MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic

zoeken in:
Tot een jaar geleden kocht ik hier nog wel eens het een en ander maar tegenwoordig eigenlijk niets meer. Weinig aanbod en de prijzen zijn best wel gestegen. Daarbij heb ik volgens mij inmiddels weer recht op een gratis cd maar daar hoor ik dan weer niets van. Nee, doe mij eigenlijk maar Amazon of desnoods Play, daar vind je tenminste nog eens wat.

Ik had een album in mijn boodschappenkarretje, die was 5.99 - een hele mooie prijs. Krijg ik vandaag een kortingsbon binnen, dus ik denk 'laat ik die cd maar kopen'. Blijkt hij opeens gewoon 9,99 te zijn.

Belachelijk... Ik heb het nu wel gehad met dit bedrijf.

Magick1
Op 16 april heb ik voor de eerste maal in mijn leven cd's gekocht via Play.com. En 1 cd heb ik nu pas ontvangen met het opschrift 'Missent to Bermuda'. Hilarisch!

Ik heb de indruk dat de bezorgtijden korter zijn geworden. Of ligt dat aan de koopjeskelder cd's. Misschien hebben ze teveel van die cd's op voorraad wat ook de lage prijzen verklaart. Ik had twee cd's uit de koopjeskelder besteld en 6! dagen later lagen ze in mijn brievenbus.
Voor cdwow begrippen nogal snel.

Stijn_Slayer
Ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen....

Yes en DiMeola zijn anderhalve week geleden pas binnen gekomen, maar ter vergelijking kwam de Styx-cd weer een stuk sneller binnen (afgelopen week). Het kan dus vriezen of dooien met CDWOW.

Ik zit trouwens na twee weken nog te wachten op de Sky-cd die ik bij Zavvi heb besteld, maar ik denk dat die cd gewoon moeilijk te krijgen is.

Nu weer Yes' Close To The Edge, Tormato en Bruford's One Of A Kind daar bij besteld.
Die zijn er wel sneller, denk ik.

Ook hier heel verschillende ervaringen. Een Mike Oldfield-CD die ik vorig weekend bestelde, was er binnen vier dagen. Maar ik wacht al ruim drie weken op een verzamel-CD van Janis Ian, die volgens mij officieel vervallen is, maar bij hen nog wel (spotgoedkoop) op hun site staat. Ik heb wel een verzendbevestiging gekregen, dus hij zou onderweg moeten zijn.

Ik ben een beetje terughoudend geworden met kopen bij CD-Wow. Met name die koopjeskelder, daar kijk in maar niet meer in, want mijn ervaring leert dan je dan vaak Zuid-Amerikaanse (Argentijnse) persingen krijgt. Die hebben qua artwork vaak een veel slechtere drukkwaliteit. Maar zo af en toe bestel ik er nog wel wat.

Overigens, kaztor, je aankoopbeleid bevalt me wel. Mooie titels. Die van Bruford ga ik ook nog wel eens kopen. Ik heb nu alleen een verzamelaar van 's man's werk.

Misterfool
Ik heb mijn eerste bestelling bij Cd-wow gedaan. Vorige week dindag is de eerste verzonden en vandaag de rest. De CD die vorige week dinsdag is verzonden is nog niet aangekomen. Hoe lang duurt het ongeveer tot dat een CD van CD-wow na verzending aankomt?

Kan weken duren, het verschilt heel erg.

Heb hem ooit in 2 dagen gehad, maar ook wel eens 3 weken...

Stijn_Slayer
Als je twee weken aanhoudt zit je redelijk safe.

Misterfool
Oké duidelijk
Is wel even wennen, normaal krijg je cd's de dag nadat ze verzonden zijn.

Stijn_Slayer
In de tijd dat je cd's voor 2 en 3 euro kocht bij cdwow had ik geen enkel probleem met het wachten. Nu bestel ik er nauwelijks meer.

Heb een eerste bestelling bij Zavvi gedaan, maar dat vond ik een beetje slordig. Als er staat dat een item binnen drie werkdagen verzonden kan worden (en later zelfs binnen één werkdag) vind ik het nogal slordig als ze 'm pas na 1,5 week verzenden. Nu maar even afwachten hoelang zij over het verzenden zelf doen.

Misterfool schreef:
Ik heb mijn eerste bestelling bij Cd-wow gedaan. Vorige week dindag is de eerste verzonden en vandaag de rest. De CD die vorige week dinsdag is verzonden is nog niet aangekomen. Hoe lang duurt het ongeveer tot dat een CD van CD-wow na verzending aankomt?

