Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic
zoeken in:
0
geplaatst: 28 november 2015, 11:39 uur
Ik bestel ook wel 'ns wat bij jpc.de. Ook hier goeie ervaringen. Doorgaans wel wat aan de dure kant, maar snelle levering. Al hangt dat mede af van de vraag of ze het in voorraad hebben of niet. Dat staat op de website aangegeven. Als het in voorraad is, heb je je bestelling meestal binnen een week.
En inderdaad, om de zoveel weken (ik dacht gemiddeld eens per maand) hebben ze een weekend waarin gratis verzenden wordt aangeboden. Alleen voor als je geen haast hebt...
En inderdaad, om de zoveel weken (ik dacht gemiddeld eens per maand) hebben ze een weekend waarin gratis verzenden wordt aangeboden. Alleen voor als je geen haast hebt...
0
geplaatst: 28 november 2015, 12:40 uur
0
geplaatst: 16 december 2015, 09:43 uur
Tony schreef:
Enige nadeel van Dodax is dat er iets te veel CD doosjes gebarsten door de postbode worden afgeleverd. Die oranje enveloppen zijn een bron van vreugde (hoera, mijn bestelling is binnen), maar ook irritatie. Mogen ze wel iets aan verbeteren van mij.
Enige nadeel van Dodax is dat er iets te veel CD doosjes gebarsten door de postbode worden afgeleverd. Die oranje enveloppen zijn een bron van vreugde (hoera, mijn bestelling is binnen), maar ook irritatie. Mogen ze wel iets aan verbeteren van mij.
Dat heeft ook alles te maken met de inferieure kwaliteit van jewel cases vandaag de dag. Ik heb een voorraadje oude (uit de kringloop bodembak) en nieuwe van Walvis voor dit soort grappen. Waarbij opvalt dat de oude jewel cases inderdaad een stuk zwaarder zijn en degelijker aanvoelen dan de nieuw gefabriceerde. Geldt ook voor commerciele releases, dus niet alleen de lege cases die je kunt kopen bij o.a. Walvis products. Kortom: Dodax kan er denk ik niet veel aan doen. De bubbelenveloppen zijn m.i. ook deugdelijk genoeg.
Vandaag gaat er trouwens een bestelling van 4x Peter Gabriel (1, 2, 3 en 4) naar Sounds Delft, deze zijn nota bene met deze titels (2011 uitgaves met 2002 remaster) nog goedkoper momenteel dan Dodax en WowHD.
0
geplaatst: 16 december 2015, 09:52 uur
Zijn er overigens nog meer douane ervaringen met het nieuwe WowHD? Heb er laatst ook weer een cd besteld, gelukkig maar 1 en voor iets van 10 euro ofzo. Maar als ze nu echt pakketten gaan sturen is het inderdaad zaak om onder de 22 euro te blijven en/of gedoseerd te bestellen dus.
0
geplaatst: 16 december 2015, 10:11 uur
Ja, ze versturen tegenwoordig per pakket als je er meer tegelijk bestelt. Een paar weken geleden bestelde ik er 2 tegelijk en die kwamen in 1 pakketje aan. Gelukkig gezamenlijk maar iets van 14 euro, dus geen problemen met de douane. Maar wel iets om rekening mee te houden.
Wat die jewel cases betreft: het valt me nog mee dat ik het leeuwendeel onbeschadigd binnenkrijg, maar de kwaliteit van die krengen wordt idd steeds beroerder. Tot voor kort gold dat alleen voor die Aziatische rommel (lege doosjes) die je bij de Blokker en in computerzaken kunt kopen, maar tegenwoordig treft het soms ook officiële releases. Ik vind zo'n jewel case sowieso al iets goedkoops hebben, maar door die inferieure kwaliteit voelt het al helemaal niet meer lekker aan om een CD te kopen. Denk dat ik er binnenkort maar mee stop...
Mijn ervaringen bij Sounds Delft zijn niet geweldig (het meeste dat ik bestelde, bleek uiteindelijk niet leverbaar), maar ik heb wel gemerkt dat bijv. Kroese soms goedkoper blijkt te zijn dan welke webwinkel dan ook. Kijken en vergelijken, dat blijft het devies.
