Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic
zoeken in:
0
geplaatst: 17 maart 2011, 00:19 uur
Ik zou hier nog eens op terug willen komen. Waarom niet? Wat vind je het negatieve aan Paypal? Ik vind het zelf namelijk een ideaal systeem (handiger dan Ideal zelfs). Het werkt heel snel en heel simpel, en het is betrouwbaar. Daarom zou ik het graag willen weten als ik iets belangrijks niet weet over Paypal.
0
geplaatst: 17 maart 2011, 00:24 uur
Mjuman schreef:
Amazon accepteert GEEN paypal, alleen credit cards; PayPal is nl in handen van E-bay en dat wordt als een concurrent gezien. Je kunt wel via Amazon zelf een credit card aanvragen.
Amazon accepteert GEEN paypal, alleen credit cards; PayPal is nl in handen van E-bay en dat wordt als een concurrent gezien. Je kunt wel via Amazon zelf een credit card aanvragen.
en ik maar denken dat, nu ik een paypal account heb aangemaakt ik bij amazon zou kunnen bestellen..pff
0
geplaatst: 17 maart 2011, 00:26 uur
Paypal is een veelgebruikte betaalmanier op Discogs Marketplace, daar gebruik ik het vooral voor.
0
Ik gebruik ook vaak Paypal, erg handig op bijvoorbeeld Ebay. Gebruik het al een paar jaar en heb nog geen enkele klacht erover.
Edit: En Discogs inderdaad.
Edit: En Discogs inderdaad.
0
Paypal stond/sta ik ook wel wat huiverig tegenover, het is zo ...ongrijpbaar... maar er zijn nu eenmaal platen die ik wil en die enkel zo te bekomen zijn...
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 17 maart 2011, 02:25 uur
Arrie schreef:
Ik zou hier nog eens op terug willen komen. Waarom niet? Wat vind je het negatieve aan Paypal? Ik vind het zelf namelijk een ideaal systeem (handiger dan Ideal zelfs). Het werkt heel snel en heel simpel, en het is betrouwbaar. Daarom zou ik het graag willen weten als ik iets belangrijks niet weet over Paypal.
(quote)
Ik vind het een link idee als mijn bankrekening zomaar ergens aan gekoppeld wordt. Kan zijn dat het met een creditcard ook zo is, maar die heeft mijn ma van de Bijenkorf, en dan ontvangt ze geloof ik een rekening. Ik voer gewoon haar codes in en boek haar het bedrag terug. Op Paypal schrijven ze gewoon af, toch? Wat nou als iemand mijn Paypal hackt?
Ik heb wel een keer een Paypal account aangemaakt, maar het werkte voor geen meter. Raar gedoe met een paar cent overboeken om de rekening te testen, wat maar niet kwam. Heb zelfs nog Youtube filmpjes bekeken, maar ik vind het geen duidelijk systeem (nu zijn we twee jaar verder, misschien is het nu anders).
Met beschikking over Ideal en een creditcard heb ik nog nooit ergens niet kunnen bestellen, dus ik heb er ook echt geen behoefte meer aan.
Voor een deel is het luiheid om niet nogmaals uit te zoeken hoe het precies werkt (eigen schuld, dikke bult voor Paypal), maar ik heb het helemaal nergens voor nodig, en ik hoef dus ook geen risico te nemen (hoe klein dat risico ook mag zijn).
Een creditcard is overigens ook verre van veilig. Codes op de kaart invoeren en klaar ben je. Nu is er een securecode, maar die kan ook iedereen wijzigen als je de kaartgegevens + bankrekeningnummer van de eigenaar weet. Veel eenvoudiger kun je het ze niet maken.... Nooit die kaart kwijtraken, en niet aan mensen laten zien die er niets mee te maken hebben...
0
geplaatst: 17 maart 2011, 08:25 uur
Volgens mij is Paypal behoorlijk dichtgetimmerd. Je kunt ook geld reserveren voor Paypal. Dus dan kan je rekening in geval van problemen niet geplunderd worden.
Mijn zwager overleed in 2004. Hij had een Paypal account. Hij ontwikkelde software, verkocht dat en mensen konden doneren op zijn account. Daar kunnen we tot op de dag van vandaag niet bij omdat we het wachtwoord niet hebben. Bij Paypal zijn ze ongevoelig voor elk bewijs van verwantschap. Geen wachtwoord is geen toegang.
