menu

Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic

zoeken in:
avatar van gaucho
Edgar18 schreef:
Net twee platen besteld via Juno.co.uk. Iemand ervaring met deze site? Door de (zeer) gunstige koers van de Britse pond t.o.v. van de euro was ik in totaal €43,- kwijt. Voor dezelfde twee platen zou ik bij een platenzaak hier in Rotterdam tussen de €60,- en €70,- kwijt zijn...

Vorige week hier de eerste bestelling geplaatst en vandaag binnengekregen. Snel geleverd, goed verpakt. Eén album had een licht gedeukt hoekje, maar ik heb de indruk dat dit al zo was voordat ze werden ingepakt. Niet ernstig genoeg om te gaan reclameren in elk geval.

Ik kwam op juno.co.uk omdat ze via eBay de maxi-single van Miss You van de Rolling Stones aanboden. Zoals wel vaker zoek ik dan ook ff naar de eigen website van zo'n grote leverancier en daar bleek die plaat een stuk goedkoper. Verzendkosten pakken ook lager uit, ruim zes euro voor 3 albums, da's heel netjes, vind ik.

Ik denk dat ik er, zeker met de aantrekkelijke koers van het Britse pond, vaker ga bestellen. Ik zat met mijn eerste bestelling ruim boven de 30 euro en dat leverde geen problemen op. Maar ik vroeg het me naderhand toch nog af: moet je bij zo'n bestelling in de UK nou nog rekening houden met de Europese invoerrechtengrens van 22 euro, zoals die ook bij niet-Eurolanden geldt? Natuurlijk, het VK is (nog wel) EU-lid, maar ik meen me te herinneren dat ze op dit punt toch een soort status aparte hadden. Of zie ik nu spoken?

avatar van pureshores
gaucho schreef:
(quote)

Vorige week hier de eerste bestelling geplaatst en vandaag binnengekregen. Snel geleverd, goed verpakt. Eén album had een licht gedeukt hoekje, maar ik heb de indruk dat dit al zo was voordat ze werden ingepakt. Niet ernstig genoeg om te gaan reclameren in elk geval.

Ik kwam op juno.co.uk omdat ze via eBay de maxi-single van Miss You van de Rolling Stones aanboden. Zoals wel vaker zoek ik dan ook ff naar de eigen website van zo'n grote leverancier en daar bleek die plaat een stuk goedkoper. Verzendkosten pakken ook lager uit, ruim zes euro voor 3 albums, da's heel netjes, vind ik.

Ik denk dat ik er, zeker met de aantrekkelijke koers van het Britse pond, vaker ga bestellen. Ik zat met mijn eerste bestelling ruim boven de 30 euro en dat leverde geen problemen op. Maar ik vroeg het me naderhand toch nog af: moet je bij zo'n bestelling in de UK nou nog rekening houden met de Europese invoerrechtengrens van 22 euro, zoals die ook bij niet-Eurolanden geldt? Natuurlijk, het VK is (nog wel) EU-lid, maar ik meen me te herinneren dat ze op dit punt toch een soort status aparte hadden. Of zie ik nu spoken?



Ik heb jarenlang besteld hier, nooit problemen mee gehad en een uitstekende service en snel zijn ze ook. Krijgen ook vaak re-releases en white labels, al is het aanbod wel iets ingekrompen.

En ik ben vaak over die 22 euro grens gegaan, ook nooit iets van gemerkt.

avatar van Mjuman
pureshores schreef:
(quote)



Ik heb jarenlang besteld hier, nooit problemen mee gehad en een uitstekende service en snel zijn ze ook. Krijgen ook vaak re-releases en white labels, al is het aanbod wel iets ingekrompen.

En ik ben vaak over die 22 euro grens gegaan, ook nooit iets van gemerkt.


