Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic
zoeken in:
0
geplaatst: 24 juni 2011, 00:58 uur
Tja, 18 dagen vind ik nog niet eens zo lang voor CD wow. Je moet gewoon nooit bij hen bestellen als je het album snel wilt hebben. Het is natuurlijk wel vervelend als er staat dat ze binnen een x aantal dagen leveren en het dan nog twee weken langer duurt.
Ik let nooit zo op de beloofde levertijd omdat ik weet dat het toch onwijs lang duurt. Ik bestel er vrij vaak maar alleen albums die al heel lang op mijn verlanglijstje staan en ik een keer goedkoop voorbij zie komen. Dan zie wel wanneer hij in de brievenbus ligt.
25 mei 2011 Flaming Lips - Embryonic
CD 455979989 7 Jun 2011 Verzonden
...en nog niet binnen. Ik heb inmiddels wel later bestelde cd's al ontvangen.
Ik let nooit zo op de beloofde levertijd omdat ik weet dat het toch onwijs lang duurt. Ik bestel er vrij vaak maar alleen albums die al heel lang op mijn verlanglijstje staan en ik een keer goedkoop voorbij zie komen. Dan zie wel wanneer hij in de brievenbus ligt.
0
geplaatst: 24 juni 2011, 09:09 uur
oceanvolta schreef:
Tja, 18 dagen vind ik nog niet eens zo lang voor CD wow. Je moet gewoon nooit bij hen bestellen als je het album snel wilt hebben. Het is natuurlijk wel vervelend als er staat dat ze binnen een x aantal dagen leveren en het dan nog twee weken langer duurt.
Het mag van mij wat langer duren, maar 18 of langer dagen vind ik gewoon niet meer acceptabel anno 2011. Tenzij het natuurlijk een moeilijk te verkrijgen album is , maar de gewonen mainstream albums doen ook zo lang erover. Zavvi(qua prijs vergelijkbaar met cd wow, iets goedkopen zelfs vaak) is al wat minder lang maar nog steeds vrij lang. Verder heb ik er al meer vrede mee als ze gewoon aangeven dat het langer duurt maar dit is vaak niet het geval.Dan maar een euro of 2 euro meer betalen maar wel snel geleverd dan 3 a 4 weken wachten op iets.
0
geplaatst: 24 juni 2011, 12:42 uur
Dan moet je gewoon niet meer bij CD wow of Zavvi bestellen. Mainstream albums of nieuwe releases doen er vaak ook lang over. Als ik een album graag wil hebben ga ik altijd na de platenboer (Sounds Delft) of naar de Mediamarkt waar grote releases op de releasedag vaak voor 10,- worden aangeboden. Vroegah kocht ik nieuwe releases altijd bij Krenning (Den Haag) waar ze al een aantal dagen voor de releasedag onder de toonbank werden verkocht. Verder was het een kudtwinkel die inmiddels niet meer bestaat.
Wat CD wow betreft bestel ik wekelijks wat en dan ligt er ook wekelijks wat in je brievenbus. Dat zijn toch de albums die ik al langer (soms jaren) wil hebben en dan kan een maand er nog wel bij.
Wat CD wow betreft bestel ik wekelijks wat en dan ligt er ook wekelijks wat in je brievenbus. Dat zijn toch de albums die ik al langer (soms jaren) wil hebben en dan kan een maand er nog wel bij.
0
geplaatst: 24 juni 2011, 12:46 uur
Ja je moet er inderdaad albums kopen die je al heel lang bevallen. Als je een album bestelt die je net ontdekt hebt en graag wilt kopen, moet je het niet bij CD-wow doen. Als je het album dan binnen krijgt, is de hype die je voor het album had alweer voorbij.
0
geplaatst: 25 juni 2011, 10:32 uur
Bij CD Wow aangegeven dat mijn DCFC album nog niet was gearriveerd (verzonden 30 mei), vervolgens mijn adres nog eens bevestigd. Daarna kreeg ik respons....
"The majority of orders arrive well within a week, though we kindly ask all of our customers to allow a few more working days for an order to be delivered from the date of dispatch. I can confirm that the item has been shipped and you can expect delivery shortly.
We expect all dispatched orders to be delivered within our delivery estimates and we regularly test these to ensure they remain suitable for each destination country. Some items are occasionally delayed within the relevant postal system and we regret when this occurs.
Should your item not have arrived, please let us know so that we can pursue this further for you.
Please contact us at your convenience should you have any further queries."
Ik moet dus nog ff geduld hebben. En in principe heb ik dat ook wel, en ik hoef ook niet direct het album te beluisteren op het moment dat iedereen doet of direct wanneer het uitgekomen is, ik vind het wel wat vervelend er zo op te moeten letten en te moeten reageren.
