MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic

zoeken in:
Ik gaf DX alleen als voorbeeld van een site waar je dingetjes kunt kopen voor een fractie (1/5 tot 1/4) van de prijs hier (bij een zonnekap voor een Nikon DS70 voor $ 2,90 - die kost hier ca 28 euro; ik heb 'em via een Duitse site voor 9,95). Ik vraag dan me af hoe netjes zaken als rechten en licenties zijn afgehandeld.

Overigens is mijn credit card ooit ingetrokken door de bank omdat men ogv eerdere ervaringen malversaties ermee verwachtte (dat was via een vendor in het oosten); het akelige was evenwel dat men mij geen bericht had gestuurd en ik net een hotel wilde betalen met de card die om veiligheidsredenen was geblokkeerd - redelijk pijnlijk.

Stijn_Slayer
Ideaal, heb nog een nieuwe telefoon nodig.

Sietse schreef:
WOW HD verkoopt volgens mij wel gewoon de originele artikelen, het is een Brits bedrijf (met veel overseas activiteiten om spul zo goedkoop mogelijk te krijgen/verkopen).

Wat ik nooit zal begrijpen is dit: die cd's van Wowhd komen vanuit alle windstreken van de wereld. Ook bij Amazon kunnen ze uit Engeland, de VS of Duitsland komen.

Waarom is dat, inclusief verzendkosten, toch altijd goedkoper dan wanneer we we een cd kopen bij een Nederlands online bedrijf? We hadden ooit de grootste cd fabriek van Europa in Nederland staan.
De kostprijs voor een cd met kartonnen hoesje ligt op een alltime low.

In mijn optiek moeten cd's gekocht binnen Nederland daarom voor ons goedkoper kunnen zijn, tegen lagere verzendkosten verzonden en op veel kortere termijn binnen zijn.

Goed, we verdienen meer dan de kosten voor kinderarbeid die kan worden ingezet in verweggistan, maar dat wordt gecorrigeerd door (geen) verzendkosten en de korte afstand tussen client en leverancier. Vooral op nieuwe cd's moet winst kunnen worden gemaakt. In Duitsland, Engeland en de VS waar nu veel cd's vandaan komen, is arbeid trouwens echt niet veel goedkoper dan in Nederland.

Toch jammer dat er op dat vlak geen goede zelfvoorziening mogelijk is.

'k zal je nog gekker vertellen: ik kocht de special edition van Goldfrapp - The Seventh Tree via amazon.co.uk; uiteindelijk kwam de cd via de US, achterop een sticker Made in the Netherlands

De transportkosten voor bulkgoederen liggen enorm laag. Dat zie je wel aan de tweedehands cd's/dvd's/lp's die je bestelt: daarvoor zijn de verzendkosten GBP 1,82, terwijl je datzelfde al minimaal kwijt bent voor verzending van een cd binnen NL.

Bij Zoverstock heb ik ook wel het idee dat de goederen in bulk - met de adresetiketten digitaal - naar een Kanaaleiland gaan om vandaaruit per cd te worden verzonden.

Sietse
Betreft die prijzen is het inderdaad BULK BULK BULK!!!
Die lui versturen miljoenen pakketjes per jaar, dan ga je op den duur gewoon met postbedrijven om de tafel zitten om afspraken te maken (een abonnement voor het versturen zeg maar).

Er is bij WOW trouwens korting. Iedereen heeft 2 bonnen die geldig zijn tot 23 feb.
Bon 1: Happy
Bon 2: Birthday

Wow is kennelijk jarig.

Onweerwolf
Ducoz schreef:
Er is bij WOW trouwens korting. Iedereen heeft 2 bonnen die geldig zijn tot 23 feb.
Bon 1: Happy
Bon 2: Birthday

Wow is kennelijk jarig.

Overigens 1 Euro korting per stuk en je kunt ze niet samen voor één item gebruiken.

Ja, dat dan weer wel. Dat is jammer want 1 euro zet nog geen zoden aan de dijk, maar hier hebben ze het doel al weer bereikt..

Onweerwolf schreef:
(quote)

Overigens 1 Euro korting per stuk en je kunt ze niet samen voor één item gebruiken.

Ik heb zojuist wel op meerdere cd1`s 1 euro korting per cd gekregen met 1 code.

LZA
Klopt ja, als je bv. 3 cd's bestelt krijg je met één code 3 euro korting. Maar weer even wat rondneuzen dit weekend.

