MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic

zoeken in:
Ik kreeg van de week 'Caught in the Trees' van Damien Jurado op LP binnen. De plaat klinkt alsof er een berg stof is mee geperst. Niet té storend om niet te draaien, maar wel vervelend. Dus ik stuur een mailtje naar dodax met dat het niet klinkt. Krijg ik een mailtje terug. We sturen je een nieuwe op, vorige exemplaar hoeft niet te worden geretourneerd. Dat noem ik nog eens service!

west schreef:
Let op bij die re-releases van GNR: het lijkt erop dat ze de geremasterde cd op vinyl gebrand hebben. Het originele vinyl klinkt stukken beter in dit geval.

Dat wil wat zeggen, want van de originele Geffen-LP ben ik ook niet ondersteboven. Op zich klinkt-ie best behoorlijk hoor, maar doordat er teveel muziek in de groeven is geperst (dat album duurt iets van 55 minuten, dacht ik) lijdt de kwaliteit er onder. Ik heb 'm voornamelijk vanwege de originele robothoes, die op CD niet of nauwelijks te vinden is.

Ik heb trouwens sowieso de indruk dat wat west hierboven beschrijft, schering en inslag is. Zeker, er zijn ook prima heruitgaven verschenen waarbij veel werk gemaakt is van een afzonderlijke mastering voor vinyl. Maar Ik heb toch ook wel een paar nieuwe albums gekocht die me de indruk geven dat de CD-mastering gewoon op LP is overgezet. Dan is nog steeds de kans groot dat de LP beter klinkt, omdat het medium zijn beperkingen heeft voor de mate waarin je hoge en lage tonen kunt laten weergeven, maar het idee van een echte analoge mastering gaat bij veel nieuw vinyl wel verloren. Vaak zit er ergens in het proces wel een digitale schakel.

Gelukkig zijn er ook andere voorbeelden gaucho: bij bijvoorbeeld de nieuwste van Ray Lamontage is er speciaal voor vinyl gemastered. Maar het blijft inderdaad opletten geblazen.

Iemand nog recente (!) ervaringen met wowHD? Zie toch wel zachte prijsjes staan op hun site.

CHIEP (crew)
De meest recente commentaar lijkt mij duidelijk: Wowhd Beoordelingen | Beoordelingen van Wowhd | www.wowhd.nl - nl-be.trustpilot.com
Mij zien ze daar nooit meer (en voor hun prijzen moet je het ook al lang niet meer doen).

Ik bestel er nog wel eens wat en geen problemen eigenlijk, duurt wel een paar weken voordat het aankomt maar dat maakt mij niet uit.

Sir Spamalot (crew)
Dankzij deze topic heb ik op zondag 17 april 2016 mijn eerste bestelling geplaatst bij jpc.de, ik had hier vernomen dat er vaak weekends zonder verzendingskosten zijn (die anders 2,99 eur per cd bedragen voor verzending naar België). Voor de volledigheid vermeld ik even mijn bestelling: De Site >> Gebruikers >> Wat heb je als laatste gekocht? #2.

Vandaag heb ik mijn bestelling ontvangen op het werk, want ik geef mijn werkadres op vermits de postbode toch iedere dag bij mij komt voor de eventuele gevolmachtigde handtekening. Ik ben uiterst tevreden, qua prijs, qua termijn en heel zeker qua verpakking. De vier cd's zaten samen in een stevige kartonnen enveloppe met zelfs nog twee aparte dunne vellen isomo (West-Vlaams voor piepschuim) binnenin ter extra versteviging. Het blijft toch de max als je je cd's ontvangt zonder enige beschadiging aan de jewel case.

Qua prijs is JPC misschien niet de goedkoopste maar ik werk al jaren met mijn verlanglijst en ik vergelijk, ik had ook het geluk dat de vier cd's met extra korting werden verkocht. En ondertussen kom ik alsmaar meer plaats tekort in mijn kast.

Tegenwoordig ben ik toch weer te vinden bij Bol.com. Het was een tijdje not done om daar iets te kopen, vooral de prijzen. CDWOW en vergelijkbare sites waren het een tijdje. Nu veel van die vaak buitenlandse sites, vooral CDWOW, duurder zijn geworden, onbetrouwbaar of ze überhaupt leveren en bovendien een onvoorstelbaar lange levertijd hebben weer bij Bol.com gaan kijken. En wat blijkt, ze zijn stukken goedkoper dan een paar jaar geleden, leveren binnen 24 uur en de mogelijkheid om te betalen als het bestelde binnen is, i.p.v. vooraf.

Toevallig vorige week dodax ontdekt via bol.com
Goed rond gekeken op de site en uiteindelijk 11 Lp's besteld. (Wou er eerst 20 bestellen maar heb er toch een paar geschrapt )

Over algemeen lees ik hier wel veel goede ervaringen met Dodax.
Maar ik vroeg me af of ze ook effectief alles kunnen leveren wat je besteld.
Heb nu verscheidene Lp's besteld die al een tijdje Out of Print zijn en was verbaasd dat ik ze tegen zo een voordelige prijs op hun site vond.

Als ik 6 van de 11 Lp's ontvang ben ik al onder de indruk.

Ataloona schreef:
Iemand nog recente (!) ervaringen met wowHD? Zie toch wel zachte prijsjes staan op hun site.

Ik heb er jaren veel gekocht van sinds eind vorig jaar is het overgegaan naar een andere eigenaar en heb ik mijn laatste 3 bestellingen niet meer ontvangen en ook mijn geld niet meer teruggehad want er is niet of nauwelijks fatsoenlijk te communiceren met de klantenservice.