Als het album volgende week niet is binnengekomen zal ik wederom reageren, en om een nieuwe verzending vragen.
Zelf kies ik er nu meer voor om via Amazon.co.uk te bestellen. Bestel wel meerdere tegelijk, dus ik verzamel wat langer door in mijn winkelmandje voordat ik bestel, i.v.m. verzendkosten, maar bij Amazon wordt ik uitstekend geïnformeerd over de mate van verzending en kan ik prima zien waar mijn te verwachten poststuk is. Soms komt de post wel eens een dag eerder dan aangekondigd. Fijn.
"The majority of orders arrive well within a week, though we kindly ask all of our customers to allow a few more working days for an order to be delivered from the date of dispatch. I can confirm that the item has been shipped and you can expect delivery shortly.
We expect all dispatched orders to be delivered within our delivery estimates and we regularly test these to ensure they remain suitable for each destination country. Some items are occasionally delayed within the relevant postal system and we regret when this occurs.
Should your item not have arrived, please let us know so that we can pursue this further for you.
Please contact us at your convenience should you have any further queries."
Ik moet dus nog ff geduld hebben. En in principe heb ik dat ook wel, en ik hoef ook niet direct het album te beluisteren op het moment dat iedereen doet of direct wanneer het uitgekomen is, ik vind het wel wat vervelend er zo op te moeten letten en te moeten reageren.
Als het album volgende week niet is binnengekomen zal ik wederom reageren, en om een nieuwe verzending vragen.
Zelf kies ik er nu meer voor om via Amazon.co.uk te bestellen. Bestel wel meerdere tegelijk, dus ik verzamel wat langer door in mijn winkelmandje voordat ik bestel, i.v.m. verzendkosten, maar bij Amazon wordt ik uitstekend geïnformeerd over de mate van verzending en kan ik prima zien waar mijn te verwachten poststuk is. Soms komt de post wel eens een dag eerder dan aangekondigd. Fijn.
0
geplaatst: 25 juni 2011, 11:30 uur
Xel schreef:
"The majority of orders arrive well within a week, though we kindly ask all of our customers to allow a few more working days for an order to be delivered from the date of dispatch.
"The majority of orders arrive well within a week, though we kindly ask all of our customers to allow a few more working days for an order to be delivered from the date of dispatch.
Deze uitspraak alleen al is een proces op zich waard: ik heb nog nooit een cd binnen een week van cdwow ontvangen.
Als het niet zo treurig was, hadden we er uitgebreid om kunnen lachen, deze melding van cdwow kan ook met gemak naar het topic Memorable Quotes.
Ik weet niet wie die 'interne tests' inzake levertijd bij cdwow uitvoert, maar een controle van cdwow óp de controle lijkt mij inmiddels ook geen overbodige luxe. Als we er tenminste van uit mogen gaan dat cdwow te goeder trouw is.....
0
geplaatst: 25 juni 2011, 14:29 uur
Ik heb ook nog nooit een item binnen een week gekregen bij cdwow. Zavvi vindt ik al wat sneller, ben de laatste tijd bij Sounds Delft het bestellen via hun internetsite. De nieuwe zijn 15 euro , die moet je daar ook niet kopen maar zijn ze ouder dan een halfjaar of een jaar zijn ze meestal 10 euro of minder. Sommige albums zelfs 5 a 6 euro. En op werkdagen voor 16:00 bestelt , de dag erna in huis! Mits het op voorraad is natuurlijk!
0
geplaatst: 27 juni 2011, 15:35 uur
oceanvolta schreef:
Jongens, hij is binnen hoor. Na 34 dagen. Als je het niet verwacht is het toch weer een aangename verrassing.

0
geplaatst: 27 juni 2011, 16:23 uur
34 dagen? Dat slaat helemaal nergens op. Het langste wat ik ooit heb moeten wachten is 2 weken maar dat was dan een moeilijk verkrijgbare CD. Het snelste was dat ik op dezelfde middag nog een telefoontje kreeg dat mijn box van Radiohead binnen was. 

0
geplaatst: 27 juni 2011, 16:26 uur
Don Cappuccino schreef:
34 dagen? Dat slaat helemaal nergens op. Het langste wat ik ooit heb moeten wachten is 2 weken maar dat was dan een moeilijk verkrijgbare CD. Het snelste was dat ik op dezelfde middag nog een telefoontje kreeg dat mijn box van Radiohead binnen was.
Bij cd wow ?
0
geplaatst: 27 juni 2011, 16:28 uur
Nee, bij Cd Wow niet. In het algemeen. 34 dagen slaat gewoon helemaal nergens op. Ik bestel niet via het internet, gewoon via de cd winkel.
0
geplaatst: 27 juni 2011, 16:29 uur
Hé, ze hebben de prijzen in de koopjeskelder weer omhoog gegooid! 

