Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic
zoeken in:
0
geplaatst: 13 april 2010, 18:55 uur
Mjuman schreef:
'Het aanbod bij Amazon is veel ruimer, ze leveren sneller, de service is beter (zeker bij sores) en je kunt er ook nog eens leuk tweedehands scoren, zoals Blur - Parklife voor 3,25 (incl verzending).
'Het aanbod bij Amazon is veel ruimer, ze leveren sneller, de service is beter (zeker bij sores) en je kunt er ook nog eens leuk tweedehands scoren, zoals Blur - Parklife voor 3,25 (incl verzending).
Deels waar. De service is uitstekend maar met cd-wow heb ik ook nooit problemen gehad op dat gebied (vergelijk maar eens met b.v. play.com waar je echt moeilijk mee in contact kunt treden).
Qua leveren.... normaal zeker behoorlijk snel maar ook daar kan het anders gaan: ik wacht nu al 2 weken op een cd, terwijl het normaal echt veel sneller gaat.
Dat tweedehands scoren is zeker een prettig iets.
Er spelen soms gewoon meer factoren mee zoals 'wat doet de post?'
Ik bestel liever bij amazon maar tot nu toe zijn de prijzen daar toch net altijd wat hoger (tenzij je gebruik maakt van het tweedehands-gebeuren natuurlijk en dat doe ik ook best regelmatig).
Het scheelt dat cd-wow de laatste tijd wat duurder is geworden want dat maakt mijn band met amazon wel wat steviger