Wat die jewel cases betreft: het valt me nog mee dat ik het leeuwendeel onbeschadigd binnenkrijg, maar de kwaliteit van die krengen wordt idd steeds beroerder. Tot voor kort gold dat alleen voor die Aziatische rommel (lege doosjes) die je bij de Blokker en in computerzaken kunt kopen, maar tegenwoordig treft het soms ook officiële releases. Ik vind zo'n jewel case sowieso al iets goedkoops hebben, maar door die inferieure kwaliteit voelt het al helemaal niet meer lekker aan om een CD te kopen. Denk dat ik er binnenkort maar mee stop...
Mijn ervaringen bij Sounds Delft zijn niet geweldig (het meeste dat ik bestelde, bleek uiteindelijk niet leverbaar), maar ik heb wel gemerkt dat bijv. Kroese soms goedkoper blijkt te zijn dan welke webwinkel dan ook. Kijken en vergelijken, dat blijft het devies.
0
Cured
geplaatst: 17 december 2015, 16:07 uur
Ik bestel via de site van Bollie Blauw meestal dan bij andere verkopers, meestal Dodax ; is het goedkoopst, al duurt het wat langer. Het is iig beter als het bij Wow was (gemiddeld een week of 3).
0
geplaatst: 13 januari 2016, 22:56 uur
WOWHD is de grootste oplichtersbende van 2015. Wacht nog steeds op een cd die natuurlijk nooit meer komt. Ben eerst maanden aan het lijntje gehouden en daarna hadden ze een zgn overname van eigenaar met dezelfde naamvoering. Ja ja. Ik moest maar naar mijn financiele advocaat gaan was hun relaas. Echt ongelooflijk. Ik heb nog lopen te vloeken op hun site op Facebook maar daar ben ik natuurlijk nu gebaned. Als jullie nog wat tegoed hebben zou ik die gasten blijven bestoken.
Ik heb nu wat besteld bij Dodax. Ben benieuwd hoe het binnenkomt en wanneer. Volgens de site voor 22 januari. Verder betaal ik daar via een soort IDEAL. Dus niks met Paypall. Het heet alleen iets anders. Ben benieuwd..........
Ik heb nu wat besteld bij Dodax. Ben benieuwd hoe het binnenkomt en wanneer. Volgens de site voor 22 januari. Verder betaal ik daar via een soort IDEAL. Dus niks met Paypall. Het heet alleen iets anders. Ben benieuwd..........
0
geplaatst: 13 januari 2016, 23:22 uur
Als je bij WOW met paypal hebt betaald kan je gewoon via paypal een claim indienen en dan krijg je 90% van de keren je geld gewoon terug.
0
geplaatst: 14 januari 2016, 00:13 uur
Ik heb precies hetzelfde. Twee cd's besteld en nooit gekregen. Betaald met iDeal. Ik heb ook bij Dodax besteld en dat ging goed maar ik denk dat ik voortaan bij Sounds of Velvet ga bestellen. Dan maar iets meer betalen. Of langer wachten met bestellen, de prijs zakt snel genoeg. Ik luister wel eerst via spotify
0
geplaatst: 29 januari 2016, 18:09 uur
Via WOW bestel ik niet meer.
1 dubbelaar nooit aangekomen, nooit reactie en geld kwijt....
Sinds afgelopen zomer hoofdzakelijk via Dodax
Redelijk vlotte levering en goed spul, qua doosjes enz.... was bij WOW HD wel eens minder.
Nu had ik de laatste tijd het idee dat de prijzen bij Dodax wel eens veranderde. We praten over centen, af en toe dubbeltjes.
Nu had ik een aantal CD's in mijn winkelwagentje staan. Rond middaguur was totaal prijs nog €57,24, nu kijk ik zojuist en heb ik deze middag toch het bedrag van €0,10 verdiend, daar totaal prijs gedaald is...
Nu de vraag....nog iets langer wachten...en natuurlijk risico nemen dat prijzen ook kunnen stijgen....
1 dubbelaar nooit aangekomen, nooit reactie en geld kwijt....
