van The Cream.

Blindstaren op cdwow/ internet is niet goed, wilde ik maar zeggen. Af en toe de buitenlucht in doet wonderen....

Je moet ook niet alleen staren hè, op dat internet, een beetje zoeken doet ook wonderen Ik denk niet dat iemand online (nog) €18,95 voor een Beatles remaster betaalt. Het is iig niet nodig, met een beetje zoeken kom je op internet nog wel onder de €10,- uit.

Voor de rest ben ik het overigens helemaal met je eens: Buitenlucht is gezond, en als je dan langs een platenzaak komt kun je net zo goed even naar binnen lopen. Zo liep ik zelf afgelopen week ook tegen een aantal goedkope Beatle remasters aan.
Zouden ze de prijs van Beatle albums eindelijk wat verlagen nu ze moeten concurreren met de legale downloads op iTunes?

gaucho schreef:
Dat kun je toch gewoon aan je account zien als je inlogt? Bij 'Mijn bestellingen' staat altijd een keurig overzicht.

Ja, je hebt gelijk. Ik kijk daar nooit, ik bestel, krijg een mailtje wanneer het is verzonden en zie dan wel weer wanneer het binnenkomt. Maar als je naar mijn account gaat, zie je inderdaad de status van de laatste bestellingen.

Verder heb je gelijk - er gaat niks boven de buitenlucht. Aangespoord door de 'aanbevelingen' op deze site over hun uitverkoop ben ik een paar weken geleden ook weer eens bij de FRS binnengestapt. En kwam zowaar met vijf zeer voordelige CD's naar buiten: reguliere albums van Santana, Eric Clapton en Doe Maar (!) à 2,50 't stuk en twee albums van Shadow Gallery à 5,-. Voor de koopjes is dat een enkele keer leuk, maar verder zal ik er de deur niet meer platlopen.

Ik ook niet, maar cd's voor 5, 2,50 en zelfs voor 1 euro, daar wil ik geheel vrijblijvend nog wel even doorheen gaan. Maar nogmaals, op hun site maken ze daar geen reclame voor en betaal je nog steeds het volle pond voor diverse albums.

Ik ben overigens bang, dat dit een volgende grote schoonmaak gaat worden van de frs en dat het aandeel cd's in de winels na de opruiming weer een stuk kleiner zal zijn.

Bij Plato kom ik dan nog wel geregeld. Dezer dagen staan daar heel veel 'classic' albums in de bakken van 2 voor 10 of 2 voor 15 euro.. Maar verder sla ik toch voornamelijk online mijn slag.
Op CD Wow ben ik echt een beetje afgeknapt momenteel. Prijstechnisch niet concurrerend en de laatste tijd kreeg ik (te) veel Zuid-Amerikaanse persingen.
Ik ben de laatste tijd toch wel een behoorlijke Amazon-fan geworden, méér dan ik al was. Service en verzendtijd zijn uitstekend, prijzen liggen er over het algemeen laag en met die gratis verzendkosten zijn ze momenteel vrij onverslaanbaar.

Ben ook Amazon fan en heb mij een tijdje terug voor de Amerikaanse tak ingeschreven, bleek. Daar zijn de verzendkosten 5 euro per album.

Het grote voordeel van Amazon is dat ze eigenlijk altijd wel de cd hebben waar je naar op zoek bent, desnoods van andere aanbieders of tegen torenhoge bedragen, maar ze hebben hem wel.

De 'heb je nog wat wisselgeld?' - uitverkoop.

Uitverkoop eindigt om dinsdag.

De heren en dames bij CD-wow zijn taalkundig weer in vorm vandaag. (bovendien zie ik amper verschil in prijzen..)

Masimo schreef:
De 'heb je nog wat wisselgeld?' - uitverkoop.

Uitverkoop eindigt om dinsdag.

De heren en dames bij CD-wow zijn taalkundig weer in vorm vandaag. (bovendien zie ik amper verschil in prijzen..)

vanaf 3,99....

Ik heb één ding kunnen vinden van 3,99, maar verder is alles 5 of 6 euro.. Zelfs in de koopjeskelder ligt niks meer... Niet dat ik ook maar iets gekocht heb de laatste tijd bij cdwow, maar ik kijk zo nu en dan nog wel eens en in de koopjeskelder is alles duurder dan 4,49..

