menu

Mijn Updates +
Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic

zoeken in:
Ja, 5 oktober was idd de datum. Het uitstel van betaling is opgeheven vanwege 'Sanierung', lees ik hier. 'Sanierung' klinkt mij in de oren als beeindiging van de bedrijfsactiviteiten, maar misschien interpreteer ik het verkeerd. Google Translate ( ) vertaalt het met 'herstructurering', wat bijvoorbeeld op een overname zou kunnen duiden. Blijft een beetje onduidelijk. Maar hoewel de website nog in de lucht is, zou ik er niet meer bestellen...

gaucho schreef:
Ja, 5 oktober was idd de datum. Het uitstel van betaling is opgeheven vanwege 'Sanierung', lees ik hier. 'Sanierung' klinkt mij in de oren als beeindiging van de bedrijfsactiviteiten, maar misschien interpreteer ik het verkeerd. Google Translate ( ) vertaalt het met 'herstructurering', wat bijvoorbeeld op een overname zou kunnen duiden. Blijft een beetje onduidelijk. Maar hoewel de website nog in de lucht is, zou ik er niet meer bestellen...

Ik heb het even opgezocht. Mij lijkt het op - wat wij in NL - doorstart noemen, met de gezonde, levensvatbare onderdelen van het bedrijf. In de Duitse wiki staat:

"Unter Sanierung versteht man die Gesamtheit der Maßnahmen zur Gesundung eines Unternehmens. Sie sollte nur dann versucht werden, wenn begründete Aussicht auf Erfolg besteht"

Een compleet pakket van maatregelen alleen zinvol als er gerede kans op succes bestaat (=levensvatbaar). Dat hele proces is blijkbaar in handen van een consulting club (zie de wiki).

Kreeg netjes een bericht van Dodax over de vertraging van de bestelde items, en dat ze ze snel gaan verzenden.

Ze leven dus nog.

Dat is mooi! Ik bestel er graag.

Ik ook, maar ik wacht toch nog maar even. Ga sowieso eerst naar de beurs in Utrecht, alles van mijn lijstje dat ik daar niet kan vinden gaan we wel weer ergens online bestellen. Ik hoop ook op een gesaneerde doorstart van Dodax, want ik mis die oranje enveloppen in de brievenbus!!!

Tony schreef:
ik mis die oranje enveloppen in de brievenbus!!!

Tegenwoordig zijn ze wit

Voor mij is er slechts nog 1 bestelling van eind juni in verwerking, alles wat ik daarna heb besteld (een stuk of 10) is inmiddels geleverd met voor 1 item een wat langere wachttijd. De helft van mijn bestelling van vorige week op dodax.uk (de Fugazi dubbelaar van Marillion) is vandaag geleverd, verzonden vanuit Nederland. Ik blijf voorlopig bestellen.

Rumour schreef:
Tegenwoordig zijn ze wit

Ah, daar heb je het schon. De Einkaufsabteilung heeft vast en zeker opdracht gekregen om goedkopere enveloppen te bestellen als onderdeel van de Betriebssanierungen die durchgefuhrt moesten worden. Jawohl.

gaucho schreef:
kijk ook ff op de Engelse website: www.dodax.co.uk. Is vaak nog goedkoper dan de Nederlandse site.

Nog bedankt voor deze tip trouwens, dat wist ik niet. De wisselkoers van Paypal is niet echt aantrekkelijk, maar ik was deze keer alsnog goedkoper uit dan in NL. Ik blijf vanaf nu vergelijken.

Tony schreef:
Ah, daar heb je het schon.

Neal Schon?

Daar hebben ze dan weer relatief weinig van op de site staan. Solo tenminste... Grappig is trouwens wel dat ze af en toe ook nieuwe CD's aanbieden die al lange tijd 'out-of-print' zijn, maar de prijzen varieren nogal. Zo kun je Neal Schon's OOP dubbel-cd Beyond the thunder (idd vrij zeldzaam) al voor 101 euro aan je collectie toevoegen...

Die enveloppen zijn overigens al maandenlang wit, dus ik neem maar aan dat dat geen deel uitmaakt van de Betriebssanierung.

Gisteren toch ook maar weer overstag gegaan voor 2 mooie aanbiedingen. Van de ene kreeg ik vanmorgen al een verzendbevestiging, die hadden ze kennelijk in voorraad. Inderdaad, ze leven dus nog. Ook ik hoop op een doorstart, ze zijn door de bank genomen de goedkoopste aanbieder op het wereldwijde web.

@Mjuman: bedankt voor je speurwerk en uitleg. De meest recente ervaringen lijken je uitleg te ondersteunen. Hoop doet leven...

2 lp's binnen vanuit Dodax.

Het werkt dus nog.

Wel krijg ik de indruk dat als je mailt met de vraag waar ze blijven, dat ze dan ineens een zetje krijgen.
Dat is me nu al 3 keer overkomen.

Volgens de Luzerner Zeitung hebben ze alles weer op de rails dus binnenkort maar weer eens wat bestellen daar

Dodax ist wieder da | Luzerner Zeitung - luzernerzeitung.ch

Kijk, dat is nieuws waar we blij van worden! Kan me inderdaad wel voorstellen dat de lokale krant het nieuws rond Dodax op de voet volgt. Dit is dus ongetwijfeld de meest actuele stand van zaken.