Ik heb ook wel eens zes weken gewacht.

Het probleem is, dat cdwow geen gegevens verstrekt inzake hoe het er mee staat. Ik vind het echt bizar dat er een melding kan komen van verzending en dat je vervolgens alsnog weken moet wachten voor de cd op de mat valt. Zelfs vanuit Hong Kong kun je in 2011 binnen 24 uur iets toegezonden krijgen als het moet, dus waar ligt het aan?

Ik heb van Amazon deze week al drie keer excuses ontvangen (met mogelijkheden om af te bestellen) voor een oude (heruitgegeven) cd van Gary Brooker. Hier zijn zij dan weer afhankelijk van de releasedatum die door de platenmaatschappij aanvankelijk werd opgegeven en die dan vervolgens door diezelfde maatschappij weer wordt opgeschoven. Daar kan Amazon dan niets aan doen, maar de klant is wel op de hoogte.

Een melding van verzending bij Amazon betekent: binnen een paar dagen in huis, zorg dat je brievenbus leeg is! En zo hoort het ook te gaan.

CD-Wow is altijd een wat merkwaardige winkel geweest. Ik heb de lange levertijden een tijdlang geaccepteerd in de wetenschap dat je nergens goedkoper uit was. Maar dat is al ruim een jaar verleden tijd. Een hoogst enkele keer bestel ik er nog wel eens wat als ze er toevallig eens als goedkoopste uit springen, maar de laatste bestelling deed er toch ook weer vier weken over, wat ik echt fors vind. Bovendien loop je een aanzienlijk risico op inferieure persingen.

Mijn weinige bestellingen bij Zavvi.com stemmen me eerlijk gezegd ook niet hoopvol. Lang niet alles is op voorraad en gemiddeld duurt het na verzending een week voordat de CD op je deurmat valt.

Ik hik altijd een beetje aan tegen bestellen bij Amazon, omdat je voor een flink bedrag in één keer moet bestellen om zonder verzendkosten geleverd te krijgen. Maar voor het overige is Amazon wel top. Als het op voorraad is, heb je het vaak binnen 2 à 3 dagen. En duurt het wat langer dan houden ze je keurig op de hoogte, inclusief alle bijbehorende excuses.

@musician: welke CD van Gary Brooker is dat trouwens?
EDIT: Ik zie het al: Lead me to the water. Mooi - zijn beste solo-album. Ik heb de originele CD op Line Records, die zeer zeldzaam schijnt te zijn. Maar qua geluidskwaliteit houdt het niet over. Dus als die remaster van Esoteric geluidstechnisch een fikse verbetering is, ga ik er zeker achteraan.

Ja, die Lead me to the water is zéér zeldzaam. Hij moest geruime tijd 160 pond kosten, die zorgen zijn nu voorbij.

Gisteren schreef ik, na een mailtje van Amazon op mijn werk, dat die dag de laatste cd van Neil Young, A Treasure was verzonden. Vandaag om 10.00 in huis gekregen met de TNT, die moest aanbellen vanwege de grote doos. Vanuit Engeland dus. Gelukkig zit mijn inmiddels geslaagde zoon nog steeds thuis en kon hij het 'kado' in ontvangst nemen, al zat er verder niets tussen van zijn gading....

En 2 euro goedkoper dan cdwow.

gaucho schreef:
Mijn weinige bestellingen bij Zavvi.com stemmen me eerlijk gezegd ook niet hoopvol. Lang niet alles is op voorraad en gemiddeld duurt het na verzending een week voordat de CD op je deurmat valt.

Zavvi wordt 'm ook niet bij mij, denk ik. Kreeg gisteren het bericht dat In Flight van George Benson definitief niet leverbaar en dus geannuleerd is. Vreemd, toch gewoon een standaard WEA midprice-titel, die overal elders nog wel verkrijgbaar is.
En van de Mike Oldfield-CD Hergest ridge (de 2010-editie), die ik een week geleden voor 3,85 GBP bestelde, krijg ik nu te horen dat het wat langer gaat duren. Inmiddels zie ik 'm wel op de site staan voor 8,85 GBP (!) en een levertijd van drie dagen. Als dat maar geen slecht voorteken is...

Stijn_Slayer
Bestelling van Zavvi is binnen. 4 dagen, schappelijk.