Creditcards zijn net als elk betaalsysteem inderdaad niet altijd veilig. Maar je bent wel goed verzekerd, afhankelijk van bij wie je een creditcard afneemt, tegen fraude van buitenaf.
Mijn zwager overleed in 2004. Hij had een Paypal account. Hij ontwikkelde software, verkocht dat en mensen konden doneren op zijn account. Daar kunnen we tot op de dag van vandaag niet bij omdat we het wachtwoord niet hebben. Bij Paypal zijn ze ongevoelig voor elk bewijs van verwantschap. Geen wachtwoord is geen toegang.
Creditcards zijn net als elk betaalsysteem inderdaad niet altijd veilig. Maar je bent wel goed verzekerd, afhankelijk van bij wie je een creditcard afneemt, tegen fraude van buitenaf.
0
geplaatst: 17 maart 2011, 08:55 uur
Ik doe al een paar jaar bijna al mijn buitenlandse betalingen met PayPal (behalve bij Amazon dan
). Nooit problemen gehad, en op eBay kun je absoluut niet zonder. Het is inderdaad een beetje ongrijpbaar. Geen enkel online betalingssysteem is waterdicht, maar ik vind het toch wel een prettige gedachte dat je bankrekeningnummer en je creditcard-gegevens niet voortdurend over de digitale snelweg zwerven.
Wel een sterk verhaal van Edwynn trouwens - maar goed dat mijn vrouw mijn wachtwoord ook weet, bedenk ik me nu. Er wordt trouwens aangeraden dat wachtwoord regelmatig te wijzigen, wat ik ook doe.
Niet dat er bij mij veel opstaat, maar ik maak er maandelijks 50 euro naar over, en dat is dan mijn maandbudget om online mijn muziekinkopen te doen. Zo houd ik het nog een beetje in de hand; dat vind ik ook wel een praktisch punt van een betaalmethode als PayPal. Al zitten mijn Amazon-aankopen dus niet bij dat bedrag inbegrepen...
). Nooit problemen gehad, en op eBay kun je absoluut niet zonder. Het is inderdaad een beetje ongrijpbaar. Geen enkel online betalingssysteem is waterdicht, maar ik vind het toch wel een prettige gedachte dat je bankrekeningnummer en je creditcard-gegevens niet voortdurend over de digitale snelweg zwerven.Wel een sterk verhaal van Edwynn trouwens - maar goed dat mijn vrouw mijn wachtwoord ook weet, bedenk ik me nu. Er wordt trouwens aangeraden dat wachtwoord regelmatig te wijzigen, wat ik ook doe.
Niet dat er bij mij veel opstaat, maar ik maak er maandelijks 50 euro naar over, en dat is dan mijn maandbudget om online mijn muziekinkopen te doen. Zo houd ik het nog een beetje in de hand; dat vind ik ook wel een praktisch punt van een betaalmethode als PayPal. Al zitten mijn Amazon-aankopen dus niet bij dat bedrag inbegrepen...

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 21 maart 2011, 17:22 uur
Zo, vandaag heb ik mijn cd vanuit Oekraine al binnen. Dat gaat snel zeg, de 16e was 'ie verzonden.
Voor herhaling vatbaar.
Voor herhaling vatbaar.

0
geplaatst: 21 maart 2011, 18:16 uur
gaucho schreef:
Niet dat er bij mij veel opstaat, maar ik maak er maandelijks 50 euro naar over, en dat is dan mijn maandbudget om online mijn muziekinkopen te doen. Zo houd ik het nog een beetje in de hand; dat vind ik ook wel een praktisch punt van een betaalmethode als PayPal.
Niet dat er bij mij veel opstaat, maar ik maak er maandelijks 50 euro naar over, en dat is dan mijn maandbudget om online mijn muziekinkopen te doen. Zo houd ik het nog een beetje in de hand; dat vind ik ook wel een praktisch punt van een betaalmethode als PayPal.