Er loopt nog een termijn waarin we bezwaar kunnen maken, lees ik. Moesten we maar niet doen...

Financiële injectie uit onbekende hoek, flink afgeslankt, maar niet veel mensen ontslagen, het blijft een beetje vaag wat er nu eigenlijk aan de hand was. Naturlich zegt de directeur dat het storm in een glas wasser was, maar de afgrond was toch vrij dichtbij. Anyway, problemen lijken afgewend inderdaad. Top!
Als beloning voor goede bedrijfsvoering maar eens gauw een gun-bestelling plaatsen daar.

Yesss dat is inderdaad heel goed nieuws!

lennon schreef:
2 lp's binnen vanuit Dodax.

Het werkt dus nog.

Wel krijg ik de indruk dat als je mailt met de vraag waar ze blijven, dat ze dan ineens een zetje krijgen.
Dat is me nu al 3 keer overkomen.

Dat idee kreeg ik ook.Had een net mailtje terug gekregen met daarin de optie dat ze de bestelling annuleren of de leverancier vragen hoe lang het gaat duren.Inmiddels de de cd in huis.

Sir Spamalot (crew)
Weekendje zonder verzendingskosten op jpc.de.

Met een vertraging van slechts drie weken is mijn bestelling van afgelopen 25 september bij Dodax vandaag binnengekomen, ging om Fear van Marillion; ziet er mooi uit in die digipak. Fijn dat Dodax nog bestaat want ik heb namelijk erg veel zin om A Tribute to Nasum te bestellen.

vince6
T/m dit weekend geen verzendkosten bij Large.NL . Vooral interessant voor Rock/Metal liefhebbers.

Bij Exit North - Book of Romance and Dust:

Als de lp-release verschijnt is dat ook een goed adres om vinyl te bestellen: goede kwaliteit persingen, redelijke prijzen, én vaak geen verzendkosten . [/quote]

Klopt helemaal. Voor mij is JPC hofleverancier. Goede prijzen en perfecte verpakking. Vinyl altijd kostenloos verzonden en regelmatig aanbiedingen voor gratis verzenden van cd’s.

Zoals sommigen misschien weten komen alle 3 albums van This Mortal Coil opnieuw uit. Japanse persingen van UHDCD kwaliteit! It’ll end in Tears (voor mij de beste) kost bij JPC slechts 14,99e! Zomaar een voorbeeld van een uitstekende prijs. Altijd even vergelijken met andere aanbieders uiteraard. Heel soms ben je daar duurder uit.

Het (b)lijkt weer te werken. Zondag een cd besteld en vandaag al een verzendbericht ontvangen. Zo snel hebben ze mijn bestellingen nog nooit verzonden.

Over welke webwinkel heb je het, Quargh?

Ik vermoed dodax. Mijn laatste bestelling was ook sneller binnen dan ooit.

Ik zal niet zeggen: sneller dan ooit. Een van mijn bestellingen deed er toch weer bijna een maand over, maar andere volgden al na enkele dagen. En alles wordt gewoon geleverd. Dat voelt toch aan als 'business as usual'.

Blij dat ze overeind zijn gebleven. In mijn beleving zijn ze toch vaak de goedkoopste aanbieder, zeker als je hun onderlinge websites (.co.uk, .nl of .de) een beetje gaat vergelijken. Mijn ervaring is dat overgebleven alternatieven als Amazon, Wow HD en Grooves.inc vaak toch duurder zijn.

Rogyros schreef:
Over welke webwinkel heb je het, Quargh?

Over Dodax, idd. Daar gaat het hier toch (voornamelijk) over, Rogyros.

Dacht ik al, maar ik wilde het zeker weten!

Sir Spamalot (crew)
Dit was ik nog vergeten te vertellen over Dodax, want ik heb het ook maar gewaagd met een kleine bestelling van twee cd's (waarbij telkens stond "2 nieuw" op hun website) op dinsdag 30 oktober 2018:
- Resurrection van Michael Schenker Fest bij Dodax EU werd verzonden op 02/11/2018 en is al binnen.
- Don't Let Up van Night Ranger bij Dodax werd verzonden op 08/11/2018 en komt nog binnen, afhankelijk van de staking bij Bpost die al bezig is sinds 07/11/2018.

En voor de liefhebbers / verzamelaars, dit weekend opnieuw geen verzendingskosten bij JPC.de.

Laatste bestelling is onderweg dus meteen maar een volgende geplaatst bij Dodax, laatste van het jaar. Grindcore van het Spaanse Nashgul en de Japanse vrouwenband Flagitious Idiosyncrasy in the Dilapidation. Gevonden onder zoekterm Self-Made God en Six Weeks. Als aanvulling Metromania; een oudje van Eloy die bijna een tientje met de remaster scheelt. Verder een slag om de arm gehouden omdat het Dodax is; had ook wel zin in Butcher ABC of Capitalist Casualties.

Vorige week dinsdag twee CD's besteld bij dodax, vandaag al binnen. Het moet niet veel gekker worden.

Ik bestel altijd bij WowHD, geen verzendkosten.

WOW HD - Nieuwe Release goedkoop cd's, DVD's, Blu-ray, koopje Games korting - wowhd.nl

De goedkoopste, moet je wel geduld hebben.
Gemiddelde levertijd + / - 2 weken.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:40 uur

geplaatst: vandaag om 07:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.