Ik heb bij Zavvi ook best lang moeten wachten. Volgens mij een week of 2 op de Yes-cd's Tormato en Close To The Edge. Maar ik denk, eerlijk gezegd, dat het ook wat te maken heeft met die nieuwe pakket-service Versand, die alleen op enkele dagen bezorgt, en dat moet ook allemaal maar goed gaan, aangezien ze daar bij TNT schijnbaar ook al moeite mee hadden (veel gehannes met zelf pakketjes op moeten halen etc.).

Ik denk dat de factor mazzel ook meespeelt.

En Op Voorraad ja of nee.

Zodra een internetverkoper laat weten dat het In Stock is, moet je binnen een paar dagen de cd in huis kunnen hebben. Anders werkt er binnen dat bedrijf iets niet goed.

Misschien is de gratis verzending bij cdwow wel het probleem. Dat ze bij het toezenden eerst wachten tot er een hele grote lading bestellingen een bepaalde kant op gaat. En als die lading vervolgens via Hong Kong en Zwitserland bij ons moet komen....

Bij het betalen van de verzendkosten heb je dat probleem niet. Dan ben jij de klant en heb je voor de verzending betaalt. En ook al gaat er maar 1 cd richting Nederland, dat maakt voor de verkoper dan niet meer uit.

musician schreef:
En Op Voorraad ja of nee.

Zodra een internetverkoper laat weten dat het In Stock is, moet je binnen een paar dagen de cd in huis kunnen hebben. Anders werkt er binnen dat bedrijf iets niet goed.

Misschien is de gratis verzending bij cdwow wel het probleem. Dat ze bij het toezenden eerst wachten tot er een hele grote lading bestellingen een bepaalde kant op gaat. En als die lading vervolgens via Hong Kong en Zwitserland bij ons moet komen....

Bij het betalen van de verzendkosten heb je dat probleem niet. Dan ben jij de klant en heb je voor de verzending betaalt. En ook al gaat er maar 1 cd richting Nederland, dat maakt voor de verkoper dan niet meer uit.

Als er bv staat 3 dagen tot verzending ga je er van uit dat het ook gebeurd. Bij zavvi is het me al vaker gebeurd dat een item klaar stond voor verzending en binnen 2 weken had ik het nog niet , krijg je dan een mailtje met excuses. Of dat een item na een week nog steeds niet verzonden is terwijl er wel gewoon leuk bij staat binnen 3 dagen verzenden. Ik heb veel minder problemen met lange verzendtijden als men gewoon eerlijk is of gewoon duidelijk aangeeft dat het 2 tot 3 weken duurt. Dan weet je wat je kan verwachten. Nu bestel je iets in de veronderstelling dat het ook binnen die tijd verzonden wordt en dan duurt het weer veel langer, echt irritant.

Xel
CD-Wow. Ik doe er steeds minder mee. Vandaag is het drie weken geleden dat de nieuwe van Death Cab for Cutie is verzonden... Ben benieuwd of 'ie binnen komt....

Misterfool
De eerste bestelling bij CD-wow is na 2 weken eindelijk aangekomen

Wat is dan hét beste alternatief voor iemand die geen creditcard heeft? Naast gewoon naar de platenzaak gaan natuurlijk.

Discogs Marketplace is een goed alternatief.

Stijn_Slayer
Cosmox en NLstore zijn vaak toch wel iets duurder, en die zul je al wel kennen.

Ik denk nog even na, als me iets te binnen schiet edit ik dit bericht wel.

Xel schreef:
CD-Wow. Ik doe er steeds minder mee. Vandaag is het drie weken geleden dat de nieuwe van Death Cab for Cutie is verzonden... Ben benieuwd of 'ie binnen komt....

Heb net mijn gal gespuwd bij dit album vanwege hetzelfde gegeven.

De cd 5 juni bij CDWOW besteld en voor de rest quote ik mijzelf even:

Ondertussen is het 23 juni en heb het schijfje nog immer niet binnen.
Er is wel gezegd rekening te houden met een wachttijd van 7 t/m 10 dagen, maar na 18 dagen nog steeds niets dus...

En alleen om als zuinige Hollander eens een paar euro minder te besteden !
Was dus mooi meteen de laatste bestelling die ik plaatste bij CDWOW...

Stijn_Slayer
Al wel verzonden? Anders kun je annuleren.

Stijn_Slayer schreef:
Al wel verzonden? Anders kun je annuleren.

Ik zal mijn mail nog eens nakijken, maar 2 dagen geleden in elk geval nog niet...

Stijn_Slayer
Anders is een mailtje naar de klantenservice voldoende.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:55 uur

geplaatst: vandaag om 14:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.