Maar je hoeft helemaal niet van tevoren geld over te maken op de Paypal-rekening. Ook als die Paypal-rekening leeg is, kan je gewoon betalen, en dan schrijft Paypal het automatisch van de rekening af waar Paypal mee verbonden is. Feitelijk betaal je dus gewoon vanaf je bankrekening met een tussenstapje, maar het is (zeker voor internationale overmakingen) makkelijker en sneller.
0
geplaatst: 22 maart 2011, 09:24 uur
Weet ik, weet ik. Je dacht toch niet dat ik nooit boven die 50 euro per maand uitkom?
Je hebt gelijk, het tekort wordt dan automatisch van je bankrekening afgehaald. Maar voor mezelf is die 50 euro een mooi ijkpunt, waar ik me aan probeer te houden. Elke eerste of tweede dag van de maand maak ik dat bedrag over en dan probeer ik het er 30 dagen mee uit te zingen. Maar ik geef toe: het systeem maakt dat je die imaginaire drempel toch vrij snel (en eenvoudig) overschrijdt.
Je hebt gelijk, het tekort wordt dan automatisch van je bankrekening afgehaald. Maar voor mezelf is die 50 euro een mooi ijkpunt, waar ik me aan probeer te houden. Elke eerste of tweede dag van de maand maak ik dat bedrag over en dan probeer ik het er 30 dagen mee uit te zingen. Maar ik geef toe: het systeem maakt dat je die imaginaire drempel toch vrij snel (en eenvoudig) overschrijdt.
0
tip_of.yourstar
geplaatst: 2 april 2011, 12:39 uur
Nieuw record:
verzonden op 27 februari, aangekomen op 1 april (!).
verzonden op 27 februari, aangekomen op 1 april (!).
0
geplaatst: 2 april 2011, 20:31 uur
Ja, dat kan dus echt niet.
Ik ben inmiddels dusdanig tevreden over Amazon (Engelse & Amerikaanse tak) dat ik eigenlijk geen reden meer heb om terug te keren bij cd wow. Voorlopig is dat hoofdstuk daar voor mij gesloten.
Ik ben inmiddels dusdanig tevreden over Amazon (Engelse & Amerikaanse tak) dat ik eigenlijk geen reden meer heb om terug te keren bij cd wow. Voorlopig is dat hoofdstuk daar voor mij gesloten.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 3 april 2011, 18:27 uur
Kan me dat wel voorstellen.
Voor 4 euro kon ik The Kick Inside van Kate Bush niet laten liggen natuurlijk, en toen deed ik er maar meteen een boek van Hunter S. Thompson bij (want voor 5 euro koop je die op marktplaats nog niet eens).
Verder ben ik ook bijna volledig afgehaakt, terwijl ik toch lange tijd zéér veel besteld heb bij ze. De prijzen wegen nu niet meer op tegen de lange levertijd. Ignorantie van de kant van cdwow. Het hele net staat vol met klachten over de lange levertijd, maar luisteren ho maar.
Voor 4 euro kon ik The Kick Inside van Kate Bush niet laten liggen natuurlijk, en toen deed ik er maar meteen een boek van Hunter S. Thompson bij (want voor 5 euro koop je die op marktplaats nog niet eens).
Verder ben ik ook bijna volledig afgehaakt, terwijl ik toch lange tijd zéér veel besteld heb bij ze. De prijzen wegen nu niet meer op tegen de lange levertijd. Ignorantie van de kant van cdwow. Het hele net staat vol met klachten over de lange levertijd, maar luisteren ho maar.
0
geplaatst: 3 april 2011, 20:00 uur
Ondanks de negatieve geluiden, ben ik nog steeds aannemend positief over CDwow en accepteer ik voor een lage cd-prijs een langere zendtijd. Als je je erop instelt, dan is het allemaal zo erg nog niet.
Wie toevallig cd bonnen in zijn postvakje ziet verschijnen en deze niet gebruikt, mag mij in ieder geval altijd een PM sturen
.
Wie toevallig cd bonnen in zijn postvakje ziet verschijnen en deze niet gebruikt, mag mij in ieder geval altijd een PM sturen
.
0
geplaatst: 3 april 2011, 20:46 uur
Inderdaad, ik koop liever een gloedjenieuwe plaat van William Fitzsimmons voor 10 euro en dan 2 weken wachten dan dat ik hem voor 8 euro meer ergens anders koop. Zóveel maken die 2 weken niet uit.
