Muziek / Algemeen / Spotify
zoeken in:
0
geplaatst: 16 augustus 2018, 12:38 uur
... vandaag stond de sectie "Aanbevolen voor jou" weer vast.
Ben opzoek naar de 'trigger' voor het verversen en in een experiment volg ik XTC een minuut niet en daarna weer wel. Eens kijken of dat morgen effect heeft.. alhoewel er eigenlijk een geschiktere dag voor gekozen moet worden ipv 'release-dag' vrijdag waarop meestal wel veel gebeurd.
Ben opzoek naar de 'trigger' voor het verversen en in een experiment volg ik XTC een minuut niet en daarna weer wel. Eens kijken of dat morgen effect heeft.. alhoewel er eigenlijk een geschiktere dag voor gekozen moet worden ipv 'release-dag' vrijdag waarop meestal wel veel gebeurd.
0
geplaatst: 16 augustus 2018, 13:34 uur
Viel mij ook op dat de lijst grotendeels hetzelfde was. Maar dan nog snap ik de algoritmes er niet achter, want bij mij staan er ook artiesten in die ik niet volg en nooit luister; bv. Santana of Celine Dion. En dan is er nog het probleem van de dubbele artiestennamen inderdaad. Deze weer Travis, maar niet het Schotse bandje. Een tijdje geleden ook een of andere heel matige rapper onder een bekende naam, maar gekgenoeg kon ik die hele artiesten verder nergens terugvinden, behalve op Spotify zelf. Soms stuur ik wel eens een correctie door naar Spotify en dan zeggen ze dat het gaat oplossen, maar dat gebeurt dan nooit. Hier staan artiest en titel bv. al jaren omgedraaid:
Reparata & The Delrons by The Best Of on Spotify - open.spotify.com
Reparata & The Delrons by The Best Of on Spotify - open.spotify.com
0
geplaatst: 16 augustus 2018, 15:24 uur
herman Reparata & The Delrons by The Best Of on Spotify > dat is inderdaad incorrect maar als ik Discogs erbij pak dan zie ik dat dit niet de oorspronkelijke hoes is en ook niet het oorspronkelijke label. Hier is iemand die een graantje probeert mee te pikken dan wel een fan die zonder toestemming van de rechthebbende een album online heeft gezet.
Dat omwisselen van uitvoerende en albumnaam heb ik eerder gezien al is het zeldzaam. Nana Adjoa heeft 'een mannetje' die de boel online plaatst en bij een van de singles ging het mis en was de tracktitel haar eigen naam en de uitvoerende had de tracknaam. Om dit soort dingen te corrigeren is het slim om dit bij de uitvoerende act te melden. Zoals ik deed via Facebook. Toen was het binnen een dag opgelost.
Of dat voor jou 'vintage' act ook zo snel zal gaan is niet waarschijnlijk. Maar er zal ergens een rechthebbende zijn die dit graag zou willen weten... voor de centen... nou ja tienden van centen die ze mislopen per beluistering / track. Dat verklaard misschien ook waarom Spotify of rechthebbenden niet zo'n haast hebben. Kost meer geld om het te corrigeren dan je mee kan (terug)verdienen. Stel het 5 minuten kost om te corrigeren en een uurloon gemiddeld € 15 bruto is. Dan zijn er waarschijnlijk 1250 'scrobbles' nodig om dat terug te verdienen. Bij een album met 10 tracks zou die dus 125 keer compleet beluisterd moeten worden om het terug te verdienen. Kost het meer tijd of is het uurloon hoger dan dus nog veel meer. Dat geld moet Spotify dus 'voorschieten' en later terugverdienen, en als een act weinig fans heeft dan verliezen ze er mogelijk nog geld op ook.
Dat omwisselen van uitvoerende en albumnaam heb ik eerder gezien al is het zeldzaam. Nana Adjoa heeft 'een mannetje' die de boel online plaatst en bij een van de singles ging het mis en was de tracktitel haar eigen naam en de uitvoerende had de tracknaam. Om dit soort dingen te corrigeren is het slim om dit bij de uitvoerende act te melden. Zoals ik deed via Facebook. Toen was het binnen een dag opgelost.
