Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic
zoeken in:
0
Franck Maudit
geplaatst: 12 februari 2017, 21:29 uur
Ik heb nog nooit besteld via Sounds.nl maar zou dit nu misschien toch eens doen. Tenzij jullie me dit collectief afraden natuurlijk 
Bij deze: jullie ervaring?

1
geplaatst: 12 februari 2017, 21:36 uur
Over de hele linie ietsje duurder dan Dodax, bijvoorbeeld, maar 100% tevreden over Sounds. Bestel er regelmatig, nooit problemen. Vandaag besteld, morgen in huis. over het algemeen.
0
geplaatst: 14 februari 2017, 20:24 uur
Franck Maudit schreef:
Ik heb nog nooit besteld via Sounds.nl maar zou dit nu misschien toch eens doen. Tenzij jullie me dit collectief afraden natuurlijk

Gewoon naar de winkel in Delft gaan en daar de hele middag blijven

0
Franck Maudit
geplaatst: 14 februari 2017, 22:29 uur
Ik vrees dat de gevolgen voor mijn rekening niet te overzien zouden zijn

0
geplaatst: 14 februari 2017, 22:32 uur
In de webshop is het aanbod ook veel groter, neem ik aan? Ze plukken toch niet alles wat online staat uit de Winkel? Als dat wel zo is, moet ik echt eens naar Delft, is wel aan de f*U^&*(ing andere kant van het land, maar goed...
0
geplaatst: 14 februari 2017, 22:57 uur
Dagje Delft is goed te doen hoor.
Ik heb er ruim dertigjaar gewoond, dat was wellicht wat te lang. Maar altijd met Sounds om de hoek
Ik heb er ruim dertigjaar gewoond, dat was wellicht wat te lang. Maar altijd met Sounds om de hoek