Sinds afgelopen zomer hoofdzakelijk via Dodax
Redelijk vlotte levering en goed spul, qua doosjes enz.... was bij WOW HD wel eens minder.
Nu had ik de laatste tijd het idee dat de prijzen bij Dodax wel eens veranderde. We praten over centen, af en toe dubbeltjes.
Nu had ik een aantal CD's in mijn winkelwagentje staan. Rond middaguur was totaal prijs nog €57,24, nu kijk ik zojuist en heb ik deze middag toch het bedrag van €0,10 verdiend, daar totaal prijs gedaald is...
Nu de vraag....nog iets langer wachten...en natuurlijk risico nemen dat prijzen ook kunnen stijgen....
0
geplaatst: 29 januari 2016, 18:27 uur
Fingertippie schreef:
Is niet krenterig doen over een paar dubbeltjes ook een optie Nu de vraag....nog iets langer wachten...en natuurlijk risico nemen dat prijzen ook kunnen stijgen....
?
0
geplaatst: 29 januari 2016, 18:45 uur
Was ik ook zeker niet van plan, maar is wel grappig om de ontwikkeling cq vooruitgang te zien....
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 29 januari 2016, 18:46 uur
Fingertippie, je hebt gelijk, zie ook mijn bericht van 12 augustus 2015: klik. Een verlanglijst in Excel aanleggen kan de moeite lonen, soms gaat het zelfs om een paar euro verschil! Op mijn huidige bestelling zat er een beweging van twee à drie euro zowel omhoog als omlaag, op een totale bestelling van 77 eur. Ik heb een paar keren de test gedaan, een bestelling aanduiden en dan in de loop van de maand eens de bewegingen volgen alvorens te kopen.
Wowhd werd bij mij verwijderd, ik ga nog eerder een bak Heineken kopen dan een item bij die kerels. Ik heb gelukkig bij die wantjes geen bestellingen meer uitstaan. Bedankt voor bewezen diensten i.e. een paar honderd cd's, maar Wowhd mag ophoepelen.
Wowhd werd bij mij verwijderd, ik ga nog eerder een bak Heineken kopen dan een item bij die kerels. Ik heb gelukkig bij die wantjes geen bestellingen meer uitstaan. Bedankt voor bewezen diensten i.e. een paar honderd cd's, maar Wowhd mag ophoepelen.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 29 januari 2016, 19:09 uur
Ik heb er ook honderden cd's besteld, maar koop er eveneens niets meer. Het servicegehalte is laag, de website functioneert niet goed en om de prijzen hoef je het niet meer te doen. Het enige dat dan overblijft is een lange wachttijd en met een beetje pech een inferieure cd uit Verweggistan.
Dodax ben ik ook niet kapot van, zo goedkoop zijn ze niet en ook die website functioneert niet 100%. Je moet op z'n minst fatsoenlijk op prijs kunnen filteren. WOWHD heeft dat euvel ook.
Kocht voorheen veruit het meeste bij Play, maar die vind ik nu erg duur. Amazon is met de verzendkosten ook niet echt de moeite meer. De dvd.co.uk's en zavvi's zijn eveneens opgedroogd. Een enkele keer bestel ik nog bij Grooves-inc, maar meestal ga ik weer naar een Kroese of Waaghals.
Dodax ben ik ook niet kapot van, zo goedkoop zijn ze niet en ook die website functioneert niet 100%. Je moet op z'n minst fatsoenlijk op prijs kunnen filteren. WOWHD heeft dat euvel ook.
Kocht voorheen veruit het meeste bij Play, maar die vind ik nu erg duur. Amazon is met de verzendkosten ook niet echt de moeite meer. De dvd.co.uk's en zavvi's zijn eveneens opgedroogd. Een enkele keer bestel ik nog bij Grooves-inc, maar meestal ga ik weer naar een Kroese of Waaghals.
0
geplaatst: 29 januari 2016, 19:46 uur
Sir Spamalot schreef:
Wowhd werd bij mij verwijderd, ik ga nog eerder een bak Heineken kopen dan een item bij die kerels. .