Mijn advies: NIETS MEER KOPEN BIJ WOWHD. ECHT COMPLEET ONBETROUWBAAR GEWORDEN (helaas)

Heeft er iemand ervaring met de webshop van Fifth Element?

Ik koop de laatste tijd veel bij Large. Veel cd's in huis, goede prijzen en als je lid van de backstageclub wordt voor een tientje per jaar betaal je geen verzendkosten. Goede service ook.

Ook koop ik nog bij veel 2e hands bij Amazon. UK. Prijzen zijn vaak laag en de verzendkosten zijn maar rond de 2 euro per cd. Zo regelmatig cd's gekocht voor in totaal een euro of 3 a 4

Verder is ook musicbuymail.com een goede site. Is Duits. Veel aanbod, de prijzen zijn goed en de service en communicatie zijn meer dan uitstekend.

Heb je een url van Large. Googlen levert niet zoveel, of liever, teveel resultaten op...

Goeie tips trouwens, dank.

jailhouserocker1 schreef:
(quote)

Mijn advies: NIETS MEER KOPEN BIJ WOWHD. ECHT COMPLEET ONBETROUWBAAR GEWORDEN (helaas)

Hm, mijn laatste 3 bestellingen zijn keurig geleverd in de afgelopen maand...

Mach1
Ook slechte ervaringen met Wowhd helaas....

Ik wacht sinds april vorig jaar op een cd. Bestelhistorie is uit mijn account gewist. Meerdere berichten van mijn kant zijn onbeantwoord gebleven. Ik geloof best dat na de doorstart de zaken beter zijn geworden, maar voor mij is het een principekwestie om die hele onderneming te boycotten.

Tony schreef:
Heb je een url van Large. Googlen levert niet zoveel, of liever, teveel resultaten op...

Goeie tips trouwens, dank.

http://www.large.nl/

Oh, nou, dat had ik zelf toch ook kunnen bedenken, niet? Thx anyway!

Vandaag Kraftwerk - Autobahn [2009 remaster] op cd binnengekregen van Dodax. Op 31 mei besteld (samen met Radio-Aktivität en Trans-Europa Express, de versies met Duitse lyrics dus die in Nederlandse zaken niet of moeilijk verkrijgbaar zijn, althans ik heb ze niet kunnen vinden). De eerste dus al na 3 dagen binnen waar het eerst minimaal een week en meestal nog iets langer duurde. Ze lijken de logistiek steeds beter op orde te krijgen daar. De tweede (Radio-Aktivität) staat nu ook op verzendstatus afgesloten, alleen de trans europa express is nog in behandeling.

Op 9 juni was alles binnen wat op 31 mei besteld was. Het valt me op dat zodra een item in je bestelling op 'Afgesloten' staat deze een dag of drie later bezorgd wordt. Heb inmiddels Die Mensch Maschine en Computerwelt ook in bestelling staan.

http://noviomusic.nl/
heeft ook een behoorlijke voorraad met muziek van alle genres. CD's kosten 2,99 of 4,99. Goede service en snelle verzending

Even een vraagje over dodax.nl als ik op de site kijk en bijvoorbeeld zoek naar het album Earl Sweatshirt - Doris zie ik 2 cd's met verschillende prijzen. De ene is ongeveer €2 goedkoper. Wat het verschil tussen deze twee cd's? Zie hier welke twee:

Dodax.nl | Doris - Earl Sweatshirt (HipHop / Rap)

Dodax.nl | Doris - Earl Sweatshirt (Rap)

Jokkie schreef:
Even een vraagje over dodax.nl als ik op de site kijk en bijvoorbeeld zoek naar het album Earl Sweatshirt - Doris zie ik 2 cd's met verschillende prijzen. De ene is ongeveer €2 goedkoper. Wat het verschil tussen deze twee cd's? Zie hier welke twee

Qua inhoud geen verschil, maar de dure is de Australische versie, de goedkope UK/Europe/US.

Is hier te vinden: Earl Sweatshirt - Doris at Discogs , moet je even de barcodes vergelijken.

Môrthul schreef:
(quote)

Qua inhoud geen verschil, maar de dure is de Australische versie, de goedkope UK/Europe/US.

Is hier te vinden: Earl Sweatshirt - Doris at Discogs , moet je even de barcodes vergelijken.

Dus ook geen verschil qua hoes?

Die dramatische val van het pond van vanmorgen, levert gelijk een stuk goedkopere cd's op uit het Verenigd Koninkrijk.
"Elk voordeel heb z'n nadeel" of andersom of hoe je het ook maar bekijkt.

Ja voorlopig lagere prijzen met deze pond. Op termijn wel hogere verzendkosten en invoer beperkingen denk ik. Bizar.

Ik baal hier ontzettend van. Het goedkoop inkopen van cd's uit de uk is nu officieel afgelopen. Ten minste tot 22 euro maar dat is maar 1 cd. Oppassen dus als je gaat kopen via WowHd en Dodax.

chansadres schreef:
Ik baal hier ontzettend van. Het goedkoop inkopen van cd's uit de uk is nu officieel afgelopen.

Leg eens uit dan ...

Mijn ervaring is dat die bedrijven cd's los verzenden, dus ga je niet snel boven de 22 euro uitkomen. Bij Amazon wordt het wel anders, maar daar bestelde ik zelf eigenlijk al vrijwel niets meer sinds ze de gratis verzending om zeep hebben geholpen.

@ ROE: waarom zouden de verzendkosten omhoog gaan?

Gast
geplaatst: vandaag om 07:57 uur

geplaatst: vandaag om 07:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.