0
geplaatst: 27 juni 2011, 16:30 uur
Woon jij naast het distributiecentrum van CDwow? Dit was inderdaad wel erg lang maar ik maak me er niet druk om. Ik heb al ik weet niet hoeveel cd's bij ze besteld en ze zijn allemaal netjes aangekomen.
Ik kreeg trouwens vanochtend al een mailtje dat mijn Refused cd is verzonden (zaterdag besteld). Hopelijk ligt die ergens deze week in de brievenbus.
Ik kreeg trouwens vanochtend al een mailtje dat mijn Refused cd is verzonden (zaterdag besteld). Hopelijk ligt die ergens deze week in de brievenbus.
0
geplaatst: 27 juni 2011, 18:33 uur
Ach, zolang ze maar aankomen. Ik heb cd's die ik bestel toch altijd al digitaal, dus bij mij heeft het nooit zo'n haast. Als CD-Wow een cd die ik wil hebben het goedkoopste aanbied, dan bestel ik gewoon CD-Wow, wetende dat het drie/vier weken kan duren.
0
geplaatst: 27 juni 2011, 19:19 uur
Overovermorgen wacht ik een volle maand op m'n DCFC cd die op 30 mei zou zijn verzonden. Waarschijnlijk wordt 'ie vanuit een ver land persoonlijk te voet gebracht.
0
geplaatst: 27 juni 2011, 20:25 uur
Arrie schreef:
Ach, zolang ze maar aankomen. Ik heb cd's die ik bestel toch altijd al digitaal, dus bij mij heeft het nooit zo'n haast. Als CD-Wow een cd die ik wil hebben het goedkoopste aanbied, dan bestel ik gewoon CD-Wow, wetende dat het drie/vier weken kan duren.
Precies. Vandaag het album van Miles Kane voor 6 euro besteld. Daar wil ik best 2 weken op wachten. Sinds ze naar kortere levertijden zijn overgegaan, 1 a 1,5 jaar, hoef ik zelden langer dan 2 weken op mijn cd's te wachten.
0
geplaatst: 5 juli 2011, 16:18 uur
Zijn er toevallig weer 1,- bonnetjes ofzo? Normaal krijg ik elke week zowat korting, maar nu wil ik een keer wat bestellen is er niets binnengekomen in m'n mailbox!
0
geplaatst: 5 juli 2011, 18:36 uur
Japsuh schreef:
Zijn er toevallig weer 1,- bonnetjes ofzo? Normaal krijg ik elke week zowat korting, maar nu wil ik een keer wat bestellen is er niets binnengekomen in m'n mailbox!
Kortingsbonnen? Die sturen ze volgens mij al heel lang niet meer uit zichzelf op. Tenzij ik wat mis - al kan ik me wel herinneren dat ze een paar weken geleden weer zo'n dag hadden waarop je een euro korting kreeg op hun volledige assortiment. Maar kortingsbonnen, zoals vroeger? Kan me niet heugen wanneer ik die voor het laatst heb gekregen.
Ik heb het een tijdje geprobeerd met recensies, maar ook dan krijg je lang niet altijd een kortingsvoucher opgestuurd - ongeveer de helft van alle inzendingen wordt beloond, is mijn ervaring. Of loopt dat bij andere MuMe-leden soepeler?
0
geplaatst: 5 juli 2011, 18:43 uur
Bij mij niet, heb er een aantal geschreven en er iets van 3 gekregen, misschien nog wel minder dan de helft. Doe ik dus ook niet meer. Daarnaast duurt het meer dan een maand voordat je die kortingsbon krijgt, als je hem al krijgt.
0
geplaatst: 5 juli 2011, 20:55 uur
Ik heb ze wel allemaal gekregen al heb ik er wel een mailtje voor moeten sturen. Als je recensie is geplaatst moeten ze je een kortingsbon geven en anders halen ze die recensie er maar weer af. Je krijgt ook nog steeds een kortingsbon bij de elfde (of na de elfde) bestelling.
Die kreeg ik toevallig deze week weer binnen.
Van mijn 6 bestelde cd's op 24 juni heb ik er gister 2 en vandaag 2 binnen gekregen.
Die kreeg ik toevallig deze week weer binnen.
Van mijn 6 bestelde cd's op 24 juni heb ik er gister 2 en vandaag 2 binnen gekregen.
0
geplaatst: 6 juli 2011, 12:31 uur
Ik heb nu een "klachtenprocedure" lopen voor 2 cd's die al meer dan 3 weken geleden verzonden zijn, en gisteren dan eindelijk de eerste van de twee ontvangen (uit Hong Kong, en blijkbaar per trekschuit). Nu hopen dat die 2e binnenkort ook op de mat ligt, en dan is het nog wachten op de (voorlopig) laatste die nu al weer 15 dagen geleden verzonden is.