1
Franck Maudit
geplaatst: 14 februari 2017, 23:07 uur
dix schreef:
dat was wellicht wat te lang
dat was wellicht wat te lang
Ben ik de enige die hier het vermoeden van een aankomend boek proeft?
0
geplaatst: 16 februari 2017, 10:49 uur
Shangri-la schreef:
En.. (dat heb ik hier al eerder gemeld) Dodax reageert niet altijd op klachten. Zelfs niet na drie mailtjes dus heb ik het maar opgegeven.
En.. (dat heb ik hier al eerder gemeld) Dodax reageert niet altijd op klachten. Zelfs niet na drie mailtjes dus heb ik het maar opgegeven.
Op dezelfde dag nog een reactie van Dodax... Of ik een foto wilde sturen van de schade.
Vervolgens een dag later een aanbieding om een deel van 't geld terug te storten, en geaccepteerd.
En meteen gestort..
Kortom: wederom nergens last van bij een klant naar Dodax, maar zeer goed en snel opgelost.
0
geplaatst: 17 februari 2017, 18:50 uur
Via bol.com bij dodax besteld. Zou er gisteren moeten zijn maar nog niks gezien. We wachten het maar af...
0
geplaatst: 17 februari 2017, 20:33 uur
Ik kreeg vandaag een mail van Dodax dat mijn bestelling niet meer geleverd kan worden en dat ik mijn geld terug krijg
. Fijne tent dat Dodax...
0
geplaatst: 18 februari 2017, 08:18 uur
Dat heb ik ook een keer gehad. Iets was niet meer leverbaar.
Tja, kan gebeuren. Het geld krijg ik vrijwel gelijk nog terug. Dodax is relatief goedkoop. Dat betekent dat ze cd's uit verschillende uithoeken van de wereld halen. Dan kan het ook een keer gebeuren dat iets toch niet leverbaar is. Ik heb het overigens pas een keer meegemaakt en bestel meestal via Dodax. Ik ben door de bank genomen wel tevreden met deze webshop.
Tja, kan gebeuren. Het geld krijg ik vrijwel gelijk nog terug. Dodax is relatief goedkoop. Dat betekent dat ze cd's uit verschillende uithoeken van de wereld halen. Dan kan het ook een keer gebeuren dat iets toch niet leverbaar is. Ik heb het overigens pas een keer meegemaakt en bestel meestal via Dodax. Ik ben door de bank genomen wel tevreden met deze webshop.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 18 februari 2017, 10:35 uur
Edgar18 schreef:
Ik kreeg vandaag een mail van Dodax dat mijn bestelling niet meer geleverd kan worden en dat ik mijn geld terug krijg
. Fijne tent dat Dodax... Enig idee hoeveel werk het kost om een webshop volledig up to date te houden?
0
geplaatst: 18 februari 2017, 10:54 uur
Stijn_Slayer schreef:
Enig idee hoeveel werk het kost om een webshop volledig up to date te houden?
Toevallig wel ja. En als je het goed doet kost het je heel weinig werk. Zolang je een enigszins fatsoenlijk ERP-systeem hebt kun je alles automatiseren en hoef je (bijna) niets handmatig te doen. Dat excuus gaat dus zeker niet op. Kijk bovendien eens naar Amazon of Bol. Die zijn stukken groter en kunnen het toch ook?Enig idee hoeveel werk het kost om een webshop volledig up to date te houden?
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 18 februari 2017, 11:12 uur
Omdat er een volledige afdeling op zit. In theorie kan alles automatisch, maar in de praktijk valt dat toch vies tegen.
0
geplaatst: 18 februari 2017, 11:20 uur
Valt mee hoor. Ik heb een aantal jaar in die wereld gewerkt en ook met beperkte middelen is het prima goed in te richten.
0
geplaatst: 18 februari 2017, 12:21 uur
Edgar18 schreef:
Toevallig wel ja. En als je het goed doet kost het je heel weinig werk. Zolang je een enigszins fatsoenlijk ERP-systeem hebt kun je alles automatiseren en hoef je (bijna) niets handmatig te doen. Dat excuus gaat dus zeker niet op. Kijk bovendien eens naar Amazon of Bol. Die zijn stukken groter en kunnen het toch ook?
Toevallig wel ja. En als je het goed doet kost het je heel weinig werk. Zolang je een enigszins fatsoenlijk ERP-systeem hebt kun je alles automatiseren en hoef je (bijna) niets handmatig te doen. Dat excuus gaat dus zeker niet op. Kijk bovendien eens naar Amazon of Bol. Die zijn stukken groter en kunnen het toch ook?
Flauwekul, Bol.com en Amazon kunnen het ook niet. Misschien doen ze het beter dan Dodax, maar ook daar ben ik in het verleden wel eens geconfronteerd met het feit dat een bestelling niet meer leverbaar was. Bij Amazon overigens heel weinig en bij Bol.com vrij vaak.
Als je pretendeert dat je albums van overal ter wereld - en zeker de meer obscure titels, waar er soms wereldwijd maar 1.000 tot 5.000 van gemaakt zijn - wilt aanbieden, loop je daar als leverancier onvermijdelijk een keer tegenaan. Die kans wordt kleiner naarmate je meer zelf op voorraad hebt, want dat laatste kun je natuurlijk gestandaardiseerd en vrijwel automatisch bijhouden. Maar als je het niet op voorraad hebt en afhankelijk bent van wat de leverancier nog heeft liggen, loop je de kans dat je je neus stoot.
Ik bestel al zo'n twintig jaar online en heb dit bij vrijwel alle leveranciers wel eens meegemaakt. Kun je Dodax nauwelijks kwalijk nemen. Het wordt vervelender als het vaak voorkomt bij een bepaalde leverancier. En laat ik dat nou net iets te vaak bij bol.com hebben meegemaakt...
0
geplaatst: 18 februari 2017, 12:39 uur
Tja, dan zijn jouw ervaringen duidelijk anders dan de mijne gaucho. Zo heb ik namelijk nog nooit een probleem gehad bij Bol.com en ook Amazon heeft altijd netjes mijn bestelde producten geleverd.
