MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic

zoeken in:
Keramiek
Ponty Mython schreef:
Wat heeft dit te maken met het bericht van Shangri-la?

Shangri-la schreef:
Doet mij wel een beetje achter de oren krabben of ik daar ooit nog wat bestel.

Dus jij denkt dat het niet ligt aan de postbode of postsorteerder dat je product is beschadigd? Je kunt de overeenkomst toch ontbinden of het product ruilen door het terug te sturen. Wat is nu eigenlijk je klacht of probleem? Werk jij misschien zelf voor een dure platenzaak? Of verdien je geld door het linken naar Bol.com?

Ponty Mython
Keramiek schreef:
(quote)

(quote)

Dus jij denkt dat het niet ligt aan de postbode of postsorteerder dat je product is beschadigd? Je kunt de overeenkomst toch ontbinden of het product ruilen door het terug te sturen. Wat is nu eigenlijk je klacht of probleem? Werk jij misschien zelf voor een dure platenzaak? Of verdien je geld door het linken naar Bol.com?

Zijn probleem is dat ze niet reageren op zijn klacht. Lijkt me dat dit nu wel duidelijk zou moeten zijn. Dan kun jij wel aankomen met een stukje dat wijst op dat je een bestelling kunt annuleren of ruilen, maar wat heeft hij daar aan als ze niet reageren?

Rare reactie trouwens. Snap je het zelf wel helemaal?

Keramiek
Ponty Mython schreef:
Zijn probleem is dat ze niet reageren op zijn klacht.

Ik denk dat ze wel wat beters hebben te doen. Je kan ook gewoon de voorwaarden lezen.

Ponty Mython
Keramiek schreef:
(quote)

Ik denk dat ze wel wat beters hebben te doen. Je kan ook gewoon de voorwaarden lezen.

Het staat in de voorwaarden. Die heb je zelf nota bene gequote.

Kapotte of verkeerd geleverde producten worden , indien mogelijk, door Dodax omgeruild.

Wat begrijp je niet aan deze zin?

Shangri-la schreef:
Ja, dat ze goedkoop zijn is een feit, maar ik vind het vreemd dat de een snel een reactie krijg en dat ze bij mij in alle talen zwijgen. Doet mij wel een beetje achter de oren krabben of ik daar ooit nog wat bestel.

Ook ik heb zeer snel een reactie gehad (bij beide klachten) en beide zeer naar tevredenheid opgelost. Dus ook ik herken dit niet.

Keramiek schreef:
(quote)

(quote)

Pff, ik snap niet waar dit op slaat. Wat bedoel je met linken naar bol.com? Heb ik dat gedaan? Het enige wat ik probeer duidelijk te maken is dat ze niet reageren op mijn klacht, maar ik zit mij nu te herhalen en daar heb ik geen zin in. Ik kan ook wel zeggen dat jij belangen hebt om Dodax te verdedigen.

Keramiek schreef:
(quote)

Kansloze reactie weer.

Keramiek
Shangri-la schreef:
Kansloze reactie weer.

Ik vind jou ook behoorlijk kansloos. Als mensen op deze manier reageren dan denk ik dat ik maar niet meer op MusicMeter kijk. En je hebt nog steeds niet uitgelegd wat je klacht (of twee klachten) is.
Ponty Mython schreef:
Wat begrijp je niet aan deze zin?

Jij begrijpt de zin niet. Is ruilen niet mogelijk, dan mogen beide partijen de transactie ongeldig verklaren.

Keramiek schreef:

En je hebt nog steeds niet uitgelegd wat je klacht (of twee klachten) is.

Waar gaat dit over

Het is ondertussen vrij duidelijk dat de klacht van Shangri-la is dat de klantenservice niet reageert.

Keramiek
Môrthul schreef:
Het is ondertussen vrij duidelijk dat de klacht van Shangri-la is dat de klantenservice niet reageert.

Ik zou ook niet reageren.

Dan houd je als bedrijf niet veel klanten over

Keramiek
Môrthul schreef:
Dan houd je als bedrijf niet veel klanten over

Bij een fatsoenlijke klacht zou ik reageren. Bedrijven hebben hier geen tijd voor. Bedrijven hebben wel wat beters te doen.

Ik begin te geloven dat Keramiek hier zit te trollen, er worden dingen bijgehaald die niets met mijn oorspronkelijke post te maken hebben. Ik hou er verder maar mee op.