0
geplaatst: 4 april 2011, 00:05 uur
Als het bij 2 weken bleef...
Duurt vaak een stuk langer, maar ben het er verder wel mee eens. Kreeg gister een mailtje dat een item verzonden was, waarvan ik ondertussen alweer vergeten was dat ik het had besteld, maargoed, ik heb het toch wel digitaal dus haast heeft het niet.
Verder moet ik maar eens aan de creditcard, dan kan ik ook via Amazon bestellen. Aan de andere kant gaat dat me veel geld kosten
Duurt vaak een stuk langer, maar ben het er verder wel mee eens. Kreeg gister een mailtje dat een item verzonden was, waarvan ik ondertussen alweer vergeten was dat ik het had besteld, maargoed, ik heb het toch wel digitaal dus haast heeft het niet.Verder moet ik maar eens aan de creditcard, dan kan ik ook via Amazon bestellen. Aan de andere kant gaat dat me veel geld kosten

0
geplaatst: 4 april 2011, 00:07 uur
Arrie schreef:
Verder moet ik maar eens aan de creditcard, dan kan ik ook via Amazon bestellen. Aan de andere kant gaat dat me veel geld kosten
Niet doen, echt niet doen!

0
geplaatst: 4 april 2011, 00:55 uur
Ik bestel ook nog steeds veel bij CDwow. Ik heb het ook wel meegemaakt dat het soms langer dan een maand duurde voordat de cd in de brievenbus lag maar ik vind dat niet erg. Nieuwe cd's waar ik echt naar uit kijk, haal ik in de winkel op de dag van release.
Ik heb genoeg cd's op mijn verlanglijstje staan die ik al heel lang wil kopen. Af en toe bestel ik wat en elke week ligt er wel wat in mn brievenbus.
Op de site van CDwow is makkelijk en duidelijk terug te zien wat is verzonden en wat niet. Als ik de betreffende cd heb ontvangen haal ik m uit mijn verlanglijstje zodat ik weet dat ik hem daadwerkelijk heb ontvangen.
De kortingsbonnen bij elke 11e(?) cd is ook wel relaxed. Ik heb ook een paar keer een 'recensie' op de site bij een bestelde cd cd gezet. Daar krijg je dan ook een kortingsbon van €1,- voor. Die moet je alleen wel heel snel weer gebruiken. Volgens mij binnen iets van drie weken. Je kan dus het beste niet veel cd's in een keer bestellen maar het een beetje verspreiden, wil je er zeker van zijn dat je de kortingsbon gebruikt.
Ik heb genoeg cd's op mijn verlanglijstje staan die ik al heel lang wil kopen. Af en toe bestel ik wat en elke week ligt er wel wat in mn brievenbus.
Op de site van CDwow is makkelijk en duidelijk terug te zien wat is verzonden en wat niet. Als ik de betreffende cd heb ontvangen haal ik m uit mijn verlanglijstje zodat ik weet dat ik hem daadwerkelijk heb ontvangen.
De kortingsbonnen bij elke 11e(?) cd is ook wel relaxed. Ik heb ook een paar keer een 'recensie' op de site bij een bestelde cd cd gezet. Daar krijg je dan ook een kortingsbon van €1,- voor. Die moet je alleen wel heel snel weer gebruiken. Volgens mij binnen iets van drie weken. Je kan dus het beste niet veel cd's in een keer bestellen maar het een beetje verspreiden, wil je er zeker van zijn dat je de kortingsbon gebruikt.
0
geplaatst: 4 april 2011, 17:59 uur
Stijn_Slayer schreef:
Voor mij geldt hetzelfde: ik ben ruim drie jaar een vaste klant geweest. De lange wachttijden heb ik nooit een probleem gevonden, omdat de prijzen een tijdlang zo belachelijk laag waren. Maar hun prijspeil is me nu gewoon te hoog, zeker als je hierbij de lange levertijd incalculeert.
Daarnaast kreeg ik de laatste tijd - laatste bestelling dateert van een maand of twee geleden - wel erg veel van die Zuid-Amerikaanse persingen, die kwalitatief gewoon een stuk minder zijn. Dat was voor mij de belangrijkste reden om af te haken.