Bovendien gaat het in dit geval absoluut niet om een obscure titel. Wel om een album dat Dodax wel opvallend goedkoop kon aanbieden. Nu komen ze er vermoedelijk achter dat het bestellen van het album (want dat is nog gewoon mogelijk) ze meer kost dan dat ze aan mij (de verkoopprijs) verdienen. Het zijn dus simpelweg boefjes die hun systeem niet goed op orde hebben, niets meer en niets minder. Ik heb de plaat inmiddels voor 6 euro meer besteld via jpc.de, eens kijken of dat beter gaat.
Bovendien gaat het in dit geval absoluut niet om een obscure titel. Wel om een album dat Dodax wel opvallend goedkoop kon aanbieden. Nu komen ze er vermoedelijk achter dat het bestellen van het album (want dat is nog gewoon mogelijk) ze meer kost dan dat ze aan mij (de verkoopprijs) verdienen. Het zijn dus simpelweg boefjes die hun systeem niet goed op orde hebben, niets meer en niets minder. Ik heb de plaat inmiddels voor 6 euro meer besteld via jpc.de, eens kijken of dat beter gaat.
1
geplaatst: 11 maart 2017, 13:14 uur
Net twee platen besteld via Juno.co.uk. Iemand ervaring met deze site? Door de (zeer) gunstige koers van de Britse pond t.o.v. van de euro was ik in totaal €43,- kwijt. Voor dezelfde twee platen zou ik bij een platenzaak hier in Rotterdam tussen de €60,- en €70,- kwijt zijn...
0
geplaatst: 11 maart 2017, 16:59 uur
harm1985 schreef:
Via bol.com bij dodax besteld. Zou er gisteren moeten zijn maar nog niks gezien. We wachten het maar af...
Uiteindelijk na een email gestuurd te hebben stuurden ze een nieuw exemplaar op. Die was er binnen een week.
0
geplaatst: 11 mei 2017, 12:33 uur
Jpc.de heeft dit weekend weer zijn maandelijkse weekend waarin alle bestellingen gratis verzonden worden. Maar sinds maart - hoor ik net elders op deze site - versturen ze LP's kennelijk standaard gratis naar Duitsland en omliggende landen, waaronder de Benelux:
https://www.jpc.de/jpcng/vinyl/static/-/page/vinyl-immer-portofrei
Dat mag je inderdaad een 'tolle Nachricht' noemen. Overigens sturen Dodax en Wow HD al jaren gratis (ook vinyl). Met name de eerste is prijstechnisch best aantrekkelijk. Bij Wow HD heb ik meer en meer de indruk dat de verzendkosten van vinyl in de prijs verdisconteerd zitten. Ook niet helemaal onredelijk natuurlijk...
https://www.jpc.de/jpcng/vinyl/static/-/page/vinyl-immer-portofrei
Dat mag je inderdaad een 'tolle Nachricht' noemen. Overigens sturen Dodax en Wow HD al jaren gratis (ook vinyl). Met name de eerste is prijstechnisch best aantrekkelijk. Bij Wow HD heb ik meer en meer de indruk dat de verzendkosten van vinyl in de prijs verdisconteerd zitten. Ook niet helemaal onredelijk natuurlijk...
0
geplaatst: 11 mei 2017, 12:36 uur
Tegelijkertijd krijg ik vanochtend een mailtje van Amazon.de binnen. Voor mij maakt het niet zoveel uit, maar ik vermoed dat het voor veel MuMe-leden eveneens goed nieuws is: niet meer uitsluitend per creditcard betalen, maar nu ook via je bankrekening.
Wist je dat je bij Amazon ook met je Nederlandse bankrekening kunt betalen?
Voer aan de kassa simpelweg je BIC-code, IBAN-nummer en de naam van de rekeninghouder in en bevestig je invoer. Je betaling wordt verwerkt als een eenmalige afschrijving.
Bankrekeningen kunnen daarnaast opgeslagen worden via Je account > Betaalmethode toevoegen. Selecteer Automatische incasso en vul je gegevens in.
We bewaren je gegevens zodat je ze later opnieuw kunt gebruiken. Kortom, snel en gemakkelijk betalen kan ook zónder creditcard. Ervaar het zelf!
Het komt van Amazon Duitsland, ik weet niet of het ook voor Amazon.co.uk geldt. Maar ik vermoed van wel...
Wist je dat je bij Amazon ook met je Nederlandse bankrekening kunt betalen?
Voer aan de kassa simpelweg je BIC-code, IBAN-nummer en de naam van de rekeninghouder in en bevestig je invoer. Je betaling wordt verwerkt als een eenmalige afschrijving.
Bankrekeningen kunnen daarnaast opgeslagen worden via Je account > Betaalmethode toevoegen. Selecteer Automatische incasso en vul je gegevens in.
We bewaren je gegevens zodat je ze later opnieuw kunt gebruiken. Kortom, snel en gemakkelijk betalen kan ook zónder creditcard. Ervaar het zelf!
Het komt van Amazon Duitsland, ik weet niet of het ook voor Amazon.co.uk geldt. Maar ik vermoed van wel...
0
geplaatst: 11 mei 2017, 14:12 uur
Dat 'dolle nagerecht' had ik nog niet gezien - wel prettig. JPC heeft een mooi assortiment, levert snel en ik heb nog geen klachten gehad over kwaliteit van persingen (al klopt ik dit wel even af
)
Amazon UK accepteert bankoverschrijving nog niet, net zo min als PayPal:
Amazon.co.uk Help: About Payment Methods
Het lijkt er toch op dat de verschillende vestigingen een eigen beleid hanteren inzake betaalwijzen en verzendkosten. M.n. dat laatste heeft ervoor gezorgd dat ik al meer dan 3 jaar niets meer uit de US bestel.
)Amazon UK accepteert bankoverschrijving nog niet, net zo min als PayPal:
Amazon.co.uk Help: About Payment Methods
Het lijkt er toch op dat de verschillende vestigingen een eigen beleid hanteren inzake betaalwijzen en verzendkosten. M.n. dat laatste heeft ervoor gezorgd dat ik al meer dan 3 jaar niets meer uit de US bestel.
0
geplaatst: 23 juni 2017, 16:18 uur
Zowaar kreeg ik vandaag de Purple Rain remastered LP bij Dodax besteld binnen. Op de dag van release! Dat heb ik bij Dodax nog nooit meegemaakt!! Het kan dus wel snel!!
2
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 3 juli 2017, 16:56 uur
Ik ben er zelf laat mee want ik zie het nu nog maar, maar (voor de eerste keer, denk ik) geeft Dodax 10% korting op alle aankopen... tot vanavond, mits kortingscode DDX8.
Edit: even Ducoz taggen, for old times' sake
Edit: even Ducoz taggen, for old times' sake