Wowhd werd bij mij verwijderd, ik ga nog eerder een bak Heineken kopen dan een item bij die kerels. .

0
geplaatst: 29 januari 2016, 19:51 uur
Beetje shuumen in de bak van 2cd's voor 10 euro doe ik daar ook graag Stijn_Slayer
Parkeergeld nemen we maar voor lief...
Parkeergeld nemen we maar voor lief...
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 1 februari 2016, 17:38 uur
Nog een tip voor mensen die bestellen via Dodax, misschien een overbodige tip maar ik zeg liever iets te veel dan te weinig en het kan goed zijn voor ieders geldbeugel. Ik geef een voorbeeld, Live in London van Judas Priest ontving ik vandaag. Op Dodax vond ik die niet bij Judas Priest zelf, wel bij Kevin McCarthy, de engineer van dat album. Moraal van het verhaal, zoeken op albumtitel loont meer dan enkel zoeken op artiestennaam. Controle op EAN-nummer bvb. via Barcode Lookup levert meer info op ingeval van twijfel.
0
buizen
geplaatst: 1 februari 2016, 18:03 uur
Veel webwinkels zijn totaal niet op orde. Webwinkels van fysieke winkels bedoel ik dan.
Ken een uiterst gerenommeerde vinyl-CDzaak in Duitsland en als je daar de webwinkel van bezoekt dan lijkt het of ze niets hebben en zou je hen het liefst passeren.
Kom je echter in hun fysieke winkel dan hebben ze ontzettend veel. Gewoon tijd tekort om die webwinkel uptodate te houden denk ik. De nieuwe releases vind je er wel maar tweedehands zouden ze zogenaamd niets van een bepaalde band hebben, in de winkel echter zeker 8 exemplaren in de bak.
Ken een uiterst gerenommeerde vinyl-CDzaak in Duitsland en als je daar de webwinkel van bezoekt dan lijkt het of ze niets hebben en zou je hen het liefst passeren.
Kom je echter in hun fysieke winkel dan hebben ze ontzettend veel. Gewoon tijd tekort om die webwinkel uptodate te houden denk ik. De nieuwe releases vind je er wel maar tweedehands zouden ze zogenaamd niets van een bepaalde band hebben, in de winkel echter zeker 8 exemplaren in de bak.
0
geplaatst: 2 februari 2016, 13:56 uur
Tweedehands vinyl inventariseren voor de website loont blijkbaar niet. Je moet al die albums (en event. gebreken) goed omschrijven, anders krijgt de winkelier ze onherroepelijk retour. Consumenten op afstand zijn in Duitsland nog beter beschermd dan in Nederland. En als er nog voldoende mensen in hun fysieke bakken bladeren, is de keuze snel gemaakt.
0
Cured
geplaatst: 2 februari 2016, 16:59 uur
Het is verslavend, die muziek. Als ik na ga hoeveel geld ik daar al aan kwijt ben opgeteld , begin ik er maar niet eens aan........Ik weet niet hoe dat bij anderen zit, maar ik kan het nuttiger besteden en vooral belangrijker. Hobby kost geld, maar het is te gek gegaan en heb er eigenlijk een streep doogezet. Het gaat ten koste van gezinszaken/betalingen en daar ben ik nu wel klaar mee....
Even doorzetten en je bent ervan genezen.
.....(ook van die beurzen : heenrijden, meestal nog entree/parkeergeld e.d. en de helft van wat ik gekocht heb staat maat te staan/liggen). Het hangt (een beetje) van je persoonlijke situatie af, maar je bent altijd onrustig/bezig en geniet nauwelijks meer van wat je hebt....(althans bij mij). 1 januari j.l. ben ik ervan genezen
en het voelt ontzettend goed. Nu nog MM meer minderen (deed ik al) of radicaal 'quitten'....
Even doorzetten en je bent ervan genezen.
.....(ook van die beurzen : heenrijden, meestal nog entree/parkeergeld e.d. en de helft van wat ik gekocht heb staat maat te staan/liggen). Het hangt (een beetje) van je persoonlijke situatie af, maar je bent altijd onrustig/bezig en geniet nauwelijks meer van wat je hebt....(althans bij mij). 1 januari j.l. ben ik ervan genezen
en het voelt ontzettend goed. Nu nog MM meer minderen (deed ik al) of radicaal 'quitten'....