Shangri-la schreef:
Ik begin te geloven dat Keramiek hier zit te trollen, er worden dingen bijgehaald die niets met mijn oorspronkelijke post te maken hebben. Ik hou er verder maar mee op.

Hij heeft zich al uitgeschreven

En dat is maar beter ook..

Ponty Mython
Wat een kneus.

Sir Spamalot (crew)
Opnieuw heb ik een positieve ervaring achter de rug bij jpc.de, vorige week zondag 27/11 ging de bestelling door, vandaag ontving ik de bestelling op mijn werkadres. Opnieuw was het een stevige verpakking maar het volledige pakket van 5 cd's zat samen, dus geen afzonderlijke verzending meer, dat misschien te maken heeft met het drukken van verzendingskosten. Ik heb wel besteld tijdens een weekend waarin er geen verzendingskosten werden aangerekend. Mijn andere bestelling bij Dodax verwacht ik ook binnenkort.

Sir Spamalot schreef:
Opnieuw heb ik een positieve ervaring achter de rug bij jpc.de, vorige week zondag 27/11 ging de bestelling door, vandaag ontving ik de bestelling op mijn werkadres. Opnieuw was het een stevige verpakking maar het volledige pakket van 5 cd's zat samen, dus geen afzonderlijke verzending meer, dat misschien te maken heeft met het drukken van verzendingskosten. Ik heb wel besteld tijdens een weekend waarin er geen verzendingskosten werden aangerekend. Mijn andere bestelling bij Dodax verwacht ik ook binnenkort.

Da's niet de verklaring - ik heb eerder dit jaar tijdens een 'gratis weekend' 2 * lp's besteld. De ene werd direct gestuurd; de andere, niet leverbaar later, zonder kosten. Zij hebben gewoon de policy om wat er is te versturen. Bij Amazon heb je de mogelijkheid om wat er is meteen toegestuurd te krijgen en het album dat je pre-ordert later - maar daar betaal je voor. Wil je niet extra betalen, wacht Amazon totdat alles binnen is en verzendt je order dan pas.

Tweedehandsaankopen en nieuwe aankopen bij partners worden wél afzonderlijk verzonden en betaald - zo zit hun systeem in elkaar. Dat heeft nl te maken met de traceerbaarheid van orders bij affiliates (partners), waarvoor Amazon immers garant staat.

Sir Spamalot (crew)
Mjuman, los van de prijs dat veelbepalend doch niet allesbepalend mag zijn, ben ik bijzonder tevreden met jpc.de wat betreft snelheid én kwaliteit. Bij hen heb ik nog nooit een jewel case met barsten ontvangen of met cd's die los gesprongen zijn (je weet wel, die tandjes in het plastiek doosje). Hun verpakking bestaat uit stevig karton met rondom de cd's een fijn piepschuim velletje, voor de West-Vlamingen "isomo". Vijf ontvangen, vijf nog te ontvangen, twee nog op mijn bureau van de vorige keer, ik heb niets meer nodig van de Sint morgen.

Denk dat je me verkeerd begreep, Sir Spamalot, ik bestel zeer regelmatig lp's bij jpc en ben zeer tevreden. Het ging mij erom het verschil in verzendwijze toe te lichten.

Bij jpc koop ik géén cd's - die koop ik nog maar heel weinig - nog maar 1/4 van 3 jaar geleden

Sir Spamalot (crew)
Mjuman, het klopt wat je zegt ofwel was het bijzonder mooi toeval dat alles snel binnen was bij de leverancier en dus ook snel binnen bij mij. Overigens heb ik vandaag vier afzonderlijk verpakte cd's ontvangen vanwege Dodax Duitsland, nummer vijf zou binnenkort moeten uit Zwitserland komen.

Ik bestel nu anderhalf jaar bij Dodax en ben er eigenlijk nog veel meer tevreden over dan over het vroegere Play.com. Van de 300 (!) cd's een paar keer een klacht gehad maar steeds netjes opgelost. Soms vertonen ze wel rare fratsen. Een tijdje geleden boden ze tegen bodemprijzen (1,50 tot 2,50 per cd) allerlei obscure Britse en Amerikaanse artiesten aan (zolderopruiming bij Rough Trade ofzo). Ik sloeg mijn slag en bestelde veertig items. Belt twee weken later een DHL-bezorger aan:"Ik heb een paar pakketjes voor u." Komt hij boven met een krat vol enveloppen. Heeft Dodax iedere cd afzonderlijk verstuurd, met track&trace barcode. Iedere envelop moest vervolgens afzonderlijk worden gescand. En dat voor een totaalbedrag van 70 euro... Hoe ze daar winst op weten te maken?