0
geplaatst: 13 april 2010, 19:18 uur
Lukk0 schreef:
. Toch maar eens op amazon kijken dan, betaal je daar met paypal?
. Toch maar eens op amazon kijken dan, betaal je daar met paypal?
Nope, da's een no go - PayPal is nl van Ebay en dat ziet Amazon als concurrent. Creditcards worden wél geaccepteerd.
Aanbod bij Amazon is wél ruim - nwe Booka Shade is daar al te bestellen en de vorige (uit 09) kun je daar voor ca 7 - 8 euro kopen. Soms hebben ze bij 'kleine' bands best leuke aanbiedingen - en vergeet vooral het vinyl niet!
0
geplaatst: 13 april 2010, 19:56 uur
Dat is het probleem bij Amazon. Ik heb geen creditcard. Jammer dat je niet op een andere manier kan betalen.
0
geplaatst: 13 april 2010, 21:08 uur
Paypal is toch gewoon onafhankelijk? Bij cdwow en heel veel Amerikaanse shops kun je er wel mee betalen.
Edit: Mjuman heeft toch gelijk.
Edit: Mjuman heeft toch gelijk.
PayPal Inc. (moedermaatschappij van PayPal (Europe) S.à.r.l. & Cie, S.C.A) is in oktober 2002 overgenomen door eBay en is gevestigd in Californië, VS.
0
CHIEP (crew)
geplaatst: 13 april 2010, 22:42 uur
Mjuman schreef:
Ben nu al weer 4 weken aan het wachten op een cd van CDBang, om bang van te worden dus.
Bang is zo mogelijk nog trager dan CD Wow, don't worry Ben nu al weer 4 weken aan het wachten op een cd van CDBang, om bang van te worden dus.
.
0
geplaatst: 13 april 2010, 22:58 uur
Vandaag (verzending was officieel 10 maart) een oude cd van The Faces op de mat.
Twee andere cd's van deze band konden niet meer worden geleverd, scheen, maar bij nader inzien werd de aanvankelijk afgeblazen bestelling weer een nieuw leven gegund: de status werd met excuses (alstublieft, € 1,50 coupon voor de problemen!) weer omgezet naar backorder.
Overigens, had ik laatst óók een cd, gebiedt de waarheid te zeggen, die drie dagen na de mededeling 'verzonden' opeens tussen nota's en verkeersboetes inzat, dus het kan wel.
Twee andere cd's van deze band konden niet meer worden geleverd, scheen, maar bij nader inzien werd de aanvankelijk afgeblazen bestelling weer een nieuw leven gegund: de status werd met excuses (alstublieft, € 1,50 coupon voor de problemen!) weer omgezet naar backorder.
Overigens, had ik laatst óók een cd, gebiedt de waarheid te zeggen, die drie dagen na de mededeling 'verzonden' opeens tussen nota's en verkeersboetes inzat, dus het kan wel.
0
geplaatst: 14 april 2010, 08:47 uur
musician schreef:
andere cd's van deze band konden niet meer worden geleverd, scheen, maar bij nader inzien werd de aanvankelijk afgeblazen bestelling weer een nieuw leven gegund: de status werd met excuses (alstublieft, € 1,50 coupon voor de problemen!) weer omgezet naar backorder.
andere cd's van deze band konden niet meer worden geleverd, scheen, maar bij nader inzien werd de aanvankelijk afgeblazen bestelling weer een nieuw leven gegund: de status werd met excuses (alstublieft, € 1,50 coupon voor de problemen!) weer omgezet naar backorder.
Nou ja
, bij mij ook. Ik houd m'n hart vast. Hij staat niet eens meer in de backorder. Status is nu ''wachten op verzending''.
0
geplaatst: 14 april 2010, 13:26 uur
Vandaag de dubbel-EP van Angus en Julia Stone (4,49) binnengekregen, 6 dagen na verzending en vanuit HongKong. Best aardig dus. Een probleempje dat ik van het weekend had (ik kwam erachter dat ik een plaat ipv een cd had besteld) werd snel per mail opgelost, dus ik heb ook goede ervaringen met hun klantenservice.
0
geplaatst: 15 april 2010, 12:16 uur
musician schreef:
Ja, dat is wel iets om zelf in de gaten te houden, kennelijk. Ik had op 8 maart een greatest hits-CD van Sailor besteld voor € 4,49 (op de gebruikelijke kortingsdag natuurlijk
).Kennelijk konden ze er moeilijk aan komen, hoewel hij elders gewoon verkrijgbaar was. Na 2 mailtjes dat de order vertraagd was, kreeg ik eind vorige week een mailtje dat ze de bestelling hadden geannuleerd. So far, so good, en toen ik maandag zag dat Play.com hem voor dezelfde prijs aanbood, heb ik 'm daar maar besteld.
Kwam ik er gisteravond bij een toevallige controle van m'n bestellingen achter dat de status van die CD was veranderd in 'wachtend op verzending', wat meestal betekent dat ze 'm binnen hebben en dat ze op het punt staan hem te verzenden. Meteen maar een mailtje verstuurd dat ze dat vooral niet moesten doen, en vanochtend krijg ik de mededeling binnen dat hij defintief geannuleerd is.
Dat werkt dan allemaal weer redelijk snel en effectief, maar ik blijf het een beetje vreemd vinden dat je dat zelf in de gaten moet houden. Geannuleerd is geannuleerd, toch? Ook een beetje typisch dat ze 'het betreuren dat u uw bestelling geannuleerd hebt en zien u graag terug op CDWOW'. Maar goed, het eindresultaat telt...
Overigens ook hier wisselende ervaringen met de levertijden. Het meeste komt na een dag of 4, 5 wel binnen, maar ook ik had er eentje waarbij het twee weken duurde vanaf het moment dat de verzending bevestigd werd.
En het viel me gisteravond op dat ze hun voorraad weer hebben aangevuld en dat sommige CD's weer een of twee euro goedkoper geworden zijn. Jammer dat dat nou net ná die kortingsdag gebeurt...
0
geplaatst: 15 april 2010, 16:09 uur
Ik moet ook nog maar afwachten want als ik de CD zelf aanklik staat er op de pagina van de CD (met tracklistinformatie enzo) dat hij niet verkrijgbaar is. Hij staat nog steeds op ''wachten op verzending'' status. Volgens mij is daar iets fout gegaan bij CDWOW.
0
geplaatst: 16 april 2010, 20:35 uur
Heb MGMT - Congratulations besteld voor maar €9,99. Afgelopen dinsdag kreeg ik een mailtje dat hij verzonden was, maar nog steeds niet ontvangen.. In hemelsnaam, waar komt die verzending vandaan? Iemand enig idee?
0
geplaatst: 16 april 2010, 20:42 uur
Hong Kong, dacht ik. Met CDWOW kan het soms wel een paar weken duren.
0
geplaatst: 16 april 2010, 20:49 uur
Ja, reken maar op 10 dagen, elke dag dat hij eerder komt is meegenomen.
0
geplaatst: 16 april 2010, 22:10 uur
Dat ga ik dus niet meer doen daar. Ik haal morgen op Record Store Day de plaat wel als LTD edition, en zet deze bestelling wel op Marktplaats zodra ik hem binnen heb..
0
geplaatst: 16 april 2010, 22:49 uur
Als je haast hebt is CD-wow geen aanrader, maar daar betaal je dan ook voor... 