Dat is wel de info die vermeld staat op de site van de douane, maar het bommetje is nog aan het tikken. Geen idee wanneer de regeling zal worden geëfectueerd, maar dat is dus nog niet het geval. Ik Zo'n regeling zal niet zonder slag of stoot - overgangsregeling bijv - kunnen worden ingevoerd, omdat dat onherroepelijk tot een ernstige omzetterugval zal leiden. Die vrees is volgens mij de oorzaak van het gegeven dat al veel UK-affililates een Duitse sub hebben geopend; bovendien zijn er co.uk affiliates die al standaard vanuit de Kanaaleilanden versturen (Zoverstocks deed dat).

avatar van Rogyros
Ik heb na lange tijd weer eens een cd besteld bij wowhd.nl. Het gaat om Big Big Train - English Electric: Full Power.

Op 26 oktober is de bestelling geplaatst. Ik heb vandaag maar een bericht gestuurd met de vraag waar de cd blijft.... Ben benieuwd naar de reactie. Ik vrees wel een beetje...

avatar van Mjuman
Rogyros schreef:
Ik heb na lange tijd weer eens een cd besteld bij wowhd.nl. Het gaat om Big Big Train - English Electric: Full Power.

Op 26 oktober is de bestelling geplaatst. Ik heb vandaag maar een bericht gestuurd met de vraag waar de cd blijft.... Ben benieuwd naar de reactie. Ik vrees wel een beetje...


Misschien moet je voortaan toch even google'n vooraf - check bijv ook hun wiki. Ze hebben echt een hele hoop slechte reviews gehad. Ik hoop dat je niets hebt betaald.

avatar van Rogyros
Ik ken wowhd.nl, Mjuman. Ik heb daar vroeger veel besteld. Maar op een gegeven moment zaten ze aardig te kloten. Overgenomen door een ander bedrijf of zo. Het was allemaal niet best meer. Maar ik heb nog nooit naar een cd of mijn centen hoeven te fluiten. Maar hun reputatie was mij ook zeker bekend. Ik heb ze op een gegeven moment ook overgeslagen. Tegenwoordig bestel ik verreweg het meeste bij dodax.nl. Soms bij amazon en een enkele keer bij bol.com of jpc.de.

Ik gokte er weer een keer op. Achttien euro heb ik betaald. En wellicht ben ik het ook echt kwijt. Als ik geen reactie krijg, dan probeer ik het via PayPal, welke ik als betaalmethode heb gebruikt. Daar zit wel goede klantenservice achter is mijn ervaring. Dus ik heb nog een beetje (ijdele?) hoop.

avatar van Rogyros
NL_RAPPIN schreef:
Gisteren 3 CD's via WOWHD besteld. Ben benieuwd... Dodax heeft me een beetje in de steek gelaten door m'n retourkosten niet te vergoeden terwijl zij een fout hebben gemaakt. Maakt niet uit, maar dan koop ik ook niks meer bij je.

En? Heb je die drie cd's binnen?

avatar van Tony
Wow.hd is klaar, daar bestel ik echt nooit meer. Ingestort na de overname, of wat het ook is geweest, het heeft ze in ieder geval serieus de das om gedaan. Dodax.nl it is voor mij momenteel, en steeds vaker Discogs, simpelweg omdat heel veel muziek die ik wil hebben niet meer in de reguliere handel, of tegen astronomische bedragen, aangeboden wordt. Heb wel een grove t$#^*&# hekel aan die torenhoge verzendkosten bij Discogs. Het is niet anders, wel 100% levering tot nu toe. Verkopers zijn betrouwbaar.

avatar van Rogyros
Inmiddels heb ik contact gehad met wowhd. Zij gaven aan dat de cd tijdelijk niet op voorraad is en dat zodra hij wel op voorraad is, ze de cd opsturen. Ik heb daarop gevraagd of de bestelling kan worden geannuleerd. En dat hebben ze een dag later ook gedaan. Het geld staat al op mijn paypal account. Dat vond ik dan toch wel weer netjes. Ik ben prima geholpen.

avatar van Sir Spamalot
Dit weekend opnieuw geen verzendingskosten bij https://www.jpc.de/?lang=en én ik heb via mail een persoonlijke kortingscode van 20% ontvangen.

avatar van Mjuman
Sir Spamalot schreef:
Dit weekend opnieuw geen verzendingskosten bij https://www.jpc.de/?lang=en én ik heb via mail een persoonlijke kortingscode van 20% ontvangen.