0
geplaatst: 3 juli 2017, 18:37 uur
Sir Spamalot schreef:
Ik ben er zelf laat mee want ik zie het nu nog maar, maar (voor de eerste keer, denk ik) geeft Dodax 10% korting op alle aankopen... tot vanavond, mits kortingscode DDX8.
Hee ... dat werkte ... meteen gebruik van gemaakt.
Maar waar had je die info vandaan?
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 3 juli 2017, 18:45 uur
Dom toeval toen ik keek hoe het zat met mijn lopende bestelling.
0
geplaatst: 3 juli 2017, 19:35 uur
Heb het toch niet kunnen laten om ook een bestelling te plaatsen. 

0
geplaatst: 14 september 2017, 00:22 uur
Ik koop zojuist, volgens mij door een storing oid 19 albums voor 2,80 per stuk op mijn favoriete online webwinkel. O.a. de nieuwe Slowdive en The Epic van Kamasi Washington. Mooie mazzeltjes 

0
geplaatst: 1 november 2017, 11:07 uur
Gisteren 3 CD's via WOWHD besteld. Ben benieuwd... Dodax heeft me een beetje in de steek gelaten door m'n retourkosten niet te vergoeden terwijl zij een fout hebben gemaakt. Maakt niet uit, maar dan koop ik ook niks meer bij je.
1
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 27 november 2017, 11:59 uur
Kortingscode op Dodax vandaag: CYBER17, 10% op alles tot middernacht. Verdere info: Dodax.nl | Scherpste prijzen, gratis verzendkosten voor muziek, films, boeken en meer.
* denotes required fields.