Of dat voor jou 'vintage' act ook zo snel zal gaan is niet waarschijnlijk. Maar er zal ergens een rechthebbende zijn die dit graag zou willen weten... voor de centen... nou ja tienden van centen die ze mislopen per beluistering / track. Dat verklaard misschien ook waarom Spotify of rechthebbenden niet zo'n haast hebben. Kost meer geld om het te corrigeren dan je mee kan (terug)verdienen. Stel het 5 minuten kost om te corrigeren en een uurloon gemiddeld € 15 bruto is. Dan zijn er waarschijnlijk 1250 'scrobbles' nodig om dat terug te verdienen. Bij een album met 10 tracks zou die dus 125 keer compleet beluisterd moeten worden om het terug te verdienen. Kost het meer tijd of is het uurloon hoger dan dus nog veel meer. Dat geld moet Spotify dus 'voorschieten' en later terugverdienen, en als een act weinig fans heeft dan verliezen ze er mogelijk nog geld op ook.
0
geplaatst: 16 augustus 2018, 15:59 uur
E-Clect-Eddy schreef:
Vandaag is de sectie "Aanbevolen voor jou" weer ververst.
Gisteren had ik wat acts toegevoegd die ik volg en een aantal nummers toegevoegd aan (opslaan in) mijn bibliotheek. Eén van beide acties is blijkbaar een 'trigger' voor Spotify om die sectie te verversen.
Een volgende keer wil ik experimenteren of het opheffen van volgen en het opnieuw volgen ook als 'trigger' kan functioneren. Zal moeten wachten tot een volgende keer dat die sectie weer vast staat.
Vandaag is de sectie "Aanbevolen voor jou" weer ververst.
Gisteren had ik wat acts toegevoegd die ik volg en een aantal nummers toegevoegd aan (opslaan in) mijn bibliotheek. Eén van beide acties is blijkbaar een 'trigger' voor Spotify om die sectie te verversen.
Een volgende keer wil ik experimenteren of het opheffen van volgen en het opnieuw volgen ook als 'trigger' kan functioneren. Zal moeten wachten tot een volgende keer dat die sectie weer vast staat.
update: 15:45 het lijkt effect te hebben gehad want de sectie "Aanbevolen voor jou" is gedeeltelijk 'ververst'. Ik had wel in die tijd een extra act aangetikt om te VOLGEN. Dus moet het experiment wel opnieuw doen om de echte trigger te achterhalen.
0
geplaatst: 17 augustus 2018, 11:39 uur
Apart...en een bug: terwijl ik luister naar Low single Disarray voeg ik die twee keer toe aan de wachtrij. Op dat moment wordt het meteen op Last.fm geregistreerd alsof ik 3x naar het nummer het geluisterd achter elkaar...
het trucje van gisteren met toevoegen van acts die ik VOLG werkt niet (meer). Misschien was het gisteren toeval dat het leek dat het werkte want vandaag staat de sectie "Aanbevolen voor jou" weer vast.
het trucje van gisteren met toevoegen van acts die ik VOLG werkt niet (meer). Misschien was het gisteren toeval dat het leek dat het werkte want vandaag staat de sectie "Aanbevolen voor jou" weer vast.
0
geplaatst: 22 augustus 2018, 15:59 uur
Update 1.0.88.353 van de desktop app wordt uitgerold en opnieuw kan ik na een vluchtige inspectie geen visuele verschillen zien met de vorige update.
Vannacht was wel al de sectie "Aanbevolen voor jou" sinds een week weer bijgewerkt. Het lijkt erop dat de verversing niet meer dagelijks zal zijn maar wekelijks op de woensdagochtend. Het trucje met een extra act VOLGEN (en/of ontvolgen) die ik vorige week uitprobeerde was dus niet de trigger om deze sectie te verversen maar puur toeval dus (of een bug).
Vannacht was wel al de sectie "Aanbevolen voor jou" sinds een week weer bijgewerkt. Het lijkt erop dat de verversing niet meer dagelijks zal zijn maar wekelijks op de woensdagochtend. Het trucje met een extra act VOLGEN (en/of ontvolgen) die ik vorige week uitprobeerde was dus niet de trigger om deze sectie te verversen maar puur toeval dus (of een bug).
0
geplaatst: 27 augustus 2018, 18:28 uur
Twee jaar later, nog altijd geen oplossing gevonden. Wellicht weet nu wel iemand een antwoord. 

chevy93 schreef:
Ik heb een lijst met Spotify url's van albums. Iemand enig idee hoe ik dat tot een afspeellijst krijg? Kopiëren en plakken lukt niet.