0
geplaatst: 16 april 2010, 23:28 uur
Het is niet zozeer haast, ik weet eigenlijk niet wat het is; ik vind het gewoon heerlijk om een CD in mijn handen te hebben, het hoesje te voelen, en vooral het moment om de CD uit de verpakking te halen en in je CD speler te stoppen terwijl je het boekje bekijkt, verukkelijk. Als het verzenden dan langer duurt dan je had verwacht/gehoopt dan is dat een soort anti-climax. De meeste mensen verklaren mij voor gek dat ik zo veel CDs koop, als ik er maar plezier in heb. Morgen ook weer lekker naar de Concerto op koopjesjacht. Stiekem hoop ik dat MGMT morgen ook door de brievenbus komt vallen..
0
geplaatst: 17 april 2010, 09:06 uur
Afgelopen zondag een dvd besteld, maandag mail dat hij verzonden was en gisteren lag de dvd al in de bus! En dat via hongkong! 
Ik denk dat het zo zit: als je iets 'populairs' bestel bij de cdwow dan is het aannemelijk dat het binnen 1 á 2 weken in huis is. Bestel je iets wat nogal onbekend is/niet mainstream (bv: in mijn geval een jazz cd uit de jaren '60) dan kan het gewoon een dikke maand duren.
Maarja voor die paar euro vind ik het allemaal fantastisch!

Ik denk dat het zo zit: als je iets 'populairs' bestel bij de cdwow dan is het aannemelijk dat het binnen 1 á 2 weken in huis is. Bestel je iets wat nogal onbekend is/niet mainstream (bv: in mijn geval een jazz cd uit de jaren '60) dan kan het gewoon een dikke maand duren.
Maarja voor die paar euro vind ik het allemaal fantastisch!

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 17 april 2010, 10:02 uur
Wow, 8 cd's na 2 a 3 dagen binnen. Dit mag in de krant. 

0
geplaatst: 17 april 2010, 10:58 uur
Vortex schreef:
Afgelopen zondag een dvd besteld, maandag mail dat hij verzonden was en gisteren lag de dvd al in de bus! En dat via hongkong!
Ik denk dat het zo zit: als je iets 'populairs' bestelt bij de cdwow .... (...)

Ik denk dat het zo zit: als je iets 'populairs' bestelt bij de cdwow .... (...)
Aha, is het dat! Ja, dan val ik hier natuurlijk gelijk door de mand, als koper van oude mannen (en vrouwen) rock, ik bevind mij verre van de huidige populaire muziek, dat is waar. Ja, 30 jaar geleden was het nog wat, maar nu.
Zouden ze me alsnog aan het downloaden willen hebben of juist mijn kopersgedrag opvoedkundig op deze wijze willen corrigeren? (Nee nee, nu kopen we weer eens iets van Kings of Leon, overmorgen in huis!)

0
geplaatst: 17 april 2010, 18:23 uur
In mijn ogen is de service van CD WOW belabberd, eerder bestelde ik een cd van The Soft Pack waarvan het hoesje compleet kapot was. 3 weken geleden bestelde ik 2 cd's, van Wild Beasts en Kasabian. Die van Kasabian kreeg ik dubbel maar ik hoefde maar één te betalen en het hoesje van de Wild Beasts was ook niet meer heel. Dat van die dubbele gratis cd was trouwens niet zo erg 