De verzendkosten hadden ze - bij vinyl - er toch helemaal uitgegooid? Ik herinner me nl een 'dol nagerecht' (tolle Nachricht) waarin dat stond - of is dat dan weer ingetrokken? Die 20% da's natuurlijk wel meegenomen - zo'n mail heb ik nooit gehad (en ik bestel er gemiddeld 2 albums/maand).

avatar van Broem
“Vinyl immer portofrei” staat er nog steeds op de site. Klein trucje om zo nu en dan korting te krijgen is je winkelwagen (fiks) te vullen en even (paar dagen) te wachten met bestellen. Als klein duwtje in je rug krijg je dan soms de kortingvouchers aangeboden die je ook gewoon kunt gebruiken als je voor veel minder geld een bestelling plaatst. Weet niet of het altijd werkt maar heb soms voor een fiks bedrag in de winkelwagen zitten en krijg dan zo’n aanbieding. Elke euro is meegenomen nietwaar

avatar van chansadres
Bij Muziek > Algemeen > Algemene muziekgerelateerde ergernissen:

Ebay gaat stoppen met Paypal en gaat verder met Nederlands bedrijf Adyen.
Paypal er dus uit en iDeal erin voor de Nederlanders?
In ieder geval heb je voortaan waarschijnlijk een credit card nodig om aankopen te doen.
Paypal moet over 5 jaar geheel verdwenen zijn van de website.

avatar van Mjuman
chansadres schreef:
Ebay gaat stoppen met Paypal en gaat verder met Nederlands bedrijf Adyen.
Paypal er dus uit en iDeal erin voor de Nederlanders?.



eBay-objecten betalen met PayPal - pages.ebay.nl Zonder verdere bronvermelding lijkt me dit een typisch geval van broodje aap, of alleen van toepassing voor NL. Internationaal is PayPal de alom gehanteerde en gerespecteerde betaalmethode - nooit een probleem mee gehad. Overigens werkt iDeal gewoon zonder credit card - vereist wel internet-bankieren en dat valt in DDOS-tijden weg.

Hoort eigenlijk in het topic over web-aankopen (e-commerce) thuis, volgens mij.

avatar van chansadres
Mjuman schreef:
(quote)



eBay-objecten betalen met PayPal - pages.ebay.nl Zonder verdere bronvermelding lijkt me dit een typisch geval van broodje aap, of alleen van toepassing voor NL. Internationaal is PayPal de alom gehanteerde en gerespecteerde betaalmethode - nooit een probleem mee gehad. Overigens werkt iDeal gewoon zonder credit card - vereist wel internet-bankieren en dat valt in DDOS-tijden weg.

Hoort eigenlijk in het topic over web-aankopen (e-commerce) thuis, volgens mij.


Helaas...
Adyen gaat betalingsverkeer verwerken voor veilingsite eBay | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
https://www.telegraaf.nl/financieel/1613696/e-bay-ruilt-pay-pal-in-voor-nederlands-adyen
https://www.cnbc.com/2018/01/31/ebay-in-split-from-paypal-will-start-using-adyen.html

Juist in Amerika gaan ze via Adyen werken. Tijden veranderen zoals eerder geschreven.

avatar van Bruno_6
dodax.nl is blijkbaar niet meer online?

avatar van lennon
Bruno_6 schreef:
dodax.nl is blijkbaar niet meer online?


dan maak je er .com van. kan je gewoon inloggen met je zelfde account.

avatar van Mjuman
Bollocks:

Dodax.nl | Ojalá - Lost Horizons (Rock englischsprachig)

Twee weken geleden besteld, een week later door de klepperdeklep.

avatar van lennon
Mjuman schreef:
Die 20% da's natuurlijk wel meegenomen - zo'n mail heb ik nooit gehad (en ik bestel er gemiddeld 2 albums/maand).


ik krijg die code ook nooit, terwijl ik er ook maandelijks bestel. míjn vrouw krijgt echter wel steeds een code, en zij bestelt 2 keer per jaar.

het lijkt er dus op dat de vaste klanten worden genegeerd en dit puur is om bestaande, maar weinig bestellende klanten te lokken.

uiteraard gebruik ik de code van haar dan gewoon, maar het is niet zo netjes van JPC

tegenwoordig kan ik overigens ook mijn aankoop geschiedenis niet meer zien bij JPC. iemand hier toevallig ook last van?

avatar van Tony
lennon schreef:
tegenwoordig kan ik overigens ook mijn aankoop geschiedenis niet meer zien bij JPC. iemand hier toevallig ook last van?