Alle "text to spotify"-tools die ik ken, werken alleen maar met tracks en niet met albums.Ik heb een lijst met Spotify url's van albums. Iemand enig idee hoe ik dat tot een afspeellijst krijg? Kopiëren en plakken lukt niet.
0
geplaatst: 9 september 2018, 14:09 uur
Er zit al enige tijd een vervelend bug in de desktop versie van Spotify bij het registratie van scrobbles naar Last.fm.
Wordt een nummer korter dan circa 30 seconden afgespeeld en dan gepauzeerd voor enige tijd dan wordt dit nummer niet geregistreerd na hervatting.
Wordt een nummer korter dan circa 30 seconden afgespeeld en dan gepauzeerd voor enige tijd dan wordt dit nummer niet geregistreerd na hervatting.
0
geplaatst: 9 september 2018, 14:10 uur
E-Clect-Eddy schreef:
Er zit al enige tijd een vervelend bug in de desktop versie van Spotify bij het registratie van scrobbles naar Last.fm.
Dit is me nog niet opgevallen. Gelukkig is inmiddels wel het probleem opgelost waarbij ik heel vaak dubbele scrobbles had.
1
Onweerwolf
geplaatst: 9 september 2018, 16:00 uur
chevy93 schreef:
Twee jaar later, nog altijd geen oplossing gevonden. Wellicht weet nu wel iemand een antwoord.

(quote)
Alle "text to spotify"-tools die ik ken, werken alleen maar met tracks en niet met albums. Een spotify album url ziet er zo uit:
Je kunt Excel gebruiken om deze url's dusdanig te knippen dat er dit overblijft:
spotify:album:0DinrdCrbrXzekYIcuwAAm
Dit doe je, bijvoorbeeld, met de volgende formule:
=CONCATENATE("spotify:album:";LEFT(RIGHT(A1;LEN(A1)-31);FIND("?";RIGHT(A1;LEN(A1)-31);1)-1))
Waarbij je url in cel A1 staat en de formule in cel B1.
Kopieer de formule vervolgens in kolom B voor alle url's in kolom A en je krijgt een lijst met uri's.
Deze lijst (dus de gehele gevulde kolom) selecteer je, dan ctrl+v, ga naar Spotify, open een nieuwe playlist en doe ctrl+p. Dat werkt hier in ieder geval prima.
Als test kun je onderstaande knippen en plakken:
spotify:album:0DinrdCrbrXzekYIcuwAAm
spotify:album:2u7bfeeU1gHZ3QHI2bMs0s
0
geplaatst: 9 september 2018, 18:08 uur
Ik heb het inderdaad nog nooit geprobeerd met de uri's. Bij de tracks is dat overigens niet nodig, daarbij kun je beide gebruiken. Zal zo eens kijken of het idd zo makkelijk gaat.
Je bedoelt waarschijnlijk ctrl + c (of x) en ctrl + v?
Ctrl + p = printen en brengt je bij Spotify naar je instellingen.
Je bedoelt waarschijnlijk ctrl + c (of x) en ctrl + v?
Ctrl + p = printen en brengt je bij Spotify naar je instellingen.
0
geplaatst: 13 september 2018, 23:30 uur
Ik heb sinds (volgens mij) gisteren dat Spotify om de haverklap offline schakelt (error code:4) terwijl m'n internet verder gewoon werkt. Proxyinstellingen veranderen in het menu aldaar wijzigt daar helaas noppes aan. Iemand verder bekend met dit probleem?
0
geplaatst: 14 september 2018, 09:15 uur
Ja. Daar heb ik ook last van op mijn Android telefoon. Ik gebruik nooit mijn desktop versie.
Als dat gebeurt, dan sluit ik Spotify volledig, maak het werkgeheugen leeg en dan doet ie het weer.
Daar heb ik sinds een paar weken last van.
Als dat gebeurt, dan sluit ik Spotify volledig, maak het werkgeheugen leeg en dan doet ie het weer.
0
geplaatst: 14 september 2018, 11:51 uur
Rogyros schreef:
Ja. Daar heb ik ook last van op mijn Android telefoon. Ik gebruik nooit mijn desktop versie.