0
geplaatst: 2 februari 2016, 17:11 uur
Holden schreef:
Tweedehands vinyl inventariseren voor de website loont blijkbaar niet. Je moet al die albums (en event. gebreken) goed omschrijven, anders krijgt de winkelier ze onherroepelijk retour.
Tweedehands vinyl inventariseren voor de website loont blijkbaar niet. Je moet al die albums (en event. gebreken) goed omschrijven, anders krijgt de winkelier ze onherroepelijk retour.
Nou, hier herken ik me wel in. Vroeger deed ik het wel eens, tweedehandsjes online bestellen, maar daar ben ik toch snel van genezen. Ook als je je van tevoren zo goed mogelijk vergewist van de conditie van het album, wil het nog wel eens tegenvallen. Soms merk je dat een verkoper (soms bewust, soms onbewust) de kwaliteit van een plaat hoger inschat dan jij, of misschien ben ik wel te kieskeurig. 't Is ook lastig, want ik heb zelf ook albums die visueel perfect lijken, maar die vervolgens toch behoorlijk blijken te kraken.
CD's bestel ik hoofdzakelijk online. De kans dat daar wat mis mee is, is praktisch nul. Maar LP's is een ander verhaal. Die koop ik toch voornamelijk in platenzaken en op beurzen, want dan kun je ter plekke de staat goed controleren en weet je zeker of-ie aan je (hoge) eisen voldoet. Bovendien bespaar je op verzendkosten, al vind ik dan weer het nadeel dat je - in tegenstelling tot CD's - niet heel gericht aan je collectie kunt bouwen. Je bent een beetje afhankelijk van wat je tegenkomt.
0
geplaatst: 2 februari 2016, 17:20 uur
Ik herken me ook wel in Cured z'n verhaal, al is het bij mij wat minder drastisch. De laatste 3,4 maanden schaf ik maar weinig muziek meer aan, en dat terwijl ik in de voorbije decennia enkele duizenden geluidsdragers in huis heb gehaald.
Ik merk aan mezelf dat ik inmiddels wel zo'n beetje uitverzameld ben, enerzijds omdat ik al zoveel heb (en ik elk geval zo'n beetje alle muziek die me echt dierbaar is), anderzijds omdat de prijzen van vinyl momenteel echt de pan uitrijzen. Ik bezoek ook niet veel beurzen meer, omdat ik vind dat er tegenwoordig echt teveel geld gevraagd wordt voor een doorsnee album van acceptabele kwaliteit. Eigenlijk is het in dat opzicht sowieso een slechte tijd om LP's te kopen. CD's daarentegen zijn zo goedkoop dat het prijstechnisch een stuk interessanter is om er daar meer van in te slaan.
Komt bij dit ik het door het verlies van een paar opdrachtgevers als zzp'er ook wat rustiger aan moet doen met hobby-uitgaven. Langzamerhand merk ik dat ik toch streamingdiensten wat meer ga omarmen. Het is in elk geval een goedkope manier om toch naar muziek te blijven luisteren, terwijl ik daarnaast meer ga luisteren naar wat ik al heb. Ik vind de huidige status quo eigenlijk wel prima zo.
Ik merk aan mezelf dat ik inmiddels wel zo'n beetje uitverzameld ben, enerzijds omdat ik al zoveel heb (en ik elk geval zo'n beetje alle muziek die me echt dierbaar is), anderzijds omdat de prijzen van vinyl momenteel echt de pan uitrijzen. Ik bezoek ook niet veel beurzen meer, omdat ik vind dat er tegenwoordig echt teveel geld gevraagd wordt voor een doorsnee album van acceptabele kwaliteit. Eigenlijk is het in dat opzicht sowieso een slechte tijd om LP's te kopen. CD's daarentegen zijn zo goedkoop dat het prijstechnisch een stuk interessanter is om er daar meer van in te slaan.