Ik heb het wel gehad met cdwow; je kunt bijna niks krijgen, het is duurder dan praktisch alle andere internetwinkels en de kwaliteit van product en verzendservice is ook niet alles.

Positieve dingen blijven de verzendkosten...

Ik vind het ook wat minder worden eigenlijk daar.. jammer.

Raoul schreef:
(...)vanaf 3,99....

Ik heb één ding kunnen vinden van 3,99, maar verder is alles 5 of 6 euro.. Zelfs in de koopjeskelder ligt niks meer... Niet dat ik ook maar iets gekocht heb de laatste tijd bij cdwow, maar ik kijk zo nu en dan nog wel eens en in de koopjeskelder is alles duurder dan 4,49..

Ik heb het wel gehad met cdwow; je kunt bijna niks krijgen, het is duurder dan praktisch alle andere internetwinkels en de kwaliteit van product en verzendservice is ook niet alles (...)

Ik sluit me hierbij aan. Feitelijk ben ik overgestapt naar Amazon, eerst in de VS maar je kunt met je inlog- en bankcodes ook gewoon in Engeland winkelen. Boven de 25 pond ook geen verzendkosten.
En ze hebben alles, desnoods via andere winkels of 2e hands. En: volledige Europese kwaliteit op hele korte termijn geleverd.

Om bij cdwow te blijven, ik vind het aanbod onoverzichtelijk, onaantrekkelijk zelfs. Je zou eens meer moeten kunnen zoeken op eigen in te stellen criteria. Bijvoorbeeld dat je kunt kiezen op het jaar van verschijnen, genre (als dat eens goed wordt ingeregeld) of wat dan ook.

Nieuw verschenen of te verwachten albums? De lijst die je door moet lopen is gigantisch en staat vol met treurigheid met artiesten waar je juist niets van wilt hebben of zelfs weten. Heel veel is niet aanwezig. Kortingsbonnen verschijnen nog nauwelijks. De wachttijden op veel cd's (is mijn ervaring) bedraagt vaak langer dan 4 weken. Het aanschaffen van cd's bij cdwow is door dit alles bij mij ook een beetje tot stilstand gekomen. Het aanvankelijke idee was aardig.....

Hier ook een afvaller, sinds ik Amazon ontdekt heb een half jaar geleden heb ik niets praktisch meer besteld bij CD wow.

Bij amazon heb je vast en zeker een cc nodig?

Daar kwam ik gisteren wel op uit. Je kunt niet eens met paypal betalen. Jammer.

Da's mijn probleem ook bij Amazon..

Stijn_Slayer
Ik heb nog steeds niet echt door hoe dat Amazon nou werkt, en welke variant ik zou moeten hebben.

Het liefste gebruik ik Ideal, maar ik heb eventueel ook een creditcard. Paypal begin ik niet aan.

Als iemand misschien een beknopte uitleg zou kunnen geven, ook m.b.t. eventuele invoerkosten e.d., zou dat me misschien over de streep kunnen trekken.

Amazon accepteert GEEN paypal, alleen credit cards; PayPal is nl in handen van E-bay en dat wordt als een concurrent gezien. Je kunt wel via Amazon zelf een credit card aanvragen.

Bedenk wel dat je net zoals bij andere e-tailers meteen al afrekent bij bestelling. Tussen bestelling en levering zitten, bij Amazon zelf, slechts een paar dagen, bij affiliates (= marketplace - vaak goedkoper) 1 - 1,5 week. Als je momentel voor meer dan 25 GBP bestelt bij A. zelf heb je geen verzendkosten.

Amazon: alijd bestellen in de UK (=EU) - geen invoerkosten.

Bij affiliates zijn verzendkosten (lp en cd) 1,79 GBP per item - ook hier geen invoerkosten (ook al komt eea uit de VS, want brievenbuspost). Zoals als je via co.uk bestelt, zit je goed. 1GBP = ca 1,18 euro. Vergelijk dus (Amazon en affiliates) goed bij bestellen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:09 uur

geplaatst: vandaag om 22:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.