Same here
0
geplaatst: 14 september 2018, 12:50 uur
Ik heb het wel eens op de desktopversie, maar niet vaak. Vaker heb ik dat de zoekfunctie niet werkt, omdat ie 'offline' is. Dan zoek ik bv. op Nirvana en dan zegt ie dat er geen zoekresultaten zijn, terwijl er gewoon internetverbinding is.
Op de telefoon wel vaak dat het heel lang duurt voordat een playlist gevonden wordt. Of dat komt omdat mijn telefoon redelijk vol zit of omdat ik honderden playlists heb weet ik eigenlijk niet. Wat vaak wel helpt is uitloggen van Spotify, telefoon opnieuw opstarten en dan nog eens proberen.
Op de telefoon wel vaak dat het heel lang duurt voordat een playlist gevonden wordt. Of dat komt omdat mijn telefoon redelijk vol zit of omdat ik honderden playlists heb weet ik eigenlijk niet. Wat vaak wel helpt is uitloggen van Spotify, telefoon opnieuw opstarten en dan nog eens proberen.
0
geplaatst: 15 september 2018, 21:10 uur
Gebeurd steeds vaker dat er scrobbles niet geregistreerd worden (ieg de desktopversie) als het nummer gedeeltelijk beluisterd is, gepauzeerd worden en daarna afgesloten worden en de app opnieuw geopend wordt. 
In eerste instantie leek alleen te gebeuren als als een nummer slechts 30 seconden of minder was beluisterd maar zie het net weer gebeuren met een nummer dat daar ruim overheen was.
De workaround is om een nummer minimaal voor 50% te beluisteren, dan is het geregistreerd bij Last.fm en dan te pauzeren.

In eerste instantie leek alleen te gebeuren als als een nummer slechts 30 seconden of minder was beluisterd maar zie het net weer gebeuren met een nummer dat daar ruim overheen was.
De workaround is om een nummer minimaal voor 50% te beluisteren, dan is het geregistreerd bij Last.fm en dan te pauzeren.
0
geplaatst: 22 september 2018, 21:36 uur
Heel raar. Ik log net in op Spotify en krijg de melding "je speelt nu af op een ander apparaat". Kijk ik en zie ik dat er opeens via mijn account allerlei nummers afgespeeld worden/zijn via Spotify. Allemaal korte nummers (tussen de 1 en 2 minuten), dus ik denk dat iemand zijn eigen kanaal aan het pluggen is...
https://i.gyazo.com/dca03f8b6633c90e3455280660b46aa1.png
https://i.gyazo.com/dca03f8b6633c90e3455280660b46aa1.png
0
geplaatst: 23 september 2018, 18:05 uur
chevy93 je Spotify account is dus gehackt? Er is toch een optie uitloggen op alle apparaten?
Meteen je ww veranderen, lijkt me, en kijken of het mail account dat gekoppeld is aan Spotify ook niet gehackt is.
Meteen je ww veranderen, lijkt me, en kijken of het mail account dat gekoppeld is aan Spotify ook niet gehackt is.
0
geplaatst: 23 september 2018, 18:42 uur
Ik ga ook maar even m'n wachtwoord veranderen dan, aangezien we allemaal gebruiken maken van hetzelfde familieabonnement
0
geplaatst: 23 september 2018, 19:41 uur
E-Clect-Eddy schreef:
chevy93 je Spotify account is dus gehackt? Er is toch een optie uitloggen op alle apparaten?
Jup, gelijk overal uitgelogd en wachtwoord verandert. Ik log altijd in via Facebook, dus ook daar maar ww verandert, maar volgens mij is diegene niet zo binnen gekomen.chevy93 je Spotify account is dus gehackt? Er is toch een optie uitloggen op alle apparaten?
0
geplaatst: 24 september 2018, 15:23 uur
Overigens update 1.0.89 een paar dagen terug ontvangen voor de desktop versie en een irritante bug lijkt hiermee verholpen (die dat gedeeltelijk afgeluisterde nummers niet geregistreerd werden bij Last.fm)
Verder zie ik ook nu geen enkele visuele verandering die me opvalt.
Vind wel dat het programma steeds meer werkgeheugen gebruikt en regelmatig de 1,5 Gb opslokt en traag wordt en soms raar gedrag vertoonde. Workaround = regelmatig afsluiten en opnieuw openen dan neemt het 'slechts' 300 Mb in.
Verder zie ik ook nu geen enkele visuele verandering die me opvalt.