Komt bij dit ik het door het verlies van een paar opdrachtgevers als zzp'er ook wat rustiger aan moet doen met hobby-uitgaven. Langzamerhand merk ik dat ik toch streamingdiensten wat meer ga omarmen. Het is in elk geval een goedkope manier om toch naar muziek te blijven luisteren, terwijl ik daarnaast meer ga luisteren naar wat ik al heb. Ik vind de huidige status quo eigenlijk wel prima zo.
0
geplaatst: 3 februari 2016, 20:41 uur
Ik heb heel veel gekocht bij WOWHD. Nu echter blijkt het in andere handen overgegaan en leveren ze niks meer. Ik heb nog diverse bestellingen lopen daar en ze leveren het echt niet. Paar keer geprobeerd om contact op te nemen middels de site, maar tevergeefs. Ik zal er in ieder geval nooit meer iets kopen en wil dus iedereen waarschuwen voor deze winkel.
0
geplaatst: 21 februari 2016, 19:02 uur
Ik heb nog 2 bestellingen open staan bij WowHD en ook hier wordt niet geleverd. Belachelijk dat ze in de lucht kunnen blijven zonder te leveren. En dat in heel de wereld? Makkelijk geld verdienen zo. WowHD inderdaad vermijden!
0
geplaatst: 23 februari 2016, 15:21 uur
Ongeveer 3 weken, wat meevalt gezien de 10-15 dagen die ervoor gepland stonden..
0
buizen
geplaatst: 23 maart 2016, 16:29 uur
Omdat er bij het album Appetite For Destruction (G&R) staat "vinyl te koop vanaf 17,77" klikte ik die link naar Bol.com (want daar leidt iedere dergelijke link naar toe) aan. En ik verwachtte onmiddellijk dat na het aanklikken een in de praktijk veel hogere prijs zou komen of erger nog "niet leverbaar".
En het klopte: de 17,77 was in werkelijkheid 20,99 (een rerelase natuurlijk).
Maar wat ook opvalt is dat je bij Bol.com het object 30 dagen op zicht mag en als het niet bevalt mag je het binnen die termijn weer terug sturen..
Bij bol.com mag je 30 dagen nadenken over je aankoop. Zo kun je uitgebreid je artikel bestuderen en ervaren [..] of deze volledig naar wens is.
Dus je hebt gewoon kans dat je daar een grammafoonplaat koopt die al bij een ander op de draaitafel rondjes heeft gedraaid en weer terug is gestuurd? Dat is niet echt 'nieuw' dan.
En het klopte: de 17,77 was in werkelijkheid 20,99 (een rerelase natuurlijk).
Maar wat ook opvalt is dat je bij Bol.com het object 30 dagen op zicht mag en als het niet bevalt mag je het binnen die termijn weer terug sturen..
Bij bol.com mag je 30 dagen nadenken over je aankoop. Zo kun je uitgebreid je artikel bestuderen en ervaren [..] of deze volledig naar wens is.
Dus je hebt gewoon kans dat je daar een grammafoonplaat koopt die al bij een ander op de draaitafel rondjes heeft gedraaid en weer terug is gestuurd? Dat is niet echt 'nieuw' dan.
0
geplaatst: 10 april 2016, 14:13 uur
Online muziek kopen gaat hier verder, beide topics gaan over hetzelfde onderwerp, daarom een slotje op die ander.
0
geplaatst: 10 april 2016, 15:32 uur
buizen schreef:
Omdat er bij het album Appetite For Destruction (G&R) staat "vinyl te koop vanaf 17,77" klikte ik die link naar Bol.com (want daar leidt iedere dergelijke link naar toe) aan....(een rerelase natuurlijk).
Omdat er bij het album Appetite For Destruction (G&R) staat "vinyl te koop vanaf 17,77" klikte ik die link naar Bol.com (want daar leidt iedere dergelijke link naar toe) aan....(een rerelase natuurlijk).
Let op bij die re-releases van GNR: het lijkt erop dat ze de geremasterde cd op vinyl gebrand hebben. Het originele vinyl klinkt stukken beter in dit geval.
* denotes required fields.