Ja, dat laatste vraag ik me ook wel eens af. Ik heb de laatste week onder meer ook een paar CD's besteld van rond de 4 euro. Waaronder de Saga Detours 2CD en Peace van Eurythmics, maar ook enkele oude titels van het reissue-label Wounded Bird en wat goedkope Japanse Warner-CD's. Veelal gelijktijdig besteld, maar ze komen idd allemaal afzonderlijk binnen. Zelfde geldt voor een paar LP's van onder een tientje. Vrij goed verpakt allemaal en normaal zou je daarvoor alleen qua verzendkosten al 7 euro aan kwijt zijn. Mooie koopjes dus.

Ik ben ook erg tevreden over Dodax. Zeker nu mijn vroegere alternatieven Wow HD en Grooves-inc het prijstechnisch af laten weten, is dit een voordelige optie met goede service. Het enige nadeel is dat je niet heel erg gemakkelijk kunt zoeken op hun website. Daar moeten ze echt verbetering in brengen.

JPC.de vind ik over het algemeen eerlijk gezegd aan de (te) dure kant, al is hun aanbod wel groot en hun service uitstekend.

gaucho schreef:
JPC.de vind ik over het algemeen eerlijk gezegd aan de (te) dure kant, al is hun aanbod wel groot en hun service uitstekend.

De kwaliteit van het geleverde (lp's) is altijd hoog. Eenmaal per maand - dacht het tweede weekend - heeft jpc een 'Hollands weekend'; dan is verzenden gratis. Zo heb ik daar The Next Day als dubbel-lp gekocht voor 16,95 - en dat lijkt me "unbeatable" - pricewise

Mjuman schreef:
Zo heb ik daar The Next Day als dubbel-lp gekocht voor 16,95 - en dat lijkt me "unbeatable" - pricewise

Bij Dodax is de 2lp+cd maar 16,47 inclusief verzendkosten

Môrthul schreef:
(quote)

Bij Dodax is de 2lp+cd maar 16,47 inclusief verzendkosten

Jij bent vast Nederlander. Dodax heeft langere levertijden; dus die 0,48 is toch nog ergens goed voor

En.. (dat heb ik hier al eerder gemeld) Dodax reageert niet altijd op klachten. Zelfs niet na drie mailtjes dus heb ik het maar opgegeven.

Vandaag via Dodax 2 platen ontvangen: Elbow - Little Fictions (2017) 8 dagen na de release datum, maar dat weet je, dus dat is ok.
In de order stonden 3 platen, waarvan er één al binnen was, en de status verwerkt had. Deze van Elbow stond nog op in behandeling, en ik vond 't al wat lang duren voor ie was verzonden. De ontvangst was dus een aangename verrassing, en bewijs dat bij Dodax de administratie niet helemaal op orde is.

Maar ook Rag'n'Bone Man - Human (2017) lag vandaag in de bus, en deze kwam officeel gisteren uit. Dat is dus voor Dodax begrippen echt retesnel! Het kan dus wel! Dat wil ik toch even zeggen.

Helaas was de hoes iets beschadigd, dus heb ik een klant geschreven. Net als de vorige keer verwacht ik dat ze een korting aanbieden, maar eerst even kijken of ze reageren (mijn ervaring zijn goed, dus ik verwacht dat 't goed komt.)

maar, de hoofd mededeling was dus de snelheid bij Dodax!

Ik wacht al meer dan een maand op een plaat via Dodax. Zo kan het dus ook...

Edgar18 schreef:
Ik wacht al meer dan een maand op een plaat via Dodax. Zo kan het dus ook...

Ja dat is vervelend. Aan de andere kant is dat inmiddels wel bekend... je betaalt iets minder...maar de wachttijd is wat langer...en soms iets te lang. Als je dat niet wilt moet je bijvoorbeeld Bol kiezen of een platenzaak

Gast
geplaatst: vandaag om 23:20 uur

geplaatst: vandaag om 23:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.