Ben nu bijna volledig geswitched naar de marketplace van amazon.uk met tweedehands waar. Veelal in prima staat, snel, en als je goed zoekt voor een habbekrats. Vaak betaal je nog meer voor de verzendkosten (1,82 euro vanuit de UK) dan voor de cd zelf.
Ben nu bijna volledig geswitched naar de marketplace van amazon.uk met tweedehands waar. Veelal in prima staat, snel, en als je goed zoekt voor een habbekrats. Vaak betaal je nog meer voor de verzendkosten (1,82 euro vanuit de UK) dan voor de cd zelf.
0
geplaatst: 6 juli 2011, 12:36 uur
GrafGantz schreef:
Ik heb nu een "klachtenprocedure" lopen voor 2 cd's die al meer dan 3 weken geleden verzonden zijn, en gisteren dan eindelijk de eerste van de twee ontvangen (uit Hong Kong, en blijkbaar per trekschuit). Nu hopen dat die 2e binnenkort ook op de mat ligt, en dan is het nog wachten op de (voorlopig) laatste die nu al weer 15 dagen geleden verzonden is.
Qua prijs scheelt het inderdaad wel een hoop dat 2e hands kopen. Alleen ben altijd een beetje huiverig hiervoor , je weet immers nooit wat je toegezonden krijgt (staat verpakking, geen krassen op cd). Dus jij zegt het is goed te doen , dat 2e hands kopen op amazon dan ?
0
geplaatst: 6 juli 2011, 16:14 uur
Helemaal eens met grafgantz, ik bestel al sinds een jaar via marketplace van Amazon en heb er al heel wat cd's vandaan. Meestal is de staat erg goed en die enkele keer dat het wat minder is kun je gewoon een mailtje sturen dat je niet tevreden bent en dat sturen ze een nieuwe op, of in het geval dat ze hem niet meer hebben krijg je je geld teruggestort. Wel moet je letten op de aanduiding van de staat van de cd maar als je kiest voor "very good" of "like new" zit het meestal wel goed.
0
geplaatst: 6 juli 2011, 18:10 uur
Op 23 juni schreef ik het volgende:
Kwam vanmiddag om half 2 thuis van 5 daagse fiets-vakantie in eigen land.
En wat valt er binnen een half uur na thuiskomst op de deurmat vanuit Kowloon, Hong Kong ?
Ja hoor, eindelijk
Kwam vanmiddag om half 2 thuis van 5 daagse fiets-vakantie in eigen land.
En wat valt er binnen een half uur na thuiskomst op de deurmat vanuit Kowloon, Hong Kong ?
Ja hoor, eindelijk

0
geplaatst: 6 juli 2011, 19:41 uur
Timo-otje schreef:
Qua prijs scheelt het inderdaad wel een hoop dat 2e hands kopen. Alleen ben altijd een beetje huiverig hiervoor , je weet immers nooit wat je toegezonden krijgt (staat verpakking, geen krassen op cd). Dus jij zegt het is goed te doen , dat 2e hands kopen op amazon dan ?
Als ik even voor GrafGantz mag spelen: ja. Ik koop niet veel 2e hands omdat Amazon van zichzelf al heel goedkoop is. Maar de verzending is altijd correct, goed verpakt en mijn ervaring is dat het binnen 2 dagen vanuit Engeland in Nederland kan zijn. Kan schrijf ik, omdat je bij 2e hands albums afhankelijk wordt van de aanbieder en eigenlijk buiten Amazon om handelt. Als het dan 10 dagen duurt had de verkoper even geen tijd.
0
geplaatst: 6 juli 2011, 21:02 uur
Vandaag zeven albums op de mat, die ik iets meer dan een week geleden besteld heb (waarvan 5 tweedehands). Uiteraard iets langzamer dan nieuw bij amazon zelf aanschaffen, maar altijd nog vele malen sneller dan cd wow. En geen klachten over de kwaliteit, degene die er het meest gebruikt uitziet kostte me nog minder dan een halve pond (ex. verzenden uiteraard), en voor dat geld klaag ik niet snel. En "meest gebruikt" is in dit geval zeer relatief, aangezien de rest er nog beter uitziet.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 9 juli 2011, 15:00 uur
Vandaag eens besteld bij CD WOW, ik ben benieuwd hoelang het gaat duren.
0
geplaatst: 9 juli 2011, 22:12 uur
Begrijp alleen niet hoe de 'koopjeskelder' wordt samengesteld. Ga naar 'Beste Koop', sorteer laagste prijs eerst en je hebt een enorme koopjeskelder met een heleboel cd's voor 5 euro (waaronder zeker wat mooie dingen).
* denotes required fields.