0
geplaatst: 17 april 2010, 19:26 uur
De service is belabberd omdat je een paar keer een kapot hoes ontving? Lijkt mij meer een "fout" in het postproces dan een fout van CD-Wow. Overigens is zo'n "probleem" snel verholpen met een nieuw hoesje.
0
geplaatst: 17 april 2010, 19:36 uur
Mijn hoesjes zijn doorlopend kapot en die komen overal vandaan: heeft weinig met de verzender te maken.
0
geplaatst: 17 april 2010, 20:50 uur
Soms heb ik het gevoel dat Berthold Brecht deze teksten dicteert vanuit een onbekende locatie - ik krijg dan steeds de neiging te roepen: "pinch me, ís this reality?"
Kapotte jewelcases - 0,30 per stuk - voor cd's die je voor minder dan de helft van de NL-retailprijs koopt - waar zeiken we over? Is this reality - or am I dreaming it?
Kapotte jewelcases - 0,30 per stuk - voor cd's die je voor minder dan de helft van de NL-retailprijs koopt - waar zeiken we over? Is this reality - or am I dreaming it?
0
geplaatst: 17 april 2010, 23:23 uur
Ik heb ook regelmatig kapotte hoesjes ontvangen, so what?
Dat kan toch gebeuren na zo'n lange reis.
Overigens is het me ook ooit gebeurd, dat de cd daardoor heel erg beschadigd was. Dit is na wat mail-verkeer over en weer keurig opgelost door cd-wow.
Ik heb dus eigenlijk alleen maar positieve ervaringen met cd-wow en blijf er ook zeker bestellen.
Dat kan toch gebeuren na zo'n lange reis.
Overigens is het me ook ooit gebeurd, dat de cd daardoor heel erg beschadigd was. Dit is na wat mail-verkeer over en weer keurig opgelost door cd-wow.
Ik heb dus eigenlijk alleen maar positieve ervaringen met cd-wow en blijf er ook zeker bestellen.
0
geplaatst: 17 april 2010, 23:36 uur
De eerste CDs werden al geleverd in jewelcases. Kom op zeg, zo'n kartonnetje mag dan wel niet 'praktisch' zijn, het ziet er zóveel mooier uit. We leven in 2010, we kunnen robots maken, apparaatjes die ons de juiste weg opsturen, we kunnen zelfs naar planeten vliegen, waarom dan in hemelsnaam nog die afschuwelijke CD doosjes..?
0
geplaatst: 17 april 2010, 23:57 uur
Mjuman schreef:
Soms heb ik het gevoel dat Berthold Brecht deze teksten dicteert vanuit een onbekende locatie - ik krijg dan steeds de neiging te roepen: "pinch me, ís this reality?"
Sterker: ik heb liever cd's in jewelcases want die kan ik tenminste nog vervangen (en kost inderdaad niks, zeker als je het afzet tegen de prijzen). Kartonnen hoesjes die beschadigd zijn niet ook al ziet het er inderdaad mooier uit.
0
geplaatst: 21 april 2010, 12:35 uur
Hallo Hans,
Als gevolg van de vulkanische activiteit in IJsland en het vliegverbod dat hierdoor is veroorzaakt, zijn wij niet in staat geweest om alle bestellingen vanaf vrijdag volledig te kunnen verzenden. Als je na afgelopen vrijdag een verzendbevestiging van ons hebt ontvangen, is je bestelling momenteel wachtend op de volgende beschikbare vlucht naar Europa. Met de huidige achterstand die het vrachtverkeer heeft opgelopen, zal het langer duren voordat uw bestelling wordt geleverd. We verontschuldigen ons voor het ongemak en stellen uw geduld erg op prijs.
Als u vragen hebt, neemt u dan contact op met onze klantenservice via [email protected].
Vriendelijke groeten,
Het CD WOW!-team

Als gevolg van de vulkanische activiteit in IJsland en het vliegverbod dat hierdoor is veroorzaakt, zijn wij niet in staat geweest om alle bestellingen vanaf vrijdag volledig te kunnen verzenden. Als je na afgelopen vrijdag een verzendbevestiging van ons hebt ontvangen, is je bestelling momenteel wachtend op de volgende beschikbare vlucht naar Europa. Met de huidige achterstand die het vrachtverkeer heeft opgelopen, zal het langer duren voordat uw bestelling wordt geleverd. We verontschuldigen ons voor het ongemak en stellen uw geduld erg op prijs.
Als u vragen hebt, neemt u dan contact op met onze klantenservice via [email protected].
Vriendelijke groeten,
Het CD WOW!-team

0
geplaatst: 21 april 2010, 16:10 uur
Niet zo vreemd toch?! Ik kreeg vandaag een zelfde bericht van amazon.co.uk 
Op zich wel vreemd, want zondag zijn daar cd's op de post gegaan en die had ik dinsdag al in huis............ het valt dus wel mee en ik verbaasde me dan ook over die mail die ik vandaag ontving.

Op zich wel vreemd, want zondag zijn daar cd's op de post gegaan en die had ik dinsdag al in huis............ het valt dus wel mee en ik verbaasde me dan ook over die mail die ik vandaag ontving.
0
geplaatst: 21 april 2010, 17:07 uur
Het enige echt vreemde vind ik de afwisseling tussen "u" en "je" in dat bericht 

* denotes required fields.