Zie het als een voordeel; Als jij het niet kunt zien, dan je vrouw ook niet. Scheelt een hoop verantwoording afleggen, toch?

avatar van lennon
haha. daar heb ik gelukkig geen last van

avatar van gaucho
lennon schreef:
dan maak je er .com van. kan je gewoon inloggen met je zelfde account.

Dit werkt niet helemaal. Je kunt inloggen op de Amerikaanse site, maar die staat bij het bestellen niet toe dat je bestelling verzonden wordt naar een ander land dan de VS. Wel kun je met hetzelfde account inloggen en bestellen op de Duitse, Frans en Engelse variant van Dodax (en waarschijnlijk nog meer landen, maar dat voert wel erg ver).

Vergelijken kan soms best een voordeeltje opleveren. Ik bestel de laatste tijd vooral via Dodax.co.uk. Valt in een flink aantal gevallen aanzienlijk goedkoper uit dan bestellen bij Dodax.nl. Kennelijk zijn ze nog niet helemaal doordrongen van de vrije val die het Britse Pond de laatste tijd heeft gemaakt. Als ik nu maar geen slapende honden wakker maak...

avatar van lennon
Bruno_6 schreef:
dodax.nl is blijkbaar niet meer online?


Hij doet 't weer

avatar van gaucho
Ik had al een paar weken een bestelling van CDJapan open staan, die maar niet verstuurd leek te worden, hoewel de site meldde dat ze 'in stock' waren. Ik heb ze dus maar ff gemaild en kreeg het volgende antwoord:

"There have been serious delays with SAL packages destined to the Netherlands, due to some problems at KLM Cargo as described in pages below.

CDJapan : Temporary Suspension of SAL Shipments - cdjapan.co.jp
News - Japan Post - post.japanpost.jp

This problem has prevented Japan Post to forward SAL packages destined to countries listed. Even though it's March already, Japan Post still has not received any clear information form your post office as to how long this problem will continue.
So, I'm sorry we cannot tell you exactly when it will be over, but we believe it should be soon. Nobody expected this problem to continue for such a long time.
Your order will be forwarded as soon as the problem is resolved. Until then, it will remain safe at our facility."


Op basis van de link begrijp ik dat ze er in Nederland nogal moeite mee hebben om die SAL-pakjes (de goedkoopste en traagste methode van verzenden vanuit Japan) te sorteren en te verwerken. Lastig probleem, dat kennelijk al enige maanden speelt. Ik wacht nog maar even af, maar hoop wel dat ze bij KLM Cargo hun zaakjes snel op orde hebben.

avatar van Sir Spamalot
https://www.jpc.de, opnieuw weekend zonder verzendingskosten!

avatar van Sir Spamalot
Even ter vermelding waar ik opnieuw een eigenaardigheid zie bij Dodax. Zoals steeds zijn er twee prijzen, Dodax en Dodax EU, maar er is geen verschil meer in leveringstermijn. Waarom zou je dan de duurste versie bestellen?

avatar van Rogyros
Ik heb ook eens gekeken. Idd, bij alle cd's die ik bekeek was de levertijd steeds hetzelfde bij dodax en dodax eu. Vreemd. In beleving was het altijd zo dat dodax goedkoper was, maar de levering langer duurde. En dodax eu iets duurder, maar sneller. Nu zag ik ook een album dat via dodax eu goedkoper was. Met dus dezelfde levertermijn.

Gek.

avatar van Bruno_6
Dodax.nl ziet er opeens helemaal anders uit.

avatar van Ebby
En je kan nu met ideal betalen en ze hebben gebruikte cd's.

avatar van Rogyros
Dat is wel weer interessant!

Gast
geplaatst: vandaag om 14:35 uur

geplaatst: vandaag om 14:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.