Onweerwolf
Nog maar even iets toevoegen aan de lijst van ergernissen bij wow hd:

Dergelijke plakkers:

http://puu.sh/7cM1r.jpg

Dit is al de zoveelste cd die ik bij hun bestel die zo'n achterlijke plakker helemaal over de bovenkant heen heeft. Ten eerste zijn die dingen er niet fatsoenlijk af te krijgen en ten tweede blijven er heel veel lijmresten over die je dan weer met wasbenzine kunt gaan wegpoetsen.

Overigens zijn die kartonnen envelopjes ook niet optimaal getuige het feit dat deze case weer eens met een flinke barst kwam.

Bij Amerikaanse persingen is zo'n sticker vrij standaard. Overigens ook een goede garantie dat het geen illegale kopie is.

Ja, je kunt daar CDWow niet echt de schuld van geven. (Moet je eens een DVD-doosje met bovenop zo'n gele sticker http://dvd.nl/media/uploads/uploads_old_site/news/specialpricecollection_sm.jpg
proberen open te krijgen.) Maar ik geef toe, het is knap irritant, vooral als je iemand bent (zoals ik) die alle stickers van z'n doosjes wil verwijderen.

Sietse
Onweerwolf schreef:
Nog maar even iets toevoegen aan de lijst van ergernissen bij wow hd:

Dergelijke plakkers:

(afbeelding)

Dit is al de zoveelste cd die ik bij hun bestel die zo'n achterlijke plakker helemaal over de bovenkant heen heeft. Ten eerste zijn die dingen er niet fatsoenlijk af te krijgen en ten tweede blijven er heel veel lijmresten over die je dan weer met wasbenzine kunt gaan wegpoetsen.

Overigens zijn die kartonnen envelopjes ook niet optimaal getuige het feit dat deze case weer eens met een flinke barst kwam.

Heeft idd niets met WOW HD te maken, maar ze zijn heel eenvoudig te verwijdern bij jewelcases door aan de onderzijde de deksel van de jewelcase op te tillen en deze dan naar boven te draaien. Hierdoor kun je zonder enige moeite de sticker van de deksel afhalen en vervolgens deze van de tray halen.

Onweerwolf
Sietse schreef:
(quote)

Heeft idd niets met WOW HD te maken, maar ze zijn heel eenvoudig te verwijdern bij jewelcases door aan de onderzijde de deksel van de jewelcase op te tillen en deze dan naar boven te draaien. Hierdoor kun je zonder enige moeite de sticker van de deksel afhalen en vervolgens deze van de tray halen.

Thnx, ik zal het de volgende keer eens proberen.

Dat die plakkers er (doorgaans) niet door wow hd zelf op worden geplakt snap ik, maar dat is wel de partij die mij de objecten levert en die ik er dus verantwoordelijk voor hou. Niet dat ik daar in de praktijk iets mee wil gaan doen, maar vervelend blijft het.

Ik zie het nut ook niet in van die plakkers en al helemaal niet van het gebruik van lijm die niet geschikt is.

Sir Spamalot (crew)
Ducoz schreef:
Godver, dat flikken ze nou altijd net de dag NA dat ik eenm 'grote' uitgave heb gedaan, ongelofelijk...Had toch weer 3 euro gescheeld..

Ducoz, er zijn weer kortingen vandaag...

Sietse
Onweerwolf schreef:
(quote)

Thnx, ik zal het de volgende keer eens proberen.

Dat die plakkers er (doorgaans) niet door wow hd zelf op worden geplakt snap ik, maar dat is wel de partij die mij de objecten levert en die ik er dus verantwoordelijk voor hou. .

Don't shoot the messenger...De enige die je hier op aan kunt spreken, dan wel verantwoordelijk houden, zijn de labels die releases uitbrengen.

En de lijm is helemaal niet zo extreem, ik heb zoveel cd's hier waar die dingen om zaten en bij allemaal is het er gewoon netjes afgekomen zonder enig probleem.

Onweerwolf
Sietse schreef:
(quote)

Don't shoot the messenger...De enige die je hier op aan kunt spreken, dan wel verantwoordelijk houden, zijn de labels die releases uitbrengen.

Tuurlijk niet. Ik heb een koopovereenkomst met wow hd, niet met een eerdere distributeur of fabrikant. In het geval er sprake zou zijn van een defect ga ik ook niet lopen mailen met, in dit geval, Viper Records maar wow hd hier op aanspreken.

En de lijm is helemaal niet zo extreem, ik heb zoveel cd's hier waar die dingen om zaten en bij allemaal is het er gewoon netjes afgekomen zonder enig probleem.

De lijmresten op deze CD krijg je absoluut niet zonder wasbenzine verwijderd.

edit: maar toevallig vandaag nog 4 CD's besteld en ik zal er eens op letten hoe het met die units zit.

Stijn_Slayer
Ja, maar zo gaat het tegenwoordig niet. Probeer het maar eens aan Mediamarkt uit te leggen als je product kapot is.