Vanwege die euro-korting toch maar even rondgekeken. Ik zie zowaar dat ze twee verschillende versies hebben van de originele Double Fantasy CD van John Lennon (althans de 2000-versie met de bonustracks). En die heb ik eigenlijk liever dan die nieuwe versie.
Maar het zit er dik in dat de goedkoopste variant zo'n Zuid-Amerikaanse persing is en de duurste is nog altjjd € 17,99, wat ik een hoop geld vind, zeker als je bedenkt dat de nieuwe versie (de 2010 akoestische mix, een dubbel-CD) nog goedkoper is. Nou ja, ik heb nog een paar uur om erover na te denken....
0
geplaatst: 4 april 2011, 18:01 uur
Daarnaast kreeg ik de laatste tijd - laatste bestelling dateert van een maand of twee geleden - wel erg veel van die Zuid-Amerikaanse persingen, die kwalitatief gewoon een stuk minder zijn. Dat was voor mij de belangrijkste reden om af te haken.
Inderdaad! Dat is ook mijn punt van irritatie. Ik vrees dat ik maar 'ns ga stoppen met CD-WOW. Platenzaakjes in tastbaar formaat zijn ook veel leuker om te bezoeken!

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 4 april 2011, 18:12 uur
Hetzelfde hier, bij m'n laatste bestelling. Ik zou zweren dat ik andere versies besteld had. Het was me de moeite van het wekenlang wachten en het gezeik niet waard (aangezien ik al twee of drie maanden gewacht had op mijn cd's!), dus heb ik het er maar bij laten zitten....
Het is op zich prima hoor, maar geef het gewoon aan. Dan kan je zelf beslissen of je liever wat meer betaald.
Het is op zich prima hoor, maar geef het gewoon aan. Dan kan je zelf beslissen of je liever wat meer betaald.
0
geplaatst: 4 april 2011, 18:18 uur
Ik wacht al weer anderhalve week op de nieuwe Duran Duran. Gaat weer lekker zo 

0
geplaatst: 4 april 2011, 18:24 uur
En die 1 euro kortingsperiode is ook niet erg zinvol als ze een dag van tevoren de prijzen weer verhogen. 

0
geplaatst: 4 april 2011, 18:47 uur
Dat laatste is inderdaad een erg flauw trucje.
William Fitzsimmons is trouwens zojuist verzonden
Dat duurde wel erg lang, maar zoals ik al zei, ik heb hem liever 2 weken later in huis dan dat ik hem voor 2x het geld ergens anders vandaan haal.
William Fitzsimmons is trouwens zojuist verzonden
Dat duurde wel erg lang, maar zoals ik al zei, ik heb hem liever 2 weken later in huis dan dat ik hem voor 2x het geld ergens anders vandaan haal.
0
geplaatst: 5 april 2011, 15:25 uur
Deren Bliksem schreef:
Ook de liefde tussen mij en CD-Wow is bekoeld. Jammer.
Ook de liefde tussen mij en CD-Wow is bekoeld. Jammer.
Ik blijf een fan. Ik vind het geweldig dat ze zonder morren een tweede keer hetzelfde item opsturen als je hen meldt dat de eerste levering na 4 weken niet is aangekomen.
En ik heb nog geen problemen gehad met exuberante levertijden (als er niks misgaat, ligt mijn pakje meestal binnen de twee weken in de bus) of rare persingen.
Loopt die actie 11de gratis (binnen de 2 maanden) trouwens nog ? Ik vind er op hun hele site niks over vermeld, maar dat zou ook aan mij (of aan de site zelf) kunnen liggen.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 5 april 2011, 16:18 uur
Hoe gaat dat 'zonder morren' bij jou in z'n werk dan? Mij worden allerlei onnozele dingen gevraagd, en ik moet eerst nog veel langer afwachten e.d.. Vind het eigenlijk grote zeikerds.
0
geplaatst: 5 april 2011, 17:35 uur
Loopt die actie 11de gratis (binnen de 2 maanden) trouwens nog ? Ik vind er op hun hele site niks over vermeld, maar dat zou ook aan mij (of aan de site zelf) kunnen liggen.
Ja dat loopt nog, het is volgens mij ook geen actie maar een permanent iets.
* denotes required fields.