Vind wel dat het programma steeds meer werkgeheugen gebruikt en regelmatig de 1,5 Gb opslokt en traag wordt en soms raar gedrag vertoonde. Workaround = regelmatig afsluiten en opnieuw openen dan neemt het 'slechts' 300 Mb in.
0
geplaatst: 25 september 2018, 11:24 uur
Twee nieuwe bugs ontdekt m.b.t. het toevoegen van nummers aan de wachtrij nadat je die gevonden hebt via een zoekopdracht.
Doen zich niet altijd voor, maar na het ordenen van de resultaten. De tweede bug is gerelateerd aan de eerst. Normaal kan je bij het sorteren meerdere keren klikken om de resultaten anders te sorteren. Alleen dat meermaals klikken gaat nu dus niet of enorm traag. Vermoedelijk is deze vertraging de oorzaak van de eerste bug.
voorbeeld: als je de resultaten (na een klik) op volgorde van populariteit zet dan lijkt de lijst visueel gewijzigd maar in werkelijkheid is de lijst niet of anders gesorteerd dan bedoeld. Als je een nummer uit dit overzicht in de wachtrij plaatst wordt pas duidelijk dat er een bug is als je de wachtrij raadpleegt en een ander nummer aantreft.
Doen zich niet altijd voor, maar na het ordenen van de resultaten. De tweede bug is gerelateerd aan de eerst. Normaal kan je bij het sorteren meerdere keren klikken om de resultaten anders te sorteren. Alleen dat meermaals klikken gaat nu dus niet of enorm traag. Vermoedelijk is deze vertraging de oorzaak van de eerste bug.
voorbeeld: als je de resultaten (na een klik) op volgorde van populariteit zet dan lijkt de lijst visueel gewijzigd maar in werkelijkheid is de lijst niet of anders gesorteerd dan bedoeld. Als je een nummer uit dit overzicht in de wachtrij plaatst wordt pas duidelijk dat er een bug is als je de wachtrij raadpleegt en een ander nummer aantreft.
0
geplaatst: 3 oktober 2018, 18:33 uur
update 1.90 van de desktopversie wordt uitgerold.
Een van de twee nieuwe bugs, die bij de vorige update zat, is nu verholpen. Als je uit een geordende zoekopdracht een nummer selecteert en toevoegt aan de wachtrij dan is dat wel het correct nummer.
Vreemd genoeg is het andere hieraan gerelateerde bug niet opgelost. Je kan maar éénmaal klikken op een sorteeroptie (voorheen was dat vaker) 1x klik sorteren en 2e klik voor omgekeerde volgorde. Dat is handig bij nummers of albums met een titel die beginnen met een letter aan het einde van het alfabet.
Edit: te vroeg gesproken beide bugs zitten er nog steeds in alleen soms gaat het goed.
Een van de twee nieuwe bugs, die bij de vorige update zat, is nu verholpen. Als je uit een geordende zoekopdracht een nummer selecteert en toevoegt aan de wachtrij dan is dat wel het correct nummer.
Vreemd genoeg is het andere hieraan gerelateerde bug niet opgelost. Je kan maar éénmaal klikken op een sorteeroptie (voorheen was dat vaker) 1x klik sorteren en 2e klik voor omgekeerde volgorde. Dat is handig bij nummers of albums met een titel die beginnen met een letter aan het einde van het alfabet.
Edit: te vroeg gesproken beide bugs zitten er nog steeds in alleen soms gaat het goed.
0
geplaatst: 5 oktober 2018, 16:49 uur
ook de bug waarbij een nummer binnen 30 seconden na aanvang wordt gepauzeerd niet wordt gescrobbeld is terug.Met andere woorden de problemen die 2 updates terug erin geslopen zijn zijn niet opgelost wat betreft de desktopversie.
0
geplaatst: 12 oktober 2018, 13:18 uur
Bijna kan je de klok er op gelijkzetten dat er elke 10 dagen een update verschijnt van de desktopversie van Spotify... vandaag 1.0.91.183 - visueel geen veranderingen te vinden.
... en de bugs van de vorige versies zitten er helaas nog steeds in.
... en de bugs van de vorige versies zitten er helaas nog steeds in.

0
Maartenn (crew)
geplaatst: 15 oktober 2018, 15:10 uur
EINDELIJK alle albums van Ty Segall op Spotify! Mijn hemel wat heeft dat lang geduurd 

* denotes required fields.