Onweerwolf
Stijn_Slayer schreef:
Ja, maar zo gaat het tegenwoordig niet.

Oh? Is het BW afgelopen week aangepast dan? Dat moet ik dan gemist hebben tijdens mijn verhuizing.

Ik ben het wel met Onweerwolf eens dat die klote stickers heel erg moeilijk te verwijderen zijn, en ik heb er meer ontvangen dan me lief is.

LZA
Ja, ik vind die sealstickers ook ruk, maar dat ligt dus niet aan WowHD. Die gaan echt niet die seals eraf peuteren voor de klant. Kreeg er laatst nog een van amazon uk. In het nabije verleden wel eens in de VS platenzaken bezocht en werkelijk alle cd's daar zaten onder met die dingen, dus zie het als een zege dat je er minder last van hebt aan deze kant van de wereld .

Klopt, het is typisch iets voor de VS. Daar is elke CD ervan voorzien, maar in andere delen van de wereld wordt dit niet of nauwelijks toegepast. Je hebt het dus alleen bij Amerikaanse persingen. Soms kun je die omzeilen als je online bestelt, maar vaak ook niet, omdat je bijv. bij Wow-HD niet precies kunt zien welke versie of persing je ontvangt.

't Is lastig ja, al gaat die seal er bij de ene CD een stuk gemakkelijker af dan andere. Ik scheur vaak alleen de witte strip met de titelaanduiding eraf en laat de rest (op de achterkant van het doosje) zitten. Dan levert het geen problemen op. Want de ellende begint vaak pas als je die hele handel daadwerkelijk hebt verwijderd. Het residu blijft plakken en daar is vrij weinig tegen te doen.

Wasbenzine is toch meestal wel afdoende voor de lijmresten? (soms voorzichtig helpen met je nagel, en uitkijken dat je die troep niet op het boekje morst, want zeker bij zacht papier kan dat vervelende gevolgen hebben)

Ik snap werkelijk het probleem niet. Ik maak gewoon de onderkant van de deksel los, dan kun je de bovenstrip er in 1 haal afhalen door de deksel los te trekken. De achterkant is dan een fluitje van een cent. Ik denk dat dit dezelfde manier is als Sietse omschrijft.
Ik heb nog nooit lijmrestjes gehad.
Mocht je ander soort stickers op de voor of achterkant hebben, dan kun je die het beste even warm maken met een aansteker(voorzichtig). Dan laat zo`n sticker heel gemakkelijk los. (ook de stickers met "for promotional only" die echt heel erg vast zitten gaan er op deze manier af.
Ik heb dit al duizenden keren zo gedaan en geen enkel probleem met lijmrestjes of wat dan ook.

Cured
Ik heb een week of 4 geleden 2 CD's besteld in een kortingsweekend en ik heb nog nooit zolang op die CD's moeten wachten. We toevallig die 2 net. Hebben anderen dat ook wel eens of zitten die vanwege de drukte egens halverwege tussen China en Nederland (Oekraïne of zo ?)

Zephyr
Cured : Heb je die 2 CD's al binnen of niet ?

In de mail met orderbevestiing die je van WOW ontvangt, staat aangegeven dat de geschatte levertijd 4 - 15 werkdagen is na de verzendbevestiging. Mocht je na die 15 dagen het artikel niet ontvangen hebben, dan moet je contact opnemen met de klantenservice.

Mijn langste wachttijd bedroeg trouwens exact 15 werkdagen. Bij de 7 tot nu toe door mij bestelde, en ontvangen CD's, was de gemiddelde levertijd 7 tot 10 werkdagen. De meeste hadden als afzender : Hong Kong

Alle 7 de titels werden correct afgeleverd, en stickers en andere vervuiling heb ik tot op heden niet aangetroffen ! Hopelijk blijft dat bij eventuele volgende orders ook zo !

Cured
Bedankt voor de info, Zephyr.

Ik heb die 2 Cd's nog niet, dus ik zal inderdaad maar eens er achtena gaan. tot nu toe ging altijd alles wel naar wens en heb ook geen last van 'vervelende' verpakking. Meestal heb ik de CD's vanaf bestelling tot levering in ongeveer15-20 dagen.

Heeft er iemand hier ervaring met deze site: http://www.medimops.de?

CHIEP (crew)
Iemand de afgelopen tijd soms nog iets besteld via zoverstocks? In het verleden nog nooit problemen mee gehad, maar nu zit ik al met twee bestellingen die er ten laatste drie weken geleden al hadden moeten zijn ...

Gast
geplaatst: vandaag om 19:05 uur

geplaatst: vandaag om 19:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.